[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:02

Ibbel schreef:
Jis_ schreef:
Blijf het zeggen slechte foto's voor fijne realistische portretten zijn een kriem.

Aan de andere kant, als de foto al perfect is, waarom dan een getekende kopie? :+

Omdat een opdrachtgever aangeeft dat graag te willen. Daarbij gebruik ik zelf nooit hulpmiddelen als raster of overtrekken. Ik vraag als ik er niet zeker van ben wat ze willen omdat ik in verschillende stijlen werk. Vaak willen ze wel graag heel realistisch. Maar zeker, altijd leuk als je de foto overtreft. :j

Een slechte foto is ook behoorlijk tijdrovend, vandaar dat ik zeg een kriem, iig voor mij. :P En je hebt beetje slecht en heel slecht ook nog.
Ik heb eens een kleine foto gekregen, kat was zwart met wit en het zwart was voor een groot deel ook echt zwart. Zal eens kijken of ik die foto nog terug kan vinden. Kat was al overleden en dat was de foto die ze hadden, natuurlijk wil je helpen maar ik snij mezelf daarmee wel in de vingers. Ik ga ook niet zeggen dat gaat zoveel uur meer kosten dus daar ga je ook naar betalen, maar eigenlijk zou ik minder moeten vragen omdat de kwaliteit van de portret ook niet zal zijn zoals ik het graag zie bij mijn werk in heel realistisch. Ik nam die opdracht aan en heb er wat van gemaakt, resultaat was mooier dan de foto maar in zo'n geval ben ik wel een stuk minder blij met wat ik gemaakt heb. Maar dat is dan mijn ding natuurlijk, zij waren er blij mee alleen mijn handtekening gaat er wel onder dus wil er zelf ook trots op zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:29

Ik snap dat heel goed jis
Ik heb dat ook heb eens een schilderij gemaakt met echt een vreselijke achtergrond omdat de eigenaar dat graag wou plus de slechte foto's was het een schilderij waar ik echt niet tevreden mee was. De eigenaar was over the moon dus dat was wel mooi maar het steekt me een jaar naar het maken nog :=

Mn kat vlot al weer wat
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:30

Ibbel schreef:
Jis_ schreef:
Blijf het zeggen slechte foto's voor fijne realistische portretten zijn een kriem.

Aan de andere kant, als de foto al perfect is, waarom dan een getekende kopie? :+

Omdat een tekening altijd anders is dan een foto.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:59

Ja lastig is dat Seven, en zo leer je gaande weg wat voor jou als maker fijn is en wanneer je voor jezelf een grens over gaat wat opdrachten betreft, en nee durft te zeggen bij een heel
moeilijke opdracht. Mensen blij maken is wel
heel leuk.

Nou ben gister rustig aan weer begonnen, nu even een snel werkje voor donderdag, kadootje voor mijn nichtje. Ze is idolaat van Ezels. :D Moest dus een snel en los werkje worden. Heb ook een ander kado maar dat is nog steeds niet binnen en ik knijp hem een beetje of dat nog op tijd komt, vandaar dat ik nog even snel hier aan begonnen ben.

Nu 5 uur verder en nog een half uurtje te gaan. Blij dat ik toestemming kreeg om de foto te gebruiken, zo schattig. Misschien straks nog af anders mijn en dan laat ik gelijk het resultaat zien.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:54

Wow wat een fantastische kattenkop al <3

Vaak als er alleen slechte foto's beschikbaar zijn willen mensen juist graag een mooi portret van laten maken omdat die er dus niet zijn, meestal van overledenen. In het verleden ook wel eens ergens aan gewaagd wat achteraf toch lastig was, maar dat vertel ik er dan wel bij van te voren, sowieso laat ik altijd ander werk zien om idee te geven wat er mogelijk is. Dus als het niet de beste foto's zijn om mee te werken weten ze dan.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 27-10-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:55

Kat wordt inderdaad erg gaaf!

Ik heb hem af en ik wil hem eigenlijk zelf houden. :') <3

Olieverf linnen30x30, lijst had ik al van de kringloop en heb er nog zo een. Beetje beschadigd maar stoort me niet want de kleur past goed bij het schilderijtje vind ik.

Afbeelding

Afbeelding

Syberdepiep

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:58

Ook al zo mooi! Lijst past perfect, zeker door de imperfecties.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:06

Heel erg schattig zo!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:35

Ja toch! :D Ging mij vooral om de sfeer en die heb ik wel te pakken vind ik. Is voor een meisje van 12. Verder krijgt ze een paraplu met Ezels er op. *\o/*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:56

Wauw seven je kat wordt prachtig. Springt nu al van het blad af.

Jis ezeltjes... De lijst past er idd leuk bij

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:07

Seven schreef:
Ik snap dat heel goed jis
Ik heb dat ook heb eens een schilderij gemaakt met echt een vreselijke achtergrond omdat de eigenaar dat graag wou plus de slechte foto's was het een schilderij waar ik echt niet tevreden mee was. De eigenaar was over the moon dus dat was wel mooi maar het steekt me een jaar naar het maken nog :=

Mn kat vlot al weer wat
[ [url=m/eVyvbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg :D. Katten kijken altijd zo bozig.

Jis_ schreef:
Kat wordt inderdaad erg gaaf!

Ik heb hem af en ik wil hem eigenlijk zelf houden. :') <3

Olieverf linnen30x30, lijst had ik al van de kringloop en heb er nog zo een. Beetje beschadigd maar stoort me niet want de kleur past goed bij het schilderijtje vind ik.

[ [url=m/M7nh8h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2UtGH6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow die zou ik ook niet weg kunnen geven _O-. Ontzettend gaaf <3.

Als t goed is heb ik morgen m'n daglichtlamp *\o/*!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:21

Je kat wordt mooi Seven! De achtergrond lijkt groenig of is het grijs? Erg mooi.

Oh Jis, ik vind je ezeltjes prachtig maar ik ben verliefd op de achtergrond!!

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:49

Mooi Seven!
Prachtige ezeltjes jis! :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:52

Project Rembrandt is weer begonnen. Kijken er nog meer hier?

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:01

Wat maken jullie allemaal mooie dingen <3 Ik ga m'n best doen om hier wat actiever te zijn en jullie creaties te volgen :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:08

Dank jullie wel!

Leuk kallipooh. :D

Ik denk dat ik meer van dit soort achtergronden ga maken Eva, ben er ook erg tevreden over maar ik moet dan mijn opzet net wat meer gelijk goed hebben en iets meer geduld hebben met de schets dan ik nu heb. :D

Kan niet meer terug San, heb de mensen van de mini Ezels al gezegd dat hij naar mijn nichtje gaat, en we zijn uitgenodigd voor een bezoek, knuffelen met Ezels. <3

Ja ik kijk Babootje! :):)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:13

Ben benieuwd Jis!

Oe Babootje, ik ga zeker kijken/terugkijken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:55

O de ezels wat mooi zo ik ben zoooo jaloers op jou stijl <3

Bedankt voor de reacties op mn kat
Ik ben echt gek op die bozige blik van katten,zo minachtend :D

Ik ken het niet babootje vertel, ik kijk eigenlijk nooit meer echt tv op netflix na dan :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:16

Je maakt zelf prachtig werk Seven! <3 Ik ben vandaag nog, door op zoek naar oude foto (Niet gevonden, zelfs niet het schilderij ) Nog eens door mijn begin werk gegaan en dan merk ik pas goed hoeveel ik in zo’n 12 of 13 jaar gegroeid ben.

Ibbel schreef:
Jis_ schreef:

Ik zat hier net, tijdens een lange wandeling met de honden, nog weer aan te denken. Hoe leuk zou het zijn om de opdracht te krijgen, maak van mijn paard maar een soort Picasso. Nou gaat dat niet zo gauw gebeuren denk ik dus heb net besloten dat ik dit als vrij werk ga maken een keer begin volgend jaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:29

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:35

Ik wou dat ik echt los kon werken gecombineerd met details. Dat wil ik ooit kunnen.

Iemand vroeg me nog naar de achtergrond van de kat en die is inderdaad lichtgroen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:40

Ibbel schreef:
Ik heb vorig jaar Fnanne gevraagd twee van mijn paarden te schilderen: niet realistisch, wel uitermate herkenbaar. Deze stijl en dit soort schilderijen vind ik dus heel erg gaaf.

Fnanne @ [UK] [SCH] [WIP] Twee paarden, net even anders.

Is het ook. De meeste mensen willen echter toch realistische werken van hun dier. Dus je zou jezelf als artiest die met kunst het geld verdient in de vingers snijden wanneer je dat niet aanbiedt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:21

Afbeelding

Ik heb m'n laatste opdracht afgerond, echt superleuk om dit werk te maken :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:25

Godsamme, het is haast droevig hoe de Bokt upload de boel wazig maakt :=.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:58

Nou daar kijk ik wel doorheen hoor haha. Ik vind het iets bijzonders San. Daar zal de opdrachtgever erg blij mee zijn.

Dat schilderij van fnanne herinner ik me nog en vind ik erg mooi. Zoiets is wel heel erg sfeerbepalend aan de muur en daarom denk ik dat niet iedereen daar voor zou kiezen. Dan is meer realistisch 'makkelijker'.

Ik vind trouwens de zin 'een realistische tekening vind ik niks, dan hang ik wel een foto aan de muur' zo'n dooddoener en meestal geuit door tekenaars die niet realistisch kunnen werken. En een tekening is als je dichtbij kijkt altijd te herkennen als tekening, dat vind ik dan weer leuk. Dat mensen zeggen, oh dat is een mooie foto en dat je dan kan zeggen 'nou ga maar eens van dichtbij bekijken'

Maar gelukkig mogen we allemaal maken en bestellen wat we mooi vinden en is het maar goed dat daar variatie in zit.

Project Rembrandt is trouwens weer leuk! Enorm verschillende opdrachten en niet allemaal even goede schilders, ik zie een paar van jullie daar prima tussen passen. Misschien nog wel beter!