[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 01:17

Wat super dat je zo snel antwoord had!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:20

AnoukS_ schreef:
Wat goed dat je zo snel reactie had en dat je nu goed verder kunt!

Yup, ben er zeer content mee... er vanuit gaande dat het nu dus wel klopt, dat heb ik nog niet gecheckt. Super service in elk geval.
Vind het wel een beetje verwarrend met al die namen, het bedrijf waarvan ik de e-mail kreeg heet dus Wilton, en vervolgens hebben die een eigen site, en vanuit daar wordt er verwezen naar Simplicity, en die heeft dan het ondereel PbN van brand Paintworks. Uhm. :o

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 21:23

Updeetje, wat meer groen. Ik vind het steeds weer bijzonder om te zien hoe zo'n schilderijtje langzaam tot leven komt. <3

Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:06

Update vanaf mijn kant hihi ;) heeft ff geduurd :')

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:13

Flamingos! *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 01:54

Gaaf hoor :D

Ik vind het ook altijd tof om te zien hoe zoiets tot leven komt!

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:33

Leuke dingen weer zie ik :) :)
*\o/*

Even mijn update

Afbeelding

hmm wat een gedoe soms om een foto te uploaden.. -O-

Wel goeie service dus +:)+ fijn dat je nu verder kan met je schilderij en t mengen!

Kennen jullie dit al van schipper ?

Schilderen op Nummer met de platte kwast is een techniek voor de hobbyschilder die net iets meer wil dan het inschilderen van met nummers voorgedefinieerde vakjes. Schilderen met de platte kwast vereist een andere techniek en levert meer abstracte motieven op. Graag vertellen wij u meer over deze interessante nieuwe Schilderen op Nummer techniek.

Waarom de platte kwast techniek?

De nieuwe schildertechniek met de platte kwast is een doorontwikkeling van de Schilderen op Nummer-methode. Door de markante penseelstreken gecombineerd met een meer minimalistische motiefweergave ontstaat er een meer abstracte doch decoratieve schilderkunstwerk.

Wat is het verschil met de gewone Schilderen op Nummer techniek?

Ten eerste het gebruik van een platte in plaats van een ronde kwast, het gebruik van een warmtebron om de verf snel te laten drogen (denk aan een ventilatorkachel) en het meest belangrijke het toepassen van een andere schildertechniek. Bij het reguliere schilderen op nummer schildert u de vakjes met de nummers zo zorgvuldig mogelijk in met de corresponderende verfkleuren en heeft u zelf de keuze waar u met schilderen begint, bij de platte kwast techniek is het schildervoorbeeld voorzien van kleuren, die de volgorde aangeven waarin de vakjes geschilderd moeten worden en is zorgvuldigheid een mindere vereiste.

De platte kwast techniek uitgelegd

Bij de platte kwast techniek vervaardigd u het schilderij in twee schilderronden. In de eerste schilderronde gebruikt u nog geen warmtebron maar is de volgorde waarin de vakjes gekleurd dienen te worden erg belangrijk. Minder belangrijk is dat er exact in de vakjes wordt geschilderd, sterker nog het geeft het schilderij een extra dimensie als er iets over de randen heen wordt geschilderd. Belangrijk is wel dat de vlakken goed met verf zijn bedekt en er geen nummers doorschemeren.

Heeft u het gehele schilderij in de juiste kleurvolgorde ten eerste male geschilderd, dan volgt als vanzelfsprekend de tweede schilderronde. In de tweede ronde staat het uitwerken van de penseelstructuur centraal, hiervoor maakt u naast de verf en het penseel gebruik van een warmtebron om de verf snel te laten drogen. Het uiteindelijk doel hiervan is dat als u het schilderij van opzij tegen een fel licht zou bekijken de penseelstreken duidelijk kunt waarnemen. Deze final touch geeft het schilderij zijn voor deze techniek typische uitstraling.

Bent u deze techniek nog niet machtig? Geen paniek! Om de platte kwast techniek goed onder de knie te krijgen is er bij ieder pakket een korte schildercursus bijgesloten.

Bent u fan van Schilderen op Nummer en bent u toe aan een nieuwe uitdaging? Probeer dan zeker eens een Schilderen op Nummer pakket met de platte kwast techniek.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:20

Heb het gezien op de website.
https://www.malennachzahlen-schipper.co ... x?SHID=727
Deze zag ik staan. Ik denk dat ik het in het echt zou moeten zien, op een plaatje ziet het er natuurlijk niet 2-dimensionaal uit. Maar ik mis de details hier heel erg in, en dat is wel mijn ding, dus zal het voorlopig niet uitproberen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:49

Ik had er nog niet van gehoord.. Maar ben het met Dallista eens dat ik ook de details mis.

Een schilderrij tot leven zien komen is ook echt waar ik het voor doe. Ik ben op het moment alleen bezig geweest met een ander projectje. Van de week nog maar eens kijken of ik nog wat kan schilderen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:53

Ik wil mij hier graag melden! :)

Vroeger als kind heb ik mij uren vermaakt met schilderen op nummer, nu heb ik vanavond een bestelling geplaatst en hoop ik die snel te ontvangen! Dan kan ik ook aan de slag :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:54

Je gaat goed ammo!
Dat met platte kwast heb ik van de week ook zitten lezen, maar ook niet mijn ding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:57

Welkom! :D

Welke heb je besteld?

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:33

ik vind ze ook niet mooi helaas..Maar t idee spreekt me wel aan..twijfel twijfel..

Oh leuk welke heb je besteld Pradadaan ?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:35

Dankjewel :)

Nou dat is een grappig verhaal :o
Ik heb zo veel toegevoegd en verwijderd in mijn winkelmandje en mijn lijstje zo vaak opnieuw gemaakt dat ik nieteens meer 100% zeker ben van welke ik nou uiteindelijk gekocht heb.

Maar ik denk bijna zeker te weten dat het deze zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een set van 4 kleine schelpen die ik voor mijn ouders voor in de badkamer ga maken. Maar die foto krijg ik helaas niet geüpload.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:42

welkom daan!

En wat word dat drieluik hierboven gaaf zeg!

Hier mijn 3 luik die ook al wat vorm gaat krijgen :D
middenluik is af nu de zijluiken nog!

Afbeelding

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:36

Wauw mooi Steffiiy ! Wel veel dezelfde kleur, ben je er al flauw van ? Ik heb 40 kleuren, dat vind ik juist leuk even een afwisseling. Maar wel gaaf zeg, ben dol op gerbera's . Welk merk is dit ?

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:37

pradadaan schreef:
Dankjewel :)

Nou dat is een grappig verhaal :o
Ik heb zo veel toegevoegd en verwijderd in mijn winkelmandje en mijn lijstje zo vaak opnieuw gemaakt dat ik nieteens meer 100% zeker ben van welke ik nou uiteindelijk gekocht heb.

Maar ik denk bijna zeker te weten dat het deze zijn:

[ [url=m/lV5gbj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8nBlE6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Bfui31.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog een set van 4 kleine schelpen die ik voor mijn ouders voor in de badkamer ga maken. Maar die foto krijg ik helaas niet geüpload.

ooh die vos is gaaf ook ! <3 leuk zeg, je gaat je niet vervelen *\o/*

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:50

Die van jou is prachtig stef! <3

Ja ik kan niet wachten tot ze binnen komen Ammo! Ik hoop alleen dat het wat is, lees helaas niet al te enthousiaste verhalen over het merk :n

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:10

@ pradadaan, helaas moet ik die verhalen bevestigen. De schilderijen zijn lang niet zo gedetailleerd als de afbeelding die op de doos staat.. Kwaliteit van de verf kan ik me niet goed meer herinneren

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:12

Even een vraagje: heeft iemand van jullie wel eens een schilderij bij Aliexpress besteld en zijn ze dan ook zo mooi als op de foto? :)

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:57

xEliesx schreef:
@ pradadaan, helaas moet ik die verhalen bevestigen. De schilderijen zijn lang niet zo gedetailleerd als de afbeelding die op de doos staat.. Kwaliteit van de verf kan ik me niet goed meer herinneren

Van reeves bedoel je ?

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:58

Grainey schreef:
Even een vraagje: heeft iemand van jullie wel eens een schilderij bij Aliexpress besteld en zijn ze dan ook zo mooi als op de foto? :)

Ben ik ook benieuwd naar, ik ben al op zoek naar een nieuwe voor als ik deze af heb.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:03

Ammo schreef:
xEliesx schreef:

Van reeves bedoel je ?

Ja daar heb ik niet de beste verhalen over gehoord.
Maarja ik heb er nu een paar om te testen, mocht ik het inderdaad erg leuk vinden ga ik een betere kopen :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:41

Ammo schreef:
Wauw mooi Steffiiy ! Wel veel dezelfde kleur, ben je er al flauw van ? Ik heb 40 kleuren, dat vind ik juist leuk even een afwisseling. Maar wel gaaf zeg, ben dol op gerbera's . Welk merk is dit ?

is schipper :)

ja deze is erg saai om te doen. veel dezelfde kleur en hele grote vlakken. Naast de bloem veel wit en lichtgrijs en dat vind ik ook niet lekker schilderen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:37

Grainey schreef:

Aliexpress is "gewoon" een verkoop site, toch? Ligt er dan maar helemaal aan wat voor merk het schilderij is dat je koopt, er bestaat niet zoiets als een merk aliexpress.
Maar als het uit China komt zou ik oppassen, er zit goedkope namaak tussen, en mijn enige ervaring daarmee was erg slecht. Het schilderij zelf was nog niet eens zo onaardig, maar heel groot en geen details of iets, maar het meest vervelende was de verf zelf, die stonk zo erg dat ik er op een gegeven moment niet meer tegen kon en mijn eigen verf ben gaan gebruiken.