[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:38

astridjhu, klopt helemaal wat je zegt. Hij staat eigenlijk met zijn hoofd gedraaid, de rest van het lichaam staat normaal links op het papier, maar op de prent is dat zo'n hoop manen (waar ik nog niet goed in ben), dat ik dat deel heb weggelaten.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:07

Lunas: Ik zie hier en daar een paar schoonheidsfoutjes: de oren, neus en ogen kloppen niet helemaal in verhoudingen. Volgens mij weet je zelf goed wat ik bedoel, en ik kan wel hetzelfde als dat astridjhu zegt gaan herhalen, maar daar heb je niet veel aan Knipoog. €15

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:15

hahaha lunas was dat maar zo...
nee helaas tijdnood op het moment....
druk druk druk, met afstuderen Haha!

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:54

Ik ben sinds kort (dec 2006) een beetje serieus bezig met tekenen. En toen ik dit topic tegenkwam leek het me wel leuk om ook een paar van mijn tekeningen hier te plaatsen. Ik heb werkelijk geen idee of ze überhaupt iets waard zijn maar dat hoor ik dan vanzelf wel.

1. Een prairiehondje met haar jong. Met H & HB potloden (en houtskool) op A3-formaat.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FUZDH6JT
2. Twee olifanten. Ook met H & HB potloden (en houtskool) op A3-formaat.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FUZDH6JT

Ik heb nu even geen tijd om te taxeren maar dat zal ik een andere keer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:55

xxlietjuhxx: de foto's zijn heel moeilijk te zien. en het is ook niet makkelijk kijken omdat ze gedraait staan.
mischien kun je ze even uploaden bij imageshack?

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:58

XxLietjuhxX: Ik kan ze niet duidelijk zien, om te taxeren en/of commentaar te geven. Mijn 1e indruk is wel goed Ja.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:41

Help loop achter Nagelbijten / Gniffelen

Pagina 9:

JoSav: Ja echt je eigen stijl. Voor de liefhebber tegen de €250? *gokje dat je tegen die prijzen vraagt?*
astridjhu: hm hij heeft wel iets, maar zou er niet mere dan €5 voor geven.
Vajente: Heel mooi gedaan, ehm €60?
astridjhu: Mooi gemaakt, mag nog wat meer detail in dnek ik, €10
WannieSannie: leuk gedaan, €10?

Pagina 10:

Jaimyliefje: De verhoudingen kloppen niet helemaal en er mag nog wat meer detail in. Zou nog even dooroefenen.
babe: Mooi gedaan, hier en daar lijkt het niet helemaal te kloppen maar die schaduw vertekend denk ik ook een hoop. €20-25
Ciinderella: Mooi plaatje, formaat? €10-15 A4
Mik_: Ook zo'n eigen stijl. Het bit lijkt niet te kloppen en ik vind het jammer van de steentjes in de frontriem hoe je die hebt neergezet. Verder netjes. Formaat? €20 A4
Evelijn_: 1e: Mooi gedaan. korte mondspleet en kleine neus valt me op, maar dat zeg je zelf ook al €5-7,50 al mooi op weg
2e: apart gezicht. ervan uitgaande dat het portret klopt €15
Lunas: mooi zacht plaatje, alleen het oog stoort me een beetje, lichtpuntje komt me raar over. €7,50

Pagina 11:

XxLietjuhxX: foto's zijn niet echt duidelijk, of je tekent heel erg licht. Zijn wel leuk voor zover ik kan zien €5

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:51

@astridjhu: ze zijn inderdaad wat onduidelijk. Ik probeer ze nu te uploaden bij imageshack.

Ik zal eerst even een paar tekeningen taxeren (ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus de bedragen die ik noem zijn niet erg betrouwbaar hoor!):

Evelijn: Het zijn beide hele mooie tekeningen, meer kan ik er niet over zeggen. Ik denk dat de eerste ongeveer €10,- waard is en tweede ongeveer €15,-.

Lunas: Een mooie tekening, je hebt veel aandacht voor detail en de ogen zijn echt sprekend. Ik denk dat je tekening ongeveer €15,- waard is.

Ik heb me aangemeld bij Imageshack alleen ik moet nog wachten op mn wachtwoord. Ik zal de foto's zo snel mogelijk plaatsen. Ik teken trouwens wel heel licht dus ik weet niet of het verschil uitmaakt.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:43

ga binnenkort weer bij taxeren Lachen

A4-formaat
grijs-potlood: HB, 3B, 1B en 2B

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:42

Afbeelding
house uit de serie house Tong uitsteken ben benieuwd wat jullie vinden Haha!

nujaro: ik vind hem heel leuk maar deze is minder dan jouw andere.. het rechteroor is naa rmijn geboel wat groter en ik vind persoonlijk de ogen niet zo mooi. minder detail dan in jouw andere tekeningen. ik denk dat als deze op ander papier was dat hij mooier overkwam Knipoog dit papier is te grof denk ik..
ik vind deze vijf euro waard. jouw andere tekeningen vond ik mooier

nujaro:

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:55

nujaro: Leuke tekening, moeilijk te beoordelen omdat de ribbeltjes van het papier er zo duidelijk uit komen. Ik denk €5
astridjhu: De tekening komt bij mij wat krasserig over, nou vind ik het niet erg storend. Het lijkt meer alsof het je stijl is. Of ik ervan hou weet ik nog niet, misschien kan ik dat in andere tekeningen terug zien. De uitdrukking en gezichtsvormen mogen er van mij iets duidelijker uitkomen. Ook voor jou €5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:58

dankje Tong uitsteken jha dat krasserige komt bij mij altijd.. ik doe altijd heel erg me best dat dat neit gebeurt maar op een of andere manier kan ik neit anders.. Gaaaap hier zat 4 uur in dus afraggen ofzo doe ik neit Knipoog dit was me derde keer een mens en de eerste twee belande net na de schets in de prullebak dus gezichtsvormen en uitdrukkingen vind ik nogal moeilijk. goed dat je het zegt! dan kan ik er nog meer op gaan letten Tong uitsteken

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:07

Ik werk ook weer eventjes bij!!

PG 10
Mik_, hele mooie tekening, mooie detailserin verwerkt!! 15,-
Evelijn_, ik vind de verhouding niet heel mooi maar ken de foto ook niet dus vind het moeilijk om er een prijs aan te geven, verder vind ik het een leuk efect hoe je met het potloot hebt gewerkt!
En de 2e vind ik erg mooi gemaakt, 15,-
Lunas mooi maar mis de nek, 10,-

PG 11
XxLietjuhxX , jammer dat je ze niet hebt gedraait en een betere foto hebt, 5,- voor beide.
nujaro te grof getekend op ik denk te grof papier, maar verder vind ik hem al wel heel leuk! 5,-
astridjhu, jij hebt zo je eigen stijl! 5,- Het is al gezegt he, te krasserig nogsteeds.

En iedereen heel erg bedankt voor de mijne Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:39

Bedankt voor de taxaties. Ik zal binnenkort even bijtaxeren. Fantine zat idd erg dichtbij de eigenlijke prijs die ik voor dergelijke portretten (pp9) vraag. Voor beide zou ik ongeveer 200euro rekenen.

Ik blijf erbij dat de prijzen hier laag liggen, zeker voor diegenen die professioneel werk leveren (en dan nog veel te weinig vragen *uchezalikmaargeennamennoemenuche*) Het heeft denk ik ook met je doelgroep te maken. Als je dus in opdracht wil gaan werken, vraag je af voor welke doelgroep je gaat. Iemand die bereid is veel geld neer te leggen voor een goed schilderij zal niet naar een 'goedkoop' iemand gaan, omdat ze dan natuurlijk denken 'voor die prijs zal het wel niks zijn' (en terecht, want ondertaxatie is evenmin goed voor je werk). Het is dus belangrijk dat je weet waar je in de markt ligt, welke doelgroep je wenst aan te spreken en waarom je eigenlijk in opdracht werkt. Is het een leuke hobby? Een kleine bijverdienste? Of moet je er je huur/hypotheek van betalen? Als je er meer dan je hobby van wil maken dien je te professionaliseren en je werk op een bepaalde manier te presenteren, en daarnaast goed werk afleveren. Tot zover mijn tips, aangaande je EIGEN taxatie van je werk.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:07

zo weer bijgetaxeerd Haha!

Blz. 8

Fnanne: Heel erg mooi getekend Lachen vind het moeilijk om prijs te schatten wanneer het om hogere bedragen gaat, maar zo rond de 50 eurie Knipoog

Lontje: Hij is prachten, je hebt het idee dat je het idee dat hij lekker zacht is Lachen ik ga met taxeren nooit hoger dan 50 euro, maar dit gaat daar zeker ruim bovenuit Knipoog

Blz. 9

JoSav: Ze zijn beide prachtig, de kleuren die je in de 2de hebt verwerkt zijn er mooi in keuze Knipoog ga niet boven de 50 euro, want dan heb ik geen idee meer, maar dit gaat er zeker wel heel ruim overheen Lachen

Vajente: Super, die ogen ik vind hem helemaal top Lachen deze gaat ook ruim over de 50 euro, maar hoger dan dat taxeer ik niet Knipoog

Astridjhu: Weet niet of ik hier geld voor zou geven Lachen maar ben verder ook niet zo dol op auto’s, denk ook dat hij een beetje te simpel is

WannieSannie: erg leuk getekend Lachen misschien zijn benen enz. nog wat beter afwerken die zijn nou in verhouding beetje ongelijk 10-15 euro

Blz. 10

Jaimyliefje: probeer wat gedetailleerder te werken, zodat verhoudingen en schaduwen beter gaan kloppen. Neem gerust de tijd voor de tekening Lachen zou er geen geld voor vragen

Babe: Hij is weer heel mooi Lachen maar jij kunt beter Tong uitsteken denk een 25 euro Lachen

Ciinderella: Wauw! Hij is erg mooi, misschien dat er hier en daar nog wat detail mag zodat hij wat echter lijkt, maar ruime 20 euro Lachen

Mik_: zijn neus lijkt wat klein in verhouding met zijn kaak Knipoog verder mag je gerust ook wat donkerder op het hoofd zijn Lachen wel heel erg mooi getekend Lachen 30 euro

Evelijn_: 1ste zijn hoofdje lijkt een beetje recht Lachen verder is hij heel erg mooi Lachen misschien dat je de kleuren iets levendiger had kunnen maken Knipoog
2de: vind dat hier de detail in het hoofd wat wegvalt Lachen wel netjes gedaan Lachen
Beide 20 euro

Lunas: erg leuke tekening Lachen alleen jammer dat de hals alleen aan de rechterkant is getekend, hierdoor lijkt hij niet helemaal meer te kloppen. Verder let op de verhoudingen. De ogen zitten bijv. ten op zicht van elkaar scheef Knipoog 15 euro

Blz. 11

Astridjhu: heel leuk alleen had je misschien de haartjes van zijn baard wat gedetailleerder kunnen maken. Verder wat preciezer proberen te werken, door de aller kleinste frutseltjes en dingen ook te tekenen Lachen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:39

Hier vast een van mijn nieuwe tekeningen. Het taxeren zal ik zo snel mogelijk doen Knipoog

Afbeelding

Potlood (Derwent) - A3 formaat (grams weet ik zo niet) - 6 uur over gedaan.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:26

rooslovertje: Leuke tekening, mag van mij iets gedetailleerder, en misschien kun je ook iets meer met 'vormen' gaan werken, zodat het echter lijkt. €2-5

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:14

Ik ga nog een poging doen om mijn tekeningen te plaatsen. Ik heb nu betere foto's dus ik hoop dat jullie ze nu beter kunnen taxeren. Ook heb wat foto's van de details zodat jullie een beter beeld krijgen van mijn tekeningen.

1. Een prairiehondje met haar jong. Met H & HB potloden (en houtskool) op A3-formaat.

2. Twee olifanten. Ook met H & HB potloden (en houtskool) op A3-formaat.

http://www.mijnalbum.nl/Album=HXY7HKOJ

Op de laatste foto is het begin van mijn nieuwe tekening te zien, een jonge lynx. Als die tekening helemaal af is zal ik hem ook plaatsen.

Hier de taxaties:

Lunas: Mooie tekening, je hebt heel gedetailleerd getekend. Hij lijkt net echt! Ik denk zo'n €20,-.

Nujaro: Het is op zich een mooie tekening, alleen hij is wat "grof" (ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen) en niet heel gedetailleerd getekend. Maar ik denk dat dat aan het materiaal ligt dat je gebruikt. Ik denk zo'n €5,-.

Astridjhu: Ik ben het met edelweis1 eens, je tekening is krasserig, maar het is wel mooi. Het is je eigen stijl. € 5,- a €7,50.

Rooslovertje: Het is een mooie tekening alleen ik heb het idee dat je je tekening meer baseert op wat je weet over de fjord dan op wat je ziet. Je tekening is dus wat 'standaard' om het zo maar te zeggen. Probeer dus wat meer naar schaduwen en lijntjes te kijken. Verder vind ik dat je het hoofdstel heel mooi hebt gedaan. Ik denk dat je tekening zo'n €5,- waard is.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:44

En ik sta wat achter met taxeren: blz. 5 t.e.m. 8:

Bladzijde 5:
Sexy back: ik denk dat de fotokwaliteit niet alle details laat zien. Het hoofdje vind ik goed gelukt, het lichaam opzich ook, want in een konijnenvacht zie je nu eenmaal niet veel been- en spierstructuur. 8 euro.
Sindbad: ik vind de donkere gedeeltes goed gedaan. De neus mag er ook zijn. Algemeen zou ik er meer structuur aan geven en aan de manen is ook nog wat werk: 7 euro.
Astridjhu: je heb leuke tekeningen, maar het komt niet als echte dieren over. Net of ze uit sprookjesboeken komen: 3 euro. De olifant: 5 euro. De vogelkop is niet afgewerkt, of zou meer afgewerkt kunnen worden (volledig hoofd): 2 euro.
Wendy15: dat is eens iets anders. Ik vind de parasolhutjes goed gelukt en de lucht ook. Het water vind ik minder echt: 9 euro. De roos vind ik echt mooi gedaan. Ik denk dat ik al meer van deze schilderijen heb gezien in deze stijl: 15 euro

Bladzijde 6:
Lontje: net een negatief-kat: ik gok dat haar kleuren zwart en beigebruin zijn, die katten hebben dit typische vachtkleurenpatroon. De rechterpoot van de kat lijkt me iets te vlak: +40 euro
Evelijn_: ik vind dat je mooi de structuur erin hebt gebracht. De neus vind ik echt. Het oog vind ik iets te plat: 15 euro
Rooslovertje: je ziet duidelijk dat het een fjord is (een punt). Wel lijkt die me een enorme nek te hebben. Het oog zou ik levendiger proberen te maken: 6 euro
Ciinderella: leuk kleurgebruik. De neus vind ik mooi, een aparte manier van tekenen. Groene ogen had ik nog niet gezien, maar het heeft wel iets. De manen vind ik het minst gelukt: 15 euro
Marthine: leuke schildpad, leuk kleurgebruik. Alleen vind ik de aflijning van de schildpad wat minder. Ik denk dat het schild rechtere schildvlakken heeft en niet zo golvend. Ook de vorm van de rechterpoot vind ik onduidelijk: 7 euro
Josav: die tekeningen vind ik prachtig en die achtergronden helemaal. De eerste vind ik een dunnen nek hebben, maar dat is wel typisch voor dat ras: +75 euro. De 2de vind ik subliem: +100 euro. Je ziet dat hierbij mijn smaak mee een rol speelt in de taxatieprijs.
Astridjhu: probeer meer structuur toe te voegen: goed kijken naar de bouw van de vogel/paard: spieren en botstructuur bepalen mee het uitzicht: beide tekeningen: 3 euro.
Fnanne: leuke tekening: er staat een ondeugende blik op het paard. De manen vind ik echt goed gedaan. Minder vind ik de strepen in de nek. De ogen lijken me ook niet 100% ok: 20 euro.
Fantine: je paard komt uit een sprookjesboek gewandeld: zelfde stijl in ieder geval. Het oog doet me denken aan de ogen van paarden uit disney-films. Je kiest hier voor het surrealisme, waar opzich ook vraag naar is: 4 euro qua mijn smaak

Bladzijde 7:
Love_fylkir: uhum, schilderijen met een verhaal achter. Is niets voor mij, ik wil niet nadenken bij een schilderij, enkel genieten. In mijn ogen qua echtheid 5 euro, maar voor de mensen die dit graag hebben waarschijnlijk heel duur.
Plaudar: ik vind het een griezelig katachtig dier, maar wel goed getekend: 25 euro
Love_fylkir: zie vorige opmerkingen bij jouw naam. Nu al meer genieten en minder nadenken: 10 euro
Alena: mooi en zeker het halster: 14 euro
Wendy15: ik mis de details. Het paard is nogal éénkleurig. De rest lijkt me wel te kloppen: 8 euro
Love_fylkir: de kleuren vind ik super, het gezicht ook. Eenvoudig en krachtig:. Dit mag bij mij gerust in de woonkamer hangen: 20 euro
Evelyn_: goed zeg! De ogen zijn spooky (zeker dat de kat niet vergiftigd is? ) maar mooi met kleur bewerkt. De vacht eveneens: 25 euro
Janique: echt goed, zowel de prent, de achtergrond als het thema!: 40 euro

Bladzijde 8:
Marthine: het oog vind ik goed gelukt. De vacht en de pootjes mogen meer detail hebben. De grens tussen staart en achterlijf is ook moeilijk vast te stellen: 8 euro
Nujaro: het geheel klopt niet helemaal: de neusgaten staan net naast elkaar en ik denk dat het rechteroog ook niet helemaal juist staat. Op het hoofdstuk hou je al wel goed rekening met details: 7 euro
Love_fylkir: deze vind ik minder, de lip lijkt me uitgelopen. Maar je moet het maar kunnen, met verf en water werken: 10 euro
Fnanne: echt goed, tot aan de schaduwen toe, zeg!: 50 euro
Lontje: echt de max, een blonde leeuw. Hij lijkt me bijna lief.: +75 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:30

Bedankt lunas Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 14:16

Wederom een rondje taxaties door mij te beginnen op pag. 9, prijzen voor A4 tenzij door mij/jullie anders aangegeven.

@ JoSav de eerste heeft veruit mijn voorkeur qua uitstraling etc. 100-150 euro. De tweede spreekt me minder aan door met name de achtergrond dit terwijl de achtergrond wel past bij het type paard wat je hebt willen weergeven. 75 euro.

@ astridjhu zou idd zo een tekening uit een strip o.i.d. kunnen zijn! Voor een 'vluggertje' vind ik hem erg leuk gedaan, wel moeilijk om er een taxatie aan te hangen... hmmmm 10 euro?

@ Vajente mooi! weinig veel zinnigs op te zeggen verder Clown 75 euro

@ astridjhu Haha! helemaal into the cars Haha! (hebben ook nog wel een oude pontiac firebird voor je Tong uitsteken ) ong. 7,50 euri

@ WannieSannie leuke tekening maar qua afwerking wat slordig (o.a. vegen en kreukels in het papier). De vleugels en het vuur zouden wat netter afgewerkt kunnen worden, is nu vrij krasserig. Ik zou hier nog niets voor willen geven.

pag. 10

@ Jaimyliefje het paard is een beetje langgerekt, de verhoudingen zijn nog niet helemaal goed. Ik zou nog even oefenen.

@ babe ik vind hem nog steeds mooi Ja lijkt me moeilijk met houtskool zo gedetailleerd werken... 30 euri ong.

@ Ciinderella mooi! mooie kleuren en overgangen. Mis nog iets aan detail maar compositie vind ik erg leuk. ong. 25 euro

@ Mik_ heel mooi en sprekend portret Ja ong. 40 euro.

@ Evelijn_ hmmm moeilijk dit... vind de ijslander wel leuk maar idd neusje is wat krap en volgens mij kan je beter met kleurpotlood Tong uitsteken ong. 15 euro. Het portret in grafiet vind ik wel weer erg sterk Ja al had het langs de randen wat netter afgewerkt kunnen worden. ong. 30 euro.

@ Lunas mooi maar door gemis aan schouder etc. lijkt hij te smal en uit verhouding. Ik zou zeker bij deze een stukje lijf bij getekend hebben om het geheel meer in perspectief te krijgen. Als je dat gedaan zou hebben zou ik hem op ong. 20 euro schatten. Nu mis ik eigenlijk nog iets...

pag. 11

@ XxLietjuhxX de foto's zijn niet te zien. (s.v.p. zichtbaar in het topic plaatsen tussen [img] ... [/img]

@ nujaro je gaat zeker vooruit in je tekeningen en techniek, ik vind deze wel weer wat slordiger dan de andere die ik gezien heb van je. Daarnaast vind ik het zonde van het grove papier wat je gebruikt. Ik denk als je papier wat fijner is je tekeningen beter uit zullen komen Ja ong. 5 euro.

@ astridjhu een tekening die ik op zich wel leuk vind maar wat 'schetserig' getekend. ong. 5 euro.

@ rooslovertje Haha! ook aan de Derwents Haha! leuke tekening maar geheel kan sprekender door het gebruik van meerdere kleuren (je kunt ze mengen die potloden door laag over laag te tekenen). Je bent echter al goed op weg Ja ong. 10 euro.

@ XxLietjuhxX hier zie ik ze wel, vind ze echter nog niet zodanig dat ik er geld voor zou geven, nog even oefenen. Ziet er zeker niet slecht uit.

Dat was het weer geloof ik!
hmmm ... ik heb er 2 voor jullie, allebei op zwart karton 25 x 35 cm met kleurpotlood (Derwent Coloursoft).

1.

Afbeelding

en (weet alleen niet zeker meer of ik die al eerder geplaatst heb...)

2.

Afbeelding

Doei!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:09

XxLietjuhxX: 1 en 2. Beide tekeningen zijn mooi geschetst, ik vind ze alleen wat licht overkomen, van mij mag je ze iets donkerder maken met meer contrast. voor beide appart €5,-
Lontje: 1. Komt mij erg bekend voor, maar taxeer nog maar even. Hele mooie 'kattenuitdrukking' De tekening is mooi in detail. €30
2 Komt er naar mijn idee minder uit dan de vorige. Misschien kun je ook iets meer met pootjes oefenen, want ze zien er nog niet zo natuurlijk uit als dat wat ik van je gewend ben, ik denk dat je beter kunt Knipoog. Ze zijn namelijk een beetje dikjes en uit verhouding. Verder wel heel mooi gedaan met de schaduw! €25

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:16

Bloos! Ik loop achter...
Ga zo snel mogelijk een inhaalslag maken, maar heb er nog een paar:

Voor alledrie geldt: Derwents op fotokarton, iets groter dan A4.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Excuses voor de ietswat beroerde kwaliteit foto's, op de één of andere manier krijg ik ze niet goed op de foto... Bloos

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:25

Fnanne: 1 Mooi sprekende tekening. Het hoofd klopt heel goed, alleen de verbinding van het hoofd en de rest van het lijf doet in mijn ogen niet helemaal kloppend aan, het lichaam lijkt wat groot. Maar dat kan aan mij liggen. €15
2. Heel mooi plaatje, hals komt er wel heel duidelijk uit, zou iets minder kunnen. Verder erg mooi met licht/donker gedaan Ja. €20
3. Lieve foto, het paard is heel mooi van uitstraling!! Ik zie alleen dat je het gezichtje met zwart gedaan hebt, erg zonde, dat maakt haar heel bleek! Neem de volgende keer bijv bruin/oker om schaduwen te verwerken. Ook is de kleur een beetje roze, misschien iets meer geel toevoegen de volgende keer? Verder echt een hele leuke tekening! €15

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:12

Ik zal later even bij taxeren (moet eerst even opzoeken waar ik gebleven was Bloos )
Noot: de verhoudingen van de tekening kloppen wel, maar het is een foto en het papier liep wat bol.
Afbeelding
50x65 cm (van een foto van 10x15)
tijd zo'n 25 uur.
grafiet en houtskool (en ja, alles zit er onder nu...)

Ben erg benieuwd wat men er voor zou geven - dit begint namelijk een beetje een dure hobby te worden en voorzichtig eens wat in opdracht doen lijkt me wel wat Knipoog