[Info] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:28

Waterverf en ben een beetje wezen experimenteren met de kleuren. Wilde graag een wat groen blauw donker watereffect zegmaar. Ben er zelf blij mee.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:33

Jindai: ik vind iets rond de €50 voor 24 of 36 stuks een redelijk bedrag..

Thats_me: die plaat is erg mooi geworden!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 01:13

Thats_Me schreef:
Waterverf en ben een beetje wezen experimenteren met de kleuren. Wilde graag een wat groen blauw donker watereffect zegmaar. Ben er zelf blij mee.

Wat lekker creatief! :j Heeft het papier het goed gehouden? Je mag zeker blij zijn met het resultaat, hij is erg mooi geworden! :)

Itsme2, dat is een mooi bedrag, daar kan je wel fijne potloden voor vinden. :) Caran d'Ache potloden schijnen ook heel goed te zijn, maar de Pablo's (40 set) vallen nét buiten je budget, rond de €65. De Fancolors (ook 40 set) valt daar net weer binnen, rond de €45. Overigens bestaat er van de Pablo's ook een set van 30, die is rond de €50. Ik weet niet of je iets meer als €50 uit wil/kan geven of dat je het niet erg vindt om wat minder potloden te hebben, maar dit zijn voor een ruime set wel goede kwaliteitspotloden. :) Van Bruynzeel is er ook nog de 'Design' lijn kleurpotloden en dan heb je een set van 48 voor rond de €40. Ziet er wel aantrekkelijk uit, maar heb geen idee hoe ze zijn. Krijg die set binnenkort wel, van een vriend die er vanaf moet, maar kan je er dus nog niets over vertellen. De Caran d'Ache heb ik zelf wel uitgeprobeerd in de winkel en die vielen me echt niet tegen. OnMyWay had het op de vorige pagina over de Staedtler's ergo Soft. Ik heb het setje van 12 van Staedtler Noris en die gebruik ik nog regelmatig. Ze zijn wel vrij hard, maar ik vind de kleur afgifte prima! Ze zijn geloof ik niet groter dan een set van 24 te verkrijgen, maar wel heel goedkoop, zo rond de €15. Waarschijnlijk kan OnMyWay je meer vertellen over de kwaliteit van de ergo Soft. :)

Er is dus best wat leuks te koop voor rond de €50. :) Als je voor Caran d'Ache potloden gaat, probeer ze dan eerst een uit, dat kan in de meeste winkels die dat verkopen wel. De rest wordt denk ik moeilijk om eerst uit te testen, dus Google wat reviews, want wat ik bv fijn vind kleuren hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk. :) Je zou bij bv Caran d'Ache ook eerst een kleinere set kunnen kopen en dan de kleuren die je er nog graag bij wil, los bij kunnen halen. Dat kan bij de overige merken zover ik weet niet. Succes iig met kiezen, hoop dat je er iets aan hebt. :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:56

Wauw Thats_Me, die is echt ontzettend gaaf geworden! :D
Wat een felle kleur ook, dat roze.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:57

Jindai: bedankt voor het mee denken!
Ik ga vanmiddag even in de winkel(s) kijken.

OnMyWay: graag hoor ik jouw ervaringen van de staedtler ergosoft? :D

Gebruiken jullie voor 1 kleurplaat ook wel eens verschillende soorten potloden?

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:58

ItsMe2, ik heb de Staedtler Ergosoft kleurpotloden in een set van 24 en ben er zelf erg tevreden over :) Ik gebruik ze ook nog regelmatig samen met mijn FC Polychromos. Je kan dus zeker verschillende soorten potloden gebruiken voor 1 kleurplaat! Ik heb ook nog een set van 18 van de Caran d'Ache Fancolor potloden. Dat zijn kleurpotloden waar je gewoon mee kan kleuren maar waar je ook mee kan aquarellen. Om mee te aquarellen zijn ze prima, maar als je er gewoon mee wil kleuren vind ik ze zelf wat tegenvallen. Het zijn ook vrij harde potloden. De Staedtler Ergosoft potloden zijn zachter en hebben ook meer kleurafgifte :)
Zoals Jindai ook al zei kan je de potloden best even in de winkel uitproberen. Het is vooral belangrijk dat je er zelf fijn mee kan kleuren! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:17

Ik ga misschien iets meer besteden en toch voor de faber castell polychromos.. liever iets goeds en iets meer uitgeven dan weer half gedoe ;)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:37

Vanmiddag even wezen winkelen voor kleurpotloden. Ben als eerst naar de winkel geweest waar ik mijn cretacolor potloden heb gekocht. Heb daar ook netjes mijn 'probleem' uitgelegd. Ze waren erg verbaasd dat deze potloden mij niet bevielen wat kleurafgifte betreft (had verder weinig te klagen over deze potloden) Deze potloden verkopen zij ook los, dus de er werden een paar verschillende kleuren gepakt en papier, zodat mijn probleem zichtbaar werd voor de verkoopster. Daar kwam het probleem direct naar voren..
Ik ben 'te bang' om te hard te drukken.. Ik ga heel voorzichtig met de punt over het papier. En als ik wat fellere kleur wil, ietsje harder, maar dus niet hard genoeg. Als kind is er bij mij vaak gezegd dat ik niet te hard mocht drukken, want dan brak de punt te vaak af :+. Waarschijnlijk was ik daar nu ook 'bang' voor. Heb in de winkel even mogen oefenen, en heb het nu gevoeld hoe hard je eigenlijk kan drukken voor dat er daadwerkelijk wat gebeurd :)
Dus.. ik heb nu een set van 36 cretacolors.. ik had er al 24, nu 12 er los bij gekocht.
Morgen komt mijn imagimorphia boek binnen, kan bijna niet wachten :P

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 16:49

Ik hoef geen bruynzeel weer. Zijn echt afschuwelijk met hoe snel de punt afbreekt. Tis dat ik ze gekregen heb, maar twee zijn al veel korter dan mijn fsc potloden die ik al bijna een jaar gebruik. Ook ik ben op zoek naar iets zoals de faber castell maar dan goedkoper. Ik vind vooral het ronde aan faber castell ook fijn. Het ligt veel beter in de hand.

Namaak faber castell zeker?
http://www.vikingdirect.nl/catalog/cata ... -_-3907566 want als het echt 48 zijn voor die prijs, dan zijn ze wel heel goedkoop. Het zijn dan ook niet de polychromos

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:31

Is geen namaak hoor. FC heeft best een aantal verschillende soorten potloden. :)
Maar gezien die prijs denk ik dat het vrij doorsnee potloden zijn eigenlijk. O:)
Dus niet veel kleurafgifte.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:29

Ik heb 'gewone' kinderpotloden van FC echter zijn die al vele malen beter dan bruynzeel.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:05

Weet iemand een betrouwbare site waar ik een leeg kleurpotloden blik kan kopen. Ik heb nu 36 kleuren in twee blikken (1 van 24 en 1 van 12) en zou deze graag in 1 blik bij elkaar willen doen :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:23

Hmm, blikken geen idee. Is zo'n roletui niet wat? Komt eigenlijk op hetzelfde neer. :)
En is waarschijnlijk goedkoper. :P

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:17

Mijn boek imagimorphia is binnen.. heb echt zin om te beginnen.. al hoewel ik nog niet echt weet wat ik van sommige platen moet vinden..

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:06

Itsme2, wat apart zeg! Fijn dat je er achter bent gekomen waar het aan lag, kan je lekker verder met je eigen potloden! :) En Imagimorphia inmiddels binnen, ben je al begonnen? :D
Ik zou idd gaan voor een roletui, wat Lisette zegt.

Fennadev schreef:
Ik hoef geen bruynzeel weer. Zijn echt afschuwelijk met hoe snel de punt afbreekt. Tis dat ik ze gekregen heb, maar twee zijn al veel korter dan mijn fsc potloden die ik al bijna een jaar gebruik. Ook ik ben op zoek naar iets zoals de faber castell maar dan goedkoper. Ik vind vooral het ronde aan faber castell ook fijn. Het ligt veel beter in de hand.

Namaak faber castell zeker?
http://www.vikingdirect.nl/catalog/cata ... -_-3907566 want als het echt 48 zijn voor die prijs, dan zijn ze wel heel goedkoop. Het zijn dan ook niet de polychromos

Het snel afbreken van een punt heeft niks met het merk zelf te maken, dan is waarschijnlijk de stift gebroken. :) Wat dus kan gebeuren als ze bv vallen. Als je nieuwe potloden wil en uit de duurdere merken wat gaat kiezen; probeer ze eerst uit in de winkel. :j Wat ik goed en fijn vind tekenen, vind jij misschien helemaal niks. Dus staar je niet blind op de Faber Castell. :)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:28

Ik kom ook weer eens wat posten! Ik heb afgelopen weekend faber castell stiften gekocht! Echt heel blij mee. Wat een verschil met bruynzeel!ik was aan het kijken om wat nieuwe, duurdere boeken te kopen om me deze vakantie te vermaken. Is het harry potter kleurboek het geld waard? Ook zou ik graag een kleurboek met wat dieren platen willen. Welke kan ik dan het beste aanschaffen?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:50

Waar ben ik aan begonnen.. :')

Afbeelding

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:02

Succes daarmee! Ik wil eigenlijk ook gaan kleuren maar ik heb hier niet genoeg licht helaas...

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:34

Nathalie18x schreef:
Ik kom ook weer eens wat posten! Ik heb afgelopen weekend faber castell stiften gekocht! Echt heel blij mee. Wat een verschil met bruynzeel!ik was aan het kijken om wat nieuwe, duurdere boeken te kopen om me deze vakantie te vermaken. Is het harry potter kleurboek het geld waard? Ook zou ik graag een kleurboek met wat dieren platen willen. Welke kan ik dan het beste aanschaffen?

Lekker, nieuwe stiften! :D
Over het Harry Potter kleurboek kan ik je niks vertellen. Wat voor dieren platen zoek je precies? Iets met kleine kleurvlakken of juist niet? :)

Ben ik de enige die het opvalt dat het de laatste tijd veel om FC potloden lijkt te gaan? :o Ik ben er zelf misschien over begonnen dat IK ze geweldig vind, maar een ander kan ze zomaar gewoon ronduit kl*te vinden. Ik kreeg vandaag een PB van iemand die hier best mee zou willen praten/plaatsen, maar niet goed durft omdat ze geen dure potloden heeft en dus bang is dat mensen haar tekeningen niet mooi vinden daardoor. :\ Ik vind dit zo zonde, in mijn ogen is ten eerste iedereen welkom hier en ten tweede maakt het eigenlijk niet uit wat voor potloden je gebruikt. Je kan met vrijwel ieder potlood (jaja, énkele uitzonderingen daargelaten :+ ) mooie resultaten krijgen namelijk. ;) Het ligt vooral aan je techniek en je doorzettingsvermogen. Als iemand wat meer wil weten over bepaalde potloden, dan mag je me gerust een PB sturen, ik bijt niet. :D En andere posters in het topic hier die andere potloden gebruiken vast ook niet. :P
Vragen staat vrij, ook in dit topic natuurlijk, maar laten we weer even met beide beentjes op de grond komen; de duurdere potloden staan niet garant voor mooiere resultaten. Mooie resultaten liggen puur aan je eigen techniek en kunnen, niet aan het potlood zelf. :j

Jeetje, Lisette! :') Waar ben je idd aan begonnen? :oo Wel knap hoor! Je hebt al een deel gedaan zie ik, maar ga je ál die lijntjes zelf nog eens over met zwarte fineliner? :oo

Ik ben vanavond bezig geweest met de Inktense, nog lang niet af maar de hoogste tijd om naar bed te gaan want ik moet er om half 8 gewoon weer uit... :O

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:52

^ ik vind kleine kleurvakken wel leuk idd,is wat meer een uitdaging.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 07:28

Jindai schreef:
[...]

Ik vind dit zo zonde, in mijn ogen is ten eerste iedereen welkom hier en ten tweede maakt het eigenlijk niet uit wat voor potloden je gebruikt. Je kan met vrijwel ieder potlood (jaja, énkele uitzonderingen daargelaten :+ ) mooie resultaten krijgen namelijk. ;) Het ligt vooral aan je techniek en je doorzettingsvermogen.

[...]

Precies dit idd!! Ik vind dat ook doodzonde, want je kan met ieder kleurpotlood prachtige resultaten krijgen. Het is wel zo dat de vaak duurdere potloden meer pigmentafgifte hebben en je daardoor dus minder hard hoeft te werken (al is een goede techniek net zo belangrijk!!). In die zin zou je kunnen zeggen dat dure potloden voor luie mensen zijn :+ Nee, geintje, maar laat het merk potloden dat je gebruikt alsjeblieft niet de reden zijn om NIET in dit topic te posten!!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:05

Jindai schreef:
Jeetje, Lisette! :') Waar ben je idd aan begonnen? :oo Wel knap hoor! Je hebt al een deel gedaan zie ik, maar ga je ál die lijntjes zelf nog eens over met zwarte fineliner? :oo

Ja :')
Witte lijntjes klopt voor mijn gevoel gewoon niet. :+

De tweede alinea heb je helemaal juist verwoord. Iedereen is natuurlijk welkom hier! Dus wie het ook was die dat PBtje stuurde; come join us! :D

Net of mijn platen zo mooi zijn. En dure spullen heb ik ook niet echt. Dat is ook helemaal niet nodig, het is maar net hoe je het gebruikt. En niet iedereen heeft daar het budget voor, ik ook niet.
Het is een hobby, geen wedstrijd voor wie de mooiste creaties kan maken. Zolang je er maar lol in hebt, daar gaat het om, en bang zijn voor commentaar oid is al helemáál niet nodig.
Ik hoop dat ze zich alsnog meldt. :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:23

Natuurlijk is degene welkom!!
Het maakt totaal niet uit welke spullen je hebt, als je er maar plezier in hebt om te kleuren!!

Ik ben inderdaad al begonnen in mijn imagimorphia. Heb alleen nog geen foto, die maak ik straks even

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:26

Ik kom mij ook maar (weer) eens melden :D Volgens mij lange tijd geleden ook al eens meegekletst/gekeken maar nu het kleuren weer opgepakt. Ik had de kleuragenda voor 2015 en die ging dit schooljaar mee naar school om te kleuren. Samen met een vriendin veel platen afgemaakt. Zal die binnenkort eens op de foto zetten. Nu eindelijk verder met mijn enige echte mandala kleurboek, de eerste is af en met de tweede ben ik bezig :D

Edit: even terug gekeken, ik zie dat ik met de eerste plaat dik een jaar geleden ben begonnen :') Met bruynzeel stiften. Heb m nu dus eindelijk af haha.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze gekleurd met de Stabilo pen 68 en door dit topic afgelopen week ook de 88 kleuren gekocht. Dus ik kan er weer even tegenaan!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:43

Haha, ik heb ook zo veel mandala's die al een eeuwigheid stil liggen. :')
Welkom terug :P Vind je mandala's super! Lekker vrolijk die eerste. Tweede word ook al erg mooi. :)

Ik twijfel nu of ik verder moet gaan met mijn priegelplaat hierboven. Want exact dezelfde staat in mijn ronde boek, met zwarte lijnen dus... Dus dan maak ik hem wel daarin. Zucht.. ik denk ook een keer een leuk idee te hebben... :') :+