[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 20:33

Jis

Ja ik wil ze alle 5 doen en dan een zwartwit van m'n man en zoon en die in 2 drie luiken maken <3
Wauw wat is je vogeltje prachtig <3

That's me
Leuke kip zo

Jindai
Dankje
Heel mooi vind ik je orka( ga ik vanuit) heel origineel kea kleur

Saskia
Dank je ;)

Ik heb nieuwe verf gescoord en man wat werkt dat gelijk weer fijner
Op de foto lijkt het rechteroog nu weer raar in het echt heb ik dar minder maar nu blijf ik er naar kijken -O- vanaf de trap fotograferen werkt duidelijk ook niet helemaal maar ok :=

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:19

Leuk idee Seven!

Ik ik wil je niet op het verkeerde been zetten maar het lijkt of het voor ons rechter oog ietsje omhoog moet?

Dankjewel! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:33

Ik ben al wat dagen alleen thuis en schilder dan graag door in de avond, Roodborstje gaat lekker en morgen door met mijn Schaapjes, tenzij dan toch het Roodborstje weer roept :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:12

Ja denk dat dat oog ook iets hoger wellicht iets groter moet :=( nouja groter anders :D )
Geen probleem tis voor mezelf dus we modderen lekker door

Ook weer prachtig deze roodborst <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:31

Even naar wat updates terug gekeken en op blz 7 was dat oog ook wat groter :j

Dank je! :D

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:41

Ja en ik heb niets aan de grote veranderd dus moet echt even kijken wat er niet ging zoals ik wou

Het is heel lastig kwa licht in m'n werkkamer heb een speciale lamp maar door de olieverf werkt dat ook niet zo want dat reflecteerd het licht steeds
Moet echt uitvinden hoe ik dat ga aanpakken met een groter doek :D

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:12

Ik zal m'n blote billen ook nog even showen. Of ja, het zijn niet mijn eigen billen :Y)
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:32

Wordt heel mooi Saskia!

Kan je de lamp niet hoger plaatsen Seven? Dat helpt bij mij wel maar hoe groter hoe lastiger wel ja.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 08:47

Ja dat was ook mijn plan maar snoer is vrij kort en met m'n schuine wanden heb ik nog geen plek gevonden waar ik hem aan kan hangen
Opruimen van m'n mega rommelige atelier is echt stap 1 denk ik :=

Mooie billen hoor :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 09:17

:))
Creatieve chaos :D Het is dat mijn “atelier” ook de woonkamer is :') moet het wel een beetje bijhouden

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:41

Wat gaan jullie hard! Leuk om (voor mij) nieuwe namen voorbij te zien komen :) Ik lees even bij vanaf pagina 9:

Signe: Ik vind jouw bijdrage aan de challenge heel geslaagd, wat een zacht resultaat. De kleurencombinatie is top!

Nick_en_ik: Toffe schetsen (gekrabbel zou ik het niet noemen ;) ), heel geslaagd zo met die witte accenten.

Oji: Prachtig portret en hele toffe schetsen op dat zwarte papier, mooi los en dynamisch.

Seven: Ik vind je silhouetten zo mooi, en je hebt inderdaad een herkenbare dame! Je schilderij vordert ook goed, ziet er super uit! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Kaatastrof: Ik ben fan van je "smurfenpaard"! Heel mooi, en peach fuzz past er inderdaad perfect bij.

Fnanne: Indrukwekkend, je icoon. Ik vind je proces met het goud ook erg boeiend!

Django_MetteL Je digitale portret ziet er top uit, heel benieuwd wat je er verder mee doet.

Coco4life: Goed bezig, je schilderij is heel tof met al die kleuren!

Vikawiek: Zeer geslaagd stilleven! Plakkaatverf is niet makkelijk, je hebt het goed beet!

Jis_: Jeetje, jouw pestvogel is echt perfect! Supermooi. Je roodborstje wordt ook geweldig, de kleuren knallen nu al!

Thats_Me: Ik ben fan van je kipje, doe je het met inkt?

Jindai: Ik ben fan van je stijl! Het contrast tussen die kleuren werkt echt goed en de stippen geven inderdaad een mooi effect.

SaskiaB: Mooie billen :D Je hebt alle schakeringen in de huid prachtig neergezet.

Nog een hertje met alcoholmarkers en een beetje potlood:

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 20:57

Jis: je roodborstje doet me denken aan kerstkaarten uit het victoriaanse tijdperk <3 die hadden ook van roodborstjes, en het weer wat we nu hebben past ook goed wel :D

SaskiaB: ik vind de schakelingen en nuances in kleur van de huid heel goed gedaan :j veel succes verder nog :D

Kallipooh: Dankje! Wat is je hert mooi zacht, het lijkt bijna wel digitaal

Mijn schilderij is af. Viel uiteindelijk heel erg mee, 2 keer een kleur over geverfd maar het eindresultaat is minder onsamenhangend dan ik eerder dacht dat het ging worden. Veel bomen zijn uiteindelijk een midden toon geworden in plaats van het licht en donker wat ik in mijn gedachten had, met het bruin mengen had ik best wat moeite.
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:09

Dank je kallipooh! <3
Wat een mooi fragiel ogend werk! Geen fantasiedier maar wel duidelijk van jouw hand! <3

Dank je vikawiek! :D Leuk. Roodborstje in de sneeuw wil ik ook nog eens doen.
Heel gaaf geworden, mooie robuuste bomen :j lief en vrolijk werk! <3

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 22:14

Mooi werk vikawiek! Leuk uitgewerkt en de kleuren passen goed bij elkaar <3

Kallipooh, wat een onwijs tof hert heb je gemaakt van alleen alcohol markers en potlood. Erg knap!

Jis_ wat leuk roodborstje en dat andere vogeltje (ik weet even de naam niet meer :Y) ) is ook heel goed gelukt. Leuk weer! <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:21

Mooi je hert <3 Kallipooh
Knao met dat medium en dan zo gedetailleerd

Mooi vikawiek leuke stijl :j

Ik heb het grote schilderij even aan de kant gezet, tussen door even 3 opdrachten gemaakt *\o/* dienkomen later eens en een begin aan het zusje van het grote schilderij nu alles met olie opgezet dus enkel de basislaag is hiervan er op

Afbeelding

Morgen maar eens een betere foto maken :Y)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:54

Tussendoor even 3 opdrachten maken _/-\o_
Mooi begin :j

Over opdrachten, die ik eigenlijk niet meer aanneem behalve als het gaat om vogels schilderen. Eind vorig jaar kreeg ik een telefoon van iemand die mijn expositie had gezien met zijn vrouw en hij begon over mijn IJsvogels. Ik dacht leuk interesse in een schilderij *D nou niet dus :)) Ze hadden jaren geleden een IJsvogel beeld van koper laten maken maar ze waren nooit tevreden geweest over het schilderwerk wat het had gekregen.
Ik dacht neeeeee!! Dik teleurgesteld -O- :P maar het klonk als een man op behoorlijke leeftijd en dan vind ik gewoon nee zeggen moeilijker blijkbaar :') en ik zei dat ik zoiets nog nooit gedaan had (is ook zo) maar wel even naar het beeld wilde komen kijken. Ik erheen, bleek het een oudleraar van de basisschool te zijn en een heel leuke ook <3 toen kon ik helemaal geen nee meer zeggen :D
Nu ben ik de vogel aan het beschilderen en ik moet zeggen, best leuk om te doen.

Ik vind het niet zo netjes om foto's ervan te gaan plaatsen online maar vond het wel een leuk verhaaltje om te delen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:02

O dat is heel leuk om te doen jis wat een leuke opdracht <3
Ben nu wel reuze benieuwd trouwens

Ja ik heb twee bordjes en een tekening tussen door gemaakt waren kleinere werkjes heel leuk om te doen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:57

Seven schreef:

Ja ik heb twee bordjes en een tekening tussen door gemaakt waren kleinere werkjes heel leuk om te doen

Leuk Seven!

(ik kan wel een pb met foto sturen als hij af is)

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:33

Wanneer word het challenge topic aangemaakt?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:33

Jis_ schreef:
Seven schreef:

Leuk Seven!

(ik kan wel een pb met foto sturen als hij af is)

Ja dat graag dat zal ik heel leuk vinden *\o/*

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:24

Wat een heerlijk topic. Ik heb niet alles gelezen, maar wel alles bekeken en geniet echt van de diversiteit. Ik ga proberen mee te doen met de challenge...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:19

Een vosje geschetst
Niet helemaal tevreden maar voor een schets maakt dat toch niet uit

Afbeelding

En voor de challenge

Afbeelding

Seven: mooie basis al!

Vikawiek: Leuk geworden! kan zo in een kinderboek

Kallipooh: ik ben altijd zo’n fan van je werk <3 Vooral je fantasiedieren van een aantal jaar terug.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 22:57

Ik heb nog steeds geen tijd gehad om met de challenge bezig te gaan, oeps :')

Wat komen er weer gave dingen voorbij!!

Selina, dat vosje ziet er echt zo knuffelig uit, zo schattig

Seven, die basis ziet er al goed uit! Snap de beslissing wel om het grote schilderij even aan de kant te leggen, soms zie je het zelf ook niet meer als je een hele tijd aan het werk bent geweest

Vikawiek, ohh die stijl is geweldig!
Het voelt zo heerlijk vrolijk aan door de kleuren <3

Zelf heb ik wel een roodborstje af kunnen maken! Binnenkort laten we hem afdrukken op groter formaat om als cadeau aan mijn beppe te geven, ze is gek op roodborstjes en wil al heel lang dat ik een tekening maak van eentje.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 23:08

Mooi roodborstje
Je achtergrond past er ook top bij :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:42

Dankjewel!!
Ik wou het in die warme tonen houden, ook een beetje gekeken naar wat bij mijn pake en beppe in huis past qua kleuren omdat het daar komt te hangen natuurlijk.

Ik ben nog niet helemaal thuis in de vogels, en vind het ook wel grappig hoe anders mijn stijl zich ontwikkeld met vogels tegenover mensen, daar werk ik echt heel anders mee