Ibbel schreef:Jis_ schreef:Blijf het zeggen slechte foto's voor fijne realistische portretten zijn een kriem.
Aan de andere kant, als de foto al perfect is, waarom dan een getekende kopie?
Omdat een opdrachtgever aangeeft dat graag te willen. Daarbij gebruik ik zelf nooit hulpmiddelen als raster of overtrekken. Ik vraag als ik er niet zeker van ben wat ze willen omdat ik in verschillende stijlen werk. Vaak willen ze wel graag heel realistisch. Maar zeker, altijd leuk als je de foto overtreft.

Een slechte foto is ook behoorlijk tijdrovend, vandaar dat ik zeg een kriem, iig voor mij.

Ik heb eens een kleine foto gekregen, kat was zwart met wit en het zwart was voor een groot deel ook echt zwart. Zal eens kijken of ik die foto nog terug kan vinden. Kat was al overleden en dat was de foto die ze hadden, natuurlijk wil je helpen maar ik snij mezelf daarmee wel in de vingers. Ik ga ook niet zeggen dat gaat zoveel uur meer kosten dus daar ga je ook naar betalen, maar eigenlijk zou ik minder moeten vragen omdat de kwaliteit van de portret ook niet zal zijn zoals ik het graag zie bij mijn werk in heel realistisch. Ik nam die opdracht aan en heb er wat van gemaakt, resultaat was mooier dan de foto maar in zo'n geval ben ik wel een stuk minder blij met wat ik gemaakt heb. Maar dat is dan mijn ding natuurlijk, zij waren er blij mee alleen mijn handtekening gaat er wel onder dus wil er zelf ook trots op zijn.