En ik sta wat achter met taxeren: blz. 5 t.e.m. 8:
Bladzijde 5:
Sexy back: ik denk dat de fotokwaliteit niet alle details laat zien. Het hoofdje vind ik goed gelukt, het lichaam opzich ook, want in een konijnenvacht zie je nu eenmaal niet veel been- en spierstructuur. 8 euro.
Sindbad: ik vind de donkere gedeeltes goed gedaan. De neus mag er ook zijn. Algemeen zou ik er meer structuur aan geven en aan de manen is ook nog wat werk: 7 euro.
Astridjhu: je heb leuke tekeningen, maar het komt niet als echte dieren over. Net of ze uit sprookjesboeken komen: 3 euro. De olifant: 5 euro. De vogelkop is niet afgewerkt, of zou meer afgewerkt kunnen worden (volledig hoofd): 2 euro.
Wendy15: dat is eens iets anders. Ik vind de parasolhutjes goed gelukt en de lucht ook. Het water vind ik minder echt: 9 euro. De roos vind ik echt mooi gedaan. Ik denk dat ik al meer van deze schilderijen heb gezien in deze stijl: 15 euro
Bladzijde 6:
Lontje: net een negatief-kat: ik gok dat haar kleuren zwart en beigebruin zijn, die katten hebben dit typische vachtkleurenpatroon. De rechterpoot van de kat lijkt me iets te vlak: +40 euro
Evelijn_: ik vind dat je mooi de structuur erin hebt gebracht. De neus vind ik echt. Het oog vind ik iets te plat: 15 euro
Rooslovertje: je ziet duidelijk dat het een fjord is (een punt). Wel lijkt die me een enorme nek te hebben. Het oog zou ik levendiger proberen te maken: 6 euro
Ciinderella: leuk kleurgebruik. De neus vind ik mooi, een aparte manier van tekenen. Groene ogen had ik nog niet gezien, maar het heeft wel iets. De manen vind ik het minst gelukt: 15 euro
Marthine: leuke schildpad, leuk kleurgebruik. Alleen vind ik de aflijning van de schildpad wat minder. Ik denk dat het schild rechtere schildvlakken heeft en niet zo golvend. Ook de vorm van de rechterpoot vind ik onduidelijk: 7 euro
Josav: die tekeningen vind ik prachtig en die achtergronden helemaal. De eerste vind ik een dunnen nek hebben, maar dat is wel typisch voor dat ras: +75 euro. De 2de vind ik subliem: +100 euro. Je ziet dat hierbij mijn smaak mee een rol speelt in de taxatieprijs.
Astridjhu: probeer meer structuur toe te voegen: goed kijken naar de bouw van de vogel/paard: spieren en botstructuur bepalen mee het uitzicht: beide tekeningen: 3 euro.
Fnanne: leuke tekening: er staat een ondeugende blik op het paard. De manen vind ik echt goed gedaan. Minder vind ik de strepen in de nek. De ogen lijken me ook niet 100% ok: 20 euro.
Fantine: je paard komt uit een sprookjesboek gewandeld: zelfde stijl in ieder geval. Het oog doet me denken aan de ogen van paarden uit disney-films. Je kiest hier voor het surrealisme, waar opzich ook vraag naar is: 4 euro qua mijn smaak
Bladzijde 7:
Love_fylkir: uhum, schilderijen met een verhaal achter. Is niets voor mij, ik wil niet nadenken bij een schilderij, enkel genieten. In mijn ogen qua echtheid 5 euro, maar voor de mensen die dit graag hebben waarschijnlijk heel duur.
Plaudar: ik vind het een griezelig katachtig dier, maar wel goed getekend: 25 euro
Love_fylkir: zie vorige opmerkingen bij jouw naam. Nu al meer genieten en minder nadenken: 10 euro
Alena: mooi en zeker het halster: 14 euro
Wendy15: ik mis de details. Het paard is nogal éénkleurig. De rest lijkt me wel te kloppen: 8 euro
Love_fylkir: de kleuren vind ik super, het gezicht ook. Eenvoudig en krachtig:. Dit mag bij mij gerust in de woonkamer hangen: 20 euro
Evelyn_: goed zeg! De ogen zijn spooky (zeker dat de kat niet vergiftigd is? ) maar mooi met kleur bewerkt. De vacht eveneens: 25 euro
Janique: echt goed, zowel de prent, de achtergrond als het thema!: 40 euro
Bladzijde 8:
Marthine: het oog vind ik goed gelukt. De vacht en de pootjes mogen meer detail hebben. De grens tussen staart en achterlijf is ook moeilijk vast te stellen: 8 euro
Nujaro: het geheel klopt niet helemaal: de neusgaten staan net naast elkaar en ik denk dat het rechteroog ook niet helemaal juist staat. Op het hoofdstuk hou je al wel goed rekening met details: 7 euro
Love_fylkir: deze vind ik minder, de lip lijkt me uitgelopen. Maar je moet het maar kunnen, met verf en water werken: 10 euro
Fnanne: echt goed, tot aan de schaduwen toe, zeg!: 50 euro
Lontje: echt de max, een blonde leeuw. Hij lijkt me bijna lief.: +75 euro