Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meloen schreef:Je hebt 18 steken (vasten).
In de eerste vaste, haak je 1 vaste.
In de tweede vaste, haak je 2 vaste.
Dit doe je nog twee keer. (Dus in totaal 1-2-1-2-1-2)
Dan haak je gewoon 3 vasten.
In de volgende vaste, haak je 1 vaste.
In de daaropvolgende, haak je 2 vaste.
Dit herhaal je ook 2 keer.
En dan nog 3 vasten haken.
Susanne_ schreef:Leuke dingen zie ik allemaal voorbij komen! Zelf niet heel fanatiek aan de haak op het moment. Heb nog twee knuffels liggen die af moeten,maar waarvoor ik net te weinig katoen heb.
Ik mag van mezelf niet met de auto gaan om te halen, dus als het nou eens wat minder gaat waaien hier, dan zal ik eens die kant op (ongeveer 15 km verderop). Oh man, wat ben ik een luie aansteller...
Susanne_ schreef:Nee in Oostenrijk heb ik nooit een fiets aangeraaktTijd om mijn woonplaats ook weer aan te passen zie ik, woon inmiddels al twee jaar op een bewoond eiland haha... Al was vanuit waar iktijdelijk woonde in Oostenrijk wel leuk geweest om te fietsen, maar de terugweg, no way :-P
Hannah schreef:hoi iedereen ik ben begonnen met haken en heb de steken wel onder de knie (denk ik)
alleen ik heb wat vragen:
1. met een toer bedoelen ze toch een "rijtje" bijv 6 losse = toer?
2. ik heb een stap voor stap uitleg en hierin staat:
haak 2 losse
toer 1= haak 6 vaste in de 1e losse sluit de ring met een halve vaste in de 1e v
toer 2= 2 vaste in elke vaste (= 12 vaste)
wat wordt hier mee bedoeld? een rondje (magicloop of??)
die aap is leuk!
Blue_flower schreef:Hannah schreef:hoi iedereen ik ben begonnen met haken en heb de steken wel onder de knie (denk ik)
alleen ik heb wat vragen:
1. met een toer bedoelen ze toch een "rijtje" bijv 6 losse = toer?
2. ik heb een stap voor stap uitleg en hierin staat:
haak 2 losse
toer 1= haak 6 vaste in de 1e losse sluit de ring met een halve vaste in de 1e v
toer 2= 2 vaste in elke vaste (= 12 vaste)
wat wordt hier mee bedoeld? een rondje (magicloop of??)
die aap is leuk!
Ik zou in dit geval het volgende doen:
Maak een magic loop met daarin 6 vaste. = toer 1.
In elke vaste 2 vaste haken, dan kom je uit op 12 vasten aan het eind = toer 2.
Krijg je mooier rondje van
Kiimm_ schreef:Doen jullie trouwens elke toer sluiten met een halve vaste? Ik krijg dan altijd zo'n ronde streep over mijn haakwerk op de plek van de halve vaste..