[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:30

01San schreef:
Is dat niet op het gehele forum?
Ik zie alleen staan: wie is er online en dan gebruikers op dit forum: en dan bokt namen en gasten

Het zijn de bezoekers die op dit moment kijken naar het 'forum' [UK] Uit de Kunst, dus niet alleen dit topic.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:54

Ik lees ook mee, ik lees wel alleen jou berichten via de knop geplaatst door de TopicStarter :j
Maar echt een leuk verhaal!! lekker doorgaan zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:10

Jeff heeft een lange- korte broek aan, een basebalshirt waardoor je goed zijn gebruinde schouders en gespierde armen ziet en hij heeft zijn haar vers opgeschoren met stekels erin. Ook ruikt hij weer naar een lekker geurtje.

Het enige wat ik minder vindt, is dat hij lange sokken in zijn Nike airmax draagt.. Normaal gesproken zou ik dat echt als een afknapper zien bij een jongen. Met de gehavende, maar wel heel sexie benen van Jeff er boven, kan het wel door besluit ik.

De zus van Jeff heeft zijn haar gedaan, aldus Jeff. Volgens Jeff is zij net een wandelende make-updoos ,daar zij zoveel make-up draagt.

"Ik hou niet van make-up zegt hij", terwijl hij mij een knipoog geeft.

Het is enorm genieten zo naast Jeff in zijn auto. Blijkbaar kent hij veel mensen in Zandvoort want hij wordt continue begroet. We rijden door een laan met allemaal hoge bomen. Prachtig is het!

Bij een park parkeert hij de auto. Hij moet even langs wat jongens zegt hij en even later komt hij weer terug. Wat hij precies gedaan heeft kan ik niet zien.

Vlakbij het strand van Zandvoort blijkt de moeder van Jeff te wonen. Het is een kleine witte vrijstaande bungalo-woning. Er staat ook een zwembad in de achtertuin, kan ik door de ramen zien. Dat ziet er veelbelovend uit.

Samen met Jeff loop ik naar de voordeur die al door zijn moeder wordt open gedaan voordat we aangekomen zijn. 3 kleine chihuahua 's, rennen naar buiten en springen blaffend tegen mij op. Dit doet best wel zeer aan mijn blote benen.

De moeder van Jeff is net zo klein als de vader van Jeff. Ze draagt alles in tijgerprint en ze heeft een blonde knot recht-op haar hoofd staan. Ook heeft ze veel oogschaduw op en draagt ze goud.

"Hée, lekker ding van me, zegt ze terwijl ze Jeff in haar wang knijpt. "Wat heb je nou weer voor nieuw, meiske meegenomen"?

"Hoi!" Zeg ik terwijl ik probeer los te komen van de Chihuahua 's. "Nou kom maar mee kerel van me, je wordt nog eens een echte cassanova met al die grietjes van je, zegt ze terwijl ze Jeff aan zijn arm naar binnen sleurt.

Ik besluit maar rustig te volgen in de hoop dat het binnen wat minder ongemakkelijk zal zijn. In de keuken staat een man van wel bijna twee meter lang. Naast de moeder van Jeff is dat best wel een maf gezicht.

Ik besluit mij netjes aan hem voor te stellen en ik krijg een ferme handdruk terug. "Wouter", antwoord de man. Op de bank zie ik een meisje van een jaar of 12 zitten. Dit zal de dochter van Wouter zijn.

Ze ziet er aardig uit met bril en twee staarten in. Wel lijkt ze mij niet een van de slimste en dat blijkt ook wel als ik haar hoor praten. "Jeffie kom je straks ook mee spelen, buiten op de schommel"? Vraagt ze terwijl ik aan Jeff kan zien dat hij daar alles behalve zin in heeft.

De moeder van Jeff gaat op de grond op een kleedje zitten. Er staan banken genoeg. Ze komt op mij erg onderdanig over richting haar vriend Wouter. Bij alles wat ze zegt, vraagt ze zijn goedkeuring. We krijgen niks te drinken want Wouter vind dat wij dat prima zelf kunnen pakken, aldus de moeder van Jeff.

Aan Jeff te merken is hij het al snel zat in de woonkamer en daarom gaan we naar zijn slaapkamer. Ik help hem met het tillen van een aantal tassen.

Eenmaal op de slaapkamer van Jeff blijken mijn vermoedens wel te kloppen. De moeder van Jeff is jarenlang mishandeld geweest door haar ex-vriend, na de vader van Jeff en voordat ze Wouter trof. Op zich is Wouter een prima vent aldus Jeff, maar heeft hij wel de broek aan in huis. Macy, zijn dochter blijkt een IQ achterstand te hebben. Vreselijk irritant kind, aldus Jeff.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:34

Leuk verhaal hoor! Alleen die cd's en discman... Dat is écht te gedateerd. Zonde. Verder heel leuk, de spelfouten probeer ik als super taalfanaat langs te lezen. Ik kijk weer uit naar het volgende hoofdstuk :D kom maar door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:40

Shalimar schreef:
Leuk verhaal hoor! Alleen die cd's en discman... Dat is écht te gedateerd. Zonde. Verder heel leuk, de spelfouten probeer ik als super taalfanaat langs te lezen. Ik kijk weer uit naar het volgende hoofdstuk :D kom maar door!

Ja sorrie, Shalimar

Het verhaal komt origineel uit die tijd! ;) 2003 ongeveer! Walkmans waren toen vét! 8-)

pmarena

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:15

Nou dat "daar" viel mij dan totaal weer niet op, ik zou bijna terug gaan lezen om te kijken of jullie gelijk hebben, haha :D Het verhaal is nog steeds heel erg boeiend +:)+

En joh die leestekens, haar/zijn en weet ik wat daar lees je dan toch gewoon overheen want kan me best voorstellen dat je als TS dan minder zin krijgt om stukjes te plaatsen en WIJ WILLEN MEEEEEEEEEER <<)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:38

Shalimar schreef:

Vind de walkman juist leuk, doet me denken aan de boeken die ik vroeger las

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:59

Beetje jammer dat er aldoor gewezen moet worden op ‘fouten’ of andere dingetjes die sommige opvallen.

Laat TS gewoon lekker schrijven en lees of lees niet. Het zou toch jammer zijn als TS hierdoor ontmoedigd gaat worden terwijl er zoveel mensen met plezier haar verhaal lezen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:01

Ik stoor mij ook niet aan de fouten, ik vind het heerlijk om te lezen ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:25

chinou schreef:
Beetje jammer dat er aldoor gewezen moet worden op ‘fouten’ of andere dingetjes die sommige opvallen.

Laat TS gewoon lekker schrijven en lees of lees niet. Het zou toch jammer zijn als TS hierdoor ontmoedigd gaat worden terwijl er zoveel mensen met plezier haar verhaal lezen.

Dat dus!

TS heerlijk geschreven weer, ga vooral door..... ah bah is 17.00 geweest dan had je geen tijd meer toch?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:26

Ik kijk meerdere keren per dag voor een nieuw stukje. Je schrijft zo levend, echt heel knap. Ik zit er helemaal in en denk zelfs 's avonds op de bank weleens aan je verhaal :D

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:36

Talietjuh schreef:
Shalimar schreef:

Ja sorrie, Shalimar

Het verhaal komt origineel uit die tijd! ;) 2003 ongeveer! Walkmans waren toen vét! 8-)

Dat is wel fijn om te weten! Ik kon niet plaatsen in welke tijd dit verhaal afspeelt.

Het was een beetje verwarrend, een discman met een luxe smartphone in mijn gedachte. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:13

Bedankt voor de leuke reacties Bokkers :):) Ben blij met jullie hoor! Ga zeker niet stoppen!

Foutje van mij! Op een Nokia 3210 kan je natuurlijk nog niet Appen >;)

Het heeft ook voordelen hoor, jullie oplettendheid! :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:17

chinou schreef:

Dit idd!

Ik vind die walkman geniaal. Denk dat de meeste pubers van nu niet eens weten wat het is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:24

Mijn walkman was vroeger mijn beste vriend, ik had er een speciaal tasje voor zelfs! <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:39

Oké, kort stukje daar het kan! :)

De kamer bij de moeder van Jeff is klein. De twijfelaar is wél net groot genoeg voor twee personen. Jeff zit op de rand naast mij en begint wat spullen uit te pakken.

"Nu weet je best wel veel van mij Streep", zegt hij, terwijl hij mij liefdevol aankijkt.

"Ja, ik krijg een beter beeld van jou, en toch vraag ik mij af waarom je niet gewoon werkt", durf ik terug te zeggen. Ik zie dat Jeff zijn keel schraapt, voordat hij verder praat. "Eigenlijk ben ik er gewoon ingerold Streep", ik heb lange tijd op straat geleefd weet je", toen mijn moeder nog met die foute vriend samen was".

"Bij ons thuis is er altijd wat aan de hand en op deze manier weet ik mijzelf goed, genoeg te redden." Er was geen ruimte voor school, daar wij veel verhuist zijn." Elke x opnieuw wennen, was niks voor mij en daarom vluchtte ik de straat op".

"Ook thuis kwam ik niet tot rust. Nu nog steeds niet. In de tent voel ik mij op mijn best."

Ik besluit begripvol te knikken en niet verder te oordelen over Jeff zijn verhaal. De tijd samen is mij nu te kostbaar.

"Zullen we gaan zwemmen?" Vraagt Jeff. "Ja leuk!" Reageer ik enthausiast.

"Oké, ik haal even een badpak bij mijn moeder vandaan."zegt Jeff en hij verdwijnt naar de woonkamer.

Het duurt lang voordat hij terug komt en het lijkt wel of ik de moeder van Jeff hoor huilen. Na lang dubben besluit ik ook naar de woonkamer te gaan.

Eenmaal binnen zie ik Jeff naast zijn moeder gehurkt zitten met een arm om haar heen. De moeder van Jeff is hysterisch aan het huilen en moeilijk te verstaan. Ik weet niet zo goed waar ik mijzelf moet plaatsen nu.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:48

Ooooohhh nee! Waarom is ze hysterisch aan het huilen? Aaaaargh!

Verder, ga zo door, ik ben echt verslaafd!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:53

Next next next!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:57

OMG ga verder please

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:15

Ah ts doe dit ons niet aan!!!!!!!!!!!
Meeeeerrrrrrr

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:36

Ik ben nu ook hysterisch aan het huilen hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:48

Ik vind het knap hoor, het leest heel boeiend, rustig, met veel "beeld" en gevoel bij je personages, èn het is toch elke keer weer zo spannend dat je meeeeeeeeer wilt, en dat in zulke kleine stukjes +:)+

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:51

ahhh nu moet ik wel steeds checken of er een stukje bij is want zo kan ik niet werken :D :D :o :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:45

Heel lief jullie input :j Bedankt!!

De moeder van Jeff gaat verzitten..het huilen wordt minder en Jeff komt overeind. "Kom mam, nu moet je Fleur even helpen aan een badpak".

"Kom maar meiske", zegt de moeder van Jeff, we lopen wel even naar onze slaapkamer. Al snikkende loopt ze voor mij uit naar de kamer waar een deur al open staat. Ze snuit nog even heel hard haar neus.

Op het grote witte bed met zilveren dopjes ligt iets harigs verscholen. Het blijkt 1 van de Chihuahua 's te zijn.."Je moet goed kijken en dus niet zomaar op het bed ploffen, zegt de moeder van Jeff, nog met een brok in haar keel. "Voor je het door hebt, is Molly, Daisy of Friebel geplet"..."Wouter heeft ooit Daisy's pootje gebroken weet je?" "Arme Daisy, helemaal gewond...

Nog even en het lijkt of de moeder van Jeff alwéér in huilen uitbarst.

"Fleur is het toch?", weet je ik heb een moeilijk leven Fleur en soms wordt het mij nog steeds te veel...ik heb chronische pijn aan mijn gewrichten". Even later begint de moeder van Jeff idd wéér hysterisch te huilen...

"Niet te veel aandacht aan besteden", hoor ik Jeff zacht vanuit de gang fluisteren terwijl hij mij een knipoog geeft. "Dit hoort bij mam, laat haar maar."

"U, heeft mooie spullen!", besluit ik te zeggen in de hoop het gesprek een andere wending te geven.

De slaapkamer hangt vol met kleding, sjaals, kettingen en andere vrolijk gekleurde spullen. De voorkeur voor tijgerprint komt overal in terug. De moeder van Jeff praat al snikkende honderduit over haar leven, haar exen, de kinderen, haar ziekte en alle ellende die ze heeft mee gemaakt.

Uit een la vol zwemkleding mag ik kiezen. "Vera de ex van Jeff droeg altijd deze."zegt de moeder van Jeff, terwijl ze iets naakts naar boven houdt. "Prachtige meid was het", lief ook! "Mis haar nog steeds,"maar inmiddels houdt ik de tel niet meer bij van Jeffs zijn vriendinnetjes, weet je!""jij bent trouwens erg rustig"... De moeder van Jeff kijkt mij bedenkelijk aan en ik besluit voor een lichtblauw badpak, met een mooie omslagdoek te kiezen dat niet te veel opvalt.

"Meid", je weet niet wat je kiest", roept de moeder van Jeff. Neem toch wat sexie's van me". "Je bent toch geen muurbloem?"

"Je wilt niet weten hoeveel mannen ik heb gehad ", heerlijk toch, een beetje pronken hier en daar". "Je bent toch geen 80"!..

"Jeff!" "Je hebt wel een maf wijfie die uitgekozen hoor!" Schreeuwt de moeder van Jeff, richting de woonkamer terwijl ze die kant op loopt.

Jeff heeft inmiddels zijn zwembroek aan en nadat ik mij ook heb omgekleed, lopen we samen naar de tuin. Op de schommel zit Macy. Ze heeft haar walkman in en zingt zachtjes mee met de muziek.

"Wat ben je mooi", zegt Jeff lief terwijl hij mij van top tot teen bekijkt ". Ook Jeff ziet er geweldig uit in zwembroek. Ik besluit ook even op mijn telefoon te kijken en zie dat ik een sms,je heb van Robert.

mYrthee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:02

NIET STOPPEN!!!!