[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:40

Nerwen schreef:
Ik ben gister ook weer begonnen :+ Twee jaar niks mee gedaan, maar dan zie ik hier al die mooie werken en dan begint het toch weer te kriebelen :j.
Was even spannend of de verf nog goed was, maar wonder boven wonder viel me dat niks tegen. Twee potjes waren bijna helemaal hard, maar heb die toch nog kunnen redden met een hoop water en veel roeren.

Ben nu bezig met de Luipaard van Schipper:
[ [url=m/n2BtpX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En had deze niet afgemaakte Paintworks ook nog, maar voor ik daar mee verder ga moet ik eerst nieuwe penselen.
[ [url=m/z6KWZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was m'n laatst afgemaakte PbN, moet alleen nog in de vernis:
[ [url=m/ttRusi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moet zeggen dat het toch wel weer leuk is om mee bezig te zijn :Y)

Pbn ?

Wauw prachtige schilderijen ! Benieuwd naar de updates :) :)

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:43

PBN = Paint By Numbers :D

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:47

:oo

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:09

Ze zijn alle 3 ontzettend leuk Nerwen! :)
Nu je er 2 van schippers hebt geschilderd/bezig bent en één van Paintworks, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij qua verschil merkt qua merk? Vind je de één ook fijner dan de ander?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:16

AnoukS_ schreef:
Ze zijn alle 3 ontzettend leuk Nerwen! :)
Nu je er 2 van schippers hebt geschilderd/bezig bent en één van Paintworks, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jij qua verschil merkt qua merk? Vind je de één ook fijner dan de ander?

Absoluut :j
Schipper heeft qua verf mijn voorkeur, bij Paintworks vind ik de afbeeldingen mooier (niet alle hoor, maar ze zijn over het algemeen veel gedetailleerder). De verf van Schipper is wat dikker en dekt beter, Paintworks is dunner en daar moet je vaak nog een tweede of derde laag doen + je moet mengen (ik vind Schipper eigenlijk wel lekker makkelijk dat je niet hoeft te mengen :') ). En bij Paintworks kan je optioneel nog je schilderij gedetailleerder maken met bepaalde schildertechnieken (randjes vervagen enzo), da's bij die paarden waar ik mee bezig ben ook zo.

Schipper is fijn als je graag meters maakt, Paintworks als je detail belangrijk(er) vind. Oh en bij Paintworks ben je bijna wel genoodzaakt om te investeren in goede, hele fijne penselen (vanwege alle detail), met Schipper is dat meegeleverde penseeltje ook prima (zelfs als ie z'n beste tijd gehad heeft :') ).

Qua papier maakt het niet echt heel veel uit, Schipper is wat gladder met een 'nep' "linnen"structuur, Paintworks is wat stroever met een fijne "linnen"structuur.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:18

Wauw nerwen die tijger. <3 <3

De panter heb ik ook gemaakt. Die hangt al 2 jaar in mijn slaapkamer. Blijf hem echt geweldig mooi vinden.

Ik ga volgende week ook eindelijk weer eens beginnen eindelijk. :D

Ik blijf zelf heel erg fan van Schipper. De verf is eigenlijk altijd goed. Is hij dat niet kan je em wat verdunnen met water. Is dat ook niet meer mogelijk dan kan je heel makkelijk zonder problemen nieuwe verf gratis bestellen via de site.

Wat ik zelf erg mooi vind aan de schippers is hoe het er uit ziet als het klaar is. De glans vooral. De andere merken word het uiteindelijk een mat schilderrij. Maar bij schipper heb je er echt een glans op zitten. Dat vind ik vooral het mooiste aan schipper.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:46

Dankjewel nerwen voor je uitgebreide uitleg. Leuk om die verschillen zo te zien :)

Liesjuh, ziet hij er na 2 jaar nog mooi uit? Verkleurt hij niet Enzo?

Ik heb gister en vandaag eventjes geschilderd, gaat zo langzaam maar toch leuk de vooruitgang te zien :D

Afbeelding

Vond het ook wel leuk de details te laten zien, ter vergelijking een euro munt

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 06:27

Anouk: gaaf hoor! Gewoon lekker volhouden, al dat gekriebel betaalt zich ook echt uit bij deze schilderijen.

Dat meters maken is soms best leuk, maar ik ben over het algemeen toch ook meer van de details, en die glans op de Schippers paintings maakt ze er naar mijn idee niet echt realistischer op. Ik denk dat daar misschien ook wel een pijnpuntje van mij met Schippers ligt. Ik krijg soms een soort "reclameposter" achtig gevoel als ik naar die plaatjes kijk (al ben ik de eerste die zal toegeven dat de kleurencombinaties echt prachtig zijn). Misschien zou ik het eens moeten proberen met andere verf... Maar dan wel eerst een groot schilderij uitgeven van een paard of zo. ;-)

En wat meters maken, deze valt daar absoluut onder! Soms ook wel leuk, maar na het zien van Anouk's voortgang kriebelt dat toch ook weer.

Hulde trouwens aan deze verf, 1 potje echt volledig uitgedroogd (deze painting wordt al tijden niet meer geproduceerd, dus kan al best oud zijn). Potje tot rand met water gevuld, langzaam gaan roeren... Binnen een paar minuten was de verf gered. Had ik echt niet verwacht.

Leuk te zien hoe iedereen toch zo zijn voorkeuren heeft! En waarschijnlijk is het toch ook wel een kwestie van wat je gewend bent...
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:19

Anouk_s nu na 2 jaar ziet hij er nog steeds geweldig uit! Ik heb hem niet vernist en hij zit niet in een lijst.

Ik ben vandaag ook eindelijk weer eens verder gegaan met mijn vogeltjes 4 luik.
Mijn doel is om hem voor woensdag klaar te hebben.
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:03

Ooohh, die is ook leuk!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:33

Ahgossie, wat een dotjes! *smelt*

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 01:19

Jaa de vogeltjes zijn zoo leuk! :D en ze werken ook lekker heen. Vind alleen wel dat het makkelijk was als ze per schilderijtje een lijstje hadden gemaakt met welke kleuren er wel of niet in zitten. Nu zoek ik me soms een ongeluk en is er niks.
Nu maar weer eens stoppen en naar bed. Morgen weer verder hihi.
Mijn update hoever ik nu ben.
Afbeelding

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 02:50

Wauw wat komen er weer mooie dingen langs *\o/* ik heb steeds als ik begin, dat ik dan niet meer kan stoppen :')
Morgen maar weer verder, even 2 dagen niets gedaan, maar kriebelt weer :Y)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:10

Zoo ik ben vandaag flink opgeschoten. Ik verf per kleur alle 4. Dus het was wel leuk om te zien hoe 1 voor 1 de vogeltjes zichtbaar werden. Het roodborstje was als laatste zichtbaar maar is wel als 1e klaar nu. Alleen nog 1 vlakje wat ik vergeten was met een eerdere kleur nog even aanstippen. De andere moeten nog max 4 kleuren. Dus morgen is hij wel klaar en kan ik met het volgende project beginnen.
Zo zien de vogeltjes er nu uit.
Afbeelding

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:03

Wat gaaf zeg die vogels! Waar zijn ze van schipper?

Waar bestellen jullie plaid? Ik kan er niet echt een website voor vinden.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:27

Ohh liesjuh die zijn echt leuk!
Wat wordt je nieuwe project? :)

Micha, plaid bestel ik via herrschners, als je daar ingeschreven staat voor de nieuwsbrief krijg je ook behoorlijk veel kortingen elke keer via mail (oké,moet toegeven,ook behoorlijk veel mailtjes elke week :p )

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:02

Liesjuh, wat leuk die vogeltjes!!

Jammer dat die met die jaguars (?) van Plaid niet meer te bestellen is via die site :+. Die vond ik ook erg mooi.. :')

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:09

dankje! Ik vind de volgeltjes ook echt super leuk! <3 Ze zijn ook idd van schipper. Ik heb het al ruim een jaar liggen en alle verf was nog perfect :D

Mijn volgende project is deze van paintworks. Ben benieuwd hoe hij is.
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:24

Liesjuh, is dat een oude? Ik herken die niet. Leuk!

Mijn Mesa Horses is af. Wel even heel wat anders dan de Three of a Kind paarden PbN (ook van Plaid), maar leuk om te doen.

Afbeelding

Ben nu wel toe aan iets anders.
Deze heb ik ook wat aan gewerkt vandaag, maar niet echt zin om hier nu weer mee verder te gaan.

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook weer een paar nieuwe gekocht... oeps.
Voor elke die af is komen er steeds weer een paar nieuwe bij. Koopverslaving heet dat, geloof ik. :o

Ammo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:37

goed bezig allemaal :) Ben ook druk bezig,wil de middelste van de 3luik een dezer dagen af hebben.. veel blaadjes.. volgende wordt geen schilderij met bomen :P

Wauw mooi hoor, waar ga je hem ophangen ?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:28

Dalista ook heel herkenbaar ja!
Maar ik weet niet meer waar ik ze moet laten. En de schipper's zijn te duur om voor 10/20 euro weer weg te doen. :( wat doe jij er mee?

De vogeltjes zijn nu helemaal klaar. Vanochtend al zelfs hihi. Nu nog bedenken waar ik ze ga hangen.
Afbeelding

De twilight beacon heb ik nu iets meer dan een jaartje liggen. Moet zeggen dat ik wel een beetje zoiets heb nu van jeeeetje qaar ben ik aan begonnen hihi. Veel extra technieken die erbij komen kijken en veel kleine en smalle vlakjes enzo.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:11

Ik doe niets met de schilderijen, zodra ze af zijn kijk ik er niet meer naar om. Heb een hele stapel van die dingen. De lol is er dan eigenlijk ook meteen van af. Ik schilder niet voor het eindresultaat, maar echt voor het schilderen zelf.
Er zijn wel een paar uitzonderingen voor schilderijen die ik echt bijzonder mooi vind, ik heb een paar PaintWorks aan de muur hangen: de Japanse tuin en een tropisch eiland met de zee in de avond met de maan. En er zijn er nog een paar die ik wel graag ergens aan de muur wil, maar daar heb ik momenteel niet de ruimte voor.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:40

Oooh Liesjuh, die vogeltjes!! Superleuk!

Ammo schreef:
goed bezig allemaal :) Ben ook druk bezig,wil de middelste van de 3luik een dezer dagen af hebben.. veel blaadjes.. volgende wordt geen schilderij met bomen :P

Haha, jij ook zo zat van alle blaadjes :')

Dallista schreef:
[...] Ik schilder niet voor het eindresultaat, maar echt voor het schilderen zelf.
[...]

Jup, dat heb ik ook. Zodra ze af zijn ben ik er ook wel klaar mee, heb er ook nog geeneen opgehangen :=
Vind de Three of a Kind trouwens mooier dan de Mesa Horses, sorry :+ (Maar snap wel dat zo'n simpel werkje ook wel even lekker is.)

Anyway, luipaardenupdate:
Afbeelding
Ik heb geen zin meer in dat struikje op het rechterpaneel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:36

Hij is gaaf Marije!

Ik denk dat ik vanavond weer ff aan de Taj ga werken <3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:39

Hier ook een tussenstand ;)