[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 15:18

Heul lange post incoming :+

Pagina 6:
Pluizebolpum: wat leuk geworden en dat met potlood, als je zou zeggen hij is met pen gedaan dan had ik je ook geloofd!
Jis_ : flinke uitdaging met al die patronen op de achtergrond en op het jurkje, ga je die ook er in verwerken?
Sjolvir: wat een leuk kopje heeft je hond, ik moest meteen aan dit filmpje denken
https://www.youtube.com/watch?v=8ZHoULa5DAo
Je tekening is ook leuk, leuk om op te hangen!
NESCAFE: mooie zachte stijl hebt je, de lieve vriendelijke blik van het paard heb je ook mooi er op weten te krijgen!
_roodvos_: leuke stijl heb je! dat vosje vind ik ook schattig zo erbij, past zo leuk bij je nickname. Markertechnieken en de kleur overgangen zien er ook goed uit! Een voordeel van copics is dat je ze weer bij kan vullen als ze op zijn, dan kunnen ze weer een ronde mee.
Fnanne: jouw verslavingen zijn zo herkenbaar, zo..zo… herkenbaar :') ik heb nu ook zin in koffie!
Viennanova: volgens mij is het antwoord op je vraag al gegeven, maar ik loop wat achter met bijlezen en ik weet niet of deze tip al voorbij is gekomen. Ik doe zelf indien mogelijk witte plekken vrijhouden van kleur, wanneer dat moeilijk of bijna onmogelijk is gebruik ik nog wel eens iets om het mee te maskeren. Zoals een stukje maskeertape (op maat knippen en opplakken), of maskeervloeistof aanbrengen. Maskeervloeistof is te krijgen in potjes dat je het zelf moet aanbrengen met een penseel, maar ook verkrijgbaar in pen uitvoering. Het is vloeibaar, en droogt als een soort plastic achtig laagje op op je tekening en zo kan het delen van je tekening beschermen. Zodra het niet meer nodig is kan je het voorzichtig met een gum of met je vingers weg gummen
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... -6DDr4NrbI

Pagina 7
sanneb wat een schatje met de balonnetjes!
Eclair:
eclair98 schreef:
Telpeva: de marker koningin :D :D

Ik werd er even stil van dank je <3
Marley93: Wat een schatje is Hamlet! mooie kleurcombinaties heb je er in gedaan
Pluizebolpum: die cactus en het verhaal van je broer :') ahhh die wil je toch spontaan een kop warme choco geven zo'n jongen!
Fnanne: wat een ontzettend leuke serie heb je bedacht, ik denk elke keer weer: jep die herken ik! bij deze ook weer: mijn eerste gedachte was jaaaa telefoon! en toen zag ik dat hij ook op de pagina van dit topic staat, en toen dacht ik wéér jaaaa ik herken dit _O-
Sjolvir: De kleuren passen goed toch? ik herkende hem er wel in! mooie groene specht
Art_Ificious : Je klinkt wat negatief maar ik herkende hem meteen! Jacob uhh Taylor Lautner :D
sanneb: een troostje, ik kan ook niks met potloden, ik vind het tof dat je het hebt geprobeerd. Ecoline gaat je wel altijd goed af
Kiwiris: Aaaargh die vind ik leuk <3 wát een leuke stijl en humor!

En nu heb ik geen tijd meer voor de rest, later meer :D

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:24

Even off topic, maar valt ook onder kunst :o
Wat ik ook gaaf vind om te doen is mijn kids tss pakken _O- :Y)
Een andere vorm van creatief zijn zonder papier dan.
Afbeelding

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:37

Cool Esterke!

@Telpeva, ik ga het verder niet helemaal uitwerken zoals op de foto en hou de achtergrond en jurk vrij simpel. Jurk wordt nog wel een beetje anders. Stof op de bank krijgt ook nog wat meer verf.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:15

:D leuk dat veel verslavingen herkenbaar zijn :j
De eerste week zit er alweer op :oo
Time flies! :)

Mijn laatste verslaving-plaatje (voorlopig) is deze:

Afbeelding
#7 :)

Jorex

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:39

Wat een gave werken allemaal weer!

Ik ben bezig met een zeehond nu, maar dat gaat nog wel even duren, sinds dat ik overdag weer naar Groningen ben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:40

Fnanne schreef:
:D leuk dat veel verslavingen herkenbaar zijn :j
De eerste week zit er alweer op :oo
Time flies! :)

Mijn laatste verslaving-plaatje (voorlopig) is deze:

[ [url=m/dlyGxV.jpg]Afbeelding[/url] ]
#7 :)

Aaah zo mooi.

Wil ook weer een aquarelwerkje maken denk ik.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:32

Eerst maar even de post met reacties op voorgaande werken...
Sjolvir Lol, die gekleurde vingertjes, erg bekend. Leuke manier van kleurtjes uitproberen zo, met die letters. Ik maak er meestal een zooitje van :o . En ik zie potentie met die verf, het idee zo van dat gele paardje vind ik erg aansprekend.
Fjord inderdaad niks meer aan doen, die is echt mooi geworden zo!
Telpeva De WIP draak is zo al leuk. Benieuwd hoe die er af uit ziet!
Malenka O, zo dromerig. Meer detail is niet altijd nodig, zo ziet ie er ook heel mooi uit.
Veulentje komt me ergens bekend voor :P , leuk om te zien hoe er verschillend mee gewerkt wordt!
Esterke In je eerste post twijfel ik zo welke ik het mooist vind, de leeuw of de Arabier. Wit op zwart vind ik altijd wel een speciaal effect geven en deze is gewoon knap. De Arabier heeft dan weer van die sprekende ogen en er zit zo mooi beweging in. Ik denk dat ik de aap op de voorlaatste plaat eigenlijk mooier vind, vooral de ogen spreken zo.
Bij de tweede post vind ik de pegasus het mooist, vooral die vleugels.
Dat je nog niet zo lang tekent had ik er even niet uitgehaald. Het onderste paardenhoofd vond ik wat tegenvallen t.o.v. de rest, maar snap nu waar dat aan ligt.
Boxerkop is gewoon weer mooi, maar jeetje, wat jij met je kids uitspookt! :oo Die spin, hoe gaaf!!!
_San87_ Ik geloof dat ik die eerste poging ook wel geslaagd vind. Wat is ie mooi zo! Heeft wel iets vluchtigs ook, alsof ie zo weg kan hopsen.
Fnanne Hihi, leuk zo'n serie met verslavingen. Het blijft oogsnoepjes, jouw tekeningen. Liqor 43, mjam, dat was best lekker, al eeuwen niet meer gedronken. Knap trouwens, de kleuren van dat glas van de fles. En de hand. Handen zijn best lastig, vooral als ze dingen vasthouden.
Dat paardenhoofd is gewoon mooi. Heeft iets van stilte in zich. Veulen heeft echt iets springerigs weer. Mooi ook dat weglaten van kleur in het diertje.
Jis_ Ik blijf het een prachtig portret vinden...
xTitanic Oh, zo mooi. Dat oog is geweldig!
eclair98 Leuk die vogels zo! Ik vind vooral de rode kardinaal er echt uitspringen, misschien ook door de kleur. En de ogen. Die zijn knap geworden.
Art_Ificious Ach gos, wat een zoet kopje zo...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:45

En dan nu maar mijn werkjes voor afgelopen weekend en vandaag.

Ghost Adventures
kleurpotlood op zwart papier
Afbeelding
Mijn 'guity pleasure', zo'n grappig programma, kat en ik kijken dat samen (kat heeft bizarre tv voorkeuren) ook helemaal niet eng. Totdat je even wat uit de koelkast pakt, omkijkt en dan in het donker je kat met van die 'flikker' oogjes naar je ziet kijken, met op de achtergrond rond schuifelend gespook op nachtcamerabeelden.

Ook voor Marley een beetje. De Lmao kat kwam oorspronkelijk van de afkorting lmao. Als je die niet snapt klinkt het als een Franse kat "Le-Mao?" en dan slaat bij mij de fantasie op hol (mja, baguette, wijn, baretjes, zó cliche :O ). Het idee van de muis met een pijp om de nicotinevlekken te verklaren leidde tot dit plaatje.

Le Mao et le souris
Origineel getekend met stift, bewerkt in Gimp en een ouderwetsch tintje gegeven.
Afbeelding

De snoepkikkers van Fnanne deden me aan een avontuur met een kikker denken. Kikkers kussen is zinloos. Hooguit krijg je er salmonella van maar in prinsen veranderen ze niet. Nooit. Been there... _O-
En dat zag er lang niet zo mooi uit als dit plaatje. Origineel met potlood, daarna digitaal met Gimp bewerkt.
Afbeelding
En dan vergeet je de lelie reflectie te geven. En dat je sommige data nog netjes met 2018 doet >;)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:09

Ivm tijdgebrek heb ik mijn schetsen van afgelopen week nog niet gefotografeerd dus die komen later.
Vandaag ben ik vooral bezig geweest met een onaf schilderij wat ik op MDF aan het schilderen ben. Ik heb het idee dat hij ondanks de vele gesso lagen hij alsnog de verf opzuigt en zo de kleuren flets worden dus heb ik radicaal direct uit de tube me uitgeleefd met paletmes.

Nu vraag ik me af of het nog wel in balans is omdat de kleuren zo heftig zijn.

Wat vinden jullie? De foto is niet ideaal, met mobiel en slecht licht dus de lamp erop.

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:00

Ik schets lekker verder (sorry dat ik nu even niet reageer op jullie werken!!) en mensen vertelden me laatst dat ik wel eens goed gebruik van Etsy zou kunnen maken. Lijkt me op zich wel leuk, denk dat het erg motiverend werkt!
Maar ik word niet erg wijs van de informatie die ik via Etsy zelf kan vinden... Iemand hier ervaring met Etsy?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:47

Ik vroeg het me ook al af of het een optie voor me zou zijn AlwaysH. Dus ik lees even mee.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:02

Ooit een account gemaakt op etsy, echter begreep ik er niet veel van dus ben er niet meer actief op.

Ik weet dat je via etsy dingen kan tonen en zelfs verkopen. Maar hoe dat te werk gaat weet ik dus ook niet. Ik plaatste liever mijn werk op deviantart daar kreeg ik meer reacties op. Tijd dat ik die ook weer eens ga updaten denk ik :)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 01:16

Als ik het goed lees kan je voor €0,17 een item te koop aanbieden via Etsy. Bij verkoop betaal je een percentage van 5%en 4%+0,30. Beetje apart waarom er niet gewoon 9% staat.
Ik heb altijd het idee gehad dat je echt iets unieks moet hebben of al veel volgers op bijv. Instagram.

Ik snap dan weer niets van Deviantart. Hoe verkoop je daar dan op? Of hij zien mensen je art überhaupt?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:06

Ik zal zo als ik in de trein zit reageren op anderen, maar zet deze er vast op omdat ik met treininternet niet ga proberen iets te uploaden :)

Een vervolg op de verhuizing, ik ben inmiddels mijn kast aan het inruimen met al mijn knutsel/bouw/tekenmateriaal en ik wacht op het moment dat ik daar binnen kom lopen met een doos en er geen plek meer is...
Afbeelding
Mijn moeder beweert ook dat het nooit gaat passen. Ik hou nog even hoop :')

Gebaseerd op Lord of the flies:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:30

:') Pluis die kop van jouw niet-eetbare kikker is geniaal :j
Zo mooi hoe verhalend jouw werken zijn. Inspirerend :j
Wat betreft de hand... Daar kom ik zo nog even op terug :=
Sanneb mdf zuigt als een gek. Ik doe vaak wel 8 lagen...
Ik vind de groenen in je werk mooi, maar misschien inderdaad wel iets heel fel. Misschien naar beneden toe het werk wat 'donkerder' kleuren?
Hoe groot is het werk?
_roodvos_ Pluis noemde mijn werken eerder 'oogsnoepjes' zo wil ik de jouwe ook noemen. Erg fijn om naar te kijken :j
Ik hoop voor je dat het gaat passen...

Afbeelding
Mijn #8
De hand van gisteren zat me niet helemaal lekker. Ik ga handen oefenen :)
En omdat dit soort gedachtenspinsels ook onderdeel zijn van mijn dagelijkse gang (je zou er maar over nadenken) := vond ik dit ook wel in mijn challenge passen.
Het leek mij vroeger zo gaaf... Paarden a la formaat muis. Makkelijk als huisdier... :)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:51

Fnanne 8 lagen :')
Ik ga het voor de volgende proberen.
Hij is 1.20m bij een 1meter dacht ik... mijn grootste tot nu toe. Dat donkere is een goeie dat ga ik proberen, bedankt voor het meedenken.
Wat creatief weer jouw werk. Ik heb ook handen in mn lijstje staan on te oefenen maar heb nog last van uitstelgedrag en blijf maar paarden en gezichten schetsen :j

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:29

Juistem, dan moet er dus wel internet zijn in de trein, anders schiet het ook niet op :+

Pagina 11:
Fnanne: Oh zo leuk :D Deze hand ziet er goed uit wel. Kon je papier het water/de verf aan?
en dankje. Ik hoop het ook, dan kan ik mijn moeder ongelijk geven. Dat is erg fijn, want ze heeft altijd gelijk eigenlijk. O:) (en dan hoef ik niet nog een kast neer te zetten, zo groot is het niet...)
Esterke: die spin lijkt echt uit haar gezicht te komen, echt heel vet! De onderste spin lijkt wat minder 3d, denk dat ik op die plek (niet in een oogkas maar op een bol punt/in het licht dus) ergens een highlight verwacht had ipv effen zwart.
Fnanne opnieuw: Ik hou van kleurtjes :) En heb je m nu over twee bladzijdes heen getekend of is die "vouw" ook getekend op één papier?
Ik ben het ook wel met pluizebolplum eens over die oogsnoepjes :D
Pluizebolplum: Meteen duidelijk te zien wat het is met zo weinig. Superspooky. Je franse kat is meteen een heel verhaal ook. Wat gebeurt er op de achtergrond bij die lantaarnpaal? Er hangt nog een kat tegenaan?
Laatste is ook al zo leuk, prachtige uitdrukking van die (arme) kikker. Je maakt me wel nieuwsgierig naar dat verhaal zo O:)
Met het hoofd van de prinses in de weerspiegeling is wel wat raars :P
Sanneb: Wat is MDF? Ik vind het verschil in "scherpte" storender dan het verschil in felheid, denk ik. Het gras heeft hele scherpe randen en strepen, en direct daarachter is alles uitgevaagd en lopen de kleuren in elkaar over, misschien dat een overloop daartussen helpt.

Etsy heb ik geen ervaring mee, Deviantart vroeger wel (bestaat nog steeds, maar staat alleen maar oud werk op). Voor Sanneb: Ik denk dat het het makkelijkst te vergelijken is met instagram (al heb ik dat niet dus weet niet precies hoe dat werkt :') ) je kunst is te zien op jouw pagina, en dan kunnen mensen je volgen en dan krijgen ze een melding als je iets nieuws erop zet.

Ik ben ook een beetje op zoek naar een goede plek om tekeningen online te zetten, maar ik weet niet zo goed waar... Deviantart is redelijk dood/achterhaald hoorde ik? Zat te denken aan instagram, maar blijkbaar kan je daar alleen uploaden met een smartphone en die heb ik niet. Nu is daar wel omheen te komen zodat je toch op een laptop kan uploaden, alleen heb je dan niet alle functies. Voor sommige is dat niet zo erg (filters), maar de optie om iets te verwijderen is dan ook niet beschikbaar en dat vind ik toch een beetje onprettig. Wat voor opties zijn er nog meer?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:40

Bedankt voor je feedback roodvos.

Ik zit zelf met veel plezier op Instagram. Ik wist niet dat het uploaden niet kon? Ik plaats ook gewoon met een MacBook en heb denk ik ook wel eens via de pc wat geplaatst(hoewel ik dat niet meer zeker weet).

Mijn nummer #3
Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:00

Oh, kan het wel? Ik dacht gelezen te hebben dat het alleen met een kleine omweg kon. (maar dat je dus sowieso niet alle opties hebt, en ik wil niet ergens dingen opzetten die ik met geen mogelijkheid meer kan verwijderen als ik die plek als visitekaartje ga gebruiken..)

En die is ook al zo mooi :)

Nog een verhuizingsgerelateerd dingetje, want je moet toch wat als je in de trein zit en het internet niet werkt:

Ik heb nu al het idee dat er een bom ontploft is in mijn kamer, gewoon omdat er meer spullen in staan dan.. Tja, toen er nog helemaal niets stond. :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:32

sanneb Zo op het plaatje lijken de groenen inderdaad wel heel erg fel in combinatie met de lichte paardjes en zachte achtergrond. Ik denk dat ik het dan mooier zou vinden als de paarden iets meer zijn aangezet met zwart/donker, al lijkt het me zonde om nog teveel aan de paarden te knoeien.
Je nr3 is mooi fel zo. Anders fel natuurlijk, als in beweging. Koppie is mooi zo en dan vind ik het stiekem jammer dat daar net een spat zit :o .

_roodvos_ Fnanne heeft gelijk, zijn inderdaad ook snoepjes, jouw tekeningen. Het lijkt zo simpel totdat je ze beter bekijkt en dan net die lijntjes en schaduwtjes ziet. En vooral de kast is gewoon erg herkenbaar. Mijn vader had zo'n soort kast met tafel voor zijn werk, daar paste niet alleen een bieblading boeken in maar ook stapels papier, brieven, tijdschriften, assorti computeronderdelen, schrijfwaar en een stuk of 11 katten. Als je wilt past alles. :D
Je laatste strip is ook zo leuk. Ging het maar zo makkelijk met verhuizen.

De lmao kat heeft achter inderdaad nog een kat hangen, zo'n zwarte Franse sloerie poes met een peuk in zo'n steel (oh gut, nou zie ik m met die stoeipoes, stomdronken en met dat accent van dat tekenfilmstinkdier _O- ).
Weerspiegeld hoofd klopt inderdaad niet, zo. Voordeel van digitaal; laagje erover en opleuken.
Het verhaal erachter is doodsimpel. I kissed a frog and I didn't like it. Kikker ook niet. Denk ik.

Fnanne Oh, deze is zo schattig. <3
Deze klopt technisch gezien wel beter dan die van gisteren, maar voor het plaatje is het echt niet min hoor. Vind ik. Kan me voorstellen dat ie je dwars zit maar ik vind hem voor het plaatje gewoon passen.
Paardjes zo groot als muizen...Ik zou als de dood zijn om ze stuk te knijpen.

Voor vandaag een simpele stift tekening en ik vind 'm stiekem helemaal geweldig :o . Was gewoon wat aan het krabbelen en toen stond dat hoofd daar 'ineens'. Dan maar verknallen met de rest van het lijf. Lukte bijna, de kont is niet helemaal jofel, en de achterbenen zijn moah, maar verder heb ik ze wel slechter uit de mouw geschud.
De spikkels zijn van het bewerken van telefoonfoto met te weinig licht. In het echt is ie mooier.
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:21

Sanneb dat is een heel groot formaat. :) ik ben benieuwd naar het vervolg.
_roodvos_ het papier kan de hoeveelheid water nét aan. Ik werk in een dummy, het papier is niet zo dik. En ik werk soms over twee blaadjes heen :j
Sanneb je #3 is aansprekend :j aquarel?
_roodvos_ := arme jij... Rotzooi van de bom inmiddels opgeruimd?
Pluis Mooi koppie :j fijne tekening om te zien.

Afbeelding
Snelle schets vandaag, beetje druk met werken. (moet soms ook gebeuren) :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:34

Pluizebolpum schreef:
Voor vandaag een simpele stift tekening en ik vind 'm stiekem helemaal geweldig :o . Was gewoon wat aan het krabbelen en toen stond dat hoofd daar 'ineens'. Dan maar verknallen met de rest van het lijf. Lukte bijna, de kont is niet helemaal jofel, en de achterbenen zijn moah, maar verder heb ik ze wel slechter uit de mouw geschud.
De spikkels zijn van het bewerken van telefoonfoto met te weinig licht. In het echt is ie mooier.
[ [url=m/iEUxY5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel erg geslaagd. Wauw.

_roodvos_ schreef:
Nog een verhuizingsgerelateerd dingetje, want je moet toch wat als je in de trein zit en het internet niet werkt:

Ik heb nu al het idee dat er een bom ontploft is in mijn kamer, gewoon omdat er meer spullen in staan dan.. Tja, toen er nog helemaal niets stond. :P

[ [url=m/KFlhb8.png]Afbeelding[/url] ]

Leuke afbeeldingen :D.

sanneb schreef:
Mijn nummer #3
[ [url=m/BN9S1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk zeg, mooie kleuren.

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:47

Hai Allemaal,

Ik kom me voor 2019 toch maar melden in het topic!
Ik wilde in 2016 meedoen maar toen had ik nog niet genoeg nuttige berichten en kon ik niet in het topic posten. Toen wel gewoon voor mezelf bezig geweest met de challenge maar dat na ongeveer 3/4 jaar opgegeven vanwege een enorm gebrek aan motivatie. Toen in 2017 me wel gemeld in het topic en het letterlijk 1 dag volgehouden.. :')
2018 maar overgeslagen vanwege al tijdgebrek voordat het überhaupt 2018 was.. En nu gaan we maar weer een poging wagen! :j
Voor mij wordt het 1 paard per dag, met misschien ook wel eens uitstapjes naar andere dieren.
Ik ben op 1 Januari keurig begonnen met tekenen maar omdat ik er niet meteen aan vast wilde zitten zeg maar had ik me nog niet gemeld in het topic. Nu ik het inmiddels 8 dagen vol heb gehouden durf ik het wel aan haha
Zal even een (niet zo heel kort) rondje doen met de tekeningen die me opvallen (gepost vanaf 1 januari) alvast en dan natuurlijk regelmatig een reactierondje!

Telpeva Ik vind jouw markertekeningen altijd zo leuk, deze muisjes ook weer. 002 vind ik ook zeer gaaf geworden, geen idee wie de beste man is maar hij heeft wel een krachtige uitstraling! Knap gedaan! Draakje is ook al erg leuk geworden al!
Cactusknuf Vind je veulentje al erg goed qua verhoudingen! De details komen later wel, gewoon lekker verder schetsen!
_San87_ Zeehondje <3. Het hertje van 05/01 is ook erg goed geslaagd!
Sjolvir Hondje is erg leuk geworden. Ik vind je experiment van 05/01 ook knap gemaakt. Spat mooi van het papier af!
Remembrance Je haasje van 01/01 vind ik knap gemaakt. Ik vind de verhoudingen altijd moeilijk met hazen en konijnen maar je hebt ze mooi te pakken! Je 2e tekening is ook zeer treffend Chris Hemsworth, goed bezig ook met licht en wat schaduw!
Kiwiris Schattige doodles <3. Vooral je katjes van 01/01. Leuke stijl heb je!
Pluizebolpum Was al fan van jouw werkjes elke keer in 2015, maar je bent het zo te zien nog niet verleerd! Ze zijn weer leuk, vind vooral de ‘Ghost Adventures’ erg gaaf geworden. Lekker duister! Paardjes natuurlijk weer knap gedaan!
Jis_ Wauw, Supergaaf dat je dat ‘gewoon’ kan! Knap gedaan al met de schaduwen en verhoudingen overall. _/-\o_
NESCAFE Vind je paardje goed gelukt. Verhoudingen zijn zeer netjes, goed gedaan!
_roodvos_ Jij ook al zo leuk met de markers. Snap je verhuis struggles heel goed, vorig jaar ook last van gehad. Ik heb nu afgelopen weekend nog allemaal spullen uit de tijdelijk opslag gevist voor de challenge haha. Past helaas nog steeds niet op mijn kamer.
Fnanne Leuk dat jij ook weer mee doet! Vond jouw werken in 2015 altijd zo ontzettend gaaf. Daarin is niets veranderd merk ik al! Vind je verslavingen serie erg treffend en op een aantal vlakken ook zeer herkenbaar! *Edit* Zie dat je gepost hebt in de tijd dat ik aan het typen was.. Deze is ook weer erg leuk, heerlijk zacht
Viennanova Ik vind je paardje zeer goed gelukt, hoofdstel en het neusje vooral. Misschien iets meer licht in het oogje? Daar zou ie misschien nog wat levendiger van worden?
sanneb Je aquarellen zijn leuk geworden. Vooral nr 2 vind ik erg treffend, die springt echt van het papier af voor mijn gevoel. Knap gedaan!
marley93 Varkentjes <3. Vooral je 2e is erg geslaagd, kijkt ook een beetje judgemental haha.
Art_Ificious Heel lief zacht baby’tje zo voor week 2. Zeer teder neergezet, netjes hoor!
vikawiek Heel knap die hond. Kan er verder niets over zeggen uiteindelijk..
xTitanic Gaaf hoeveel je eigenlijk kan maken met zwart, grijs en wit. Alle werkjes verschillend maar allemaal zeer aansprekend! Vooral je 4e, de zwarte hond. Die wordt al heel gaaf :))
Malenka Mooi het veulen zo, goed kleurgebruik! Hij spat echt van het vel af. Nek lijkt me wel iets te lang? Of de rug wat te kort, kan ook natuurlijk. Maar dat stoort me eigenlijk niet. Knap gedaan!
Esterke Die leeuw, o wauw. Ontzettend gaaf! Leuk ook om je kids te verven. Vooral het meisje vind ik k erg gaaf zo met die spinnenpoten rond haar oog!
eclair98 Leuke stijl heb jij! Vooral de laatste, de rode kardinaal vind ik erg leuk, die komt ook echt van het papier af zeg maar.

Whoops, het is een beetje uit de hand gelopen dus dan maar snel de afgelopen 8 tekeningen!
Even de leukste 2 hier en de rest in linkjes!

1. Samen met U onder een paraplu. Had de hele dag het liedje van Ja zuster, Nee zuster in mijn hoofd dan krijg je dit dus

Afbeelding

2. Snelle schetsjes, gelijk tijdnood haha
Nummer 2
3. Snelle tekening, verhoudingen niet 100%, maar wel aardig tevreden ermee Nummer 3
4. Experiment met ecoline. Vink leuk geworden :) Nummer 4
5. Is het duidelijk dat al mijn gummen kwijt zijn, oeps haha. 2 jaar terug een aantal van dit soort tekeningen gemaakt, vond ze toen beter geslaagd, maar ja.. Nummer 5
6. Gemaakt met een soort waskrijt, maar dan het soort waarmee normaal in de kleuterklas gekleurd wordt zeg maar. Krijt ben ik nog niet zo in thuis. Nummer 6
7. Vond een doos met oude harde pastelkrijtjes, deze even onder het stof vandaan gehaald. Snel een foto nagetekend uit 1 van mijn boeken. Neusje, mweh :') Nummer 7
8. Feed the birds IV. Heb al 5 tekeningen eerder gemaakt in deze stijl namelijk. Mary Poppins weer gekeken gisteren, en dit blijft toch wel mijn favoriete lied uit de film. Heerlijk! Snel zonder schets vooraf zo op het papier gezet. Paardje heeft een mandje met vogelvoer vast, voor als het niet duidelijk is waar de naam vandaan komt :+

Afbeelding
Dan nu maar verder met 9 :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:09

Fnanne Nah, wie gaat er nou werken?!? :+ Maar zelfs een snelle schets ziet er gewoon goed uit. Ze zien er ineens zo breekbaar uit, die paardjes...
JuliavH Thanks! En precies, gewoon weer proberen. Of het lukt of niet, leuk is het sowieso en het is altijd goed voor de tekenskills!
Van je hele rijtje vind ik 4, vanwege de kleurtjes die het vrolijk maken en uiteraard het mooie paardje, 5 vanwege het idee van de driehoeken en de eerste omdat ie gewoon alleen al zo snoezig is het allerleukst. Wat sowieso opvalt is dat je veel uitprobeert. Leuk! Benieuwd naar wat je nog meer gaat maken.

Vandaag weer een werkje met markers/stiften (geloof dat 't markers zijn maar ik noem ze stiften, dingen met een dop waar je gekleurde vingers van krijgt zijn stiften in mijn wereld :P ) naar een eigen foto.
Kat van mams. Schat van een beest maar er zit serieus geen goed werkende hersencel meer in. Dat krijg je van overmatig drugsgebruik (kattenkruid, bij de kat dus). Enniewee, hij spoort gewoon niet helemaal maar gelukkig heeft ie z'n paal, zijn paal is zijn alles. Daarnaast lukt het me altijd erg goed om geeuwende katten te fotograferen (geeft zulke leuke plaatjes ook, net alsof ze schreeuwen, zingen of heel erg wild zijn :D ). Als je dat combineert met tekenen krijg je dus dit:

"Ik sta voor paahaal!"
Afbeelding

En ja, hij is een big black blob. Met een muil. Als die klep niet open is zie je vaak niet eens wat de voor of achterkant is. :')
En het wit van de neus irriteert me, 't klopt niet. Zie ik nu.

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:18

@Esterke: wouw dat is knap! Doet me denken aan van die tattoos. Mooi met die schaduw van die pootjes, net echt!
@Fnanne: cutey veulentje en super kleurrijk, daar houd ik van! Die spetters vind ik ook echt tof!
@Pluizebolpum: haha herkenbaar beeld met de kat :') heel leuk!
De andere 2 zijn erg komisch en verhalend, leuk dat je de rat en de kat nog verder hebt uitgewerkt :P
@sanneb: erg mooi geschilderd! Ik houd van kleur, dus ik vind dat groene helemaal niet erg, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Misschien een wat minder felle groen gebruiken, of een grijs/groene tint zoals de achtergrond. De achtergrond is trouwens errrg mooi gedaan qua kleur.
@_roodvos_: leuke en voor veel mensen een herkenbare illustratie! Mooi zo met die grijstinten.
Haha, ik heb ook het boek van 'lord of the flies' gelezen, best wel heftig af en toe. Mooi die kleuren ook, zie veel verschillende kleuren potlood door elkaar die dan samen een huidskleur vormen, erg knap
@Fnanne: ahh super schattig, ik wil ook zo'n portable paardje! Mooi getekend ook!
@sanneb: moooi, die kleuren ook! Een soort aquarel schets
@_roodvos_: hahaha leuk stripje, simpel, erg duidelijk en herkenbaar :')
@Pluizebolpum: wow wow, jij hebt ook veel verschillende stijlen heh? Errrrg prettyyyy. Ik vind het mooi dat alle aandacht naar zijn sprekende koppie gaat en dat de rest wat minder af lijkt, maakt het beeld wat spannender.
@Fnanne: nog zo'n schattig draagbaar paardje, leuk idee en leuk dat je het verder uitwerkt!
@JuliavH: leuke tekeningen, erg schattig en een leuke stijl! Je 'picasso' achtige paard vind ik echt super tof!

Jullie zijn allemaal druk bezig geweest! Ik wat minder hard, maar heb nog een tekening kunnen maken. Beetje gebaseerd op mijn vorige tekening en het sprookje 'de Bremer stadsmuzikanten'

Afbeelding