[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:40

dankjewel plovesb! ik heb deze tekening overigens wel verkocht voor 15 euro, gewoon omdat ik pas ben begonnen met tekenen in opdracht en nog niet zo goed weet wat ik voor mijn tekeningen zou kunnen vragen. Het is voor mij alleen maar een heel groot compliment dat jullie de tekening meer waard vinden :)
edit: het is idd jouw mening judithvr, en die respecteer ik :)
Laatst bijgewerkt door Horsenart95 op 06-06-14 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:43

Horsenart95 schreef:
dankjewel plovesb! ik heb deze tekening overigens wel verkocht voor 15 euro, gewoon omdat ik pas ben begonnen met tekenen in opdracht en nog niet zo goed weet wat ik voor mijn tekeningen zou kunnen vragen. Het is voor mij alleen maar een heel groot compliment dat jullie de tekening meer waard vinden :)

Net bezig? Heb je ook een facebookpagina?

Helpt ook heel erg... ik wil niet dat je denkt dat ik je tekeningen niks vind.. denk dat je heel wat opdrachtjes binnen kan krijgen hoor :)
En met tekeningen gaat alles heel snel.

Tenminste bij mij dan. Kreeg opeens hele lading aanvragen. Erg leuk maar soms moet er ook even halt toegeroepen worden.

Ik weet niet of je lid bent van facebookgroepen over kunst. Daar kan je ook altijd tips vragen, die helpen graag en er zitten ook professionals tussen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:07

15 euro :)). Daarvoor pak ik m'n potlood niet eens op :)). Laat staan m'n kwasten.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:11

_San87_ schreef:
15 euro :)). Daarvoor pak ik m'n potlood niet eens op :)). Laat staan m'n kwasten.

als ik zo goed was als jij, zou ik het ook niet doen voor 15 euro natuurlijk, maar ik moet toch ergens beginnen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:15

Horsenart95 schreef:
_San87_ schreef:

als ik zo goed was als jij, zou ik het ook niet doen voor 15 euro natuurlijk, maar ik moet toch ergens beginnen :+
Ik vind dat jij ook veel meer kunt vragen :). Het driedubbele, minstens. Dat je ergens mee moet beginnen, akkoord. Maar 15 euro is echt te weinig, hoor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:45

wat vinden jullie al van dit?
Hij is nog niet helemaal af (met name het haar, de hand en het gezicht mag ook nog wat nader bekeken worden). De blouse wil ik onopvallend laten (dus weinig details).

Afbeelding

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:50

_San87_ schreef:
Horsenart95 schreef:
Ik vind dat jij ook veel meer kunt vragen :). Het driedubbele, minstens. Dat je ergens mee moet beginnen, akkoord. Maar 15 euro is echt te weinig, hoor.

En daar ben ik het volledig mee eens. Prima als je zelf wat strenger bent, maar tis ook een kwestie van kijken naar hoeveel tijd en aandacht er in een tekening zit. Je ziet dat er veel aandacht is besteed aan deze tekening en het feit dat je dat al terug ziet is gewoon heel mooi vind ik. :) Dat maakt het ook leuk en spannend om naar te kijken, de details. :) Ik zou rond de 40,- er voor geven. Je bent nog beginner, maar dit is het wel zeker waard vind ik.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:58

Bedankt aartje en san87 :D . Ik ben inderdaad verschrikkelijk streng voor mezelf, maar ik ga mn prijzen wel wat verhogen :)
Maricography: het is moeilijk om iets te beoordelen als het nog niet af is :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:18

Horsenart95 schreef:
Maricography: het is moeilijk om iets te beoordelen als het nog niet af is :)

Inderdaad, zou het eerst afmaken, dan kunnen we een eerlijke taxatie doen (zoals ook in de regels staat) :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:23

nouja heb gelukkig een week verlof dus heb wel tijd om hem (eindelijk) af te werken.
Wordt echter neit verkocht (wel cadeau gegeven aan de ouders van dit meisje), maar wou weten hoever ik sta.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:29

Tijd vinden om te tekenen is helaas soms best lastig inderdaad. Weet er alles van :(
Ik vind het een nette tekening, ik vind zelf huidskleur enorm moeilijk dus dat vind ik erg netjes. Ik mis nog wel details, maar aangezien hij nog niet af is komt dat denk ik nog :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:52

heb gisteravond deze tekening afgewerkt.
Lag al een jaar in de kast te wachten tot de afwerking.
Deze tekening is niet in opdracht, maar een oefening die ik cadeau doe aan een zeer lieve dame die van Friese paarden houdt.

Het is zeker niet mijn beste paardentekening die ik gemaakt heb.
formaat: 40x30 cm canson artboard
materiaal: pastel
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:42

A4 tekening af. De eigenaresse van deze hond won mijn actie op mijn like&win actie.
Ik verkoop A4 portretjes meestal voor 15,-, velen vinden dat veel te weinig, maar is het een terechte prijs of kan het wel een klein beetje omhoog? (de foto is wel wat lichter, het donkere gedeelte is wel wat donkerder)

Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:36

MaricoGraphy: ik vind hem mooi, maar het hoofd lijkt een beetje uit verhouding. Ik vind de oren te lang en het oog te klein. Ik denk zo'n 40 euro :)
Judithvr: mooi! Vooral de ogen en de neus vind ik heel mooi. De oren lijken iets minder afgewerkt dan de rest. Ik zou hier 30 euro voor geven. Ik denk dat je wel iets omhoog kan qua prijs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:50

Horsenart95 schreef:
MaricoGraphy: ik vind hem mooi, maar het hoofd lijkt een beetje uit verhouding. Ik vind de oren te lang en het oog te klein. Ik denk zo'n 40 euro :)
Judithvr: mooi! Vooral de ogen en de neus vind ik heel mooi. De oren lijken iets minder afgewerkt dan de rest. Ik zou hier 30 euro voor geven. Ik denk dat je wel iets omhoog kan qua prijs :)

Och ja die oren. Had zoiets al verwacht xd. De oren vind ik ook t moeilijkst. Juist omdat ze vrij dun zijn en de huid vh oor licht erdoorheen te zien is.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:58

judithvr schreef:
Horsenart95 schreef:

Och ja die oren. Had zoiets al verwacht xd. De oren vind ik ook t moeilijkst. Juist omdat ze vrij dun zijn en de huid vh oor licht erdoorheen te zien is.

Ik vind de oren ook altijd het moeilijkst. Die bepalen echt een groot deel van de uitstraling van het dier :j

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:27

Ja daar ben ik het helemaal mee eens! oortjes.. dat blijft toch wel een ding.. Ik had er hier eentje met een uitdaging. :P

Afbeelding

Ik zal zo even netjes weer taxeren (zoals ik dat altijd doe) :o

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:16

(Even vanaf pag 105)

@nafnaf, Mooi werkje hoor. Ziet er netjes uit. Probeer alleen nog wat meer contrast erin te krijgen zodat het werk er meer uit gaat springen. Nu is het nog wat zachtjes getekend waardoor het wat te veel op een 'schets' lijkt. Ik zou er nu niet veel voor geven, maar een mooie tekening is het zeker.

@Odette_, prachtig weer!! Ik ben echt fan van jouw werken! Het paard spat ervan af en ik vind het zeer realistisch. Ik zou er 100,- voor over hebben. (dat is wat je nu vraagt toch?) Maar denk dat het misschien zelfs wel meer waard is. Jammer dat het 'maar' A4 formaat is eigenlijk..

Die tweede, halleluja _/-\o_ Denk zo dat het wel een 250,- waard is.. (hoeveel uur heb je hierin gestoken?)

@Horsenart95, Leuke hond! Ik mis alleen nog wat diepte rondom de neus. 25,-

@xLisaMaxime, aah wat een leuk werkje! Mooi gemaakt, die neus is prachtig en die blik :+ Heerlijk! 30,-

@Jolandje, Ik vind m leuk. Het is iets minder realistisch dan de meeste werken die hier voorbij komen, maar ik vind het wel een leuke stijl en het paard herken je er goed in terug. 35,-

@hannah41, Jeetje wat ben jij vooruit gegaan zeg! _/-\o_ Heel mooi! 30,-!

@Dirndl, Gaaf! Maar ik stoor me toch een beetje aan de waas over het lijf die niet overal even gelijk loopt ofzo... Maar heel mooi gedaan. 45,- Maar ben vooral benieuwd naar de muurschildering dan he ;)

@manonnevot, Prachtig. Ik vind het een super gave stijl 40,-

*Ik taxeer geen werken van mensen die zelf ook niet even de moeite nemen*

@leintjeO, wat een prachtig werk weer! Heb niet meer zo veel van je gezien de laatste tijd, maar deze laat mijn mond weer open vallen. Heel mooi kleurgebruik en wat een gevoel komt er vanaf! Ik wil m aaien :D 120,-

@ Horsenart95, zoals ik al eerder had vermeld vind ik jou tekening ook zeker minimaal 40,- Ik denk wel 50,- eigenlijk gezien het fijne werk en je details.

@C_Spirit, wat een aparte kleuren. Heel zacht. En mooie stijl heb je. Wel mooi! 20,-

@MaricoGraphy, Wat leuk om een mens voorbij te zien komen. Ik weet natuurlijk niet hoe goed ze lijkt, maar voor je manier van werken, chappeau! Als hij af is... 50,-?

De schets eronder vind ik iets minder.. Ik vind hem wat te grof/hoekig op de een of andere manier... 30,-

@judithvr Ik vind hem prachtig! _/-\o_ Je prijs kan zeker weten wel een stuk om hoog. Ik denk dat 35,- een mooi prijsje is voor het werk wat je hier laat zien.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:27

Tijd om weer eens wat te taxeren :)

Pagina 105
@nafnaf: je tekening bevat mooie elementen. Maar over het algemeen mis ik nog wat duidelijke vorm en vooral contrast. Ik zou hier zelf nog geen geld voor geven/vragen.
@odette_: prachtige werken! Heel realistisch maar toch een getekende sfeer. Erg mooi.
Voor de A4 100/125 en voor het dubbelportret 250 euro minstens.
@horsenart95: wat een lieflijk portret. Ik mis contrast in je werk waaroor het wat vlakkig oogt. 40/50 euro.
@xLisaMaxime: hele leuke, snelle schets :) Op zich leuk om eventueel te verkopen, maar niet dusdanig dat ik er veel voor zou geven. 10 euro.
@Jolandje: ik kijk wat vreemd tegen het hoofd aan, maar na het zien van de foto snap ik het beter. Je stijl vind ik erg mooi maar zou mijns inziens nog verder uitgewerkt mogen worden. Bijvoorbeeld hoe het halster om het hoofd loopt; dat lijkt nu wat 'afgekapt.' 40 euro.
@Hannah41: ik vind 'm erg leuk :D Mis wel achtergrond en het feit dat je naam er zo op staat doet afbreuk in mijn ogen.
@Dindl: zo als schets zou ik het enkel als schets waarderen. Ben wel benieuwd naar het vervolg :)
@Manonnevot: kleurrijke tekening, leuk als schets :)
@Kittydylan: het streperige kan wel zo bedoeld zijn, maar het doet je tekening geen recht. Ziet er afgeraffeld uit daardoor. Ik zou er nog even aan doorwerken.

Pagina 106:
@leintje0: erg aansprekende tekening. Voor dat formaat 125 euro.
@Horsenart95: mooi :) 30 euro als dit je consequente kwaliteit is :)
@C_spirit: ik mis vooral wat kleur in je werk... Zou dat er eerst in gaan brengen :)

Pagina107:
@MaricoGraphy: ik denk dat het fijn is om werk te plaatsen wat af is. :)
Wat betreft je tweede tekening: ik mis contrast, kleur en vorm in je tekening :) op zich vind ik het beeld wel leuk, maar als ik dan kijk naar je achtergrond dan is daar nog veel winst te behalen. Breng wat meer kleur in, maak overgangen :) Wat betreft de paarden; veel schetsen, veel kijken. Anatomisch zijn ze nu niet correct en dat is jammer en doet afbreuk aan je werk.
@judithvr: ik denk dat je wel wat omhoog kan qua prijs. Ik vind je werk aansprekend maar denk dat je veel winst kan behalen door nóg wat meer contrast in te brengen. 25 euro.
@aartje: :D leuke oortjes :D Voor mijn gevoel heb ik beter van je gezien... :o ik vind de afsnijding niet heel plezierig, maar ook qua hoe de oogjes erin staan heb ik wat twijfel... Hoe groot is deze? Voor A4 24 euro.

Mijn twee laatste pastels:

Afbeelding

En:

Afbeelding

Beide pastel op A3.

En dan deze; ik ben heel benieuwd:

Afbeelding

Olieverf op een doek van 80 x 100 cm.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:42

Aartje: mooi gedaan! Ik doe het je niet na haha. Al lijken de ogen niet even groot te zijn, of zie ik dat verkeerd..? Welk formaat is het? Ik denk zo'n 35 euro :)
Fnanne: 1. Omg, die vind ik zoooo mooi _/-\o_ . Verder heb ik geen commentaar, 250 euro :)
2. Ook super mooi, 150 euro, omdat er voor mijn gevoel minder expressie in zit dan in de 1e
3. Niet echt mijn stijl, maar toch wel 300 euro voor het formaat denk ik

Ik plaats nogal veel, maar ik ben nogal fanatiek op het moment :)
A4:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:42

@Fnanne

Paard:
30 ofzo (Ik zou graag nog wat meer details willen zien in de vacht).

hond:
25 (het kan aan je stijl liggen natuurlijk, ik zie het liever wat realistischer, fijnere haren)

het kind heb ik niet echt een idee.. zou wat schaduw plaatsen onder de doos, anders lijkt t een beetje vreemd ;p

liekenola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:59

Ik heb nog nooooit getaxeerd en ik kan het ook niet, maar ik wil het toch eens proberen.

Pag. 105
Nafnaf: ik vind hem erg mooi, iets van €10,-?
Odette_: ik hou echt van jou tekeningen, ze zijn beide (allemaal) prachtig.
De haflinger vind ik echt geweldig, ik zou er wel makkelijk 150 euro of zo voor willen geven.
De tweede, clydesdale en KWPN vind ik ook heel mooi, voor dat formaat zou ik wel €200,- neertellen.
Horsenart95: wat een leuk beest, €15/20,-
XLisaMaxime: wat mooi, ik heb hem als een voorbij zien komen, 30 of 40 euro???
Jolandje: 20,- ik vind hem heel leuk en je ziet echt dat het een liefie is. Je hebt een mooie uitstraling op het doek gezet. En de neus is echt cute.
Hannah41: hij is prachtig. Met veel kleuren, 40,- ( komt door het formaat.)
Dirndl: sorry, dit kan ik echt niet...
Mannonevot: €15,- ik vind het heel mooi met al die kleuren. En dat noem jij een schetsje?
KittyDylan: grappig beestje, 2,- of 2,50 euro.

Pagina 106
Judithvr: Eerste 30 of 40, de tweede €40,-.
LeintjeO: €100,- zonder twijfel. Echt awesome!
Horsenart95: heel realistisch, dat touwhalster ook!! Prachtig, €80,-! Heel aaibaar en zacht maar tegelijk scherp.
C_Spirit: 10-15 euro?
MaricoGraphy: heel leuk fries paard, ik hou niet van Friezen. En hier vind ik ze leuk!
60,-

Verder kom ik niet. En ik zag net nog die laatste vn horsenart95, hebbe! <3

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:14

liekenola schreef:
Mannonevot: €15,- ik vind het heel mooi met al die kleuren. En dat noem jij een schetsje?

Ik vind dit inderdaad maar een schetsje, heb er ook maar 45 min aan gewerkt :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:15

Dus op de tekening van de friezen heb ik een gemiddelde van € 43 euro.
Best mooi voor een tekening die ik zelf ook niet mooi gelukt vind. (ben beter dan dat hoor).

judithvr mooie en zachte tekening. 30 tot 40 euro denk ik wel hoor.
Aartje ook een mooie tekening. Al vind ik de vacht wat te veel wit doorlaten van het papier. Ook jammer van de oren die niet helemaal op het papier staan. Voor aan A4: 30 euro.
Fnanne prachtige tekeningen:
Paard: zeker weten 100-150 euro
hond: vind ik ook heel mooi. 100-150 idem dus :P
Kindje: spreekt mij minder aan, maar is persoonlijke smaak. Aangezien olieverf: vanaf 150 - 200 euro
Wederom persoonlijke smaak ;)
Horsenart95 Mooie pony, vind het echt mooi en levendig. 80 euro?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:20

Fnanne, dat kindje in die doos, geweldig :+:. Zeker 500, zo niet meer, heel mooi geschilderd.