[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:13

Hele mooie werken weer! <3 en bedankt voor de complimentjes op mijn vorige werkjes, had geen tijd om te reageren. :o

Zit in mijn laatste tentamenweek voor de centrale examens. Moest nog een opdracht inleveren voor kunst, je moest een schilderij maken met verschillende kunststromingen. Surrealisme, expressionisme en nog wat anderen waarvan ik de namen niet meer weet. :+ kwam er laat achter dus moest heel gehaast nog een schilderij in elkaar flansen. Uiteindelijk nog wel grappig geworden. :DAfbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:23

Wat cool!! :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:45

Wat een mooie inspirerende werken maken Julie <3

Vandaag mijn pasteltekening afgemaakt

I love you from every way I look
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:48

Haha geweldig, alsof hij de telefoon per ongelukheeft geopend op selfiestand :))

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:54

Gaaf Jeika!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:54

Heel leuk Janouk! :D

Alleen het gezicht nog, kan al wel met kleur aan de kleding beginnen maar twijfel of ik eerst de onderschildering helemaal klaar wil hebben voor ik die stap maak

Afbeelding

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:13

Kaatastrof, Sheran en Mkango, wat ontzettend gaaf die prints! Ik wil eigenlijk ook eens een poging doen in linosnede, welk materiaal raden jullie aan voor een beginner?

Jis, echt leuk om die opbouw in je schilderij te zien. Kan niet wachten om het met de kleuren te zien :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:59

Kaatastrof schreef:
Bedankt voor de leuke berichtjes zeg! Ja, lino is echt zo tof!! Ik had het nog nooit gedaan tot afgelopen zomer. Zo plots ingerold. Weet zelf niet eens meer hoe :+ Ik heb zo'n starterskit van Esdee gekocht. Daar zaten 2 plakes lino in, inkt op waterbasis, een rollertje en een guts met 2 mesjes. Ik gebruik nog altijd hetzelfde materiaal. Dus is zeker wel het waard. Heeft ook niet zo veel gekost. Ik heb verder een heul groot stuk linoleum gekocht online voor weinig geld en daar snij/knip ik gewoon stukken uit. Dat is de lino die je op de foto's ziet. Het is een stuk dikker en stugger dan de Esdee lino in het starterskitje. Maar ik vind het wel fijn werken.

Sassycas, een paar pagina's terug had ik gepost hoe ik er mee gestart ben! :) Ik raad dit setje aan. Verder ook handig als je een stuk glas/plat plastic hebt om je inkt op uit te rollen. Ik deed dat een periode op kalkeerpapier dat ik vastplakte aan mijn tafel of glad karton maar dat is niet handig :') Nu gebruik ik een plastic snijplankje.

Bedankt voor het compliment trouwens <3

Jeika, wat een super tof kunstwerk! Leuk bedacht en de uitvoering is zo vrolijk. Heb je er goede punten voor gekregen?

Ik had hem al zien passeren Janouk, I love it! Brengt me op ideetjes om ook eens paarden uit vreemde hoeken te proberen tekenen :))

Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat Jis. Je opbouw is al erg mooi, doe ik je niet na.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:37

Ja Kaatastrof had mij ook goed op gang geholpen!
Ik ben naar een hobby kunstzaal gegaan en heb daar harde lino, een gutssetje, een inktroller en linoverf/inkt gekocht:)

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:43

Kleur! :D <3

Met een ander kleurenpalet dan gebruikt is bij het origineel, zoals rode oker, is het even uitvogelen, kleuren werden eerst niet mooi maar gaat nu de goede kant op. Straks nog een laagje om de verkeerde kleuren weg te werken.

In plaats van rode oker gebruik ik gebrande Sienna en cadmium rood high. Dit stopte ik er te weinig in in het begin waardoor het groen te koel werd. Lood wit valt af dus ook dat wit moet (helaas) vervangen worden. Vroeger liepen kunstschilders nogal eens loodvergiftiging op.

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:43

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:57

Sinds gister bezig met mijn poes Horus 80x60 op katoen met acryl.

Het schilderijtje, met Kerkuil, op het schilderij is gemaakt door een vriendin en links komt een hangplant.

‘Grote schoonmaak’
Afbeelding

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 16:35

Jeetje Jis, wat ben je lekker bezig! Ik dacht dat jij vooral met olieverf werkte, maar ook wel regelmatig met acryl dus? Vind het wel een soort olieverf effect hebben, heel cool.

Janouk, heerlijk perspectief, favoriete uitzicht, haha!

Jeike, heel leuke ingeving gegeven aan je opdracht!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:44

Ja gaat heerlijk, zit heel veel achter mijn ezel :D Jij op het moment wat minder bezig?

Ik ben jaren geleden begonnen met acryl en soms vind ik met wat losser werk het wel leuk om dat er weer bij te pakken. :j Dank je!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:26

Ondanks dat het gehaast was is ie leuk Jeika! De simpele verf stroken in het gras geven wat textuur en dat past er goed bij

Wat grappig Janouk :D herkenbaar beeld ook!

Alle lino's die werden gedeeld zijn echt heel mooi! Tof hoe je van iets in 3d weer een 2d plaat maakt. Ik zou het niet kunnen met wat je niet moet snijden en wat je moet spiegelen. Ik heb al moeite met wat ik wit moet laten in aquarel :')

Lekker bezig jis!
De vouwen in de hoofddoek en in de kleding zijn al heel treffend. Zo'n onderschildering doet me altijd aan zo'n geromantiseerd beeld van een oude meester denken die op zijn atelier aan het zwoegen is :D
Ik ben benieuwd naar de kat, ik vind hoe jij de vacht van katten neerzet heel mooi <3

Ik heb deze opdracht mogen doen voor Jis. Het was heel leuk om een andere pose te doen dan gewoonlijk en ik ben best heel tevreden voor een keer :D en de opdrachtgever ook, en dat is nog leuker
Afbeelding

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:43

Wauw, die lijkt wel uit het doek/papier te springen!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 19:54

Prachtige sfeer te pakken Vivawiek! Heel mooi gedaan.

Jis, inderdaad, ben met mijn één na laatste jaar bezig van de studie en dit jaar nog examens. Waaronder aanstaande vrijdag. Dus helaas geen tijd voor tekeningen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:12

Vikawiek, is dat louter met aquarel? :wow: Wat ontzettend gedetailleerd en mooi. Hoeveel uren zitten daar in?

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:27

Zo hee Vikawiek, die is goed gelukt!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:26

Dank jullie wel :D

Kaatastrof schreef:
Vikawiek, is dat louter met aquarel? :wow: Wat ontzettend gedetailleerd en mooi. Hoeveel uren zitten daar in?

Ik denk zo'n 20 uur?
Het is niet helemaal met aquarel, alleen de onderste laag. Daarmee creëer ik een basis voor het potlood en maak ik de uitloop van paard naar papier. Na de aquarel ziet het er zo uit. Op deze foto had ik de schetslijnen er weer opgezet met wit potlood
Afbeelding

En hier een mooie vergelijking met alleen aquarel met daarnaast potlood
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:38

Oh wauw, niet gedacht dat je onderlaag zo donker was. Heb al veel mooie dingen gezien met die combinatie van mediums. Zal toch eens zelf potloden moeten aanschaffen ooit.

Alleen aquarel is ook mooi maar duurt lang :+

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:41

Nog mooier dan gehoopt, heel blij mee! <3 Leuk dat je er zelf heel tevreden over bent want het is ook echt een sterk werk (dat zeg ik niet omdat het mijn paard is). Ik bofkont! :D

Wat ontzettend leuk om ook je opbouw te zien :j

Mag ik die tussenstappen opslaan? Vind ik leuk om te hebben ook

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:08

horsiegek schreef:
Prachtige sfeer te pakken Vivawiek! Heel mooi gedaan.

Jis, inderdaad, ben met mijn één na laatste jaar bezig van de studie en dit jaar nog examens. Waaronder aanstaande vrijdag. Dus helaas geen tijd voor tekeningen.

Daar gaat veel tijd in zitten kan ik me voorstellen, is ook belangrijk :j succes vrijdag!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:12

Kaatastrof schreef:
Oh wauw, niet gedacht dat je onderlaag zo donker was. Heb al veel mooie dingen gezien met die combinatie van mediums. Zal toch eens zelf potloden moeten aanschaffen ooit.

Alleen aquarel is ook mooi maar duurt lang :+

Aquarel gaat wel snel vergeleken met potlood, over de laag aquarel doe ik max 2 uurtjes inclusief droogtijd. Potlood daarintegen :+ ik laat de aquarel als het klaar is wel een dag drogen zodat de potlood goed pakt, ookal is het droog.
Ik stem de kleur van de aquarel af op de vacht. Ambros hier was zwart in de schaduwen met bruin erdoor. Maar witte paardje laat ik meestal helemaal wit met uitzondering van de neus en ogen, die krijgen wel een laagje aquarel.
Jis_ schreef:
Nog mooier dan gehoopt, heel blij mee! <3 Leuk dat je er zelf heel tevreden over bent want het is ook echt een sterk werk (dat zeg ik niet omdat het mijn paard is). Ik bofkont! :D

Wat ontzettend leuk om ook je opbouw te zien :j

Mag ik die tussenstappen opslaan? Vind ik leuk om te hebben ook

Fijn dat je er blij mee bent :D dat is toch wel het allerleukst aan opdrachten, de reactie van de eigenaar van het dier
Tuurlijk mag dat!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:44

vikawiek schreef:
dat is toch wel het allerleukst aan opdrachten, de reactie van de eigenaar van het dier

Vind ik ook :j