[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:06

Die mensen worden ook niet getaxeerd, of ze hebben later getaxeerd in een ander bericht.
Je werk is trouwens prachtig!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:10

astridklomp schreef:
Als ik tot 4 pagina's terug kijk zie ik toch zo'n 5 a 6 mensen die wel iets geplaatst hebben maar niet getaxeerd. Wat is de regel daarvoor dan?

Die mensen worden gewoon overgeslagen door het gros van de serieuze posters hier :D, tot ze zelf taxeren. Over het algemeen wordt er ook meteen wat van gezegd wanneer er niet getaxeerd wordt door een user terwijl hij of zij wel zelf werk plaatst en om een taxatie vraagt.

Ik neem aan dat je wel kunt begrijpen dat mensen geen moeite gaan doen een bedrag te hangen aan jouw werk wanneer je daar op jouw beurt ook geen moeite voor doet voor een ander, toch :)?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:23

Ja maar het is niet zo dat ik hier nooit getaxeerd heb, ik heb al heel veel getaxeerd is alleen al even geleden. En hoe ver ga ik terug met taxeren? Neem aan dat ik niet alle 75 pagina's die ik nog niet gezien heb moet taxeren :o

Oké, hier wat taxaties van de laatste pagina's. Over het algemeen vind ik de meeste tekeningen te plat en niet gedetailleerd genoeg maar dat komt denk ik omdat ik zelf erg houd van gedetailleerd werken.

Horsey Dude: Ik vind de tekening te eenvoudig, de techniek is er nog niet helemaal. Er zit geen diepte in. € 10,-

Century: Redelijk, maar ook hier mis ik diepte en detail. € 15,-

Yvanna: Labrador: De tong ziet er vreemd uit, hij is te licht en qua model klopt het niet helemaal. € 20,-
Herder: Ook te weinig detail, de ogen zijn heel hard en te weinig diepte in de tekening. Techniek van materiaalgebruik is er nog niet helemaal.

Xtitanic: Verhoudingen kloppen niet helemaal (handen zijn bv beetje vreemd en net te klein) maar wel een hele mooie techniek. € 100,-

EmmaxSammy: Vind ook deze tekening te plat en te weinig detail. Verhoudingen zijn wel goed. € 25,-

Marico Graphy: Ik vind hier ook weer te weinig detail, vooral in het zwart, dat is nu vooral gewoon een zwart vlak. € 45,-

Bitje: Techniek is redelijk, alleen verhoudingen zijn af en toe vreemd. Zoals de ogen bij de oma, ze lijken te groot en wat scheef in het gezicht. Oma & Opa € 60,-
Poezen: Mooi alleen qua compositie erg eenvoudig. € 100,-
Paarden: Compositie beetje saai, ik had ze wat meer naar elkaar toegetrokken. € 75,-

Amber 15: Prachtig! Mooie techniek, mooie details. € 175,-

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:46

Citaat:
Yvanna: Labrador: De tong ziet er vreemd uit, hij is te licht en qua model klopt het niet helemaal. € 20,-Herder: Ook te weinig detail, de ogen zijn heel hard en te weinig diepte in de tekening. Techniek van materiaalgebruik is er nog niet helemaal.

Oke, wat klopt er niet aan t model? Tong lukte niet helemaal maar de kleur klopt wel..
Hou er rekening mee dat ol nog maar n week dieren teken en met pastel. Daarvoor was ik lang gestopt en toen tekend ik alleen met normale potloden...
En hoe bedoel je techniek van materiaalgebruik?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:49

Natuurlijk hoef je geen 75 pagina's te taxeren :D. Wat je nu hebt gedaan is helemaal prima.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:50

ik ben niet goed in taxeren hoor :o

hannah41 | 25 euro? Ik vind hem wel een fijne stijl hebben!
jolandje | Super mooi geschildert, vind het wel jammer dat ie echt alleen zwart wit is. 50 euro?
MaricoGraphy | 35 euro
_bitje_ | Super mooi, allemaal rond de 70 - 80 euro denk ik! Die laatste nog wel wat meer!
Jolandje | mooie stijl, 70 euro?
amber15 | wat een details, 100 euro.
plovesb | Ik heb er geen verstand van,, 20 euro?
EMMAxSAMMY | mooie stijl, 30 euro
xTitanic | mooi! 90?
horseydude | 20 euro
yvanna | 15 euro
Century | Mooi! Ik denk rond de 40 euro.
Astridklomp | Prachtig! Die details!120 euro? echt mooi werk.

Mijn werk, Digital art, zit iets van 10 uren werk in denk ik,

orgineel formaat: http://i61.tinypic.com/242sdo9.jpg
Afbeelding

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:01

_San87_ schreef:
Je bent hier voor het laatst vier jaar geleden geweest, kom op zeg, dan mag er echt nog wel wat getaxeerd worden voordat je verwacht dat een ander tijd en moeite in jouw werk gaat steken.

Het is hier over het algemeen regel dat er éérst getaxeerd wordt voor er werk wordt geplaatst. Dat is wel zo vriendelijk naar de andere actieve users toe, vind je niet?

Het is dat je het zo vriendelijk vraagt en uitlegt. >;)

Ik wist trouwen niet dat het al 4 jaar geleden was, dacht dat het vorig jaar was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:08

Het staat ook gewoon in de OP. Maar goed. Gewoon eerst zelf wat werken taxeren, minimaal drie, maar meer wordt toch het meest gewaardeerd en dan je eigen werk showen.

En al was het vorig jaar, dat doet er niet toe. Zoals ik zeg, het is wel zo vriendelijk om zelf ook te taxeren, juist naar de personen toe waarvan je graag wilt dat ze jouw werk óók taxeren. Geen van de huidige posters weet dat je in een ver verleden eens hebt gepost, dat is niet erg, maar als je weer mee wilt doen (wat toe te juichen is, uiteraard!) doe het dan wel zoals dat hier afgesproken is :).

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:09

yvanna schreef:
Citaat:
Yvanna: Labrador: De tong ziet er vreemd uit, hij is te licht en qua model klopt het niet helemaal. € 20,-Herder: Ook te weinig detail, de ogen zijn heel hard en te weinig diepte in de tekening. Techniek van materiaalgebruik is er nog niet helemaal.

Oke, wat klopt er niet aan t model? Tong lukte niet helemaal maar de kleur klopt wel..
Hou er rekening mee dat ol nog maar n week dieren teken en met pastel. Daarvoor was ik lang gestopt en toen tekend ik alleen met normale potloden...
En hoe bedoel je techniek van materiaalgebruik?

De tong klopt niet qua model, er zitten links en rechts haakjes aan de tong, meestal loopt een tong rond. En hij is erg wit naar het einde toe, een tong hoort roze te zijn. Of was de hond ziek. ;-)
Oké je bent pas een week bezig..... nog heeel veel oefenen dan! Met techniek bedoel ik dat je nu heel goed ziet dat het met pastel is gedaan en dat er vrij plat gewerkt is. Tekenen is kijken, kijken en nog eens kijken. Dit moet je heel veel oefenen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:12

_San87_ schreef:
Het staat ook gewoon in de OP. Maar goed. Gewoon eerst zelf wat werken taxeren, minimaal drie, maar meer wordt toch het meest gewaardeerd en dan je eigen werk showen.

En al was het vorig jaar, dat doet er niet toe. Zoals ik zeg, het is wel zo vriendelijk om zelf ook te taxeren, juist naar de personen toe waarvan je graag wilt dat ze jouw werk óók taxeren. Geen van de huidige posters weet dat je in een ver verleden eens hebt gepost, dat is niet erg, maar als je weer mee wilt doen (wat toe te juichen is, uiteraard!) doe het dan wel zoals dat hier afgesproken is :).

Je hebt gelijk, ik was het al weer vergeten en dacht dat ik het nog wist. Heb het nu even terug gelezen in de OP, sorry!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:14

Fair: Wat is digital art? Dat ken ik helemaal niet. Ziet er wel mooi uit, lijkt een beetje op pastel zo.

Mijn tekening is trouwens A3 formaat en ik heb er wel heel wat meer voor gekregen dan dat er hier getaxeerd wordt. :o

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:06

Digital art is met de computer :') nog nooit van gehoord?!
Neem het jou niet kwalijk, daar niet van hoor :))

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:09

Century: Ze zien er heel knuffelig uit, 40 euro?
Astridklomp: Heel mooi, hoe groot is ie? Iets van 45 euro :D
Fair: Echt heel gaaf, lijkt ook goed. Ik vind digitaal werk altijd zo moeilijk te taxeren. Sorry als ik een heel raar bedrag noem hoor. :') 25 euro? (omdat het digitaal is?)
De rest heb ik geloof ik al een keer getaxeerd :)

Ik hoop dat jullie mij ook willen taxeren. Uiteraard vraag ik geen geld voor mijn werk, maar ik ben toch wel benieuwd of jullie het uberhaudt iets waard vinden.
Afbeelding
A-4 formaat, kleurpotlood. De lijnen ogen wat hard, dat komt door het scannen :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:15

Hannah41 - vraag je er geen geld voor? :oo zeker 30,-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:55

Weer wat taxaties :)

Pagina 102:

HorsyDude: Ja, ik vind hem zo een stuk beter! Vooral de neus vind ik erg mooi.
astridklomp: Wat is het formaat? Ik vind hem wel echt super, vooral die linksonder is echt heel mooi - 150 euro (aangenomen dat het formaat A3 of groter is?)

Pagina 103:

Fair: Heel mooi, maar probeer de volgende keer ook andere kleuren erin te verwerken, zoals blauw en paars :) -30 euro
hannah41: Wat mooi, al die kleurtjes! - 40 euro

En hier mijn tekening, in opdracht:

A2+ (65x50cm), pastelpotlood en -krijt.

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:58

AfbeeldingHops, alweer bijgewerkt... Nou niet meer er aan knoeien, HD! :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:12

Fair. mooie DA, het lichaam vind ik nog wel slordig afgewerkt (dit zit natuurlijk een beetje in de stijl, maar de kont bijv kan echt wel beter) nu vind ik hem 30 euro waard als alles netjes afgewerkt was tot 50 euro

hannah41 super fijn kleur gebruik, ik denk dat je voor dit soort werk wel 25-35 euro kan vragen (afhankelijk van de grote van het werk)

century. Wauwie, en ook nog op zo'n groot formaat. het is zeker 100 euro+ (ik ben niet zo goed in taxeren en durf nu ook niet zo hoog te taxeren)

HorseyDude de tekening komt nog wat plat over, dit is erg jammer, de neus vind ik al wel erg goed gedaan. Met wat oefening wordt het vast snel veel beter, nu schat ik hem op 0-5 euro

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:38

Pabie schreef:
HorseyDude de tekening komt nog wat plat over, dit is erg jammer, de neus vind ik al wel erg goed gedaan. Met wat oefening wordt het vast snel veel beter, nu schat ik hem op 0-5 euro

Het is een schilderij en hij hangt nu bij een hele grote expositie ergens in Vlaardingen! *\o/* 70 bij 100 CM is die.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:43

HorseyDude schreef:
Pabie schreef:

Het is een schilderij en hij hangt nu bij een hele grote expositie ergens in Vlaardingen! *\o/* 70 bij 100 CM is die.

Ah :+ ik dacht dat het een a4 pastel tekening was

Ik ben niet zo'n goede taxeerder :')

Alsnog vind ik het schilderij erg flets en plat ogen ik hou meer van felle aparte kleuren, maar dot os matuurlijk erg menings gevoelig

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:12

HorseyDude schreef:
Pabie schreef:

welke expositie? Ik vind het jammer dat er weinig met de achtergrond is gedaan, het dier is hier nu een losstaand beeld. Zowel die groen/zwarte rand als het oranje doen niet ten goede aan je schilderij (dit is een persoonlijke mening)

Zit er een concept achter dit schilderij? Ik zou hier alleen de materiaalkosten voor taxeren. Maar dat komt meer omdat dit schilderij mij persoonlijk niet aanspreekt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:21

plovesb schreef:
welke expositie?

Op de foto komt hij idd flets over, maar in het echt is het schilderij helderer van kleur...

Expo: http://www.cjghoogeveen.nl/organisaties ... tiveTab2=1

De rand van het schilderij is camouflagegroen en de binnenkant lichtbruin (licht beige)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:42

dan wordt het wel moeilijk taxeren, nu heeft het kunstwerk niet echt karakter (naar mijn smaak iniedergeval), terwijl dat in het echt misschien heel anders is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:00

Pabie schreef:
dan wordt het wel moeilijk taxeren, nu heeft het kunstwerk niet echt karakter (naar mijn smaak iniedergeval), terwijl dat in het echt misschien heel anders is.

Mevrouw van de expo zag het anders... :)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:00

ik bedoel dat het moeilijk te taxeren is als de kleuren niet goed over komen op de foto's

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:01

Pabie schreef:
ik bedoel dat het moeilijk te taxeren is als de kleuren niet goed over komen op de foto's

Ohhh, op die manier! :)