[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:46

Nog nooit wat bestelt. Maar volgens mij ook weinig positiefs over gelezen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:54

Heel erg vaak (keer of 25 zeker), maar dan bij de Zweedse versie (tyg.se), is hetzelfde bedrijf en ze zitten in Duitsland (bedrijf wat erachter zit, heet fabfab).

Levertijd is hier altijd rond de 10/15 werkdagen (2 tot 3 weken dus), maar ook deels door de Zweedse postmoord (bijnaam van PostNord _O- ). Maar altijd super geleverd en meestal ook best snel. Heb 1x langer moeten wachten, met de eerste corona golf (toen duurde het 4 weken).

Reactie op mails duren langer als je in het Nederlands (of in mijn geval Zweeds) schrijft, mails in het Engels (of Duits) had ik altijd binnen 3 dagen antwoord. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:06

Las in een ander topic dat de Duitse DHL problemen heeft met de internationale verzendingen. Wellicht ligt daar ook een issue

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:22

Granoek schreef:
Heeft iemand al besteld bij stoffen.net ?
Ik heb er besteld op 5/1 en heb nog niks ontvangen... bij de verwachte leverdatum staat al de hele tijd 11-13/1 maar dat is dus al geweest en bij de bestelstatus staat nog steeds ‘in behandeling’.
Heb er van de week een mailtje naar gestuurd maar krijg daar geen reactie op

Bestel daar veel vaak, nog nooit problemen mee gehad.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:47

Oh ik wist zelfs niet dat ze in het buitenland zaten, zo ver ook niet gekeken eerlijk gezegd.
Ik zal eens in het Engels proberen, Duits is niet zo'n succes haha

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:27

Ik heb er 3x keer besteld, ze doen er lang over om te leveren, maar nog langer om mail te beantwoorden

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:43

Ik ben weer begonnen met wat naaiprojectjes dus lees hier graag mee. Heb behoorlijk wat stof nog liggen vlak voor eerste lockdown nog op een stoffenspektakel geweest maar sindsdien niets genaaid. Nu weer vol ideeën en heb alweer wat andere mooie stofjes gezien. Had mijzelf beloofd dat ik weer wat mocht kopen als ik eerst wat uit mijn voorraad verwerkt had maar het is heel erg verleidelijk weer te bestellen...

Heb 3 dochtertjes en 1 zoontje om voor te kunnen naaien. Wil binnenkort ook wat voor mezelf gaan proberen.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:43

Voor het eerst een shirtje voor mn dochter gemaakt. Hoop gedoe en boordje is mislukt...
Afbeelding

En voor mijzelf een rok

Afbeelding

En ben bezig met kraamcadeau voor mijn duo collega
Afbeelding

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:45

Afbeelding

En kraamcadeau af! Koortje van speenlapje is eigenlijk iets te breed maar er wil nog wel een speen aan. Onderste is een dekentje. Hopen dat ze er blij mee is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:46

Ziet er mooi uit Dala!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:49

Tof!

Moet wel eerlijk zeggen dat ik als moeder dergelijke lusjes openknip omdat ik al meer dan eens blauwe vingertjes gezien heb van opgedraaide lusjes

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:51

Keet schreef:
Tof!

Moet wel eerlijk zeggen dat ik als moeder dergelijke lusjes openknip omdat ik al meer dan eens blauwe vingertjes gezien heb van opgedraaide lusjes

Bij m'n dochter er nooit last van gehad maar nu je het zegt.. Misschien moet ik ze nog even rondom stikken..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:04

Ik persoonlijk ook niet bij mijn kinderen maar wel voordat ik ze kreeg. Dus vanaf dag 1 doorgeknipt of gestikt idd :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:29

Nog nooit van gehoord? Zou ik ook niet bedacht hebben.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:00

Keet schreef:
Tof!

Synne zou me dat niet in dank afnemen hahaha

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:05

Afbeelding

Productieve avond. Nog gauw even een halve cirkelrok voor mijn dochter gemaakt. Vind dat ik nu weer nieuwe stoffen mag kopen haha. Allemaal restjes weggewerkt.

Wie kan mij nog wat wegwijs maken in de verschillende soorten stoffen en waarvoor je ze gebruikt?

Heb nu gewerkt met wafelstof voor dekentjes.
Tricot voor rokjes jurkjes en een shirtje.
Katoen voor het maken van een schortje en speeltheedoek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 23:07

Ik gebruik rekbare stof voor shirtjes, alpenfleece voor truien en katoen voor pakjes en blousejes. Meestal staat in het patroon wat voor stof je nodig hebt.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 01:15

Wat een leuk stofje Dala8!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:25

Granoek schreef:
Ik heb er besteld op 5/1 en heb nog niks ontvangen... bij de verwachte leverdatum staat al de hele tijd 11-13/1 maar dat is dus al geweest en bij de bestelstatus staat nog steeds ‘in behandeling’.

Ja heel erg vaak het duurt meestal 10 tot 15 dagen voor het binnen is. Ik ben er meestal ook tevreden over, ik heb nu ook een bestelling lopend eergisteren besteld.Maar de bestelling van gisteren (ik was wat vergeten) dat ging minder goed ik heb wel betaald maar de bestelling is geannuleerd. Ik uiteindelijk een mail gestuurd kreeg ik vanmorgen bericht de mail is ontvangen maar het kan even duren voor ik bericht terug krijg. Dus ik ben benieuwd!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:29

corinep schreef:
Ik ben weer begonnen met wat naaiprojectjes dus lees hier graag mee. Heb behoorlijk wat stof nog liggen vlak voor eerste lockdown nog op een stoffenspektakel geweest maar sindsdien niets genaaid. Nu weer vol ideeën en heb alweer wat andere mooie stofjes gezien. Had mijzelf beloofd dat ik weer wat mocht kopen als ik eerst wat uit mijn voorraad verwerkt had maar het is heel erg verleidelijk weer te bestellen...

Heb 3 dochtertjes en 1 zoontje om voor te kunnen naaien. Wil binnenkort ook wat voor mezelf gaan proberen.

Hier het zelfde probleem, ik ben zo trots dat mijn stapeltje mindert! ( heb ze geknipt en ga vandaag naaien) Alvast zomer shirts voor mijn zoontje. Ik moet nu wel naaien anders is het verpeste stof, en dat is zonde. Ik hoop echt dat de maat goed gekozen is ,anders mag ik weer gaan naaien( hij zit nu net in overgang 110/116 en heb 122 geknipt het blijft lastig omdat meneer altijd groeit in groeispurten) :o . Heb dus eergisteren alweer nieuwe stofjes besteld voor mijzelf en voor mijn dochter dus ik kan weer helemaal los gaan *\%/*
Laatst bijgewerkt door kwita op 19-01-21 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:33

Weet je wat ook lekker naait, softshell voor vesten en jassen!. Gewoon katoen of linnen voor een blouse/overhemd moet je wel strijken maar draagt zo fijn!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:45

kwita schreef:
Granoek schreef:

Ja heel erg vaak het duurt meestal 10 tot 15 dagen voor het binnen is. Ik ben er meestal ook tevreden over, ik heb nu ook een bestelling lopend eergisteren besteld.Maar de bestelling van gisteren (ik was wat vergeten) dat ging minder goed ik heb wel betaald maar de bestelling is geannuleerd. Ik uiteindelijk een mail gestuurd kreeg ik vanmorgen bericht de mail is ontvangen maar het kan even duren voor ik bericht terug krijg. Dus ik ben benieuwd!

Hier vorige week iets besteld. Nog niks binnen maar ook geen mail met bevestiging of zo. Is dat normaal?

@Quir.....over post nord gesproken.......gisteren kwam hier de kerstpost uit Zweden aan. Ach, in ieder geval op tijd voor kerst 2021 zullen we maar zeggen. Geen peil op te trekken. Soms is het er met een paar dagen en soms.....drama. We zijn ook ooit een pakje kwijt geweest. Heeft er uiteindelijk ook ruim 6 weken over gedaan. Brengen is sneller :D

Gisteren met de buuf zitten naaien. Het streven is een keer per week samen te gaan zitten naaien. Naast gezellig stimuleert het ook. We zijn allebei dezelfde tuniek aan het maken. Heb nog geen foto helaas maar die komt :j

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:59

Volgens mij krijg je wel altijd meteen een bevestiging met wat je besteld hebt.

Deze week daar weer wat bestellen, laatste keer is 2 maanden geleden dus wordt weer tijd. :+

PostNord is echt een drama ja (dan is Postnl ineens een verademing haha), niet voor niets dat het hier dus ook vaak PostMord genoemd wordt haha. Net voor kerst heeft het hele systeem er ook een tijdje uit gelegen...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:24

mijn bestelling van stoffen.net zou morgen moeten arriveren volgens de track & trace :) Geen antwoord meer gehad op de mail maar wel een automatische verzendbevestiging.

Ik heb nog een vraag, ik ben iets aan het maken en wil dat afwerken met nepleer (aka een goedkope oude handtas die ik in stukken heb geknipt). Maar ik heb 2 probleempjes.
1. ik heb het idee dat mijn naald niet ideaal is, welke naald kan ik het best hiervoor gebruiken?
Het is 2 lagen nepleer en 2 lagen katoen. Op zich gaat het wel maar ik moet hem wel helpen

2. mijn doorvoer maakt het nepleer kapot. Zal grotendeels wel door de kwaliteit nepleer komen maar ik vroeg me af of hier een oplossing voor is? Ik heb geprobeerd met er patroonpapier onder te leggen maar dat is een hel om er tussenuit te peuteren

Afbeelding

Heb voor de rest van het project ondertussen skai besteld, hopelijk gaat dat beter. Maar heb nu die hele handtas in vierkantjes van 6x6cm geknipt en ik hoopte die wel nog te kunnen gebruiken :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:26

Je hebt speciale naalden voor leer.