[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:43

Durven jullie ook ruimtelijk werk te taxeren? :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:20

Kom maar op :D

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:41

Tuurlijk! laat maar zien *\%/*
@jolandje ooh ik dacht at ie bruine stipjes had :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:00

Ik zou graag meer uitleg willen bij die dat mijne zo laag schatten.
20 euro volgens amberboktt
15 volgens leintjeO

terwijl die op de vorige pagina's veel beter was qua waarde (als vind ik 30 ook iets te laag geschat). waaronder zelfs 1x 75 geschat werd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:10

MaricoGraphy schreef:
Ik zou graag meer uitleg willen bij die dat mijne zo laag schatten.
20 euro volgens amberboktt
15 volgens leintjeO

terwijl die op de vorige pagina's veel beter was qua waarde (als vind ik 30 ook iets te laag geschat). waaronder zelfs 1x 75 geschat werd.

Plaats beide werken waar je het over hebt nog eens? Of een beschrijving zodat ik ze makkelijk terug kan vinden, dan wil ik er mijn licht ook wel even op schijnen :).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:21

het gaat om mijn laatste inzending:
Krijg vooral kritiek op de terveurense herder.
Maar de opdrachtgeefster had zelf niet veel goede foto's omdat zij niet de eigenaar van de honden is.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:48

tja, als je de foto erbij ziet is hij wel goed, typisch, zal aan de foto liggen dan ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:03

MaricoGraphy schreef:
Maar de opdrachtgeefster had zelf niet veel goede foto's omdat zij niet de eigenaar van de honden is.

[ Afbeelding ]

Ik snap denk ik wel wat er bedoelt wordt, de neus klopt namelijk niet :). Op jouw tekening lijkt de hond een ramsneus te hebben, ook staat de neus in een verkeerde verhouding tot de ogen.

Ik zou deze tekening zelf op zo'n 35/40 euro schatten vooral omdat ik toch details en schaduwwerking mis.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:24

hij is ook voor € 35,- verkocht :)
Als ik betere foto's had was die mooier geworden denk ik.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:37

MaricoGraphy schreef:

[ Afbeelding ]

Ik, denk rond de 35 euro of iets hoger

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:26

Heb al even niet getaxeerd, ik kan het ook niet zo goed maar ik doe mijn best. Sorry als ik je schandalig laag taxeer!!

90, waar ik gebleven was geloof ik

Fnanne: Wauw! Echt prachtig, hij heeft misschien een beetje een flubberkontje maar echt :~ 250
leintjeO: Het mag misschien wat gedetailleerder, maar ik vind het wel mooi. 20

91

plovesb :~ Wat een prachtig schilderij! De rechter heeft misschien wat reuze neusgaten, maar ik wou dat ik ook maar een stukje van jouw talent had!! 200

Shetpower Niet helemaal mijn smaak, ik mis de manen en hij heeft een hele dunne nek lijkt het, zou ook goed aan de foto kunnen liggen. Geen idee wat voor prijskaartje ik eraan moet hangen..

IndianRose_ Heb je dit uit de losse pols getekend? Dan zou je hier minstens 100 euro voor kunnen vragen vind ik. Als het overgetrokken is van een beamer plaatje gaat het wel een stuk omlaag vind ik.

amber15 Misschien wat abrupt afgebroken, maar verder erg mooi. De schaduwen heb je echt prachtig gedaan vind ik. 70

Shetpower Mooi, maar het kan iets gedetailleerder idd. 40-60 euro ongeveer

92

amber15 Mooi, weet niet heel goed wat ik hierover moet zeggen eigenlijk.. 40

Stefieke1997 Wauw ik vind je Fjordjes echt prachtig! Ik zou hier wel 120+ voor over hebben MINSTENS

annelinnie Je eerste foto vind ik erg nep lijken, weet niet zo goed een waarde aan te geven. De 2e heeft een rare hoek in zijn lijf, 50 euro De dieren vind ik erg mooi! De kip het mooist, 40 euro voor de kip omdat het zo'n klein formaat is, anders meer.

jovavee Geen kritiek, puur op smaak: 80, 200+, 75, 200+, 180+, 175, echt fantastisch _/-\o_

mariekeoo Hij ziet er nog erg getekend uit, hij zou er nog iets meer uit mogen springen vind ik. 30

93

Stefieke1997 60-70 voor je paard, 50-60 voor het portret

leintjeO Wat een verbetering! De verhoudingen kloppen niet helemaal maar ik zou hier minstens 50 euro voor geven

Nienke15 De boom vind ik prachtig, de kat is veel te rood, het lijkt wel alsof hij in de fik staat! En hij heeft een heel dik hoofd in verhouding tot zn pootjes.

Century Super mooi, dat is talent. 150 euro

Tyrcanol Het mag er nog meer uitspringen, het is nog heel erg een tekening, hij loopt niet van het papier af zegmaar. 15-20

jovavee _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Het enige wat ik te zeggen heb. 250

MaricoGraphy Verhoudingen beetje apart, en ook nog hel getekend. 10

Stefieke1997 Ik vind hem best grof getekend, heel veel hetzelfe zwart lijkt het bij zijn linkeroog. 70 euro ongeveer

Stefieke1997 Mooi! De oren zien er wel wat raar uit, 80

Nu heb ik geen zin meer, andere keer verder. Binnenkort plaats ik zelf ook weer een foto :)

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:37

ZeSteigert, bedankt voor de kritiek! Dr kat is in het echt wel minder rood, dat komt vooral door de foto. Maar er staat geen prijs bij?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:21

pagina 97
mariekeoo: 60,- mooie sfeer :j die achtergrond is echt mooi! Vind het veulen alleen wat krasserig! Ach je bent nooit uitgeleerd :D

jolien0808: Mooi begin, maar niet af in mn ogen.

Elinexx: je bent al leuk bezig! maar ik zou er nog niks voor geven

century: aparte maar leuke stijl! 30,- ik mis de details en dus herkenning in het paard

pagina 98
dirndl: Moeilijk om zo iets te beoordelen,voor beide denk ik 30-40 euro? :D

slina: veel werk, maar ik vind het niet echt iets waard :o ik zou er niks voor geven! Vind het niet echt tekenen :)

emmaxsammy: Die ogen zijn echt mega sprekend! Top! 55,- ik ga uit van a3

xlisamaxime: stoere stijl! kan leuk in je huiskamer staan, of slaapkamer.. Achtergrond vind ik alleen nog niet echt vloeiend en egaal en dat stoort me wat :) 30,-

plovesb: erg mooi! Zoiets zou ik wel in overweging nemen om te kopen! 300 euro?

emmaxsammy: leuk! al mis ik het realisme een beetje nog, de ogen leven nog niet als het ware :) 35,-

maricography: Wat is het formaat? Je bent iig vooruit gegaan ten opzichte van je vorige! 40,- als t a4 is

kittydylan: hier zou ik nog niets voor geven. Maar blijf oefenen, je bent al goed onderweg!

jolandje: erg leuk gedaan. niet mijn stijl, maar het zal wel verkocht kunnen worden voor 75,-

99
amber: je gaat echt vooruit meid! heel goed! 55,-

Jolandje: ik zou er misschien 40,- voor geven, niet mijn stijl, maar het is al een leuk schilderij, ga zo door!
de 2e daarintegen, wauw! 80+

100
EMMAXSAMMY: goed opweg, nog wat meer details erbij en je bent binnen! 45,-

amy, nog niets maar ga lekker door :D

hannah! al erg leuk! maar ik mis details en herkenning! 25,-

Jaa, lang niet meer hier geweest! ben benieuwd wat jullie inmiddels voor mijn werkjes zouden geven :D

1. Opa en oma. A3 met grafiet
Afbeelding

2. pastel met kleurpotloden op a3 :D
Afbeelding

3. pastel op a2 (paard rechts is blind, vandaar dat oog)
en onderkant moet nog worden bijgesneden!
Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 01:25

Nienke15 schreef:
ZeSteigert, bedankt voor de kritiek! Dr kat is in het echt wel minder rood, dat komt vooral door de foto. Maar er staat geen prijs bij?

Nee dat klopt. Ik vind het lastig en ik vind het banketstaaf als ik je te laag taxeer..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:28

_bitje_, voor tekening 1, 80,-
Voor tekening 2, 50,-
Voor tekening 3, 60.-
Heb er geen ervaring mee met prijzen dus ik denk maar wat :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:35

_Bitje_, dat van mij is idd A4 (1à2 cm groter maar ik reken dat bij A4)

Opa & Oma: zeer mooi en tot in details getekend. Vind echter het linkeroog van Oma wat vreemd staan tov het rechteroog. Maar toch qua waarde 80-100 euro.

De katteb (heb ik even gevolgd op een ander forum) vind ik echt prachtig getekend, vooral de kleuren die je ook in de zwarte vacht ziet. Al is het jammer dat het hele lichaam zegt maar 1 zwart vlak is onder het hoofdje. Rekening houdend met materiaal en formaat: 80-120 euro

De paarden: Als je de onderkant bijsnijd snij je net onder uw handtekening wat ik dus niet zou doen. Gewoon een passe-partoutje en het is opgelost ;)
Ook hier weer een prachtig gebruik van kleuren en mooie details. Al zou ik dat blind ook minder fel blauw gemaakt hebben, maar eerder kiezen voor een grijzige kleur met een klein beetje (niet zo fel) blauw erdoorheen.
Rekening houdend met materiaal en formaat: 120-150 euro

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:06

bitje ik vind opa erg goed maar bij oma lijkt er iets niet te kloppen, maar misschien ziet ze er ook wel zo uit ;)heb je de foto ook? om te vergelijken? 50 euro
de katten vind ik erg mooi getekend , qua kleur , schaduwen enzo, heel mooi 75 euro
de paarden vind ik mooi getekend, vind het wel jammer dat er zo afstand tussen zit, ik had ze iets dichter bij elkaar gezet, od iets in de achtergrond toegevoegd , schaduwen ofzo 75 euro

wat vinden jullie van het portret van mijn kleinzoon? 40x60 acryl op doek

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:14

Dankjulliewel! Oog lijkt zo. Heb ze naderhand even overelkaar heen gelegd met Ps omdat ik de neus ook zo apart vond lijken, maar dat bleek allemaal goed te zijn :)
Foto kan ik niet laten zien ivm privacyredenen. Opdrachtgeefster heeft dat niet, heb wel het recht om mijn tekening te mogen plaatsen op internet :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:17

Sorry als ik je te laag taxeer, van materialen ed heb ik 0 verstand, maar ik doe mijn best! Ik zet niet overal een prijs bij, want dan heb ik echt geen idee en de kans dat het gemeen laag is is aanwezig..

94
amber15 Ik vind hem wat eng kijken en zijn neus een beetje raar aflopen, toch wel 50 euro waard
Dirndl Ontzettend mooi en origineel, in het hoofdstel had ik graag wat meer details gezien.
Aartje Echt prachtig, ze lopen zo van het papier af. 175-200 minimaal
Steef92 Heel netjes getekend, het neusje lijkt wat klein vind ik. Maar ontzettend mooi. 100-120
Jolien0808 De verhoudingen van de panter kloppen niet helemaal geloof ik, de kin lijkt vrij groot. 20-30 euro voor beide.
Stefieke1997 Prachtig, de ogen zien er wel heel plat uit, die zouden meer open mogen vind ik. 90
jovavee De overgang hoofd-borst is idd een piepkleinbeetje raar, maar alsnog. Ik kan deze tekening eigenlijk geen waarde geven, net als je andere tekeningen, daarvoor vind ik hem gewoon te goed. Hoe je de band tussen deze paarden hebt weten vast te leggen is niet in geld uit te drukken. En wow nu zie ik dat je bijziend bent ook nog. Diep respect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
leintjeO De pony's hebben wel heel erg veel manen, en de verhoudingen kloppen ook niet helemaal. Ik vind ook nog dat je erg veel strepen ziet. 20-25
Skundi08 Een beetje raar, het hoofd zit gek lijkt het. De hondjes hebben niet helemaal kloppende verhoudingen.
Nayomie Ik zou hier nog geen geld voor geven, hij klopt gewoon niet helemaal.

95

Aartje Verschrikkelijk mooi. 180, voor de kat nog wel wat meer.
MaricoGraphy De verhoudingen vind ik wat raar. Ik mis ook details. 10-15
Tyrcanol Hij heeft een beetje een kamelennek, en hij mag gedetailleerder. 15-20
manonnevot Supermooi, ik vind de rug een beetje te licht vergeleken de benen, 80-100
Xyris Superknap, 150-200

96
Slina Heel strepig en niet helemaal de goede verhoudingen. 10
KittyDylan Geen geld voor vragen, de verhoudingen kloppen niet en er zitten geen details in.
KittyDylan Zeker beter, maar meer dan een symbolisch bedrag zou ik hier niet voor geven (denk aan een chocoladereep ofzo).
leintjeO Je gaat echt heeel erg vooruit!! 80-100 euro
Noukie22 Mag nog minder streperig, weet niet zo goed iets erover te zeggen maar hij komt nog niet tot leven vind ik.

Geen zin meer.

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:29

@ZeSteigert bedankt, alleen bij de pony's. Het zijn mijn shetties en ze hebben real een hele dos manen, vooral die roan gekleurde. En bij de vos, de rechtse de zon schijnt op zijn voorpluk daarom heb ik er minder kleur bij gedaan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:23

pagina 99

jolandje: 30 euro. Jammer dat hij niet zo gedetailleerd is.

kittydylan: je bent al leuk bezig! Ik zou hier nog niets voor geven.

jolandje: prachtig, wat een warme en intense kleuren! 70 euro

emmaxsammy: ziet er al leuk uit! het paard oogt vriendelijk! probeer nog wat 'gekke' kleuren te gebruiken, zoals paars, groen en blauw. Nu is het nog wat egaal. 35-40 euro.

pagina100

hannah41: volgens mij had ik mijn waardering in een ander topic al uitgesproken. ;) Wat teken jij mooi! 30-35 euro

kittydylan: blijf oefenen! :) Je gaat vooruit. Probeer er meer details in te verwerken.

jolandje: erg mooi gedaan! ik stoor me er wel een beetje aan dat hij rechts minder gedetailleerd wordt. Het hoofd is erg mooi geworden! 80 euro!

pagina 101

_bitje_: opa en oma: erg mooi gedaan, mooie details! zeker 80 euro!
poezen: wat een prachtige lichtval!! wel jammer dat de linkerpoes zo'n donkere borst heeft. 90 euro
paarden: het blinde oog had ik persoonlijk iets minder opvallend gemaakt. mooi gedaan op zo'n groot formaat! 90 euro

jolandje: erg mooi gedaan! hij oogt wat wazig, maar dat versterkte het geheel juist! 80 euro!

Ik ben benieuwd hoe jullie dit werk taxeren!
Vulpotlood op a3-formaat
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:30

amber15 ik vind die boxer echt supermooi getekend, het enige wat me stoort is dat er iets lijkt te missen van de bovenkant, vooral recht lijkt het of er een stukje van het oor is weggegumd, maar verder prachtig, 100 euro

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:42

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:50

oh kijk, had ik dus wel goed gezien, kun je niet evt iets ronder maken, net als de linkerkant?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:52

Is inderdaad wel een idee. Ik ga het overleggen met de opdrachtgever!