Derwent Potloden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Derwent Potloden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:14

Lontje schreef:
uhm dames... jullie hebben het kennelijk niet in de gaten Clown maar dat heb ik meer dan een jaar geleden al geschreven Huilen van het lachen

hahah ik kijk nooit naar de datum's... Bloos

en het stond bovenaan op home dus vandaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:28

Oke bij deze ook een vraagje van mij Haha!

Ik heb, nu ook zon twee jaar ofzo ondertussen, de toverstokjes in mijn bezit. En ik heb deze op verschillende soorten papier uitgetest.
Maar ik kom nooit verder dan drie laagjes over elkaar. Dan is mijn papier al verzadigd.

Nu begreep ik van Lontje, dat zij altijd streepje voor streepje tekende, dit heb ik ook geprobeert. Alleen wordt bij mij dan het ene streepje veel harder als een ander die ernaast ligt...

Nu ben ik dus op zoek, naar een papiersoort die meerdere lagen pakt. Wie kan me hieraan helpen?

Intussen blijf ik wel oefenen op de streepjes manier, maar die zal ik maar niet op bokt laten zien Huilen van het lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:58

Ik vind Canson MiTeintes wel fijn papier

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:39

Fotokarton As... fotokarton Lachen
Ik werk echt alleen maar met fotokarton en nou ja.. je weet hoe het eruit komt te zien Tong uitsteken

Het papier met duidelijke bobbels en ribbels is niet geschikt voor de Coloursofts. Dan kun je niet dekkend werken. Te glad papier is ook zeer zeker niet geschikt, dan is het te snel verzadigd.
Als je gelijk in vlakken kleurt ligt het aan de druk die je op je potlood geeft hoeveel lagen je ermee over elkaar kunt kleuren. Ik kleur, om die reden, zelden hele vlakken in 1x of het moet heel erg licht zijn om het dan alsnog met strepen te gaan vullen.
De druk die je op je potlood geeft is hierbij alles beslissend. Als ik kleuren moet mengen dan doe ik zelfs dat streepje voor streepje, naast, over en doorelkaar. Ik begin met de lichtste kleur en eindig met de donkerste kleur. (en dat gaat sneller dan je denkt Tong uitsteken )

En verder... oefening baart kunst, zoek je eigen weg Tong uitsteken

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:49

ik moet toch dringend op jacht naar fotokarton..
Ik ben nu op te glad papier bezig.. het valt niet mee maar ook niet tegen, derwent kan op alles Tong uitsteken ben nogal aan het uitproberen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:36

stip, even doorlezen binnenkort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:49

Fotokarton dus. Gewoon mat? En dan zonder glans?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:50

Ja mat

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:08

Ik koop altijd kartonvellen van 50x70. Maar hoe weet ik of dat hetzelfde karton is dat jij hebt Lon? Tong uitsteken
Want er staat niks bij ofzo..
Heb daar ook de tekening van Sam op gemaakt. Is dat hetzelfde papier dat jij gebruikt? Is dat fotokarton?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:09

Ja dat is hetzelfde

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:09

Oke mooi Haha! Want dat vroeg ik me laatst af Tong uitsteken

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:29

ik kwam dit topic tegen en ik moet toch maar even een berichtje plaatsen.
ik heb zonet bij dekwast.nl de volgende kist besteld. KLIK
deze is in de aanbieding en net zo duur als de metalen met 36 potloden.
deze is van hout en heeft 48 potloden Hyper! . dus misschien een tip voor sommigen?
ik krijg ze pas op sinterklaas, ik ben erg benieuwd hoe ze werken! kan niet wachten..

ik kwam op de site ook shapers tegen. zijn die ook handig bij het werken met derwent coulorsofts?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:10

aliesjeh schreef:
ik kwam dit topic tegen en ik moet toch maar even een berichtje plaatsen.
ik heb zonet bij dekwast.nl de volgende kist besteld. KLIK
deze is in de aanbieding en net zo duur als de metalen met 36 potloden.
deze is van hout en heeft 48 potloden Hyper! . dus misschien een tip voor sommigen?
ik krijg ze pas op sinterklaas, ik ben erg benieuwd hoe ze werken! kan niet wachten..

ik kwam op de site ook shapers tegen. zijn die ook handig bij het werken met derwent coulorsofts?

Ik had 72 potloden voor 97,50 Knipoog

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:54

Ik gebruik zelf geen shapers in combinatie met de kleurpotloden. Shapers zijn volgens mij beter in combinatie met pastel te gebruiken? De potloden zijn vettiger dan pastel en dus ook weinig smeerbaar. Wel kun je met het witte potlood stukken 'glaceren' (zoals ogen e.d.). Mooie deal die 48 stuks voor dat geld. Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:25

oke, bedankt voor je reactie! Lachen
ik ben er nu al blij mee, haha ik hoop dat het me niet heel erg tegen gaat vallen.

geeft het ook zo af? of is het wat dat betreft te vergelijken met gewoon potlood?
ik hoop dat het niet zo erg is als pastel.. ik word er af en toe toch wel een beetje zat van..
ik heb wel fixatief, maar daar wordt de tekening niet mooier op..

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:42

Colorsoft is als gewone potloden, geeft niet af. (tekent alleen wat zachter en mengt wat beter. Zo'n doorzichtig mengpotlood is ook erg handig, ik heb Prismacolor colorless pencil. Ooit 10 op Ebay gekocht, niet zo duur:) )

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:44

oke dat is fijn! ik zal als ik weer een keertje in de plaatselijke tekenwinkel kom even kijken of ze daar ook zon mengpotlood hebben. Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:54

Het mengt niet zo goed als pastel/verf trouwens, maar maakt het net wat zachter vind ik. Handig bij highlights waar je wat zachtere overgangen wilt hebben.

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:25

Een tijdje geleden had ik hier een berichtje geplaats dat ik ze ook had, vandaag karton gekocht (volgens mij net iets meer structuur dan fotokarton, of heeft fotokarton ook een klein beetje relief/structuur?) en meteen maar even een tekening gemaakt voor op een kaartje voor mijn pasgeboren eerste tantezeggertje. Lachen Het is een tekeningetje van Woezel en Pip Knipoog (in het echt zijn de kleuren helderder, maar het is gescand, vandaar). Maar wat tekenen de potloden goed, ben er erg blij mee! Hier het resultaat Knipoog :
Afbeelding