Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thats_Me schreef:Waterverf en ben een beetje wezen experimenteren met de kleuren. Wilde graag een wat groen blauw donker watereffect zegmaar. Ben er zelf blij mee.
Heeft het papier het goed gehouden? Je mag zeker blij zijn met het resultaat, hij is erg mooi geworden!
Caran d'Ache potloden schijnen ook heel goed te zijn, maar de Pablo's (40 set) vallen nét buiten je budget, rond de €65. De Fancolors (ook 40 set) valt daar net weer binnen, rond de €45. Overigens bestaat er van de Pablo's ook een set van 30, die is rond de €50. Ik weet niet of je iets meer als €50 uit wil/kan geven of dat je het niet erg vindt om wat minder potloden te hebben, maar dit zijn voor een ruime set wel goede kwaliteitspotloden.
Van Bruynzeel is er ook nog de 'Design' lijn kleurpotloden en dan heb je een set van 48 voor rond de €40. Ziet er wel aantrekkelijk uit, maar heb geen idee hoe ze zijn. Krijg die set binnenkort wel, van een vriend die er vanaf moet, maar kan je er dus nog niets over vertellen. De Caran d'Ache heb ik zelf wel uitgeprobeerd in de winkel en die vielen me echt niet tegen. OnMyWay had het op de vorige pagina over de Staedtler's ergo Soft. Ik heb het setje van 12 van Staedtler Noris en die gebruik ik nog regelmatig. Ze zijn wel vrij hard, maar ik vind de kleur afgifte prima! Ze zijn geloof ik niet groter dan een set van 24 te verkrijgen, maar wel heel goedkoop, zo rond de €15. Waarschijnlijk kan OnMyWay je meer vertellen over de kwaliteit van de ergo Soft.
Als je voor Caran d'Ache potloden gaat, probeer ze dan eerst een uit, dat kan in de meeste winkels die dat verkopen wel. De rest wordt denk ik moeilijk om eerst uit te testen, dus Google wat reviews, want wat ik bv fijn vind kleuren hoeft voor jou niet zo te zijn natuurlijk.
Je zou bij bv Caran d'Ache ook eerst een kleinere set kunnen kopen en dan de kleuren die je er nog graag bij wil, los bij kunnen halen. Dat kan bij de overige merken zover ik weet niet. Succes iig met kiezen, hoop dat je er iets aan hebt.
Ik gebruik ze ook nog regelmatig samen met mijn FC Polychromos. Je kan dus zeker verschillende soorten potloden gebruiken voor 1 kleurplaat! Ik heb ook nog een set van 18 van de Caran d'Ache Fancolor potloden. Dat zijn kleurpotloden waar je gewoon mee kan kleuren maar waar je ook mee kan aquarellen. Om mee te aquarellen zijn ze prima, maar als je er gewoon mee wil kleuren vind ik ze zelf wat tegenvallen. Het zijn ook vrij harde potloden. De Staedtler Ergosoft potloden zijn zachter en hebben ook meer kleurafgifte 
. Waarschijnlijk was ik daar nu ook 'bang' voor. Heb in de winkel even mogen oefenen, en heb het nu gevoeld hoe hard je eigenlijk kan drukken voor dat er daadwerkelijk wat gebeurd 

En Imagimorphia inmiddels binnen, ben je al begonnen?
Fennadev schreef:Ik hoef geen bruynzeel weer. Zijn echt afschuwelijk met hoe snel de punt afbreekt. Tis dat ik ze gekregen heb, maar twee zijn al veel korter dan mijn fsc potloden die ik al bijna een jaar gebruik. Ook ik ben op zoek naar iets zoals de faber castell maar dan goedkoper. Ik vind vooral het ronde aan faber castell ook fijn. Het ligt veel beter in de hand.
Namaak faber castell zeker?
http://www.vikingdirect.nl/catalog/cata ... -_-3907566 want als het echt 48 zijn voor die prijs, dan zijn ze wel heel goedkoop. Het zijn dan ook niet de polychromos
Wat dus kan gebeuren als ze bv vallen. Als je nieuwe potloden wil en uit de duurdere merken wat gaat kiezen; probeer ze eerst uit in de winkel.
Wat ik goed en fijn vind tekenen, vind jij misschien helemaal niks. Dus staar je niet blind op de Faber Castell.
Nathalie18x schreef:Ik kom ook weer eens wat posten! Ik heb afgelopen weekend faber castell stiften gekocht! Echt heel blij mee. Wat een verschil met bruynzeel!ik was aan het kijken om wat nieuwe, duurdere boeken te kopen om me deze vakantie te vermaken. Is het harry potter kleurboek het geld waard? Ook zou ik graag een kleurboek met wat dieren platen willen. Welke kan ik dan het beste aanschaffen?
Ik ben er zelf misschien over begonnen dat IK ze geweldig vind, maar een ander kan ze zomaar gewoon ronduit kl*te vinden. Ik kreeg vandaag een PB van iemand die hier best mee zou willen praten/plaatsen, maar niet goed durft omdat ze geen dure potloden heeft en dus bang is dat mensen haar tekeningen niet mooi vinden daardoor.
Ik vind dit zo zonde, in mijn ogen is ten eerste iedereen welkom hier en ten tweede maakt het eigenlijk niet uit wat voor potloden je gebruikt. Je kan met vrijwel ieder potlood (jaja, énkele uitzonderingen daargelaten
) mooie resultaten krijgen namelijk.
Het ligt vooral aan je techniek en je doorzettingsvermogen. Als iemand wat meer wil weten over bepaalde potloden, dan mag je me gerust een PB sturen, ik bijt niet.
En andere posters in het topic hier die andere potloden gebruiken vast ook niet.
Waar ben je idd aan begonnen?
Wel knap hoor! Je hebt al een deel gedaan zie ik, maar ga je ál die lijntjes zelf nog eens over met zwarte fineliner? 
Jindai schreef:[...]
Ik vind dit zo zonde, in mijn ogen is ten eerste iedereen welkom hier en ten tweede maakt het eigenlijk niet uit wat voor potloden je gebruikt. Je kan met vrijwel ieder potlood (jaja, énkele uitzonderingen daargelaten) mooie resultaten krijgen namelijk.
Het ligt vooral aan je techniek en je doorzettingsvermogen.
[...]
Nee, geintje, maar laat het merk potloden dat je gebruikt alsjeblieft niet de reden zijn om NIET in dit topic te posten!! Jindai schreef:Jeetje, Lisette!Waar ben je idd aan begonnen?
Wel knap hoor! Je hebt al een deel gedaan zie ik, maar ga je ál die lijntjes zelf nog eens over met zwarte fineliner?

Volgens mij lange tijd geleden ook al eens meegekletst/gekeken maar nu het kleuren weer opgepakt. Ik had de kleuragenda voor 2015 en die ging dit schooljaar mee naar school om te kleuren. Samen met een vriendin veel platen afgemaakt. Zal die binnenkort eens op de foto zetten. Nu eindelijk verder met mijn enige echte mandala kleurboek, de eerste is af en met de tweede ben ik bezig 
Met bruynzeel stiften. Heb m nu dus eindelijk af haha.

Vind je mandala's super! Lekker vrolijk die eerste. Tweede word ook al erg mooi.