Ik speel al een tijdje met het idee (en vooral na de Inktense potloden) om één van de platen uit Animorphia of Imagimorphia over te trekken op goed aquarelpapier. Helemaal nu ik heb gezien hoe ongeschikt het kleurboekenpapier eigenlijk is voor dit medium. Ik had ze namelijk eens uitgetest op echt goed aquarelpapier en OMG!!!!!! Ik wist niet wat ik zag, holy f*ck (sorry

) wat zijn die dingen INTENS

!!!!! Nu was ik sowieso al gek op felle, diepe kleuren, maar maar....... omg die Inktense potloden

Wat is je papier dan bepalend zeg

Nu wist ik dat ergens wel, maar als je het dan met eigen ogen ziet.......

Ik had een soort van vergelijkend warenonderzoek gedaan:
[ [url=m/2Fdsk9.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Derwent Inktense (alle 36! Oke, zonder de antiek wit) op goed, vrij grof, aquarelpapier ^^. Ik vind ze zo mooi

. Wat een kleurexplosie.
[ [url=m/bB30Vv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vergelijking met het aquarelpapier en gewoon/goedkoop tekenpapier ^^. Valt dat ff tegen

! Kijk dan hoe flets dat uitvalt. (Verschil zit hem in dat het gewone tekenpapier heel veel van het vocht (en dus ook het pigment) opneemt, aquarelpapier is hier voor gemaakt en neemt minder vocht op waardoor het pigment meer OP het papier blijft liggen waardoor je dus die hele felle, intense kleuren krijgt.)
En voor wie het interessant vind, de bladzij met de geel/rood/paarstinten, die's misschien nog wel het schokkendst:
http://boktimg.nl/img/m/2tw3hD.jpgMaar goed, ik had ook al wat gekleurd met de Inktense in The Magical City. Tis een beetje een leerproces, dus er gaat ook wel eens wat mis

:
[ [url=m/IJwFb0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Portobello Road (Londen).
Dit was m'n eerste plaat (nog niet af hoor) en nja, leerproces zoals ik al zei

Was inmiddels ook aan een tweede begonnen, Baker Street:
[ [url=m/LEI3Ww.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stuk beter vind ik zelf

.
Om de Inktense beter in de vingers te krijgen maak ik dankbaar gebruik van ingekleurde voorbeelden op het wereldwijde web

(voor deze gebruik ik een voorbeeld van La Artistino/Peta Hewitt).
En tot slot nog een WIP uit Imagimorphia:
[ [url=m/PRzVz6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gewoon met kleurpotlood (de FC Polychromos)

.