[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:00

Ben heel benieuwd hoe die verder word San heel mooi alweer

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 20:28

Onwijs San! Boktbokaal 2025 in the making?!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 21:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:37

Seven schreef:
Ben heel benieuwd hoe die verder word San heel mooi alweer

Thanks!

Signe schreef:
Onwijs San! Boktbokaal 2025 in the making?!

Dank je wel, Signe <3

Nee, denk niet dat ik meedoe dit jaar :o.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:11

Over metamorfose gesproken. Ik had het idee mijn schets verder uit te werken in aquarel. Echter had ik veel meer zin om met verf te kliederen. Dus nu wordt het een collage van gelprints. Hierbij een update. Ik weet alleen niet of deze op tijd afgaat zijn.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:29

Wat tof, Thats_Me :D!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:48

Afbeelding

Ik moet 'alleen' de neus nog, maar gezien die het formaat van twee vuisten heeft, ben ik daar nog wel even zoet mee :=.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:54

Oh wauw... Echt schitterend! <3

Ik heb even niet meer getekend, we zijn druk met verbouwingsellende in huis.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:59

Ahh zo gaaf San!

Ik zit te denken om naar kreadoe te gaan in April, ben echt 2 dagen voordat het begint jarig, dus heb dan geld om uit te geven :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:02

Ik ga dit jaar ook met een vriendin. Ik heb er vroeger wel veel gestaan in de stand van mijn moeder, maar daarna nooit meer geweest omdat het toch vaak meer de hype hobbies zijn en dat is nooit echt mijn ding geweest. Ik zie mezelf niet gaan diamond painten hihi.
Ik ga nu vooral voor de gezelligheid maar hoop stiekem toch ook een leuke aanbieding van papier of potloden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:05

Een klasgenoot van mij staat er op zaterdag bij becreative shop, en omdat zij vooral met potloden werk en vertegenwoordiger is van caran d'ache hoop ik dat die daardoor ook echt een leuke deal hebben. Verder wil ik gewoon voor de gezelligheid en en idd voor hopelijk wat leuke deals. Mijn huidige A5 schetsboek begint vol te raken, dus dat wordt mijn hoofdmissie :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:15

Kijk dat zijn berichten waar ik blij van wordt. :D
Ik moet ook echt weer wat papier gaan scoren, papier voor potlood tekeningen heb ik nog wel liggen, dat haal ik bij de Gerard Smit bij ons in de stad.
Maar een mooi mixed media papier is welkom en misschien ook een leuk klein schetsboekje met mooi zwaar papier.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:39

Gaaf San!

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst naar de Kreadoe lente geweest en dat was erg leuk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:17

Thanks, all <3.

@Tazzy, je zou kunnen kijken naar Hahnemuhle papier, ik heb de britannia satine, dat is in principe aquarelpapier dus prima geschikt voor mixed media.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:34

Oh thanks! Ik heb het meteen even opgeschreven zodat ik het niet vergeet. Ik heb eerder ook een fijn aquarel papier gebruikt voor mixed media maar ik weet toch niet meer welk papier dat was.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:03

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:26

Die gaat ook op het lijstje, ik ga ze gewoon alle twee proberen. Papier komt hoe dan ook altijd wel op. Bedankt voor de tips!

Wie gaat de challenge voor maart maken? Ik ben daar niet zo heel erg goed in maar ik zou mijn vriendin/docent kunnen vragen of zij een idee heeft. Die is echt angstaanjagend creatief met het bedenken van gave opdrachten die wij op de vrijdagochtend mogen gaan maken.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:42

Oei pas op met papier van dit soort winkels, dat is niet altijd acid free/zuurvrij. En dan vergeelt je kunstwerk op de duur. Er zijn goedkopere merken die wel zuurvrij papier hebben.

Succes met de neus van twee vuisten San!
En doe je best ThatsMe, ik wil je gelolate collage graag zien!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:33

Oh ik ben benieuwd Thats_me! Wel ook laten zien als hij na februari pas af is :D
Ik zie een stuk bubbeltjesplastic afdruk denk ik? Het blijft fascinerend die afdrukken, wat je allemaal kan gebruiken om texturen te maken.

Doet iedereen die iets gemaakt heeft (af of half af, kan ook best) dat ook nog naar mij pb'en trouwens? Dan knutsel ik aan het eind van de maand een topic in elkaar. Dat gebeurde eerder ook, toch?

@polarize: Je kraai is wel heel cool geworden, dat enge is wel leuk :D Ik ben benieuwd wat je aan het einde van het alfabet fabriceert als je zo snel vooruitgang merkt.
Heb je al wat voor de D? Is het opnieuw creepy? (Anders moet het misschien maar een dachshund worden of zo, die zijn haast niet eng te maken (nu ik dit typ klinkt het uiteraard als een uitdaging))

Twee vuisten aan neus San, hoe groot is het geheel dan? :oo
Die haarscherpe witte haartjes in de kruin, hoe maak jij die? Met een wit potlood, of met een pen van het een of ander? Het lijken hier zo'n ontzettend fijne lijntjes (maar als de neus twee vuisten is zijn die lijntjes misschien in werkelijkheid ook gewoon dikker dan ze hier lijken).
Het geheel is weer supergaaf.

@Laurora hij is goed geworden, maar dat wist je al :D Misschien maar beter dat die tussenstap er niet ook nog in zit ja :')

Ik ben ondertussen een klein a6 schetsboekje vol aan het kladden, de "regels" zijn dat ik er niet te hard over na probeer te denken, wat verschillende dingen uitprobeer en het hele papier opvul. Ik zal niet alles laten zien want dan staat het topic zo vol, maar een selectie:

Nog een metamorfose, maar hij kwam er geheel niet uit zoals de bedoeling was. Uitermate ontevreden over (er is weinig mis mee, maar hij werd gewoon anders dan ik wilde. Die treurige sfeer was niet de bedoeling maar ik kreeg het er niet meer uit :') ) maar in het kader van de challenge plaats ik m toch maar. Ik kwam er bij de laatste reiger achter hoe leuk copic markers ookalweer waren dus misschien dat ik daarmee zo nog een poging doe.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 19:43

Signe schreef:
Oei pas op met papier van dit soort winkels, dat is niet altijd acid free/zuurvrij. En dan vergeelt je kunstwerk op de duur. Er zijn goedkopere merken die wel zuurvrij papier hebben.

Succes met de neus van twee vuisten San!
En doe je best ThatsMe, ik wil je gelolate collage graag zien!

Ik kende de winkel niet maar het lijkt een soort van Action/real life TEMU te zijn? Dan sla ik die even over. Ik heb ook wel eens op Action papier gewerkt en dat blijft ook niet mooi.

Roodvos, wat een mooi werk! <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:20

Roodvos, wat een gave schetsen!

Voor de D heb ik een dino gemaakt! Niet mijn favoriete, maar kon mijzelf ook gewoon niet lekker aan het werk zetten. Had nog een aantal andere concepten en woorden geschetst, maar de D was even een Dipje _O-

Afbeelding

Ik ben de naam van de dinosoort zo even vergeten, maar het begon wel met een D :')

En ja ik ben heel benieuwd wat ik later in het alfabet ga maken. Mijn doel is wel om het bij gouache te houden, maar het kan zomaar zijn dat ik een ander medium pak voor een aantal woorden om daar eens mee te experimenteren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:44

@Roodvos, hij wordt 50 x 50 cm. Mijn handen zijn niet heel groot, maar t is nog wel een aardig stuk.

De witte haartjes maak ik in dit geval met een gelpen. De dunste zijn ca. 0,1 mm 'dik', als ik de milimeter-meter moet geloven. (Ik was nieuwsgierig, dus ik heb gemeten :').)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:11

Je reigers spreken mij erg aan roodvos. Wel grappig dat de opdracht metamorfose zoveel los maakt bij iedereen, leuk om te zien.

Als de collage af is zal ik deze zeker laten zien.

Ik haal er niet direct een Dino uit Polarize. Eerder een soort mythisch waterwezen. Al kan het natuurlijk zijn dat de Dino daar op lijkt.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 22:55

Nieuwe techniek.

Heel simpel tekenen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 10:01

Lijnart is altijd erg leuk. Wellicht eens proberen om ook zonder kleur je tekening goed over te brengen? Dat vind ik altijd het sterkste aan simpel werk dat er erg weinig voor nodig is.

Met mijn collage ben ik tot hier gekomen. De overige kleuren voor de wolken heb ik wel al op de gelplate liggen. Alles ligt overigens nog los zodat ik qua compositie kan kijken wat het mooiste is. Ik wil ook nog een 'echt' waterpaard maken om te kijken of dat nog sterker werkt dan de bubbels die hij nu heeft. Ik bezit helaas over erg weinig energie dus heb er niet zo veel meer aan kunnen doen. Wel ga ik er vrolijk mee verder werken en als de challenge van maart komt ook daar weer wat voor proberen. De uitdaging vind ik erg leuk.

Afbeelding