[Info] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:10

Wat een lieve reacties. Heel erg bedankt allemaal. :(:)
Het voelt alsof we hem veel langer gehad hebben ook, zo raar. Je gaat je zo snel hechten aan een diertje. ;(

Mischa, bij het asiel had hij idd nog niks. Althans, geen symptomen, hij kan het wel daar al onder de leden hebben gehad of daar gekregen hebben. Dat het nu bij ons naar buiten is gekomen (het is een virus) is waarschijnlijk dom toeval. En domme pech voor ons dus. :(
Veel katten zijn wel drager, maar worden er niet ziek van. Als een kat eenmaal de symptomen heeft is er eigenlijk al niks meer aan te doen... Als ik het goed begrepen heb tenminste.
Zijn immuunsysteem/afweer was ook al helemaal aangetast. Hebben de resultaten van de bloedtest nog gezien, en daar stonden toch best wat rode getalletjes tussen, allemaal te laag dus.
Er was iets in het bloed (geen idee meer wat), waarvan de waarde minimaal 100 moet zijn. Bij Oscar was het maar 8. :oo

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:01

Lisette, ik heb hiervoor een katertje gehad met FIP (coronavirus) en hij werd ook van de ene op de andere dag ziek, zo sneu. Je hecht je idd al snel aan een beestje, ook al hebben jullie hem maar kort mogen hebben. Het is een schrale troost, maar gelukkig heeft Oscar de laatste weekjes wel een fijn thuis gehad, met baasjes die gek op hem waren! :(:)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] kleurboek voor volwassenen doe jij ook mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:26

Lisette wat naar voor je, sterkte

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:44

Dankjewel.

Dat is waar, Jindai. Wij konden er niks aan doen en het is geen lange lijdensweg geweest. Dat is een kleine troost, heel klein.

Het is gewoon te snel gegaan. En hij is nog geen 1,5 jaar geworden.. En dan 's ochtends geen nieuwsgierig aagje meer die op bed springt zodra de wekker gaat. En bij thuiskomst geen katje die lief miauwend de kat af dribbelt om me te begroeten. ;(
Het valt ons nu nog erg zwaar, mij vooral, maar er zal vast wel weer een andere kat komen. Hopelijk net zo'n goede match.
Eerst even dit een plekje geven.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:12

Wat is het stil hier! -O-
Niemand meer die kleurt of geniet iedereen van het mooie weer van de afgelopen tijd? :D

Ik ben met de tijger uit Imagimorphia begonnen, dit is de originele plaat (plaatje van Google) :
Afbeelding

En zo is 'ie van mij op dit moment:

Afbeelding

De strepen heb ik zwart gemaakt met een laagje zwart potlood, daarna fineliner en uiteindelijk Oost Indische inkt. Ja echt, fineliner, domste idee ooit! :') Maar was te ongeduldig om te wachten op de inkt, vandaar die paarsrode strepen die te zien zijn. ^)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:38

Wauw die is gaaf! Ik moet nogsteeds een nieuwe uitzoeken _O-

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:41

Gaaf die tijger!

Ik heb nieuw speelgoed in de vorm van Derwent Inktense potloden en een nieuw kleurboek; De Magische Stad van Lizzie Mary Cullen :D. Daar nu druk in aan het kleuren. Is wel ff wennen die potloden, maar ze bevallen goed!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:17

Gaaf!

Ik kom er nog steeds niet aan toe, hopelijk dit weekend weer.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:19

Heel mooi, die tijger!

Ook ik kom er helaas niet aan toe :(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:48

Mooi al!

Ik heb gister toevallig weer even gekleurd, maar had weinig geduld.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:19

Dankjewel allemaal! :)

Nerwen schreef:
Gaaf die tijger!

Ik heb nieuw speelgoed in de vorm van Derwent Inktense potloden en een nieuw kleurboek; De Magische Stad van Lizzie Mary Cullen :D. Daar nu druk in aan het kleuren. Is wel ff wennen die potloden, maar ze bevallen goed!

Dat is toevallig, Nerwen! Ik ga vanavond kijken voor de Inktens potloden, hoop dat ze ze hier hebben, anders word het pas volgende week. :) Welke set heb je? Ik wil zelf die van 24, denk dat ik daar wel genoeg aan heb aangezien je ze mooi kan mengen. Wil er ook een water brush bij ipv een kwast. Wat gebruik jij? Ben benieuwd naar je plaat uit de Magische stad! :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:30

Haha, wat nou zelf figuurtjes bij tekenen :D
Hij is echt gaaf al!

Het was inderdaad een beetje stil hier. Ben al een tijdje met een mandala bezig, maar was nogal afgeleid de afgelopen weken (kat was leuker), dus het schiet niet echt op. :P

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:41

Jindai, hij is al heel erg leuk geworden! :)

Nerwen, ben benieuwd naar je creaties in de Magische Stad! :)

Ik kom ook even niet meer aan kleuren toe wegens examens, binnenkort hopelijk weer wat meer tijd!
Ondertussen wel nog mijn eerste plaat uit Imagimorphia af gemaakt :)

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:44

Heel erg mooi! Dat kleurgebruik :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:48

Heel mooi OnMyWay!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:02

Wauw, zo mooi <3

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:59

Wauw OnMyWay!!!!! :wow: Supergaaf!!

Jindai schreef:
Dat is toevallig, Nerwen! Ik ga vanavond kijken voor de Inktens potloden, hoop dat ze ze hier hebben, anders word het pas volgende week. :) Welke set heb je? Ik wil zelf die van 24, denk dat ik daar wel genoeg aan heb aangezien je ze mooi kan mengen. Wil er ook een water brush bij ipv een kwast. Wat gebruik jij? Ben benieuwd naar je plaat uit de Magische stad! :)

Ik begon met die van 12, maar da's echt te weinig (voor mij dan), dus de volgende dag heb ik toen maar die van 36 gehaald :') Vond ik zelf net wat makkelijker omdat je wat meer keus hebt, al kan je ze idd ook heel mooi mengen (en de plaatselijke teken- en schilderwinkel hier in 't durp had de sets in de aanbieding, dat hielp ook :+ )! Ik gebruik ook een setje waterbrushes, heb die van Derwent. Sommigen vinden dat ze teveel water afgeven, maar dat vind ik zelf wel meevallen. Kwestie van met beleid er mee omgaan en eerst even oefenen.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:15

Dankjewel Lisette en OnMyWay! :)

OnMyWay Vind je plaat heel erg gaaf geworden, heel mooi gedaan! :j

Nerwen schreef:
Ik begon met die van 12, maar da's echt te weinig (voor mij dan), dus de volgende dag heb ik toen maar die van 36 gehaald :') Vond ik zelf net wat makkelijker omdat je wat meer keus hebt, al kan je ze idd ook heel mooi mengen (en de plaatselijke teken- en schilderwinkel hier in 't durp had de sets in de aanbieding, dat hielp ook :+ )! Ik gebruik ook een setje waterbrushes, heb die van Derwent. Sommigen vinden dat ze teveel water afgeven, maar dat vind ik zelf wel meevallen. Kwestie van met beleid er mee omgaan en eerst even oefenen.

Ik weet nu al dat ik er aan 12 ook niet genoeg heb en de set van 36 klinkt nu wel heel verleidelijk! :') Heb ze helaas vanavond niet kunnen kopen, was even vergeten dat hun niet aan koopavond doen. :+ Misschien dat ik morgen nog even snel ga kijken. Zal idd wel een kwestie van oefenen en wennen zijn, komt vast goed. :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:15

Ik speel al een tijdje met het idee (en vooral na de Inktense potloden) om één van de platen uit Animorphia of Imagimorphia over te trekken op goed aquarelpapier. Helemaal nu ik heb gezien hoe ongeschikt het kleurboekenpapier eigenlijk is voor dit medium. Ik had ze namelijk eens uitgetest op echt goed aquarelpapier en OMG!!!!!! Ik wist niet wat ik zag, holy f*ck (sorry :+ ) wat zijn die dingen INTENS :wow: !!!!! Nu was ik sowieso al gek op felle, diepe kleuren, maar maar....... omg die Inktense potloden :wow: Wat is je papier dan bepalend zeg :wow: Nu wist ik dat ergens wel, maar als je het dan met eigen ogen ziet....... :oo

Ik had een soort van vergelijkend warenonderzoek gedaan:
Afbeelding
De Derwent Inktense (alle 36! Oke, zonder de antiek wit) op goed, vrij grof, aquarelpapier ^^. Ik vind ze zo mooi :o. Wat een kleurexplosie.

Afbeelding
Vergelijking met het aquarelpapier en gewoon/goedkoop tekenpapier ^^. Valt dat ff tegen :+ ! Kijk dan hoe flets dat uitvalt. (Verschil zit hem in dat het gewone tekenpapier heel veel van het vocht (en dus ook het pigment) opneemt, aquarelpapier is hier voor gemaakt en neemt minder vocht op waardoor het pigment meer OP het papier blijft liggen waardoor je dus die hele felle, intense kleuren krijgt.)
En voor wie het interessant vind, de bladzij met de geel/rood/paarstinten, die's misschien nog wel het schokkendst: http://boktimg.nl/img/m/2tw3hD.jpg

Maar goed, ik had ook al wat gekleurd met de Inktense in The Magical City. Tis een beetje een leerproces, dus er gaat ook wel eens wat mis :+ :
Afbeelding
Portobello Road (Londen).
Dit was m'n eerste plaat (nog niet af hoor) en nja, leerproces zoals ik al zei :+

Was inmiddels ook aan een tweede begonnen, Baker Street:
Afbeelding
Stuk beter vind ik zelf :j.
Om de Inktense beter in de vingers te krijgen maak ik dankbaar gebruik van ingekleurde voorbeelden op het wereldwijde web :+ (voor deze gebruik ik een voorbeeld van La Artistino/Peta Hewitt).

En tot slot nog een WIP uit Imagimorphia:
Afbeelding
Gewoon met kleurpotlood (de FC Polychromos) :).

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:26

Oh wow, dat is wel echt een verschil zeg.
Vind de andere platen erg gaaf! Vooral uit Magical City. Heel apart boek, maar niks voor mij. :D

Ik heb vanmiddag een mandala-tje af gemaakt.
Ik vind 'm lelijk. _O-
Nog maar 90 te gaan! :+

Afbeelding

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:30

Ik zit er heel erg over te denken om voor het imagimorphia boek te gaan , hebben jullie toevallig een foto van jullie al gemaakte plaat uit dat boek ?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:11

maatje987 schreef:
Ik zit er heel erg over te denken om voor het imagimorphia boek te gaan , hebben jullie toevallig een foto van jullie al gemaakte plaat uit dat boek ?

Op deze pagina staan al een paar foto's uit Imagimorphia, of bedoelde je wat anders?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 17:20

nee die bedoelde ik heb ff gekeken net maar ga hem toch maar niet bestellen

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:41

Nerwen schreef:
Ik speel al een tijdje met het idee (en vooral na de Inktense potloden) om één van de platen uit Animorphia of Imagimorphia over te trekken op goed aquarelpapier. Helemaal nu ik heb gezien hoe ongeschikt het kleurboekenpapier eigenlijk is voor dit medium. Ik had ze namelijk eens uitgetest op echt goed aquarelpapier en OMG!!!!!! Ik wist niet wat ik zag, holy f*ck (sorry :+ ) wat zijn die dingen INTENS :wow: !!!!! Nu was ik sowieso al gek op felle, diepe kleuren, maar maar....... omg die Inktense potloden :wow: Wat is je papier dan bepalend zeg :wow: Nu wist ik dat ergens wel, maar als je het dan met eigen ogen ziet....... :oo

Ik had een soort van vergelijkend warenonderzoek gedaan:
[ [url=m/2Fdsk9.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Derwent Inktense (alle 36! Oke, zonder de antiek wit) op goed, vrij grof, aquarelpapier ^^. Ik vind ze zo mooi :o. Wat een kleurexplosie.

[ [url=m/bB30Vv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vergelijking met het aquarelpapier en gewoon/goedkoop tekenpapier ^^. Valt dat ff tegen :+ ! Kijk dan hoe flets dat uitvalt. (Verschil zit hem in dat het gewone tekenpapier heel veel van het vocht (en dus ook het pigment) opneemt, aquarelpapier is hier voor gemaakt en neemt minder vocht op waardoor het pigment meer OP het papier blijft liggen waardoor je dus die hele felle, intense kleuren krijgt.)
En voor wie het interessant vind, de bladzij met de geel/rood/paarstinten, die's misschien nog wel het schokkendst: http://boktimg.nl/img/m/2tw3hD.jpg

Maar goed, ik had ook al wat gekleurd met de Inktense in The Magical City. Tis een beetje een leerproces, dus er gaat ook wel eens wat mis :+ :
[ [url=m/IJwFb0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Portobello Road (Londen).
Dit was m'n eerste plaat (nog niet af hoor) en nja, leerproces zoals ik al zei :+

Was inmiddels ook aan een tweede begonnen, Baker Street:
[ [url=m/LEI3Ww.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stuk beter vind ik zelf :j.
Om de Inktense beter in de vingers te krijgen maak ik dankbaar gebruik van ingekleurde voorbeelden op het wereldwijde web :+ (voor deze gebruik ik een voorbeeld van La Artistino/Peta Hewitt).

En tot slot nog een WIP uit Imagimorphia:
[ [url=m/PRzVz6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gewoon met kleurpotlood (de FC Polychromos) :).

Haha, ik moest echt lachen om je enthousiasme over de Inktense! :D Ik heb ze afgelopen zaterdag ook kunnen krijgen gelukkig en idd, holy f*ck!! :):)

Afbeelding

Het is ook de set van 36 geworden, want ja, ze hadden niet kleiner en je moet toch wat... :')
Grappig, het verschil qua tekenboekpapier en echt kwalitatief tekenpapier was mij ook al opgevallen! Moet nog er nog wel even goed mee oefenen, heb al wat geprutst in 'Mijn geheime tuin' maar dat is niet bepaald foto waardig. :+

Vind je platen uit 'Magical City' al erg tof! :oo Ben ook benieuwd naar het eindresultaat van die zwaan, mooie plaat is dat! :)

Lisette, ik vind 'm mooi geworden hoor! :j

Ik heb er ook weer eentje af, de plaat met vleermuizen uit Animorphia. De achtergrond heb ik met krijt gedaan en er zitten 2 verschillende tinten blauw in en een groene, maar dat is amper te zien op de foto. :)

Afbeelding

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:04

Vleermuisjes <3
Ik zie de kleuren prima, misschien dat het groen iets meer geel lijkt.