Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Amanda schreef:Ik heb ook het topic gelezen en kom weinig tot niks tegen over mensen tekenen.
Nou is het een paardenforum, dus op zich wel logisch
Maar ik zou me graag wat meer willen verdiepen in mensen.
Ik ben qua (standaard)schaduwen e.d. echt een beginner.
Kijken kan ik wel en dat gaat goed, maar als je een overbelichte foto hebt, weet ik niet welke schaduwen je standaard in kan kleuren.
Zoals ik dat bij paarden wel kan doen.
Om een voobeeld te geven: http://img157.imageshack.us/img157/8775 ... ein4ln.jpg
Dit is nagetekend van een bijna witte foto met weinig schaduw.
Maar daardoor is de tekening dus ook vrij wit uitgevallen.

)

Anouar15 schreef:Ik heb niet echt tips, maar ik wil dit topic even in de gaten houden. Ik kan wel wat tips gebruiken.
Nu staat hij in Bekijk je eigen berichten

Hier is ie dan:

Je hoeft dus geen commentaar te geven over de verhoudingen enzo. Wel graag over de manier van werken. Mijn eigen mening is dat dit krijt wat grof is, zeker in zo`n kleine tekening. >;) Ik denk dat als ik serieus iets ga tekenen ik dit met pastelpotlood ga combineren. Weet iemand of dat toevallig ergens in de aanbieding ligt ofzo?

. Ik heb net n map Daler-Rowney, gekocht, werkt prima! Zie mijn laatste topic voor t resultaat met de potloden daarop.
.
Nu ik veel oefen, met gewoon ffies snel uitme hoofdd getekende paarden hoofdjes, ffies oefenen met donker en lciht gebruik.

. Het is een hele uitgave (voor een basissetje á 15stuks moet je denken aan ong 18-20 euro, maar je kan ze ook los kopen rond de 1,70 per stuk) maar dan heb je wel echt een fijn materiaal om mee te werken. Plus een materiaal met echt mooie kleuren, wat bij minder duur materiaal helaas vaak tegenvalt
.
) in de tekenwinkel, ik zal iig de aanbiedingen in de gaten houden
. 
Lunas schreef:Het kan zijn dat ik deze vraag al gesteld heb, maar hebben jullie cursussen gevolgd om zo te kunnen tekenen, of zijn er boeken die jullie geholpen hebben om beter te tekenen? Zo ja, welke?

)