[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_86

Re: [INFO] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:28

Prachtig!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:30

Hoe heb je het nou gemaakt? Is het geweven? Of getuft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 15:51

Gehaakt; naaldje 7 met 3 draden. Dus het is best dik (en zwaar) :)
Al met al zitten er dik 3 kilo wol in.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:00

Wat leuk geworden! Ben blij dat ik de bol voor je kon scoren!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:52

En ik ben blij dat ik er nog via jou aan kon komen :)
Ik had de blauwe en rode band aan de voorkant om willen draaien, maar dat redde ik al niet meer en zo vind ik het eigenlijk ook nog wel zo leuk staan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 20:43

Wat mooi gemaakt! En super dat je via hier aan een bol kon komen <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 21:46

Ik wist helemaal niet dat je met 3 draden kunt haken. Lijkt me ingewikkeld, knap dat je dan een heel kleed maakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 21:49

Overigens lijkt een keer een brei cafe mij ook wel leuk, maar dan liever wat noordelijker. Nijmegen is voor mij niet echt naast de deur.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 09:16

@koper: zoek eens op 'armbreien' ... zo dik kun je dus. :)
Maar je moet wel uitkijken dat er geen draadje achterblijft, maar met 3 is dat nog wel te overzien.

Ik kwam net de bon van de wol tegen... op 7/2 gekocht, dus in 11 dagen heb ik een nieuw vloerkleed :oo

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:26

11 dagen, dat is snel :wow:

Lalidan schreef:
Overigens lijkt een keer een brei cafe mij ook wel leuk, maar dan liever wat noordelijker. Nijmegen is voor mij niet echt naast de deur.....

Mij ook, in een café of roulerend bij mensen thuis zoals een kookclub of boekenclub. Ik weet alleen die in Joure (bij de breiwinkel) en daar ben ik hevig overprikkeld weggegaan. Er was iemand nogal luidruchtig. En dat past niet bij mij.

Mag van mij ook een handwerkclub zijn. Breien doe ik vooral in de winter, en de komende maanden komt het er niet van. Vanaf volgende week ben ik noodgedwongen aan het naaien (gordijnen voor nieuwe stulp) en als de boel wat op orde en ingericht is heb ik nog tal van andere naaiprojecten liggen waar ik mee aan de slag wil.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:33

Waar zouden jullie dan willen meeten?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:03

Voor mij een plek die bereikbaar is per ov :Y) En topografisch in omgeving Steenwijk - Emmeloord - Sneek - Drachten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:41

Drachten, Heerenveen, Steenwijk, Leeuwarden, Groningen, Assen, Dokkum is zo ongeveer voor mij de omgeving. Dus als er meer noordelijk zijn, zou Drachten/Heerenveen/Steenwijk een idee kunnen zijn?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:29

Heerenveen is voor mij helemaal prima, Leeuwarden trouwens ook. Is voor mij wat verder weg maar wel goed te bereiken.

Als we wat mensen bij elkaar kunnen krijgen zou ik vanaf tweede helft maart wel in zijn voor breien/handwerken met wat te drinken er bij in groepsverband.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 16:31

Dat is voor mij helaas wel echt helemaal aan de andere kant van het land. Voor die treinkosten kan ik bijna een trui breien _O-

Maar jullie kunnen natuurlijk wel afspreken zonder mij. Alleen maar leuk als mijn oproep daarvoor heeft gezorgd

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 18:06

Desty schreef:
Voor die treinkosten kan ik bijna een trui breien _O-

:D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:09

Regio Zwolle-Steenwijk zou ik ook wel willen aansluiten bij een handwerkgroepje. Lijkt me best gezellig!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 23:36

Desty schreef:
Dat is voor mij helaas wel echt helemaal aan de andere kant van het land. Voor die treinkosten kan ik bijna een trui breien _O-

Maar jullie kunnen natuurlijk wel afspreken zonder mij. Alleen maar leuk als mijn oproep daarvoor heeft gezorgd

Voor mij is Nijmegen prima te doen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 12:25

Mij lijkt dat ook wel wat! Regio Friesland Noord.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 12:27

Lughnassadh schreef:

Den Bosch kan wat mij betreft ook, als er dan nog meer mensen kunnen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 12:31

Desty schreef:

Ik denk ook dat het slim is gewoon te splitsen. Iemand kwam met Nijmegen, als dat voor de meeste zuiderlingen te doen is, kunnen jullie lijkt mij gewoon daar een keer jullie eigen brei-cafe organiseren? Of een andere locatie verder zuidelijk?

Voor de Noorderlingen, Heerenveen klinkt van wat ik gelezen heb het meeste centraal/voor iedereen bereikbaar. Is dat een goed voorstel qua locatie?
En qua dag, ik denk dat de meesten voor een dag in het weekend zijn? Of is doordeweeks (al dan niet 's avonds) ook een optie? Mijn agenda slingert alle kanten uit, dus ik heb weinig voorkeur als uitgangspunt.

En heeft iemand een leuk patroon voor een IJslandse trui met IJslandse paardjes toevallig? Bij voorkeur topdown, maar in elk geval in de rondte? Ik zit al op Ravelry te zoeken, daar zitten potentiële opties bij, maar misschien heeft iemand hier ook een goed idee.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 12:54

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 13:58

Desty schreef:
Lughnassadh schreef:

Den Bosch kan wat mij betreft ook, als er dan nog meer mensen kunnen?

Ik woon tussen Den Bosch en Nijmegen dus ook hier kan beide.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:10

Lalidan schreef:
Ik denk ook dat het slim is gewoon te splitsen. Iemand kwam met Nijmegen, als dat voor de meeste zuiderlingen te doen is, kunnen jullie lijkt mij gewoon daar een keer jullie eigen brei-cafe organiseren? Of een andere locatie verder zuidelijk?

Dat lijkt mij ook een goed idee, om per regio te doen. Voor een éénmalige gebeurtenis vind ik landelijk natuurlijk prima maar als het klikt en we vaker afspreken wordt dat wat lastiger.

Is Heerenveen te doen voor tennan en JPitty? En willen jullie dan ergens openbaar afspreken (want je weet maar nooit met die wildvreemden op het internet :+ ), want in Heerenveen kan ook bij mij thuis als jullie dat zien zitten. Ik verwacht wel tot medio maart in ieder geval in de verhuischaos te zitten en daarna nog voor onbepaalde tijd in het-is-nog-lang-niet-zoals-het-uiteindelijk-moet-worden-chaos.

Vwb IJslandse paardjes heb ik ergens een muts met töltende paardjes waarvan ik als je er niet al te veel haast mee hebt wel het telpatroontje voor je wil uittekenen. IJslandse stijl truien kan ik je niet mee helpen, wel eventueel met een paardje wat je in een patroon kunt verwerken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:43

Jet schreef:
Lalidan, misschien kan je hier iets mee: https://www.ravelry.com/patterns/librar ... ith-horses .

Die op Ravelry heb ik inderdaad :j. Er is nog een andere, waarbij bij elk paardje de beenzetting ook nog in een andere fase van tölt zit. Die lijkt tot nu toe de voorkeur te hebben, maar het leek mij handig ook nog even verder te kijken.

Koper schreef:
Lalidan schreef:

Dat lijkt mij ook een goed idee, om per regio te doen. Voor een éénmalige gebeurtenis vind ik landelijk natuurlijk prima maar als het klikt en we vaker afspreken wordt dat wat lastiger.

Is Heerenveen te doen voor tennan en JPitty? En willen jullie dan ergens openbaar afspreken (want je weet maar nooit met die wildvreemden op het internet :+ ), want in Heerenveen kan ook bij mij thuis als jullie dat zien zitten. Ik verwacht wel tot medio maart in ieder geval in de verhuischaos te zitten en daarna nog voor onbepaalde tijd in het-is-nog-lang-niet-zoals-het-uiteindelijk-moet-worden-chaos.

Vwb IJslandse paardjes heb ik ergens een muts met töltende paardjes waarvan ik als je er niet al te veel haast mee hebt wel het telpatroontje voor je wil uittekenen. IJslandse stijl truien kan ik je niet mee helpen, wel eventueel met een paardje wat je in een patroon kunt verwerken.

Heel erg lief, maar op Ravelry staan op zich genoeg patronen met IJslandse paardjes die ik op zich kan gebruiken. Maar desondanks dank je wel voor het aanbod!
En ik durf het wel aan, meteen bij jou thuis, denk ik :j :))