[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:16

Haha dat vast naaien levert hier ook altijd frustraties op :+ Meestal liggen alle onderdelen al klaar en zet ik ze pas veel later in elkaar :') Probeer nu toch welke keer meteen de onderdelen te bevestigen :j

Dat klinkt idd beter CC ;)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:11

Ik ben nu met een projectje tussendoor bezig. ik ben engelse dropjes aan het haken, in de beschrijving staat dat ik deze moet lijmen met textiellijm. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben bang dat dat uiteindelijk weer los laat ofzo. Of kan ik het beter met de naald vast maken?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:17

Kiimm_ schreef:
Ik ben nu met een projectje tussendoor bezig. ik ben engelse dropjes aan het haken, in de beschrijving staat dat ik deze moet lijmen met textiellijm. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben bang dat dat uiteindelijk weer los laat ofzo. Of kan ik het beter met de naald vast maken?

Laat niet los, textiellijm van de Action is prima, je kan
natuurlijk altijd een steekje extra geven.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:22

Dankjewel voor je reactie :)

Ik maak het namelijk voor een cadeautje, vind het zonde en stom als het na een tijdje los laat :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:02

Even met dun naaigaren extra vastmaken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:58

Overigens kijk ik ook altijd heel erg op tegen het vastmaken van de losse onderdelen, vooral wanneer het niet precies duidelijk is waar en hoe dit moet.

Een tijd geleden plaatste ik hier mijn eerste Floortje en vriendlief gaf toen aan dat ze eigenlijk wel een vriendje moest hebben. Helaas kon ik maar telkens geen goed garen vinden hiervoor, tot ik gisteren bij de Xenos keek en daar ineens de blauw/groenvariant van het garen zag wat ik voor Floortje had gebruikt.
Dus, nu kijkt Floortje toe hoe Floris tot leven komt. :D

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:05

Aah super leuk!! Floortje is ook echt een schatje :+:

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:10

Ik wou voor morgen 2 knuffeldoekjes af hebben. Ik heb er al 1 af en de andere stond vandaag op de planning. Maar heb net mijn kat in moeten laten slapen dus ik.hou het er maar bij 1 denk ik

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:20

Ah bah wat naar Kim. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er dan even niet naar staat. Zat het eraan te komen dat je hem moest laten inslapen? Niet dat, dat het makkelijker maakt, het blijft altijd verdrietig om afscheid te moeten nemen.
Ik wens je heel veel sterkte. X

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:27

Pff vreselijk de tranen beginnen hier meteen weer te stromen ook... Een paar weken terug hebben wij onze kat ook in moeten laten slapen.. Mis hem nog vreselijk... Heel veel sterkte.. Y;(

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:36

Jolien87 schreef:
Ah bah wat naar Kim. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er dan even niet naar staat. Zat het eraan te komen dat je hem moest laten inslapen? Niet dat, dat het makkelijker maakt, het blijft altijd verdrietig om afscheid te moeten nemen.
Ik wens je heel veel sterkte. X

Dankjewel, hij was echt mijn maatje. We liepen al 2 weken bij de dierenarts met hem. Hij at niet meer, ging niet meer naar buiten, was niet meer vrolijk en hij liep mank. Waarschijnlijk had hij kanker bleek op de foto, morgen zouden we de uitslag krijgen van de testen.

We moesten hem zelf eten toedienen en pijnstillers. Maar vanochtend kon die ineens niet meer op zijn achterpoten staan. Dus weer naar de kliniek. Zijn temperatuur was te laag. Zijn hart was vergroot en hij had een bloedprop op de plek waar het bloed naar zijn achterpoten gaat. Zijn achterpoten hadden geen gevoel meer en waren aan het afsterven. De kanker was ook zo goed als zeker aangezien het alleen maar achteruit ging. En omdat die zo vreselijk veel pijn had hebben we besloten hem te laten inslapen..

We hadden ons er wel op voorbereid. Als hij kanker had dan lieten we hem inslapen, maar dat zou dan van de week zijn. Dus het is nu toch een beetje plotseling.. :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:42

Dan is het nog best snel gegaan op het eind. Gelukkig hebben jullie adequaat gereageerd en heeft hij niet langer hoeven lijden. Maar je had natuurlijk zo graag gewild dat het te behandelen was geweest.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:26

Wat vreselijk zeg.... Heel veel sterkte. :(:)

Vandaag een klein haakwerkje gemaakt. Maja de Bij. :D
Zal zo een foto uploaden...

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:51

Dankjewel allemaal. Ik ben de hele dag al aan het janken. Overal waar ik loop haal ik herinneringen op van mijn kleine man.. -O-

Dit is het resultaat van mijn knuffeldoekje :)

Afbeelding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:23

Die is mooi geworden zeg!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:41

Dankjewel. Ondanks dat ik er maar 1 had was mijn nichtje en haar vriend er toch heel erg blij mee! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:27

Hoe gaat het hier? :D

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:36

Goed, maar haken ligt even stil. heb komende 2 weken tentamens dus druk druk! Daarna moet de giraffe nog steeds af.

En bij jou?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:38

Ben een beetje door de leukste/makkelijkste patronen heen. (Eigenlijk is internet gewoon niet makkelijk) Dus probeer het boek te stelen dat ik voor mijn verjaardag krijg over 4 dagen. :')

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:43

Leuk :) Gaat het al steeds beter?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:13

Ja! Begrijp de meeste steken al. Alleen het aan elkaar naaien blijft een pokke klus.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:30

Kim, hoe gaat het nu met je? Ben je al over het ergste verdriet heen? IK kan me echt niet voorstellen hoe ik ooit zou moeten stoppen met huilen, mocht mijn hond overlijden.

Blue_flower: succes met je tentamens! Sta je er een beetje gunstig voor?

Giolli: welk boek krijg je? Misschien kan ik je alvast blij maken met een patroon, als een soort van verjaardagscadeautje. :P
Voor het aan elkaar naaien gebruik ik graag kopspelden.

Ik ben nu bezig met Kip Katrien van stip&haak. Ik moet alleen nog de pootjes, vleugels en staart dus ik denk dat ik haar straks wel kan showen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:03

Mijn cal is weer helemaal bij en ik ben daarnaast bezig met een snelle voorjaarssjawl en met een neiuwe Heidi Bears.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flower Owlet (Heidi Bears) (voorbeeldfoto, ik ben eerst bezig met de vleugels namelijk)
Afbeelding

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:24

Heel leuk!

Ik ga vandaag het beertje van Stip en Haak in elkaar zetten. Daarna wil ik een giraffe gaan maken :D.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:49

Dankjewel Jolien. Het verdriet blijft heel erg maar het gaat beter. Gisteren bericht gehad van het dierencrematorium dat hij afgelopen dinsdag is gecremeerd. Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik hem nooit meer zal zien en zal knuffelen en al die kleine dingetjes.. :(

Ik heb over potdeksels heen gehaakt als cadeau voor mijn opa. Ik zal eens een foto uploaden :)