[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:01

Ik ben het inderdaad wel een beetje met de rest eens over je schilderij HD, ik zou er zelf niet voor willen betalen, maar als de mevrouw van de expositie dat anders zag, top toch? :)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:03

Ik zet hier even een stipje om te volgen, als jullie het niet erg vinden :P ik vind het erg leuk om mee te lezen en jullie tekeningen te zien! :D

Zie je Hannah, je kan best wat voor je tekeningne vragen ohor <<) hahaha :))

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:05

Thasja schreef:
Ik zet hier even een stipje om te volgen, als jullie het niet erg vinden :P ik vind het erg leuk om mee te lezen en jullie tekeningen te zien! :D

Haha Thas :D
Maar nee, dat ben ik voorlopig nog niet van plan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:06

hannah41 schreef:
Ik ben het inderdaad wel een beetje met de rest eens over je schilderij HD, ik zou er zelf niet voor willen betalen, maar als de mevrouw van de expositie dat anders zag, top toch? :)

Joh luister, ik ben er echt weken mee bezig geweest, er zitten volgens mij wel zeven lagen verf eroverheen omdat het volgens de leiding dit weer niet goed was en dat weer niet goed was... Ik had het een paar weken geleden terug gelegd, maar toen eindelijk kreeg ik wat hulp en begon het EINDELIJK vorm te krijgen! (Soort van modelleren en bijwerken, stuff like that!)

Paar dagen geleden was het dan toch eindelijk goed bevonden, en kon ik opgelucht ademhalen. En nou weet ik dus: wil je een goed schilderij hebben, dan kán er weleens werk in gaan zitten en dus niet afraffelen... en zodoende is mijn werk dus beloond door het bij een expositie te voegen! En daar ben ik ze dan ook heel dankbaar voor...

:) (En nee, dit is geen gezanikstukkie van me! :') )

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:07

hannah41 schreef:
Thasja schreef:

Haha Thas :D
Maar nee, dat ben ik voorlopig nog niet van plan.

Nee, hoeft ook niet, kan ik je nog wat gratis mooie tekeningen afpersen <<) Maar later.. :))

Pabie

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:11

HD Ik denk dat niemand het onaardig bedoelt, het is gewoon moeilijk te taxeren vooral, omdat het meeste dat hier getaxeerd wordt super-realistische paarden tekeningen zijn. En de mensen die hier komen vooral ook geïnteresseerd zijn om dat te kopen. Jij hebt een iets specialer en misschien aparter kunstwerk gemaakt, dat op de foto waarschijnlijk niet tot zijn recht komt. De een vindt het niks en de ander vindt het geweldig en degene die het geweldig vindt, wordt je klant. Met zo'n paarden tekening kan je niet echt de mist in gaan zeg maar en zal door iedereen hier gewaardeerd worden, maar omdat 3 mensen hier jouw kunstwerk niet zouden willen kopen betekent niet dat er niemand is die het wil kopen of dat iemand jou wil beledigen het is gewoon mening en smaak.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:15

Pabie schreef:
HD Ik denk dat niemand het onaardig bedoelt, het is gewoon moeilijk te taxeren vooral, omdat het meeste dat hier getaxeerd wordt super-realistische paarden tekeningen zijn. En de mensen die hier komen vooral ook geïnteresseerd zijn om dat te kopen. Jij hebt een iets specialer en misschien aparter kunstwerk gemaakt, dat op de foto waarschijnlijk niet tot zijn recht komt. De een vindt het niks en de ander vindt het geweldig en degene die het geweldig vindt, wordt je klant. Met zo'n paarden tekening kan je niet echt de mist in gaan zeg maar en zal door iedereen hier gewaardeerd worden, maar omdat 3 mensen hier jouw kunstwerk niet zouden willen kopen betekent niet dat er niemand is die het wil kopen of dat iemand jou wil beledigen het is gewoon mening en smaak.

Ja weet ik wel, heb ook alleen maar de ontstaanshistorie van het schilderij omschreven en de omslachtigheid ertussen... (steeds wanneer ik dacht dat het klaar zou zijn... nope... boem, nóg meer aanpassingen!)

Je wil niet weten hoeveel transformaties dit schilderij heeft gezien! :o

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:27

Zullen we wel weer ontopic gaan? :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:31

HorseyDude schreef:
hannah41 schreef:

Joh luister, ik ben er echt weken mee bezig geweest, er zitten volgens mij wel zeven lagen verf eroverheen omdat het volgens de leiding dit weer niet goed was en dat weer niet goed was... Ik had het een paar weken geleden terug gelegd, maar toen eindelijk kreeg ik wat hulp en begon het EINDELIJK vorm te krijgen! (Soort van modelleren en bijwerken, stuff like that!)

Paar dagen geleden was het dan toch eindelijk goed bevonden, en kon ik opgelucht ademhalen. En nou weet ik dus: wil je een goed schilderij hebben, dan kán er weleens werk in gaan zitten en dus niet afraffelen... en zodoende is mijn werk dus beloond door het bij een expositie te voegen! En daar ben ik ze dan ook heel dankbaar voor...

:) (En nee, dit is geen gezanikstukkie van me! :') )

Dat geloof ik helemaal en het is ook top dat je vooruit gegaan bent. Ik bedoel er verder ook niks mee hoor, gewoon mijn mening.

Lijkt me een goed idee Century :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:25

Pagina 102

EMMYxSAMMY: Mooi getekend! €55
xTitanic: Mooi gedaan. Vind het een hele aparte sfeer hebben. Vind het alleen jammer dat de tekening vrij wit is. Maar erg mooi en zo groot, wauw. €120-130
yvanna: Herder. Niet slecht maar hij kan wat gedetailleerder naar mijn mening €15
Labrador. Deze vind ik minder mooi als de herder. Wat al eerder werd gezegd, de tong heeft een rare vorm. €7,50
Century: Mooi gedaan, weer eens wat anders, cavia's. Vind alleen de achtergrondkleur niet zo mooi bij de kleur van de cavia's (en dan met name de bovenste kleur). Het is namelijk bijna hetzelfde als de bruine kleur van de cavia's. Dat vind ik jammer €35
astridklomp: Echt onwijs mooi <3 . Ik vind vooral de tekening linksvoor geweldig. Net een foto. ongelofelijk hoe realistisch en gedetailleerd je werkt! € 150-175

Pagina 103

Fair: Sorry, digitaal durf ik echt niet te zeggen. Vind gewone tekeningen al lastig maar hier durf ik echt geen prijs aan te hangen :o
hannah41: Leuk die ezeltjes. Denk dat je er gerust geld voor kan gaan vragen hoor! €25-35
Century: Deze is echt prachtig! Zo gedetailleerd en de kleuren zijn super fris en helder. €180
Horseydude: Ik heb helemaal niks met jou stijl. Zou er niets voor betalen, sorry.

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:36

Afbeelding
dit is er eentje van het aanvraagtopic, het is mijn 2e portret in grafiet. ben benieuwd! oja het is in A4

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:58

oei, ben de taxaties vergeten dan doe ik het nu wel ;)

@HorseyDude, vind de neus al erg netjes, maar vind de rest een beetje 'plat' lijken, wat extra dimensie zou deze tekening goed doen ;). 7,-
@Century, Héle mooie tekening vind ik dit hij is zo zacht en dromerig, ik heb geen tips want ik doe het niet na, 70,-
@Hannah41, Jeetje, die is heel erg gaaf, ik zou er zo al 40,- voor overhebben, vind je kleurgebruik geweldig.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:17

Fair: bij jouwe mis ik iets. Het is net over de ogen scherp zijn en de rest een blur over zit. Nu 25 euro
Hannah41: leuke ezels! Ook mooi gemaakt, in samenhang met je achtergrond. Nu zeker 30 euro!
Century: wauw dat is alleen maar wat ik van je werken kan zeggen. Nu zeker rond de 100 euro!
Horseydude: mooi gemaakt, maar het is allemaal nog wel wat grof. Rond de 10 euro zal ik vragen!
Afbeelding

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:20

horseydude; 15 euro??
hannah41; 40 euro?
century; 90 euro??
martymcfly, 50 euro???
ben niet goed in gokken haha
mariekeoo; ik vond hem mooier dan de foto!!!!!! eh, 190??

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:06

ElfiL92 schreef:
[b]Pagina 102

Century: Mooi gedaan, weer eens wat anders, cavia's. Vind alleen de achtergrondkleur niet zo mooi bij de kleur van de cavia's (en dan met name de bovenste kleur). Het is namelijk bijna hetzelfde als de bruine kleur van de cavia's. Dat vind ik jammer €35

Ik ben het op zich helemaal met je eens. De opdrachtgeefster wilde het graag zo :) Je hebt het trouwens precies op de prijs geschat die ik ervoor gekregen heb ;)
Bedankt voor de taxaties :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:39

Century schreef:
ElfiL92 schreef:
[b]Pagina 102

Ik ben het op zich helemaal met je eens. De opdrachtgeefster wilde het graag zo :) Je hebt het trouwens precies op de prijs geschat die ik ervoor gekregen heb ;)
Bedankt voor de taxaties :)

Oh ja, dan snap ik de kleur. Ik had er persoonlijk zelf nooit voor gekozen :=
Enne, ik word hier nog goed in. Haha _O-

MartyMcfly: Ik vind de tekening mooi in verhouding maar hij lijkt nog wat streperig en nog niet helemaal af ofzo.. € 15
mariekeoo: Ja ik had het al gezegd, wauw wauw wauw. Dit schilderij is echt prachtig, zo realistisch en mooi van kleur. Ben helemaal verliefd. Omdat het me persoonlijk zo aanspreekt: €250

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:44

ElfiL92 schreef:
Oh ja, dan snap ik de kleur. Ik had er persoonlijk zelf nooit voor gekozen :=
Enne, ik word hier nog goed in. Haha _O-

Haha, gewoon veel taxeren dan word je vanzelf beter _O-
Ik zou zelf een iets meer contrasterende kleur gekozen hebben inderdaad, maar op zich vind ik dit ook wel wat hebben :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:47

Ja ik teken zelf niet dus heb van veel dingen geen verstand maar vind het toch leuk de tekeningen te zien en er iets over te zeggen. Dus zolang mensen er niets van zeggen, blijf ik het lekker doen :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:48

Hey!
Laat ik dit topic eens aanwakkeren:)
Ik lees al een tijdje mee en het lijkt me ook leuk om een keer te taxeren.

Pag. 103:

Fair: Ik hou van digi art. Ik denk dat ik daar 15 euro voor over zou hebben
Hannah41: Mooi kleurgebruik! 40 euro
Century: Mooie heldere kleuren, heel strak. 100 euro
HD: De ogen en neus vind ik mooi, er zit wel emotie in de ogen vind ik. 15 euro

pag. 104:

MartyMcFly: Iets rommelig ingekleurd, voor nu nog geen geld
mariekeoo: Wow! Super kleurrijk, 150 euro

nou ben benieuwd :)
grafietpotloden op canson bristol papier, A4
Afbeelding

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:20

Mariekoo: is dat op a4? Dan denk ik rond de 70 a 80 euro
Horsenart:poeh moeilijk, 40 euro?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:30

MartyMcfly; geef ik nog geen geld voor :)
Marieke; 75 euro
Horsenart95: Zou ook 40 euro geven

A3, 250gram papier
Afbeelding
Met zwarte potloden van cretacolor getekend

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:33

Mariekoo Wauw!! :oo €150?
horsenart €75? Is echt prachtig zeg
xTitanic €30?

Ik ben super slecht in schatten :')

Mag je ook meerdere tekeningen plaatsen hier? Ik ben weer veel aan het oefenen geweest :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:37

Oeps, heb er een 50 voor gekregen :P (normaal 40)

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:11

@mariekeoo wauw 80,-?
@horsenart95 euhm heel gaaf, denk 40,-
@xTitanic mooi getekend vooral die hond!! mmh denk 45,-

en hier mijn eerste keer pastelportret en ook eerste keer groot formaat (a3)
Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:34

thanx allemaal, had ik niet verwacht:)
xTitanic: Mooi! 40 euro
MartyMcfly: De oren lijken iets te klein, en de ogen mogen wel iets meer spreken. De neus vind ik wel mooi! Voor nu zou ik alleen de materiaalkosten vragen