[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:38

MartyMcfly: nog geen geld..
mariekeoo: wauww.. zeker 180 euro!
Horsenart95: 35 euro!
xTitanic: 50 euro!
MartyMcfly: nog niks.. sorry.

Grafiet potlood op A2,
Afbeelding

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:50

Pagina 100
hannah41: Leuk, simpel en zacht! Ook mooi kleurgebruik, ik zou zeggen 20 euro (ook omdat hij vrij klein is, groter zou je er zeker meer voor kunnen krijgen).

KittyDylan: je bent goed op weg! Maar voor nu zou ik er nog niks voor geven, maar gewoon lekker doorgaan en oefenen en dan komt dat zeker wel :)

jolandje: 75 euro, het koppie van d'r vind ik erg goed gelukt, lekker aaibaar en echt het wintervacht idee. Alleen in de achterhand mis ik een klein beetje de 'diepte', maar lijkt me ook lastig met zo'n kleur pony.

Pagina 101
Maricography: ik kan zo niet vinden wat het formaat van de tekening is? Als hij A3 is zou ik zo'n 35 euro zeggen. Wat ook al gezegd is inderdaad is dat de neus niet helemaal klopt. Verder heel netjes hoor!

_Bitje_: nummer 1 60 euro helemaal jou stijl zoals ik je tekeningen ken! Enige waar ik even over twijfel is bovenop het hoofd van de dame, daar lijken 'minder haren' te zitten, iets minder volume, verder erg knap gedaan! Nummer 2 50 euro, vind de koppies en vooral de ogen erg mooi geworden. Maar denk dat het nog mooier zou zijn als het lijf nog ietsjes meer details zou bevatten en bij de zwarte kat het net iets minder donker was, nu lijkt een vrij groot stuk heel zwart.

Jolandje: 120 euro, erg mooi, kan er naar blijven kijken.

Amber15: 90 euro, heel mooi werk, lekker gedetailleerd :j

plovesb: pfoe lastig! Erg leuk werkje, maar ik heb geen idee hoe groot het is, en komt er nog kleur of iets op?

EMMAxSAMMY: Wat is het formaat? Ik zou zo'n 50-60 euro geven voor A4 formaat.

xTitanic: 120 euro, lekker groot en mooi licht/zacht getekend!

HorseyDude: 25 euro, heel groot maar niet helemaal mijn 'smaak' ook dus vind het lastig dan goed te taxeren!

Century: 20 euro, mooi werkje! Voor mijn gevoel klopt er alleen iets niet helemaal aan het koppie van de linker cavia (vanaf ons gezien), terwijl ik de rechter echt heel erg goed vind!

astridklomp: Wat is het formaat? Even er vanuit gaande dat het minstens A3 formaat is zou ik zeggen 100 euro.

Pagina 103:
Fair: 35 euro

Hannah41: 30 euro, lekker zacht en pluizig, leuk!

Century: Niet mijn 'onderwerp' maar denk dat een liefhebber er al snel 100 euro voor mag geven!

Pagina 104:
MartyMcFly: Jammer dat de manen en hals zo streperig zijn, het koppie is dat veel minder en vind ik dan ook al goed gelukt! Zou er voor nu nog 5 euro voor geven.

Mariekeoo: Echt prachtig, heb het topic ook gezien en was al gelijk fan! Ik zou zeggen 130 euro, als hij groter was zou je er makkelijk nog veel meer voor kunnen krijgen :j

Horsenart95: 35 euro! :)

xTitanic: Ik denk dat op de voorbeeldfoto er een lichte reflectie in de ogen viel? Vind het op de tekening alleen iets té, ik mis dan toch wel een lichte pupil in het oog. Verder mooi gedaan, ook met die tekst :j 45 euro

MartyMcFly: 10 euro!

Nafnaf: Is dat Jesse met Andorra? Zo ja dan heb je dan lieve maar toch felle blik goed in haar oog gekregen. 10 euro.

En dan wat van mijn kant, ben benieuwd wat jullie ervoor zouden geven..

1. Grafiet op A4 formaat.
Afbeelding

2. Grafiet op A2 formaat.
Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:04

nafnaf: Mooi hoor! 15 euro
Odette: 1. _/-\o_ hele mooie uitstraling, minstens 60 euro
2. Ook super mooi! Gezien het formaat zou ik er wel 180 euro voor over hebben :)

Dan weer iets van mij :)
grafietpotloden op A3

Afbeelding

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:57

Pagina 104

Horsenart95: Ik vind het een beetje moeilijk omdat het fotootje vrij klein is. Maar de vacht ziet er heel aaibaar uit! € 35
xTitanic: Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vind de hond heel eng. Door de ogen ofzo. En waarom is de ene kant zo donker en de andere kant niet? Verder wel mooi getekend maar dus er geen prijs aan te hangen om eerlijk te zijn...
MartyMcfly: Ik vind deze wat vlak en uit verhouding. Zo komt hij tenminste over. Zeker omdat er weinig kleurverschil / schaduw zit in het bruin.

Pagina 105

nafnaf: Ik vind het een mooie stijl en hij straalt echt iets uit. heel apart getekend. € 20
Odette_: Ja ik heb hier echt geen woorden voor. PRACHTIG _/-\o_ Kan bijna niet geloven dat dit echt getekend is. Zeker die 2e.
1e tekening € 120-140
2e tekening € 250-275
Ben stiekem ook wel benieuwd naar de prijzen van de tekeningen :o
Horsenart95: Mooi getekend alleen zou er van mij iets meer kleurverschil in de tekening mogen zitten. Denk dat hij daardoor nogmeer gaat spreken. € 45-50

_bokworst

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:24

nafnaf - leuke style! ik herkende ze meteen. 15,-
odette - prachtig, levensecht. eerste : 150, tweede: 250,-
horsenart - leuk! probeer iets meer te durfen met de kleuren :) let bijvoorbeeld ook op de kleine verschillen, en niet alleen de grote vlakken.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:24

Wauw dankje voor het schatten van die bedragen, ik heb mijn prijzen zojuist weer wat veranderd, op dit moment vraag ik voor A4 80 euro en A2 220 euro. Vind het nog lastig zo'n bedrag te vragen voor 'gewoon een tekening'. Maar gezien het aantal uur dat ik er in steek heb ik toch maar weer verhoogd := :o

Horsenart95 Wat er al wordt gezegd, probeer nog meer te gaan durven, meer contrast gaan gebruiken daar wordt het nog levendiger van! Zou het nu nog op 20 euro houden :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:26

Oh vergeten een prijs te zeggen bij horsenart! Ik denk dat je wel 15/20 kan vragen :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:31

Odette_ schreef:
Wauw dankje voor het schatten van die bedragen, ik heb mijn prijzen zojuist weer wat veranderd, op dit moment vraag ik voor A4 80 euro en A2 220 euro. Vind het nog lastig zo'n bedrag te vragen voor 'gewoon een tekening'. Maar gezien het aantal uur dat ik er in steek heb ik toch maar weer verhoogd := :o
Ik vind het een hele redelijke prijs voor het werk dat jij aflevert. Echt petje af _/-\o_

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:30

ElfiL92 schreef:
Odette_ schreef:
Ik vind het een hele redelijke prijs voor het werk dat jij aflevert. Echt petje af _/-\o_

Hier kan ik enkel alleen maar in meegaan.
Die laatste tekening (A4 want A2 kan ik niet zien helaas) vind ik echt lijken op een zwart-wit foto.
Werkelijk fantastisch.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:33

Heb iets hier boven al getaxeerd.

Niet mijn beste tekening, was een snel (2uur) werkje voor mezelf voor tussendoor, maar toch benieuwd of het nog wat waard is :)
Afbeelding

Edit; in grafiet op a4 papier van zo'n kinder schetsblok.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:00

xLisaMaxime schreef:
Heb iets hier boven al getaxeerd.

Niet mijn beste tekening, was een snel (2uur) werkje voor mezelf voor tussendoor, maar toch benieuwd of het nog wat waard is :)
http://i61.tinypic.com/2z72bdg.jpg

Edit; in grafiet op a4 papier van zo'n kinder schetsblok.

Mooi! zou er wel 25-40 euro voor willen geven :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:35

Dat is fijn om te horen! Bedankt voor de taxatie :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:10

zo, ik ben weer terug van vakantie :D zal eens kijken wat jullie weer gemaakt hebben :j

pagina 102:

EMMAXSAMMY,
heel mooi dat paard, goed gedatailleerd, hoofdstel ook mooi 75 euro
xtitanic
mooi getekend , maar ik vind hem wat vlak, had om mij watmeet zwart/wit gemogen 25 euro
HorseyDude
op de één of andere manier spreekt me dit schilderij helemaal niet aan, ik weet eigenlijk niet goed wat er nou mis mee is, maar ik zeg 25 euro
yvanna, leuk getekend, mis er nog wel wat in, 20 euro tweede hond vind ik jammer dat er niet een stukje hals aan zit, dit hoofd zweeft zo , 15 euro
Century, leuk die cavia's de rechter is heel goed, 25 euro

pagina 103:
astridklomp, wauw!! dit vind ik echt heel mooi getekend, hoe groot is het?
Fair, ik vind dat digital art persoonlijk niet zo mooi, maar vind het wel heel knap gedaan, 25 euro
hannah41, ik vind de ezeltjes erg mooi , maar je moet dan goed naar de ezeltjes zelf kijken , ik vind de achtergrond namelijk nogal overheersend, ik zou meer donkere schaduwen in de achtergrond maken, 25 euro
Century, die boot vind ik heel mooi gedaan, zou mij wel 100 euro waard zijn

pagina 104:

MartyMcfly, leuk getekend , maar er mist nog iets pakkends, 15 euro
mariekeoo, érg mooi dat oog, 50 euro
Horsenart95, leuk dat vosje, een beetje flets , dat wel, 15 euro
Titanic, op zich mooi, maar vind het wat hoekig, 25 euro
MartyMcfly, het bruine paard, ik vind het niet helemaal af, te vlak 15 euro

pagina 105:
nafnaf, leuk getekend ,maar ik zou hier ( nog) niet voor betalen
odette, wow!! die vind ik echt heel sprekend, prachtig , 100 euro
Horsenart95, mooi getekend die hond 15 euro
xLisaMaxime, wel leuk die koe, maar zou er zelf geen geld voor geven

ik heb zelf ook weer een opdracht klaar, new forest pony ( en ja...hij heeft echtzulke grote oren :+)ikzie dat ik hem aan de bovenkant net iets heb aangesneden met scannen, het oor staat er wél helemaal op
het is acryl op doek 40x40 cm.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jolandje op 27-05-14 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:12

Afbeelding
Polychromos kleurpotlood op iets kleiner als A4 :D Uiteraard vraag ik er niks voor, jullie zullen wel denken 'De jeugd van tegenwoordig.'

MartyMcFly: Op dit moment nog niks, sorry :)
NafNaf: 10 - 15 euro?
Odette_: Heel, heel, heel mooi! 100 euro? (ik kan alleen de bovenste zien)
Horsenart95: 25 euro?
xLisaMaxime: 20 euro? Ik vind hem nog iets te streperig, anders was het zeker meer geweest. :D
Jolandje: Wauw, iets van 35 euro? Er van uitgaande dat het op A4 is.
Ik ben er niets zo goed in, sorry als er heel onterechte taxatie's tussen staan. :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:28

Ik zal ook weer eens taxeren :)

Pagina 104

MartyMcfly - Mooi, maar ik vind vooral de nek nog te streperig. Voor nu: 10 euro :)

Mariekeoo - Oh wauw! Prachtig, vooral de reflectie in het oog. 200 euro

Horsenart95 - Erg mooie vos, ik mis nog een klein beetje contrast. 35 euro

xTitanic - Erg mooi qua contrast; ik vind de letters een beetje jamer, en de ogen van de hond een beetje gek. Maar wel erg gaaf! 60 euro

MartyMcfly - Ik vind het pastelgebruik, weinig kleur en weinig diepte, nog te vlak. Voor nu nog geen geld.

Pagina 105

nafnaf - Ik vind het paard erg mooi gelukt, vooral voor dat formaat. De mens nog niet: te veel geveeg en de hand mist nog detail. Allemaal een kwestie van oefenen! 20 euro

Odette_ - Wauw wauw wauw <3 Wat een geduld, prachtig. 80 euro. 2e afbeelding doet het helaas niet!

Horsenart95 - Mooi, maar ook hier weer iets te 'vlak'. 30 euro

xLisaMaxime - Je ziet dat het snel gemaakt is, maar het mist het vlotte. Het is nu vooral slordig, jammer. Niets waard IMO, sorry :)

Jolandje - Ik vind vooral de achtergrond afleiden door de streperigheid, en het paard klopt geloof ik anatomisch niet. En de manen lijken met een iets te droge kwast gemaakt te zijn; "gaatjes" in de verf.. Ik zou er 20 voor geven.

Hier van mij nog iets, A3 formaat in pastel en grafiet. Komt in de komende dagen levensgroot op een muur te staan, ook in zwart-wit, met muurverf :)

Afbeelding

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:31

Dirndl: Die is gaaf, als het op een muur is, iets van van 200 euro? <3

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:38

bedankt voor de tips, dat streperige ga ik misschien nog aanpassen :) ik taxeer later even de werken hierboven!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:39

jolandje
You serious? 25 euro voor en A2 tekening waar ik meer dan een dag aan heb zitten zwoegen :wow:
vreemd dat mijn laatste tekening dan evenveel getaxeerd wordt :=

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:44

xTitanic schreef:
jolandje
You serious? 25 euro voor en A2 tekening waar ik meer dan een dag aan heb zitten zwoegen :wow:
vreemd dat mijn laatste tekening dan evenveel getaxeerd wordt :=

sorry hoor, ik ben ook geen expert :o ik kijk gewoon wat ikzelf mooi en minder mooi vind -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:47

Begrijp ik (heb er niets tegen, ieder z'n ding) heb ook degelijke taxaties gekregen :')

Maar heb zo even naar je prijzen gekeken, klopt het dat je voor het bovenstaande werk nu 300 euro vraagt?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:00

Hannah, sorry, jouw tekening had ik nog even gemist! Ik zeg 15 euro, vind de kleuren erg mooi gedaan, fijn zacht materiaalgebruik. :) Handtekening misschien volgende keer op een andere plek? Vind het nu zo afleiden; jammer.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:17

xTitanic schreef:
Begrijp ik (heb er niets tegen, ieder z'n ding) heb ook degelijke taxaties gekregen :')

Maar heb zo even naar je prijzen gekeken, klopt het dat je voor het bovenstaande werk nu 300 euro vraagt?

hihi, nee dit is een cadeautje :+ voor mijn buurmeisje , het is haar pony

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:52

Nafnaf: 10 euro
Odette: 1e wauw! Geweldig 70 euro, 2e nog mooier! 185 euro
Horsenart95: 40 euro
xLisaMaxime: 25 euro
jolandje: 35 euro
hannah41: 30 euro
Dirndl: 180 euro

Een snel schetsje tussendoor op A5, ben benieuwd of het iets waard is:
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:56

Ik zou wel willen weten wat mijn laatste tekening waard is. De achtergrond is bewust 'streperig' gemaakt :)

Afbeelding

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:33

KittyDylan, zou je misschien eerst willen taxeren? :)

Voor je tekening zou ik nog geen geld geven, hij lijkt nog 'onaf'. Ik vind het snuitje wel erg mooi gelukt, maar vind vooral de groffe randen om de oren, waar je het papier nog doorheen ziet, jammer. Misschien wat minder grof papier ook gebruiken volgende keer?