[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:49

KittyDylan schreef:
Ik zou wel willen weten wat mijn laatste tekening waard is. De achtergrond is bewust 'streperig' gemaakt :)

[ Afbeelding ]

Ik zou zelf nog even dooroefenen, door de streperige achtergrond komt de hond niet zo mooi naar voren. zal ik oefenen met het tekenen van details.

Je kan altijd youtube gebruiken voor hulp, kom je al een heel stuk verder.

Dirndl

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:10

Judithvr, voor jou geldt hetzelfde als voor KittyDylan: zou je misschien eerst willen taxeren voordat je iets plaatst? En daarmee bedoel ik niet maar 1 tekening, maar etiquette hier is minstens 3 en mocht je beleefd willen zijn, toch wel 1 à 2 pagina's :)

Wat is het formaat van je tekeningen? Uitgaande van A4, zeg in 25 tot 30. Vind hem mooi gemaakt, vooral de sjaal om het hoofd is prachtig gelukt, maar vind de rimpels niet als rimpels maar 'zwarte strepen op het gezicht' over komen.

De tweede vind ik erg goed, prachtige sfeer weet je te scheppen. 40 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:18

ik heb maar ff link gedaan, weet niet hoe je ze kleiner krijgt.

de oudere vrouw is A3 en die andere A4

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:18

OK, op A3 formaat zou ik dan voor de eerste zeggen ca. 35, voor de andere nog steeds 40. En nogmaals, als je meer taxaties voor je tekeningen wilt; even zelf taxeren :)

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:54

Ik zal nog eens een paar werkjes taxeren :+

p.103
hannah41: Wauw zeg, wat heb je dat prachtig op papier gezet! Erg mooi kleurgebruik ook, 35/40 euro ongeveer.
Century: Prachtige pasteltekening! 90euro.
HorseyDude: Erg mooi schilderij! Ik snap alleen niet hoe je die 2 haartjes aan de snuit hebt gedaan, toch niet met een verfborstel? 10euro

p.104
MartyMcfly: Goed bezig! Ik zou er helaas nog niks voor geven.
mariekeoo: WOW! Heel erg mooi! Prachtig kleurgebruik in dat oogje en heel erg realischtisch overgebracht, kon ik dat maar! Is die achtergrond met pastelkrijt? Zoja, hoe doe je dat, heb je een tip? Ik zou er een dikke 190euro voor geven!
Horsenart95:Prachtig! 34euro
xTitanic: Mooi! 40euro
MartyMcfly: De achtergrond vindt ik jammer, ook de haartjes wat meer werk in steken; Kleurgebruik is ook weer heel erg goed! Nog niks

p.105
nafnaf: 10euro
Odette_: PRACHTIG! Prachtige uitstraling voor allebij! de 1ste zou ik 200euro voor geven en de 2de 240 euro...
Horsenart95: Netjes getekend! 10/15euro
xLisaMaxime: Mooi hoor! De hals is een beetje krasserig maar dat kan er mee door 15euro
jolandje: Leuk schilderij! 40euro
hannah41: Wauw, mooie tekening weer! mooi kleurgebruik! 40euro?
Dirndl: Het heeft iets speciaals! Voor op de muur 195euro?
manonnevot: Ik vindt het wel iets hebben! 20euro
KittyDylan: goed bezig! Jammer van de achtergrond, een beetje te krasserig. Ik zou er nog niks voor geven...

p.106
judithvr: Ook weer prachtige tekeningen! De 1ste vindt ik het mooiste! Voor allebij 30/35 euro ongeveer

Deze tekening heb ik speciaal voor mijn vriendin gemaakt om cadeau te geven, Haar hond is overlaatst onverwacht gestorven. Ik heb geprobeerd om er een kleurrijk plaatje van te maken, zodat ze nog een mooi aandenken aan haar muur kan hangen! deze keer heb ik me wat meer gefocust op de kleuren niet gewoon zwart en wit dus...Het oor vindt ik ook een beetje te krasserig maar dat kan er nog mee door, ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden... :o

A3 met aquarelpotloden van Caran d'Ache en pastelkrijt:

Afbeelding
Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:16

Mag ik even melden wat een vreselijk knap talent jij hebt, leintjeO? Heel gaaf, en heel bijzonder om op zulk niveau werk te kunnen leveren voor iemand jouw leeftijd. :j
Qua taxatie... Ik gok 80-100 euro.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:41

Ik heb niet alles nog getaxeerd tussen mijn laatste tekening en nu, maar ik maak even een uitzondering om te zeggen dat ik erg onder de indruk ben leintjeO! Je bent super vooruitgegaan, en dit is echt een hele mooie, kleurrijke tekening. Helemaal niet krasserig, dat hoort helemaal bij de sfeer. Ik schat zo'n 80 euro. Ga zo door!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 02:09

Ik kan niet slapen, dus ik taxeer maar weer eens wat :)

Pag. 105
Xlisamaxime: een beetje slordig, maar wel mooi! 15 euro
Jolandje: de verhoudingen kloppen niet helemaal, en het mag voor mij wel wat gedetailleerder zijn. 25 euro
Hannah41: die vind ik echt supermooi! Ik zou daar best 40 euro voor geven :)
Dirndl: heeel mooi, 150 euro
Mannonevot: ik vind het wel iets hebben, niet heel gedetailleerd maar wel kunstzinnig, 20 euro :)

Nu ben ik toch wel heel beniewd of er vooruitgang te zien is is mijn werk:
Grafiet op a4
Afbeelding

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:46

Pagina 105:

xLisaMaxime: Ik vind de koe mooi getekend alleen het rechter oog komt wat 'eng' op mij over. €20
jolandje: Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Normaal vind ik je tekening echt wel heel mooi maar deze vind ik echt absoluut niet mooi :oo Sorry, taxeer hem daarom ook niet.
hannah41: Dat is nog eens wat anders, een schildpad. De kleuren en schubben van de schildpad zijn echt prachtig. Ik vind hem erg mooi! €40
Dirndl: Hele aparte tekening. Ik vind hem heel mooi, de schaduwen en lijnen kloppen allemaal exact. €125
manonnevot: Het oog is erg mooi maar het lijkt alsof het neusje nog niet af is. De achtergrond is ook mooi gedaan. €20

Pagina 106:

leintjeO: Wauw _/-\o_ Prachtig. De kleuren, de aaibare vacht. Echt super mooi. €150
Horsenart95: Ook super mooi. Heel zacht en toch super realistisch en gedetailleerd getekend. €100

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:46

_Denise_ schreef:
Mag ik even melden wat een vreselijk knap talent jij hebt, leintjeO? Heel gaaf, en heel bijzonder om op zulk niveau werk te kunnen leveren voor iemand jouw leeftijd. :j
Qua taxatie... Ik gok 80-100 euro.
Century schreef:
Ik heb niet alles nog getaxeerd tussen mijn laatste tekening en nu, maar ik maak even een uitzondering om te zeggen dat ik erg onder de indruk ben leintjeO! Je bent super vooruitgegaan, en dit is echt een hele mooie, kleurrijke tekening. Helemaal niet krasserig, dat hoort helemaal bij de sfeer. Ik schat zo'n 80 euro. Ga zo door!

Wow! :o dit had ik niet verwacht, Héél erg bedankt beide voor jullie taxatie! Dit geeft me zeker motivatie om verder te tekenen. :j :o

Horsenart95: Heel erg mooi en netjes getekend! 50/60euro

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:44

Super bedankt tot nu toe voor de taxaties! En mn moeder maar zeggen dat ik het maar een hobby is, en dat ik het maar als hobby moet blijven doen := . Dit motiveert me enorm om nog beter te worden!

Pag. 105
Kittydylan: ik vind de hond mooi, maar de ogen zouden wel meer mogen spreken. Ook vind ik de achtergrond iets te krasserig. Voor nu zou ik er niks voor geven

Pag. 106
Judithvr: wauw ik vind ze allebei super mooi :j voor de eerste zou ik 50 euro geven, en voor de tweede 40.
LeintjeO: ik ben echt jaloers, dat je op die leeftijd al zo goed bent met kleur. Ik wou dat ik dat kon :) , 100 euro!

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:15

Hoi!

wat zouden jyllie hiervoor geven?
de foto is niet zo scherp dus hij heeft meer details en scherpere kleuren.
Het formaat is 40×50
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_Spirit op 05-06-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:20

xLisaMaxime: rond de 20,-
hannah41: 35,- 45,-
Dirndl: 100,- - 130,-
manonnevot: 15,-
leintjeO: heelmooi! Zeker tussen 145,- - 165,-
Horsenart95: rond de 100,-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:12

jolandje schreef:
ik heb zelf ook weer een opdracht klaar, new forest pony ( en ja...hij heeft echtzulke grote oren :+)ikzie dat ik hem aan de bovenkant net iets heb aangesneden met scannen, het oor staat er wél helemaal op
het is acryl op doek 40x40 cm.

[ Afbeelding ]

ik wil toch even de originele foto erbij zetten, want ik krijg veel reacties over de rare stand, maar die foto is ook raar, ik zou zelf nooit zo'n foto laten schilderen, maar ja dit was de wil van de "opdrachtgever" ( buurmeisje)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:30

@leintje0
Hmm.. 30-40 euro denk ik.
vind de 80, 145, 165,- toch wel heel hoog, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

@horsenart95
15,-
als hij een groter formaat had, zou ik iets van 20 doen. Mooie duidelijke details.

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:56

Wilt niemand de mijne taxeren?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:56

judithvr schreef:
@leintje0
vind de 80, 145, 165,- toch wel heel hoog, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

@horsenart95
15,-
als hij een groter formaat had, zou ik iets van 20 doen. Mooie duidelijke details.

Ik vind je taxaties eerlijk gezegd belachelijk laag.
Ben benieuwd wat je dan voor mijn werk zou zeggen, 15? 10? wat dus net de materiaal kost is.

Boven vernoemde personen tekenen echt mooi, beter dan mij zelfs en zijn de hoge taxaties dus meer dan waard.
In zo'n tekening met kleur bijvoorbeeld gaat ook enorm veel tijd in zitten (misschien wel 15 uur of langer, ik spreek uit ervaring) daar moet je ook rekening mee houden vind ik.

C_Spirit: ik zou hier eerlijk gezegd maar max 15 euro voor geven gewoon voor het grote formaat, gewoon lekker oefenen. Ook even een tip, werk met meer kleuren om diepte te creëren ;)
Verder nog een tip:
maak zoveel mogelijk foto's van je werk tot je een foto hebt die het best overeen komt met je werk. Want nu zeg je dat er veel details verloren zijn gegaan. + kan je ook opslaan als .PNG
ipv .JPG dan behoud je ook meer kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:18

MaricoGraphy schreef:
judithvr schreef:
@leintje0

@horsenart95
15,-

Ik vind je taxaties eerlijk gezegd belachelijk laag.
Ben benieuwd wat je dan voor mijn werk zou zeggen, 15? 10? wat dus net de materiaal kost is.

Boven vernoemde personen tekenen echt mooi, beter dan mij zelfs en zijn de hoge taxaties dus meer dan waard.
In zo'n tekening met kleur bijvoorbeeld gaat ook enorm veel tijd in zitten (misschien wel 15 uur of langer, ik spreek uit ervaring) daar moet je ook rekening mee houden vind ik.

C_Spirit: ik zou hier eerlijk gezegd maar max 15 euro voor geven gewoon voor het grote formaat, gewoon lekker oefenen. Ook even een tip, werk met meer kleuren om diepte te creëren ;)
Verder nog een tip:
maak zoveel mogelijk foto's van je werk tot je een foto hebt die het best overeen komt met je werk. Want nu zeg je dat er veel details verloren zijn gegaan. + kan je ook opslaan als .PNG
ipv .JPG dan behoud je ook meer kwaliteit.

Ik vind gewoon dat je niet zo makkelijk moet rekenen. Ik zou niet zo snel boven de 100 gaan geven, dat is toch een hoop geld.. dus ik kijk wat strenger, ook naar mijn werk. Velen zeggen al dat ik te weinig vraag, maar ik vergelijk mezelf met wat ik zie en dan vind ik mezelf toch niet beter dan de kunstenaars die ik zie.

Voor die oma zei men dat ik er zelfs 80 voor kon vragen.. no way... zover ben ik nog niet..

Dit is dus mijn mening, ik zou niet zo snel 100 euro gaan geven voor een A4 tekening. Een kunstenares die ik ken doet t voor 60 maar is toch echt beter.. zij heeft ook meer ervaring (toen ze op de leeftijd van mij was was ze echt niet beter dan jullie hoor)

Ik zal dus een tekening geen 80 euro geven als een ander tekening voor de zelfde prijs veel beter is. De betere tekeningen mogen van mij meer krijgen.

en over het materiaal.
Even een voorbeeldje:
Iemand slaat materiaal in waarvan de kosten 50,- is. Hij kan totaal niet tekenen. Zou het dan terecht zijn als hij voor zijn slechte tekening meer dan 50 euro vraagt?
Dus ja stel ik vind je tekening 15 euro waard... kan dat niet onterecht zijn door het materiaal wat je erin steekt.
Het gaat ook over wat je op het papier weet te krijgen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:49

als het om slechte tekeningen gaat kan je je kosten idd neit terugkrijgen, maar ik heb het over iemand die wel kan tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:57

MaricoGraphy schreef:
als het om slechte tekeningen gaat kan je je kosten idd neit terugkrijgen, maar ik heb het over iemand die wel kan tekenen.

Je kan niet meer gaan vragen omdat je materiaal duurder is. Dan moet je beter oefenen.
Ik gakan ook geen 50 euro vragen omdat mijn kleurpotloden zoveel kosten... want wat ik eruit krijg is misschien niet zoveel waard.

Dan moet je meer oefenen wil je dat je tekeningen meer waard worden.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:00

judithvr schreef:
MaricoGraphy schreef:

Je kan niet meer gaan vragen omdat je materiaal duurder is. Dan moet je beter oefenen.
Ik gakan ook geen 50 euro vragen omdat mijn kleurpotloden zoveel kosten... want wat ik eruit krijg is misschien niet zoveel waard.

Dan moet je meer oefenen wil je dat je tekeningen meer waard worden.

Dan heb ik een vraagje aan jou judithvr: Wat vind jij dat ik zou moeten verbeteren om een hogere taxatie te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:16

Waarom ik geen 100 euro zou willen betalen aan jouw A4 tekening is het volgende:

Ik zou de tekening dan liever wat realistischer hebben.
. Het ziet er gewoon niet levensecht uit. De manen zijn iets te ruw, niet echt hoe echte manen zijn.

A4 vind ik persoonlijk ook een heel klein formaatje dus dat telt ook mee in de prijs.

Je tekening vind ik gewoon nog niet... perfect...
en najah, ik vergelijk dus en de kunstenares die 60 vraagt is gewoon zoveel beter.

Maar je bent toch goed op weg. De vacht weet je mooi op te brengen en de blik.
dus ik hou het gewoon bij 15-20 dan zou ik er zeker voor over hebben.

ik denk dat als jij jezelf blijft verbeteren je over een tijd echt wel meer kan gaan vragen. Boven 50 euro.

ik vraag zelf 15 euro voor een A4 formaat... ik vind dat ik gewoon nog niet goed genoeg ben wil ik een tekening boven de 50 hebben...
al ben ik zeker boven de 100 kwijt aan materialen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-14 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:21

judithvr schreef:
@leintje0

@horsenart95
15,-

Ook ik vind een bedrag van 15,- voor een tekening als die van horsenart95 ver beneden de waarde. Krijg dan een beetje het idee als of je niet helemaal door heb hoe het in de kunst wereld aan toe gaat?

Natuurlijk is het als je net tekeningen in opdracht gaat maken spannend om een bedrag te vragen en wat vraag je dan? 15,- haal je niet eens de materiaal kosten eruit en met 100,- ga je concurreren met de goede tekenaars.

We hebben het nu over de tekening van horsenart95 en aan de hand van deze tekening ga ik er van uit dat er een aantal uurtjes in hebben gezeten. Er staat een mooie pony op de tekening, die een karakter uitstraalt. Zelf maak ik wel onderschijt tussen kunst en een realistische tekening, een tekening zoals deze is haartje voor haartje getekend en vind ik daarom super vakmanschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:34

Geen idee van hoe het in de kunstwereld gaat? Lol
Hier ga ik verder niet op in... jouw uitspraak vind ik gewoon b*llsh*t.
sorry dat ik even hard overkom (als dat zo is), maar dat ik misschien geen idee heb van de kunstwereld alleen omdat ik een andere mening heb... echt onzin

Hierna wil ik gewoon stoppen met de discussie. Moet leuk blijven.
Dit is mijn mening... 20 euro... accepteer dat. Niet mee eens? Prima, schuif je het opzij en ga je verder met waar je mee bezig bent.

Wil je je tekening 100 euro geven, prima, ik hou je niet tegen. Het is jouw leven natuurlijk.
De vraag is: "hoeveel is je tekening waard."
Hier antwoord ik op.

100 euro is gewoon teveel vind ik.
mijn waarde was misschien iets te laag.. dus 20-30 maar dat is voor mij het maximum. Ik ben blijkbaar gewoon wat strenger ;)

Ik kraak dus geen 1 tekening af en geef gewoon mijn mening. :)