[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Feie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:30

Echt leuke hoofdstukken Lachen Ben benieuwd naar het volgende!!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:26

Leo_ke schreef:
Hou het eventjes rustig....

Schrijvers moet je hoe dan ook NIET onder druk zetten, ik ken het van mezelf; als mensen gaan vragen / zeuren of wat dan ook, dan lukt het niet of dóe ik het niet eens Scheve mond (Koppig Rolleyes )

Laat haar zelf beslissen wanneer ze inspiratie heeft, al is dat over een maand. je moet je schrijven niet gaan forceren, daar wordt het product niet beter op

Mijn bericht was uberhaupt niet serieus bedoeld.

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 19:14

Dat van mij ook niet dus Vork

Iig, IK BELOOF EN ZWEER dat ik morgen een hoofdstuk schrijf Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:31

Ooh.. oke Lachen Ik dacht echt dat je boos was Verdrietig

OKE ik kan niet wachten Lachen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:14

shadowfaxx schreef:
Dat van mij ook niet dus Vork

Iig, IK BELOOF EN ZWEER dat ik morgen een hoofdstuk schrijf Lachen

Dat is dus vandaag Haha!

*zwaait met vlaggetje*
Go shadowfaxx Go shadowfaxx Schijnheilig

OMG Ersiel...

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:57

Sieltjuh schreef:
Dat is dus vandaag Haha!

*zwaait met vlaggetje*
Go shadowfaxx Go shadowfaxx Schijnheilig

OMG Ersiel...

Cool

Iig, ik weet niet of een heel hoofdstuk er van komt Scheve mond Ik denk dat ik in stukjes ga schrijven, dan laat een hoofdstuk b.v. geen weken op zich wachten Scheve mond Want als ik eraan begin heb ik soms geen inspiratie meer en dan moet ik weer wachten tot ik verder kan schrijven. Dus, ik ga in stukjes schrijven Vork

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:23

Doe het maar Vork

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:28

Is goed Zo doe ik het ook hoor Knipoog

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:02

eeej je fans missen het vervolg van je vette verhaal... Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:33

Aja, ik heb geduld Knipoog En als ze het heel snel moet schrijven, is het ook niks. En ze moet niks, denk ik ook nog es

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 13:13

OOH

oeps was het een beetje vergeten door Mean Girls Bloos

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:44

je heb het maar druk Tong uitsteken

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:31

shadowfaxx schreef:
OOH

oeps was het een beetje vergeten door Mean Girls Bloos

Hoe durf je Bloos!
Haha! Knipoog

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:26

Erg mooi geschreven joh kan niet wachte tot de rest komt

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:37

nog een fan meld zich Haha!
voor het geval je er tekort zou hebben Tong uitsteken

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:29

Ik ben benieuwd of je alweer een nieuw hoofdstuk hebt geschreven

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:31

Hee, dit topic was er ook nog! Bloos

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:00

Jah idd Haha!

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 16:50

IK STEL MET VEEL TROTS VOOR! Haha!

Dat ik bezig ben aan Hoofdstuk 9! Lachen

(Voor de geïntresseerden als die er nog zijn Scheve mond )

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 17:58

En ik ga trouwens ook in kleine stukjes schrijven, dat is beter voor m'n inspiratie.

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 18:01

Voilà, eerste stukje van Hoofdstuk 9 Lachen

--------------------------------------------------------------------

Hoofdstuk 9: Zwerkbaltraining

Een week later was Hagrid nog altijd nergens te bespeuren. Ook was er nog geen nuttig nieuws gekomen van Lupos.

‘ Beste jongen,

Hier is alles goed. De grootheid is een wandeling gaan maken in stilte. Maak je geen zorgen. Ik weet een manier hoe maar dat valt zo ook niet te bespreken. Ik heb niet veel tijd om een brief te schrijven, ook maar omdat ik er niet veel nuttigs in kan schrijven. Hou jullie goed daar, ik heb voor Rood een pak chocokikkers mee laten versturen, in opdracht van.

Groeten, Maanling.’

Ron liep helemaal rood aan bij het lezen van de brief. ‘Deze zijn voor jou dan’ grijnsde Harry. ‘In opdracht van.. . Komt vast van Mevrouw Wemel ’ zei Hermelien. ‘Wat zou hij bedoelen met “ de grootheid is een wandeling gaan maken in stilte “? Vroeg Ron bedenkend. ‘Kom nou Ron, dat Hagrid weer op een geheime missie is misschien?’ Hermelien keek hem aan alsof hij zo achterlijk was als het uiteinde van een Snottifant. ‘Oh ja..’ stamelde Ron. ‘Aan deze brief hebben we ook niet veel’ zei Harry. ‘Hij zegt dat hij een manier weet maar zo kunnen we het niet bespreken, hoe dan?’ vroeg Harry. ‘Ach maak je daar niet druk om, dat komt er wel uit!’ zei Hermelien. ‘Als jullie jezelf nu eens zouden concentreren op jullie huiswerk! Jullie moeten nog een heel werkstuk maken over Cyntaxzuur en Afrodisicum en ook nog een verslag over welk effect je bekomt als je puur Drakenbloed vermengd met blauw-rapenaftreksel en welk serum je moet gebruiken om het effect ongedaan te maken. Daarbovenop moet Ron’ – en ze keek streng naar Ron’ – nog een verweringsspreuk oefenen. En jullie moeten beiden nog voor Wicca een werkstuk van maar 1 vel perkament’ – Ron kreunde –‘ Ron maar 1 vel! Schrijven over de steencirkels in Cornwall. En jullie moeten voor Kruidenkunde nog een verslag schrijven over de helende kracht van Fluitekruid. En dat is nog niet alles! We krijgen vast deze week nog een hele hoop huiswerk bij!’ Hermelien keek hen beiden dreigend aan. De lessen Verzorging tegen Fabeldieren waren afgelast en werden vervangen door lessen Wicca en Natuurkunde, beiden gegeven door een oud uitziend vrouwtje, die in werkelijkheid heel springlevend was. ‘Waarom moeten we in godsnaam Wicca leren?’ vroeg Ron met een pijnlijke blik. ‘Er is absoluut niets aan. Alleen maar een beetje geleuter over hoe we in een normaal contact kunnen komen met geesten, alsof we niet wisten hoe. En dan samen gepaard met die Natuurkunde, ze geeft weliswaar twee lessen tegelijk in één uur! Hoe we met de natuur moeten omspringen, hoe we de bomen moeten behandelen in gepaardheid met Toverkunst, met wat voor een onnuttige vakken zadelen ze ons eigenlijk op?’ hij keek beteuterd naar zijn lege vel perkament dat voor zijn neus lag. ‘ Ze zijn juist harstikke interessant! Wij krijgen niet Wicca zoals gewone Dreuzels dat krijgen of doen. Wij leren juist door de ogen van Dreuzels te kijken hoe zij Wicca ervaren, en hoe zij via Wicca met de natuur in contact komen! Toch interessant, niet?’ zei Hermelien. Ron zuchtte en concentreerde zich op z’n werkstuk voor Toverdranken. Harry deed hetzelfde.

‘Heb je wel geoefend Wemel?’ voor de zoveelste keer slaagde Professor Lijphoofd erin om Ron te ontwapenen. ‘Nu ja, ik heb wel geoefend maar..’ ‘ Dan zou ik toch maar eens wat harder en meer oefenen. Om acht uur in dit klaslokaal vanavond Wemel. We zullen deze spreuk eens aanpakken en zorgen dat je hem nooit meer verleerd’ Ron trok een vuil gezicht. ‘Alsof we nog niet genoeg huiswerk hebben, hoe heb ik nu tijd om dat werkstuk voor Wicca morgen te maken? Dat krijg ik nooit af!’ kreunde hij. ‘ Wat had ik je gezegd?’ zei Hermelien. Ron negeerde haar. Ze kropen door het portretgat van de leerlingenkamer. ‘ Kijk! Harry! Er hangt iets over Zwerkbal op het prikbord!’ zei Ron. Harry liep naar het prikbord toe, waar een briefje op hing.

Eerste Zwerkbaltraining Griffoendor vindt plaats op woensdag om 19.30 op het Zwerkbalveld.

‘ Kan ik eindelijk eens m’n gedachten verzetten van al dat huiswerk’ denkt Harry. ‘ Zouden jullie nu wel gaan trainen?’ vroeg Hermelien. ‘Met al dat huiswerk? Dan halen jullie nooit de deadline voor alles op tijd in te leveren!’ ‘ Hermelie-hien!’ roepen ze beide in koor. ‘Weet je zo nog iets, om ons van onze enige ontspanning te ontdoen?’ vraagt Ron furieus. ‘ Ach, laat ook maar, maar durf niet te komen klagen!’ zegt ze. ‘Zullen we zeker niet doen!’ roept Ron. ‘Ga je niet eten Hermelien?’ vraagt Harry. ‘Nee, geen tijd, ik moet nog een heleboel maken voor Voorspellend Rekenen. Ik haal straks wel een sandwich. Harry kijkt naar Ron, die z’n schouders ophaalt. ‘Ok dan’ en ze klimmen samen door het portretgat.
-----------------------------------------------------------------

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 18:39

*jippie* ga vanavond gelijk lezen (nu helaas geen tijd ) en moet er natuurlijk wel goed voor gaan zitten Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:18

Leuk stukje! Precies zoals het gaat; Ron en Hermelien kwebbelen wat af, en Harry denkt ondertussen over van alles Lachen

Super!

shadowfaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-04 20:37

VeirL schreef:
Leuk stukje! Precies zoals het gaat; Ron en Hermelien kwebbelen wat af, en Harry denkt ondertussen over van alles Lachen

Super!

Oog voor detail Knipoog

Heb alle hoofdstukken een aantal keer herlezen. Vond ze nogal slecht geschreven. Nu schrijf ik in een andere stijl, ik vind hem beter, vaster, en netter overkomen. Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 20:51

Wiiiiiiiiiii, 't is gelukt, 't is gelukt, 't is gelukt *doet vreugdedansje*
Sorry Haha!

Hij is super, nu wél blijven verdergaan, hè Lachen