[Info] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:20

*kruipt onder haar meeleessteen vandaan*
Jullie maken echt mooie dingen! :)

Wat betreft dure tekenmaterialen.. ik vind het vooral ook leuk om het kleurgebruik en de kleurencombinaties te zien die hier voorbij komen :) (Welk merk/materiaal daar dan voor gebruikt is is dan wel leuk om te weten, maar meer van 'oh, als je het zo doet kan het er zo uit komen te zien, dat is ook tof!' )

Maar waarom ik eigenlijk reageer:
Nathalie18x schreef:
Ik kom ook weer eens wat posten! Ik heb afgelopen weekend faber castell stiften gekocht! Echt heel blij mee. Wat een verschil met bruynzeel!ik was aan het kijken om wat nieuwe, duurdere boeken te kopen om me deze vakantie te vermaken. Is het harry potter kleurboek het geld waard? Ook zou ik graag een kleurboek met wat dieren platen willen. Welke kan ik dan het beste aanschaffen?

Ik heb dat Harry Potter kleurboek en het heeft kleurplaten met redelijk veel grotere vlakken. Het lijken grotendeels outlines van 'foto's' van de filmpersonages te zijn. De kaft en de kleine gekleurde voorbeelden van de platen achterin zijn een hele leuke/mooie toevoeging. (Er zijn er trouwens meerdere versies van dat boek, van echt algemeen HP tot Fabeldieren, etc.)
Dit is een vrij duidelijk flip through filmpje, daar zijn de platen ook goed op te zien: https://www.youtube.com/watch?v=wvImgsiEBB8
Qua kwaliteit.. ik heb er tot nu toe alleen de Derwent Inktense in gebruikt (heb er nog niet veel in gekleurd) en daar had het papier eigenlijk echt nog wel een stukje dikker voor mogen zijn, maar als je heel voorzichtig bent met de hoeveelheid water vallen ze nog wel te gebruiken. Het water heeft alleen de neiging vrij snel door de pagina heen te willen trekken en de pagina's zijn iets dunner dan bijvoorbeeld die van het kleurboek voor volwassenen.
Ik kan vanavond anders ook wel even kijken of het gaat als ik er mijn Stabilo 88 op gebruik, als jij stiften wil gebruiken :) Kleurpotloden moeten ongetwijfeld wel helemaal prima gaan. (De Inktense vereisen ook sowieso wel wat dikker papier vanwege het water.)

Het Escape to Wonderland kleurboek heeft trouwens ook mooie platen en redelijk wat dieren erin :) Van de boeken die ik heb (HP, Kleurboek voor volwassenen 1, mandala kleurboek voor volwassenen 1 en de kleuren op nummer - die met die tijger voorop) is dat momenteel toch echt de favoriet. Het is wel een wat kleiner formaat boek. (15x15cm of 20x20 oid?), maar de tekeningen en de teksten vind ik geweldig. Nu vind ik Alice in Wonderland sowieso leuk, dus dat helpt :+ (Flip through video: https://www.youtube.com/watch?v=mMAzFOHHgYc )

Ik heb zelf net Imagimorphia en The Magical City besteld, dus ik hoop die morgen binnen te hebben :) Wil graag wat meer kleurplaten hebben die ik met de Inktense kan kleuren en die wat meer 'verhaal' bevatten dan bijvoorbeeld alleen de pagina's met patronen/cupcakes/vlinders/etc in het kleurboek voor volwassenen. Aan de hand van de foto's hier en youtube-filmpjes lijken deze me erg leuk daarvoor.
(En dan nu maar wel weer verder met het tegen mezelf herhalen van: 'ik heb genoeg kleurboeken' :+ )

*kruipt weer half onder haar steen* :wave:

Anoniem

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:55

Ik heb het op dit moment veel te druk om te kleuren, ik moet de komst van mijn veulen voorbereiden en daar kruipt best wat tijd in. Zaterdag pik ik hem op in Duitsland. Zodra hij thuis is, gaat er dan weer veel tijd naar "kennis maken" gaan natuurlijk. Dus thuis kleuren zit er de komende tijd even niet in vrees ik.

Maar ik heb zowel in juli als augustus een reeksje van 7 nachtjes op mijn werk en dan moet ik me stilletjes bezig houden tussen mijn rondjes. Dus, tijd genoeg om dan weer op mijn mandala's te vliegen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:58

Afbeelding
Dit is wat ik nu heb :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:58

Waarschijnlijk de zoveelste vraag maar ik ben ook op zoek naar nieuwe potloden (ik heb enkel thuis nog een set gevonden van toen ik vroeger 8j ofzo was, en die zijn nu niet meer zo goed)

Op bol is de prijs voor de faber castelle (36) en de carte d'ache fancolor (40) nagenoeg hetzelfde. Welke zouden jullie aanraden. met de carte d'ache kan je blijkbaar ook nog 'watercolor' achtig doen. Is dat een leuke plus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:09

The_Cat schreef:
Waarschijnlijk de zoveelste vraag maar ik ben ook op zoek naar nieuwe potloden (ik heb enkel thuis nog een set gevonden van toen ik vroeger 8j ofzo was, en die zijn nu niet meer zo goed)

Op bol is de prijs voor de faber castelle (36) en de carte d'ache fancolor (40) nagenoeg hetzelfde. Welke zouden jullie aanraden. met de carte d'ache kan je blijkbaar ook nog 'watercolor' achtig doen. Is dat een leuke plus?

Ik zou vooral naar het papier van je boeken kijken. Mijn eerste boek was niet geschikt voor stiften en ook niet voor een watercolor techniek, dat drukte gewoon door. Mijn huidige boeken hebben steviger papier, fijn voor stiften, niet zo fijn voor gewone potloden. Of dit papier wel geschikt is om op te aquarellen, weet ik eigenlijk niet.

Zelf werk ik liever met stiften, ben niet artistiek genoeg om mooie dingen in potlood te maken, maar ik heb wel bij een plaatselijke winkel ooit naar potloden gaan kijken. Voor mij is het aangenamer om een dikker potlood in de hand te hebben, neem ik een dun vast, dan krijg ik vrij snel een kramp in mijn hand.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:29

@tessa_1 dankje voor je antwoord! Naar het escape to wonderland boek zal ik even gaan kijken maar ik heb net al wat boeken gekocht dus ik mag even geen boeken meer kopen :') . Ik ben vandaag dus op pad geweest en heb het betoverde woud, de verborgen oceaan en kleuren op nummer met de tijger voorop. Ohja en weer 3 boeken van de action :')

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:09

Nathalie18x schreef:
@tessa_1 dankje voor je antwoord! Naar het escape to wonderland boek zal ik even gaan kijken maar ik heb net al wat boeken gekocht dus ik mag even geen boeken meer kopen :') . Ik ben vandaag dus op pad geweest en heb het betoverde woud, de verborgen oceaan en kleuren op nummer met de tijger voorop. Ohja en weer 3 boeken van de action :')

Ah, dan vind je het vast geen ramp om te horen dat de Stabilo 88 (in elk geval de donkerrood en de donkerblauw) behoorlijk doordrukken in het HP boek :p
(Die kleuren op nummer is gaaf om te doen; lekker priegelen :D )

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:13

Jammer dat ze doordrukken, ik denk dat ik het boek alleen maar zou willen hebben omdat ik harry potter fan ben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:31

Ik heb momenteel even werk overdag dus geen tijd voor t kleuren.

Ik merk gewoon dat ik desondanks eenzelfde behandeling met andere potloden uit een goedkopere prijsklasse de bruynzeel sneller breken. Ik heb inmiddels van drie bruynzeel de helft af moeten slijpen voor een goede punt en van fsc nog geen en die heb ik al een jaar.

Joh, ik teken zelf heel soms met mijn polychromos, ben der heel zuinig op. Dus iedereen is gewoon welkom hoor, ik ben zelf niet de beste nog!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:58

Hier nog even een aantal fotootjes van uit mn kleuragenda :j Op deze ben ik toch stiekem wel trots :o
Afbeelding

Deze 2 ook wel leuk geworden:
Afbeelding

En deze :D
Afbeelding

Vind t altijd zo lastig kleuren te combineren.. Word er steeds beter in haha.

Lisette wat was jij dan van plan, alle lijnen overtrekken :oo Wat een monnikenwerk, respect :')

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:14

Oh wauw een kleuragenda! Wat een vrolijkheid MerleSimone :j
Was ook ideaal voor mij geweest... al zagen mijn agenda's er eind van het jaar ook uit als een kleuragenda, ook al waren ze dat niet van oorsprong :')

En over het gebruik van materialen, volgens mij heeft het echt met de kennis van het inkleuren te maken dan met de materialen. De mooiste tekeningen die hier voorbij komen vind ik degene waarbij heel goed gekeken is naar wat je wel en niet inkleurt, zodat je een realistischer effect krijg. Ik beheers die mooie techniek gewoon niet doordat ik er te weinig mee bezig ben, en ik vrees dat dure potloden me daarmee ook niet gaan helpen ;)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:19

Lisette0 schreef:
Haha, ik heb ook zo veel mandala's die al een eeuwigheid stil liggen. :')
Welkom terug :P Vind je mandala's super! Lekker vrolijk die eerste. Tweede word ook al erg mooi. :)

Ik twijfel nu of ik verder moet gaan met mijn priegelplaat hierboven. Want exact dezelfde staat in mijn ronde boek, met zwarte lijnen dus... Dus dan maak ik hem wel daarin. Zucht.. ik denk ook een keer een leuk idee te hebben... :') :+

_O- Sorry. :') Dat zijn altijd van die dingen waar je pas achter komt als je al begonnen bent. ^)

Ben blij om te horen dat iedereen hier welkom is en ben benieuwd of degene die mij een PB stuurde ook gezellig komt posten! :)

Welkom (terug) MerleSimone en Tessa_1! :wave:

Mooie platen heb je al gemaakt MerleSimone! :j Ga je die agenda nog op tijd af krijgen?

Tessa_1, leuke nieuwe boeken heb je besteld! :)) Ben benieuwd naar je platen! Leuk dat je ook met de Inktense kleurt, al vallen ze idd wel iets tegen op het papier in boeken. :o
Oh, en je kan nooit genoeg boeken hebben hoor! :P

SVRL, ik herkende je eerst niet! :D
Ach, je hebt wel een hele leuke reden om niet te kunnen kleuren! Succes alvast zaterdag! :)

The_Cat schreef:

Het nadeel van de Fancolors is wel dat, als je geen water wil gebruiken, de kleuren wat fletser blijven. Plus, wat als je per ongeluk een paar spetters op zo'n tekening krijgt? Dat zie je dan wel meteen en zou ik zelf zonde vinden. :) Als je tussen die 2 merken wil kiezen, zou ik ze eerst even in de winkel uitproberen, dan weet je hoe ze aanvoelen. Als je toch iets met aquarel wil doen, zou je misschien beter een goedkoper setje kunnen aanschaffen naast gewone potloden? :)

Leuke boeken heb je gekocht, Nathalie! :)) Veel plezier ermee!

Fennadev, mijn ervaring is dat dan gewoon de stift is gebroken hoor. :) En ze hoeven ook niet bij jou gevallen te zijn, kan ook in de winkel gebeurt zijn. Vervelend is het iig wel.

Ik kan voorlopig ook even niet kleuren, ben ik bang. Vanmiddag met m'n vingers tussen de deur gezeten en een potlood vasthouden gaat niet. :+

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:27

^ thanks gaat vast lukken ! Ik heb trouwens houtskoolpotloden gekocht en ik vroeg me eigenlijk af of dat wel kan . Geeft dat niet af ?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:59

MerleSimone schreef:
Lisette wat was jij dan van plan, alle lijnen overtrekken :oo Wat een monnikenwerk, respect :')

Dat was ik van plan ja. Bij nader inzien toch maar niet. Als in een ander boek de plaat al 'inkleur-klaar' is... :P :')

En leuke platen heb je gemaakt. Zo vrolijk. :D

Jindai schreef:
Lisette0 schreef:

Ik twijfel nu of ik verder moet gaan met mijn priegelplaat hierboven. Want exact dezelfde staat in mijn ronde boek, met zwarte lijnen dus... Dus dan maak ik hem wel daarin. Zucht.. ik denk ook een keer een leuk idee te hebben... :') :+

_O- Sorry. :') Dat zijn altijd van die dingen waar je pas achter komt als je al begonnen bent. ^)

Echt he.. XD
Mijn reactie was ook ongeveer dit: >;) -O-
Maar gelukkig kwam ik er nu achter, scheelt een hoop zwarte inkt. :P
Hoewel ik waarschijnlijk toch wel een keer verder ga, haha.

Beterschap met je hand! :(:)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:28

Nathalie18x schreef:
^ thanks gaat vast lukken ! Ik heb trouwens houtskoolpotloden gekocht en ik vroeg me eigenlijk af of dat wel kan . Geeft dat niet af ?

Dat kan ik je niet vertellen, maar ik zou ze dan eerst even op een los vel uitproberen. :j Als ze toch afgeven zou je er een dun laagje haarlak of fixeerspray overheen kunnen spuiten, ook op je test papiertje. Geen idee of je dan vlekken krijgt, bij pastelkrijt iig niet. :) Niet te dicht op het papier spuiten trouwens, maar van zo'n 30 cm afstand. En als je in een boek aan de slag gaat, even de pagina ernaast afdekken. Welke potloden heb je gekocht? :)

Dank je, Lisette! :*

Ach ja, is eigenlijk ook weer zonde om hem niet meer af te maken. Maar nu kan je eerst lekker kleuren zonder alle lijntjes zwart te hoeven maken. Ben benieuwd hoe 'ie gaat worden! :j

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:33

Ik zag ze bij de action voor die ene euro dacht ik ik probeer het. Ik heb ook maar gelijk aquarelpotloden meegenomen van hetzelfde merk :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:53

Jindai schreef:
Het nadeel van de Fancolors is wel dat, als je geen water wil gebruiken, de kleuren wat fletser blijven. Plus, wat als je per ongeluk een paar spetters op zo'n tekening krijgt? Dat zie je dan wel meteen en zou ik zelf zonde vinden. :) Als je tussen die 2 merken wil kiezen, zou ik ze eerst even in de winkel uitproberen, dan weet je hoe ze aanvoelen. Als je toch iets met aquarel wil doen, zou je misschien beter een goedkoper setje kunnen aanschaffen naast gewone potloden? :)

goed punt dat je maakt. Echter weet ik nu niet meteen een winkel in de buurt waar ik potloden mag testen? Ik neem aan dat je dan niet daar de supermarkt/speelgoedwinkel zal moeten gaan? :p Ik zal nog even wat rondkijken op wat sites zoals bol of ebay, misschien vind ik nog ergens een leuke deal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:32

The_Cat schreef:
Jindai schreef:

goed punt dat je maakt. Echter weet ik nu niet meteen een winkel in de buurt waar ik potloden mag testen? Ik neem aan dat je dan niet daar de supermarkt/speelgoedwinkel zal moeten gaan? :p Ik zal nog even wat rondkijken op wat sites zoals bol of ebay, misschien vind ik nog ergens een leuke deal

Is er geen Lucas creativ in de buurt van Antwerpen? Zij hebben het gamma en ik dacht dat ze je ook laat testen. En anders moet je eens googlen naar hobby/kunstenaarswinkels.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:32

Oehh.. vanmiddag lekker niks op de planning, dus ik ga lekker kleuren! :D

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:50

Ik ook! Ik ga lekker in mn tijger boek werken! In de andere nieuwe boeken durf ik nog niet :') Ik ben zo bang dat ik dan de mooiste kleurplaten verpest.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:48

Ik beheers ook geen techniek wat kleuren betreft hoor.. ik kan net verschillende accenten met 1 kleur (licht en donker). Maar daar houdt ook alles op. Wat dan licht en donker moet.. geen idee :P. Dat doe ik op gevoel. Soms denk ik och, ziet er best leuk uit, de andere keer vind ik het ronduit lelijk ;)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:49

The_Cat schreef:
Jindai schreef:

Nee, geen supermarkt of speelgoedwinkel maar idd een hobby/kunstenaarswinkel. :j Een beetje goede winkel laat je de potloden gewoon uittesten hoor, daar is niks vreemds aan. Je hoeft ze dan niet meteen bij die winkel te kopen, beetje rondshoppen op internet loont meestal wel. :) Had niet gezien dat je in België woont, dus kan je niet vertellen bij welke winkel je moet zijn.

Nathalie, dan ga ik vanavond ook nog even bij de Action kijken! :D Voor een euro is het zonde om te laten liggen en ik heb nog niet genoeg. :+ Is dat ook van het merk Da Vinci? Vind die gewone potloden daarvan nog zo slecht niet en ik gebruik ze nog steeds wel eens. :)

Itsme2, dat met schaduwen is in het begin ook wel lastig, bij mij klopt het ook vaak zat niet hoor. :P Maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. Soms helpt het ook om een foto van iets wat je aan het kleuren bent op te zoeken, als voorbeeld. :)

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook ik ben sinds vorig najaar aan het kleuren.
En dan met name de boeken van Johanna Basford.
Maar ook het paardenmandala boek vind ik leuk voor de afwisseling.
Via MP heb ik mezelf een prachtig kistje met de complete set van Derwent Coloursoft cadeau gedaan.
Maar ik gebruik ook graag de Caran d'Ache kleurpotloden van mijn middelbare schooltijd.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:55

Mooie platen zeg :)
Vooral die met de kreeften vind ik heel mooi gedaan. <3

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:58

Ik ben vandaag ongeveer 3 uur bezig geweest in mn tijgerboek. Ik heb de eerste kleurplaat nog niet eens op de helft.Die vakjes zijn zooo klein.