[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:57

Je gaat snel.! :D

Is inderdaad een goede les. Maar ook een fijne inkomer. Dan kan je dadelijk hierna goed ingewerkt met andere pbn's verder. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:27

Is mijn ervaring ook met reeves dat de doos veel gedetailleerder is dan in het echt

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 05:02

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dalista werk je gewoon volgens de nummertjes of per kleurtinten?

Ik werk nooit op nummer volgorde, als je dat bedoelt.

Meestal werk ik van donkere kleuren naar lichtere toe. Dit om te voorkomen dat ik een wit of creme of andere heel lichte kleur heb gedaan en daarna langs te randen van zo'n vakje moet schilderen. Omdat ik altijd probeer de lijntjes van een vakje ook te schilderen, zie je die meestal al niet meer na de lichte kleur, en dan kan het bij gedetailleerde randen moeilijk zijn te zien hoe de randen van een vakje precies lopen (en verf je per ongeluk soms over de andere kleur heen).
Als je van donker naar licht werkt heb je dat probleem nooit.

Bij deze had ik gewoon zin om al het groen eerst te doen, maar niet op de tinten gelet. Had ik eigenlijk wel moeten doen (er zitten een paar licht groene kleuren bij).

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:49

Yess, ik heb gisteren mijn eerste luik van de orchideeën afgemaakt

Afbeelding

Ik wil later nog wel het een en ander bijwerken, want sommige roze tinten zijn nog niet zoals ik wil

Afbeelding

Dat kwam doordat de kleuren soms erg dun waren

Afbeelding

Ik ben gisteren ook meteen aan de achtergrond van de Yorkshire puppy begonnen omdat ik even geen zin meer had in dat roze en de grote vakken.
Deze painting heeft veel meer kleine vakjes waardoor het een heel andere uitdaging wordt dan de orchideeën. Ik ben benieuwd hoe deze wordt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:51

Ik schilder echt te dun als ik het zo zie....

Trouwens, had bij schipper nieuwe verf besteld, maar tot op de dag van vandaag niks binnen :n

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:21

Rakjetakje Die ziet er al gaaf uit.! :D Ben echt heeeel erg benieuwd naar de yorkshire pup. Die lijkt me echt gaaf maar ben nog een beetje bang dat hij toch niet word zoals op de voorkant omdat hij er daar zoo extreem gedetaileerd uit ziet. :P

LadyMadonna hoezo denk je dat je te dun verft? En wel super raar dat je nog niks hebt gekregen. Ik heb het ook een keertje gedaan en na 2 dagen waren de potjes er al.

Dalista zo had ik er nog nooit bij gedacht. Ik doe wel meestal eerst de lichte kleuren. 1, omdat ik ze vreselijk vind. en 2 omdat ik dan als de rand er nog doorheen komt (wat ik heel erg heb met paintworks) dan kan ik met de donkere kleur die lijn mooi afdekken en mis ik niks van de details. :P
Maar ik snap jouw manier van werken ook zeker wel.

Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe iedereen hier anders werkt. Sommige doen eerst de achtergrond. Andere beginnen per kleurtint en weer andere werken gewoon de nummers af.
Ik wil nog een keertje met een klein schilderijtje een andere manier doen. Zwaar omsclachtig maar het lijkt me wel leuk om een keer te doen.
Het lijkt mij leuk om een keertje per 5 cm ofzo van de ene kant naar de andere kant van het schilderrijtje te werken. Net alsof het geprint word. Hihi

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:32

Grappig inderdaad hoe iedereen anders schilderd :)

Vosje is af
Afbeelding

Lijkt totaal niet op de voorkant van de doos. Maarja het was wel leuk om zo even in te komen :)
Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:22

Mooi om mee te beginnen daan!

En als ik het zo zie schilder ik veel dunner als jullie doen :=

Mijn 3 luik tot nu toe:
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:42

Die is ook mooi steffie!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:46

Hij wordt echt mooi Stef!

Ik wil ooit die orchideeën gaan maken, maar dan moet ik wel een plekje hebben waar ik hem op kan hangen. Die vind ik te mooi om 'gewoon' even te maken.

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:57

pradadaan schreef:
Ik wil ooit die orchideeën gaan maken, maar dan moet ik wel een plekje hebben waar ik hem op kan hangen. Die vind ik te mooi om 'gewoon' even te maken.

Daarvoor had ik deze ook uitgekozen! Maar ik moet zeggen dat ie minder gedetailleerd is dan ik in de eerste instantie dacht.

XxLiEsJuHhxX schreef:
Rakjetakje Die ziet er al gaaf uit.! :D Ben echt heeeel erg benieuwd naar de yorkshire pup. Die lijkt me echt gaaf maar ben nog een beetje bang dat hij toch niet word zoals op de voorkant omdat hij er daar zoo extreem gedetaileerd uit ziet. :P

Ik zal vanmiddag wel een foto voor je maken van de painting. Het zijn echt heel veel hele kleine vakjes, dus ik denk wel dat ie gaat lijken op de foto op de doos :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:28

De orchideeen heb ik in mijn leeskamer hangen <3

De gerbera wil ik ook nog :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:35

gerbera is grootste deel af, enkel de achtergrond nog en daarna nog finalizen :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:41

Ik ben vandaag ook weer een lekker stukje opgeschoten met mn Taj Mahal :D

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:46

Ik vind hem enorm gaaf Steffi! Juist de eenvoud van het ontwerp maakt hem sterk!

Ik ben erg benieuwd hoe de Yorkshire puppy wordt!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:27

wauw ik vind hem ook erg gaaf Steffi! :D

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:09

Afbeelding

Mijn 3 luik.. 2 nu eindelijk af. Was een week ziek helaas.

Qua werken heb ik er geen logica in. Kijk welk stukje ik zin heb en begin daar. Bij de middelste ben ik begonnen bij de Eland..

Mooie schilderijen komen er weer langs ! Ben ook helemaal weg van de gerbera, de achtergrond blijft zo trouwens ?

op naar luik 3 en op zoek naar een nieuwe..Ik hoop dat ik genoeg verf heb voor de laatste luik.. nr 13 oranje is bijna op :O

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:23

Er komen zulke mooie schilderijen voorbij, leuk!! Moest wel lachen om die van Reeves, de wolf, ach ja... als je echt een goede schilder bent zal je vast wel het schilderij kunnen maken zoals op het voorbeeld, maar ik vind het altijd zo flauw, ze verkopen die dingen alsof dat het schilderij is dat je maakt volgens de instructies, en dat is gewoon niet zo. Maar schattig is ie wel. :)

Mooi herfstkleuren, Ammo! Leuk met die reflecties in het water.

Hierbij weer een updeetje, fifty shades of green! :+

Afbeelding

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:31

Wauw dallista t komt echt tot leven..wordt mooi :)

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:39

Wauw Dallista, die van jou wordt erg mooi zeg! Van welk merk is dat?

Ik ben erg benieuwd hoe het schilderij eruit ziet als linksvoor die bloemen ingekleurd zijn. Volgens mij komt ie dan echt tot leven.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:52

Rakjetakje schreef:

Ik ben erg benieuwd hoe het schilderij eruit ziet als linksvoor die bloemen ingekleurd zijn. Volgens mij komt ie dan echt tot leven.

Bedankt voor de leuke reacties!

Rakjetakje, deze is van Dimensions Paintworks. Dan weet je dat je priegelwerkjes kan verwachten, maar gelukkig krijg je er ook wel hele mooie dingen voor terug. :D

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:40

Dallista schreef:
Rakjetakje schreef:

Bedankt voor de leuke reacties!

Rakjetakje, deze is van Dimensions Paintworks. Dan weet je dat je priegelwerkjes kan verwachten, maar gelukkig krijg je er ook wel hele mooie dingen voor terug. :D

En waar bestel je dimensions paintworks ? Ik kom bij simplicity of amazon.com uit ?
Deze leken me ook leuk namelijk
Afbeelding

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 00:54

Waauw Dalista wat word hij onwijs onwijs onwijs gaaf.!! <3

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 06:14

Ammo schreef:
En waar bestel je dimensions paintworks ? Ik kom bij simplicity of amazon.com uit ?

Simplicity klopt ja, en een bedrijf genaamd Wilton heeft er ook nog iets mee te maken (toen ik ze recent mailde voor een correct mixed colors sheet kreeg ik antwoord terug van Wilton, en dat was ook de copyright naam op de sheet). Dus hoe dat nu precies in elkaar steekt... Dit is vrij recent gebeurd, want eerst hadden ze een eigen website.

Maar hoe dan ook: Paintworks is net als Plaid Amerikaans. Meestal komt het dus neer op importeren. Ik heb de meeste paintings zelf in de VS gekocht, een aantal via vrienden laten versturen, en een paar rechtstreeks. Amazon.com verkoopt er veel van, en Herrschners.com

Die Japanse tuin die je postte heb ik zelf ook gemaakt en heeft een permanente plek aan de muur. :-)

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:19

Dallista schreef:
Ammo schreef:

Simplicity klopt ja, en een bedrijf genaamd Wilton heeft er ook nog iets mee te maken (toen ik ze recent mailde voor een correct mixed colors sheet kreeg ik antwoord terug van Wilton, en dat was ook de copyright naam op de sheet). Dus hoe dat nu precies in elkaar steekt... Dit is vrij recent gebeurd, want eerst hadden ze een eigen website.

Maar hoe dan ook: Paintworks is net als Plaid Amerikaans. Meestal komt het dus neer op importeren. Ik heb de meeste paintings zelf in de VS gekocht, een aantal via vrienden laten versturen, en een paar rechtstreeks. Amazon.com verkoopt er veel van, en Herrschners.com

Die Japanse tuin die je postte heb ik zelf ook gemaakt en heeft een permanente plek aan de muur. :-)

Helaas..het lukt me niet, heb geen creditcard >;)