[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frost

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:40

Achja, er zit geen tijdslimiet op... Zolang ik tijd heb en het leuk vind :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 23:49

Zeker waar, maar ik heb zelf wel dat mijn inspiratie wegvloeit naarmate ik verder kom! Daarom schrijf ik vandaag even wat anders!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:57

Ja dat ken ik helaas wel, gelukkig heb ik de verhaallijn wel redelijk op papier staan zodat ik daarop verder kan borduren. Heb nog een ander verhaal in een complete eerste versie staan, maar gewoon geen zin om daarmee verder te gaan...

Ben heel erg benieuwd naar wat jij schrijft! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 00:23

Ik weet niet of ik er blij mee ben, maar het is iets anders dan normaal (en vanuit de ik-vorm0.0) dus mocht ook wel eens gedaan worden!

Citaat:
922 woorden
De kracht van de vloek weerkaatste zo hard tegen onze beschermende spreuk dat de grond trilde. Steentjes vlogen op maar mijn schild werd niet afgebroken. Alsof er ijs scheurde klonk er een krakend geluid, maar het gaf nog steeds geen resultaat.
“Kaya, bijzetten!”, gilde ik terwijl ik de kracht uit mijn handen voelde wegvloeien.
“NU!”
Het blonde meisje naast me sprong naar voren en nam mijn beschermende spreuk over. De lichtblauwe kleur vervaagde en werd lichtbruin. Precies zoals het hoorde, dus kon ik me bij de rest van het team voegen. We waren vijf man sterk, we stelden dus absoluut niks voor. Het duurde een aantal tellen tot de scheuren in mijn gevormde schild door waren getrokken en het schild als mist oploste. Flitsen vlogen langs me heen, terwijl er verder geluidloos werd gestreden. Het enige wat hoorbaar was waren de kreten en de waarschuwingen die men naar elkaar riepen. Ik ontweek een blauwe lijn die langs mijn gezicht schoot. Uit reflex duwde ik mijn handen naar voren en wist ik mijn tegenstander hard in zijn gezicht te raken. Er kwam een verschrikte kreet uit zijn mond voordat hij ter aarde stortte.
“Eef, pak jij achter? Ik houd die lange gast echt niet!” hoorde ik in mijn oor.
“Die met dat zwarte haar?”, vroeg ik terug. Ze knikte.
“Got it, nu wisselen!”
Behendig sprong ik naar de andere kant en wisselde ik zo van plek met mijn metgezel. Ze knipoogde in het voorbijgaan, en nog voor ik op mijn plek landde voelde ik een brandende schok door mijn linkerarm gaan. Ik was geraakt, niet hard, maar wel raak. Verdooft sloeg ik terug, met alleen mijn rechterhand. Je leert als fee twee dingen: als eerste moet je er altijd op letten dat je niet ontwapend wordt of dat je handen worden verwondt, en ten tweede probeer jij juist op handen of wapens te richten. Nu was ik dus in het nadeel en mijn tegenstander ruimschoots in het voordeel.
“Kaya, help!”, zei ik terwijl ik de lange man in mijn ooghoeken hield. Deze man moest neer, en daar waren we het waarschijnlijk alle vijf mee eens. Ik zag Kaya nog net neervallen toen ze mijn richting uitkeek. Ik pufte vermoeid “Nee!..” maar moest me daarna weer op de fee voor me richten.
Terwijl het getintel uit mijn hand wegtrok en ik een smerige bezwering over mijn vijand worp, kreeg ik hulp van mijn broer. Hij was zo groen als een grassprietje, maar wel erg sterk dankzij zijn geslacht. Ik waarschuwde hem voor de snelheid van onze tegenstander en gooide mijn sterkere spreuken weer in het veld. Er vloog een groene flits langs me die de gespierde man vol tegen zijn borstkas raakte. Mijn jonge broertje zag de kans op tijd en richtte al zijn concentratie op zijn borst. En met succes.
“Evelien, nu de rest nog!” Hij wees snel op de twee feeën die nog overeind stonden. Kaya lag bewegingloos op de grond, ik wist niet of ze nog leefde. Daar kon ik geen zorgen in steken.
“Pak jij die meid?”, vroeg ik terwijl ik hem een plagende duw gaf.
“Moet jij eens opletten, zus!” kreeg ik gelukkig snel terug.
Zijn vloek werd net op tijd ontweken door de jonge fee. Ik stond oog in oog met een stevige, kleine kerel. Zijn ogen waren tot spleetjes geperst en zijn vuisten laaide vuur. Het zweet kriebelde en schreeuwde om aandacht terwijl het via mijn voorhoofd over mijn neus droop. Weg druppel.
Ik moest opletten dat ik de goeie momenten uitkoos. Mijn tegenstander dacht precies hetzelfde en hield me nauwlettend in de gaten. Een vloek, roodgekleurd, zoefde langs mijn zij toen ik even niet oplette. Mijn eigen lichtblauwe straal vervolgde niet lang daarna en raakte zijn buurvrouw. De jonge fee werd daarna nog door mijn broer geraakt en spatte als as uit elkaar. Verbaasd en geschrokken deinsde hij terug.
“Geeft niks, ze was toch dood neergevallen!”
De woorden kwamen als eigendom van Satan over mijn lippen rollen. Terwijl ik het zei voelde ik een vloek tegen mijn borstkas knallen. Alle lucht werd uit mijn longen geperst en duwde me als een windvlaag tegen de grond. Hoestend en naar lucht happend lag ik op de grond. Mijn lichaam verkrampte door de schokken die als snelle impulsen door mijn armen en benen schoten.
“EVELIEN!”, schreeuwde Mayoco terwijl hij neerknielde.
“Sta… Op!..”
Mijn oogleden werden zwaar, alles viel weg. Ik hoorde alles en was nog bij bewustzijn. Mijn handen trilde en ik voelde dat er schuim uit mijn mond droop. Plots voelde ik een enorme drang, een drang om de gezette man neer te halen. De aura die om mijn krampachtige lichaam hing werd weer sterker. Enkele seconden daarna openden ik mijn ogen. Als een wervelwind stond ik op en verzamelde ik de energie die plots mijn lichaam binnendrong. Alsof mijn overleden moeder mij te hulp schoot, laadde ik een onwijs grote kracht in mijn handen. Kleine schokjes, als tegenstribbeling van mijn lichaam, schoten door mijn armen. Uit het niets ontlaadde ik alle kracht die er was opgespaard en schoot het in een grote straal richting mijn laatste tegenstander. Nog voor hij reactie kon geven hoorde ik een kreet. Mijn lichaam gaf op en viel na de ontlading als dood neer op de grond. Ik voelde hoe mijn moeder uit mijn armen wegtrok, en sukkelde weer weg.
“Eef!”, hoorde ik nog. “Eef, dat was… Geweldig!”
Er verscheen een glimlach op mijn betaste gezicht voordat ik wegviel. Het werd zwart en ik hoorde mijn broer alleen maar schreeuwen.
Dag Mayoco…

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:41

Het leest fijn AlwaysH! Ga je er nog mee verder of is het klaar?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 08:26

Het is klaar, ik schrijf een boek:)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:01

Lekker stukje! Klinkt als een verhaal dat ik wel zou lezen :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 11:27

Interessant en vind het heerlijk lezen AlwaysH

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:15

Leuk stukje AlwaysH! Leest lekker weg!

Ik ben op het moment ziek dus kijken of ik dalijk nog even tussen het dutten door wat kan schrijven.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:59

Ik verveelde me en heb er een tijdelijke cover bij gemaakt...
https://afbeelding.im/okDHohIG

Hierbij mijn bijdrage van vandaag:
Citaat:
Dag 5
1255 woorden
Geluiden om me heen werden duidelijker. Ik kreeg flarden van gesprekken mee.
"Ze ziet er niet uit"
"Waardoor zit al dat bloed op haar kleding?"
"Wat heeft ze gedaan?"
Voetstappen en geritsel van kleding werd duidelijker. Voorzichtig opende ik mijn ogen, hevig knipperend tegen het licht van de lampen en een hevige hoofdpijn verwelkomend.
"Ze is wakker!" hoorde ik naast me. Ik draaide mijn hoofd iets opzij om te kunnen zien wie dat geschreeuwd had, en vooral naar wie. Ik vond echter niet degene die het geschreeuwd had maar de bezorgde ogen van Brooke.
"Gaat het wel?" fluisterde ze zachtjes. Ik knikte, nauwelijks zichtbaar. Brooke liet een zucht ontsnappen. "Ik dacht dat ik je niet meer zou zien en..." haar stem gaf op bij het laatste gedeelte van de zin. Ik zette mijn armen naast me meer en schoof mezelf langzaam omhoog naar een zittende positie, steun zoekend aan de muur. Mijn hoofd begon te bonken, een teken dat ik te snel overeind ging zitten. Zwarte vlekken dansten voor mijn ogen en een zachte kreun ontsnapte uit mijn mond. Een paar sterke handen duwden me voorzichtig tegen de muur aan zodat ik niet verder overeind zou komen.
"Niet verder bewegen, die klap die je hoofd tegen de muur maakte was niet prettig om te zien." Ik antwoordde niet maar gehoorzaamde en sloot mijn ogen even. Toen ik mijn ogen weer opende waren de zwarte vlekken nauwelijks meer aanwezig. Degene die mijn schouders vast had gehad had zich nu omgedraaid en ik zag alleen zijn achterkant nog verdwijnen tussen de groep mensen die om mij heen stond.
"Laat haar even met rust mensen, die rust kan ze wel gebruiken," een van de begeleiders kwam aangelopen. Het was een brede man, hij was kaal en had een een haakse neus. Toen zijn ogen de mijne ontmoetten keek hij mij wantrouwig aan, waarna hij zich omdraaide en een handgebaar naar de groep maakte. "Nu graag." De groep die om mij heen stond kwam in beweging en mensen verspreidden zich langzaam weer in de ruimte, naar de slaapzakken op de plek die zij hadden uitgekozen.

Ik zag hoe mensen langzaam in slaap vielen en de lichten uiteindelijk uit gingen. Ook Brooke, die gezorgd had dat de tassen en slaapzakken op deze plek waren gekomen was in slaap gevallen. Ik had me in mijn slaapzak gewikkeld en zat tegen de muur aan. Zo staarde ik voor me uit, ik kon de slaap niet vatten na wat er was gebeurd. Ik keek even opzij, naar het hoopje bebloede kleding dat naast me lag. Een van onze begeleiders was na het voorval naar buiten gegaan met een zaklamp, hij was langs de bosrand gelopen maar had niets kunnen vinden. De eerste roddels gingen kort nadat hij terug was geweest al weer door de groep. Ik zuchtte, legde mijn hoofd ook tegen de muur en speelde alles wat er vandaag was gebeurd nogmaals af in mijn hoofd, iets dat ik ondertussen al ontelbare keren had gedaan. Ik wist niet waarom ik het deed of waar ik naar zocht, maar toch kon ik het niet stoppen. Onbewust kneep ik in de bovenkant van mijn slaapzak. Om te voorkomen dat ik alles weer keer op keer in mijn hoofd ging afspelen stond ik op, steun zoekend aan de muur. Langzaam zette ik een aantal stappen, ik was stijf geworden van het zitten op de koude vloer. Ik liep langzaam in de richting van de deur, die nog steeds open stond. Ik liet mijn vingers over de versieringen glijden, ze waren ingekerfd in de deur. Ik volgde een van de lijnen omhoog totdat ik er niet meer bij kwam. Even stond ik stil en bestudeerde ik het stof dat door die handeling op mijn vinger was beland. Daarna pakte ik de rand van de deur vast en zette ik een stap de koele buitenlucht in, de bosrand nauwlettend in de gaten houdend, voor zover dat ging in het donker. Mijn blote voeten ontmoetten het gras, dat nat was van de dauw. Ik ademde diep in, in de hoop om zo mijn gedachten rustig te krijgen. Na een paar keer heen en weer gelopen te hebben liep ik rustig weer naar binnen, mijn voeten lieten sporen achter op de stenen vloer doordat ze nat waren geworden. Ik kroop terug in mijn slaapzak en legde mijn armen onder mijn hoofd.

De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door een schelle en harde piep. Ik draaide mijn hoofd naar de bron van het geluid en zag daar de begeleider staan die gisteren ook in de megafoon had staan praten. "Vandaag gaan we verder met de auto's, na de gebeurtenissen van gisteren wil ik dat iedereen een tweetal vormt, het is dan ook niet de bedoeling dat je zonder diegene op pad gaat." Eindigde ze haar zin terwijl ze een blik in mijn richting wierp. Geroezemoes steeg op uit de zaal. "Ontbijt kan hier gehaald worden," meldde ze nog voordat ze terug liep naar de deur die naar een aparte ruimte leidde, de ruimte waar de begeleiders  hadden geslapen. De eerste mensen stonden op uit hun slaapzakken en liepen naar de plek waar de begeleider net had gestaan, ook ik stond op en liep voorzichtig tussen de slaapzakken en meubelstukken door. Eenmaal bij de tafel waar het brood op stond griste ik een broodje mee en liep ik terug naar mijn plek. Brooke lag nog steeds te slapen en ik porde haar wakker met mijn hand nadat ik was gaan zitten. Behendig ontweek ik haar arm die opeens erg snel op mij af kwam. Door de snelle beweging die ik maakte kwamen de zwarte vlekken even terug waardoor ik de tweede hand van Brooke niet aan zag komen. Die landde bovenop mijn haar en wreef het door elkaar. Ik in elkaar terwijl Brooke omhoog kwam.
"Hebbes!" zei ze lachend, ik lachte mee.
"We moeten tweetallen vormen en je ontbijt staat daar" zei ik terwijl ik naar de grote tafel achterin de ruimte wees. Brooke stond op en verplaatste zich ook naar de ontbijttafel.

Nadat iedereen zijn ontbijt op had en zich aangekleed had kwamen we weer in beweging. We liepen met zijn allen naar de grote deur, waar een opstopping ontstond doordat er zoveel mensen doorheen wilden. Ik wurmde mijzelf door de massa van mensen heen en verwelkomde de koele buitenlucht die mijn hoofdpijn maar achteren duwde. Iedereen verspreidde zich over de auto's en begon al met het klimmen in de laadbakken. Ook ik en Brooke liepen met de stroom mensen mee naar een auto. Toen we eenmaal zaten keek ik om me heen, de mensen die bij ons in zaten waren allemaal met iets anders bezig en ik zag mijn kans.
"Brooke?" vroeg ik voorzichtig.
Ze draaide haar hoofd naar me toe en antwoordde "ja?"
"Wat is er gister gebeurd, jeweetwel, nadat ik... uhh, out ging?"
"Nou..." een kleine stilte viel en Brooke staarde nadenkend voor zich uit, "...iedereen rende naar de achterkant van de zaal en ik werd ook meegetrokken. Vanaf daar kon ik pas zien wat er op het veld gebeurde. Die dingen waarvoor jij wegrende kwamen niet binnen, en toen jij tegen de muur aan viel... trokken ze zich terug..." Er viel een ongemakkelijke stilte en nu was het haar beurt om mij onderzoekend aan te kijken. Mijn gedachten kwamen op met de raarste theorieën, maar geen van allen leek mogelijk te zijn. Ik schudde langzaam mijn hoofd en sloeg mijn ogen neer. Onzeker wiebelde ik een beetje heen en weer op het bankje. We schrokken allemaal op toen de auto startte en in beweging kwam. De ongemakkelijke stilte verdween tot mijn grote opluchting toen de mensen die naast ons zaten een gesprek begonnen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:28

Jytte mooi stuk weer ben echt benieuwd steeds hoe het verder gaat.

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:15

@Jytte: Leuk stuk, ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat! :D

Dag 5: 217 woorden geschreven en veel inspiratie opgedaan voor mogenlijk verloop van het verhaal, plaatjes opgezocht, wat ideetjes en aantekeningen opgeschreven.
Maar het leukste is: mijn verhaal heeft nu de 10.000 woorden gepasseert. :):)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:23

Hoe doen jullie dat toch: zoveel inspiratie hebben en zoveel schrijven. En goed ook! Ik ben een stiekeme meelezer :o , omdat ik wist dat ik tegen tijdsproblemen aan zou lopen haha. Daarnaast misschien ook wel omdat ik nogal bang ben voor reacties op dingen die ik schrijf. Hoewel ze tot nu toe eigenlijk altijd grotendeels positief zijn.

Ik lees nog even lekker mee, wie weet komt er ooit een dag dat ik ook eens eens schrijfsel post op bokt. Tussen nu en dat punt zitten echter nog wel veel bergen. Jullie heel veel succes (en plezier!) gewenst nog! :D

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:25

madhatter schreef:
Citaat:
Links, rechts op rechtdoor. Of ik nou zou kruipen of zou springen. Zou rennen of zou sloffen. Ik zou altijd op dezelfde onbekende weg blijven lopen. Met of zonder Paresia's om mij heen. Ik ken ze niet, ik weet hun namen niet. Sommige herken ik bij gezicht, maar als ze in een van die gangen zijn gekomen, zie je ze vaak niet meer terug.
Mijn ogen kijken naar een groot Paresia-meisje met felblauwe ogen. Net als mij vind ze nooit haar weg als ze in een van de gangen terecht komt, ze keert altijd terug.
Ze straalt en lacht naar ieder Paresia-jongentje die voorbij loopt.
Alsof ze er geen moeite mee heeft dat ze haar weg maar niet vind. Soms spreekt ze andere aan, daar heb ik zelf nooit de moed voor gehad. Iedereen is maar een onduidelijk Paresia die verdwaalt om zich heen kijkt. We zien er allemaal hetzelfde uit.
Een grote neus, grote oren, een geel bruine huid, en amandel vormige ogen. Vandaag is de dag dat ik weer een onbekend pad op moet gaan, elke grote gekleurde buis lijkt even nutteloos, ik kom in een wereld, vind de wereld niet leuk, en keer terug. In de hoop dat ik het mooie Paresia-meisje weer zie. Soms komt ze later, dan maak ik me zorgen om haar, of ze ooit terug zal komen of niet
. Alle Paresia's zien er zielloos en verdwaalt uit. Logisch, hoe kan je je nou rustig houden als je weet dat je naar een wereld gaat met ellende, de mensenwereld. Oke, ik moet het zelf echt toegeven, mensen kunnen meer dan wij, Paresia's. Ze hebben lange smalle vingers met een nagel waarmee je dingen kan openen, en dat hebben wij niet. Soms twijfel ik ook nog wel, of ik toch in de mensenwereld zou blijven of terug zou keren, onweerstaanbaar, die mensen met hun prachtige kleur, prachtige neus, mooie ogen en smalle lippen.
Maar elke keer als ik denk aan het Paresia-meisje keer ik toch maar terug, ik moet weten of ze eindelijk haar veilige weg heeft gekozen en niet meer terug hoeft naar onze Paresia wereld.
Iedereen komt en iedereen gaat in Paresia land. Behalve Perrni. Perrni is de koning van ons land, hij fokt ons en brengt ons zo naar de mensenwereld, alsof we allemaal schelpen zijn die hun weg naar het warme, veilige strand nog moeten vinden
De meeste Paresia's vinden onze Perrni geweldig, maar waarom geeft hij mij nou precies als mens een vreselijk uiterlijk. Ik krijg geen mooie lange vingers of kleine oren. Ik krijg een mega neus, dikke kleine vingertjes en mijn karakter veranderd altijd in een of andere gast die probeert grappig te zijn maar het niet is.
'Hi' hoor ik plots links van me. Ik draai me sloom naar de kant waar de prachtige zachte stem vandaan komt. 'Weet jij de weg naar de gele buis?' vraagt een echte damesstem.
Ik kijk nog een keer goed, het Paresia meisje!! 'Eh ik ja, misschien, ik bedoel nee maar ik heb er wel van gehoort of wacht..' zeg ik met een wanhopige stem. Als ik naar haar blauwe ogen kijk zie ik niets anders dan een prachtige nachtblauwe zee.
Alle Paresia's lijken op elkaar, maar zij is anders, zij is leuk, zij is lief, en ziet er als enige ontspannen uit. 'Hoi. Ik ben Qenias' Zegt het Paresia meisje schattig. 'Hoi ik ehm heet... mooie naam.' Ik erger me aan mijn eigen taalgebruik, kan ik niet eens me voorstellen?
'Eh dankje maar, wat is je naam?' zegt Qenias verlegen.
'Baqenias' zeg ik kortaf, en ik draai me om.
'Oo oke, doei!' zegt het meisje wat verlegen. Hoe kon ik zo stom zijn! Me omdraaien? Zonder te twijfelen draai ik om en zeg ik 'Wat was jou naam ookalweer?'.
Ik weet dondersgoed hoe ze heet maar ik laat dat niet merken.
'Qenias' zegt ze nu wat minder geintreseerd. 'Oo ik ehm, de gele bus is daar!' Ik wijs naar een oranje gele buis.
Boven de buis staat groot 'YENEIAS'. Qenias kijkt blij naar de buis toe. 'Ik ga deze buis deze keer nemen, jij?'. 'Ik weet het nog niet zo zeker, ik kom toch altijd terug en vind nooit mijn eigen weg. Ik krijg altijd dikke vingers.' Zeg ik. Alweer schaam ik me, dikke vingers? Kom op! 'Dikke vingers?' Qenias grinnikt.

'Ehm ja ik bedoel natuurlijk niet..' 'Ach wat maakt het uit! Kom we gaan!' onderbreekt Qenias me.
Als ik nu weg kon rennen zonder dat het onbeschoft was tegenover Qenias had ik het allang gedaan, maar ik kon het niet maken.
'Ja ik kom!' zeg ik zelfverzekerder dan ik me voel. Waar we heen gaan weet ik ook niet, Qenias heeft me aan mijn kleine armpjes meegetrokken en loopt richting de gele buis. Als we er een paar meter van af zijn rem ik af, wanhopig keer ik om en ga ik 3 stapje terug.
'Wat doe je, kom!' zegt Qenias geergerd.
Bang probeer ik iets te verzinnen, maar een goede smoes lijkt op dit moment niet te bestaan.
'Nee ik ehm, ik kan niet!'. Qenias staart me vreemd aan 'Hoezo niet?' 'Gewoon niet.' zeg ik wat gekalmeerd.
Opeens lijkt het alsof Qenias wakker schrikt, 'Nee he! Heb je buis vrees!' zegt ze half lachend.
'Ehm ja ik, ik vind toch nooit mijn weg dus een lange rit door die buis heeft echt geen zin!'. Maar ik weet dat het wel zin heeft.
'Als we samen gaan komen we samen in de wereld, dat is leuk toch?'. Pas nu besef ik dat ik samen met het leuke Paresia meisje waar ik al jaren naartoe kijk een reis kan maken door de gele buis.
'Oke, oke. Ik ga er wel doorheen.' zeg ik gevreesd, maar ik laat het niet merken, ze moet me wel leuk vinden.
Als je in de buis kijkt zie je niets anders dan een donker gat, maar ik voel me veilig bij Qenias en stap er vol moed in.

Er valt een lange stilte, het is geen fijne stilte, maar ik ben blij dat hij er is, anders zou ik weer wat doms zeggen. Na een tijdje neemt Qenias het woord 'Ik ben blij dat je meeging in de buis.' zegt Qenias wat verlegen. 'Ja ik, ja.' 'zie je dat daar!' Qenias wijst in het diepe. 'Nee?' zeg ik verward dat ik alleen maar donkerte zie. 'Jawel! Je ziet dat er nog een oneindige weg samen is!' 'Wat bedoel je?', en ik schud verward mijn hoofd. Qenias kijkt me aan en begint met praten 'Nou, je ziet alleen maar donkerte, en dat betekend dat we er nog niet zijn, nog genoeg gesprekken te gaan dus.' Ik snap wat Qenias bedoelt alleen vind het zelf volkomen nutteloos. 'Oh ja, oke.'.

Heb geen zin om te schrijven, daarom klein stuk!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:29

Avis schreef:
Hoe doen jullie dat toch: zoveel inspiratie hebben en zoveel schrijven. En goed ook! Ik ben een stiekeme meelezer :o , omdat ik wist dat ik tegen tijdsproblemen aan zou lopen haha. Daarnaast misschien ook wel omdat ik nogal bang ben voor reacties op dingen die ik schrijf. Hoewel ze tot nu toe eigenlijk altijd grotendeels positief zijn.

Ik lees nog even lekker mee, wie weet komt er ooit een dag dat ik ook eens eens schrijfsel post op bokt. Tussen nu en dat punt zitten echter nog wel veel bergen. Jullie heel veel succes (en plezier!) gewenst nog! :D

Ik speel vals, ik heb al een verhaallijn en schrijf daar omheen, dat scheelt heel veel... :+
Gewoon doen is mijn tip voor jou, ik was ook bang voor reacties bij mijn eerste verhaal maar je krijgt vrijwel nooit een reactie als "bagger verhaal", hoe slecht jij je verhaal zelf ook vind, er zal altijd wel iemand zijn die er iets in ziet.
Dankjewel!

Dankjulliewel voor de complimenten Athelas en Maylotje, heel erg leuk om te horen!

Madhatter: Weinig over te zeggen, leuk stukje.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 01:20

Avis schreef:

Ach, ik bikkel echt voor een goed lopend verhaal! :Y)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 01:43

Ik heb echt nauwelijks tijd. :n Maar misschien morgen!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:11

Avis schreef:

Ik zet m'n pen op papier en vloei er maar wat uit, daarna verbeter ik het.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:47

Soms kan het ook zo lekker zijn om gewoon te gaan schrijven en dan niet na te denken :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:59

Angst

Laten we dansen, totdat de nacht overgaat in de dag, totdat we moe zijn.
Laten we drinken, drinken tot de ochtendgloren.
Laten we huilen, samen en ook de tranen weer drogen.
Laten we lachen, tranen rollen over onze wangen.
Laten we schreeuwen, totdat onze kelen schor zijn.

Dansen, drinken, huilen, lachen, schreeuwen om te vergeten en te herinneren. Om te genieten, om te verdwijnen.
Bel me! Het is ons geheimpje, ik vertel het niemand door. Jij ook niet!

Mijn handen beefde toen ze het briefje vast hielden. Wie had dit geschreven? Ik had helemaal geen vriend en zo ver ik weet was er ook niemand verliefd op me. Ondanks dat de woorden netjes geschreven waren, maakte het me bang. Ik verfrommelde het en gooide het in mijn papier bak. Vast een flauwe grap van een jongen uit mijn klas.

Omdat ik de tijd had genomen om het briefje te lezen, moest ik snel fietsen om op tijd op school te zijn. Met een rood en bezweet hoofd, kwam ik de klas in. De docent keek verstoord op, maar zegt niks. Sabine, mijn beste vriendin, had een plekje vrij gehouden en ik plofte neer. ‘’Wat is er?’’ Ze mimede het. Ik schudde mijn hoofd en mimede terug dat ik het in de pauze zou vertellen.

In de pauze, trok ik Sabine mee naar buiten, waar niemand ons kon horen. Onze spullen lieten we in het lokaal, net zoals veel andere leerlingen. Ik vertelde haar van het briefje en wat er in stond. ‘’Iel!’’ Sabine huiverde. ‘’Dat is echt creepy.’’ Ze pakte mijn hand. ‘’Vast een flauwe grap!’’ Ze zag aan mijn gezicht dat ik heel erg eng vond en ze gaf me een knuffel. De rest van de pauze gingen we binnen zitten bij de klas, waar we onze lunch opaten. Lachend deed ik mee met de rest, maar het koste moeite.

De bel ging en iedereen stond op om weer de klas in te gaan. De docent opende de deur en iedereen liep druk kletsend naar zijn tafel. Toen ik mijn tas zag, bleef ik stokstijf staan. Rondom mijn tas, lag een rode plas. Bloed? Ranja? Een lekkende pen? Ik tilde mijn tas op en het rode vocht druppelde op mijn witte Vans. ‘’Wat is dát?’’ Sabine ging met haar vinger langs mijn tas en rook eraan. ‘’Bloed?’’ Mijn ogen vulde zich met tranen en ik zette mijn tas weer op de grond. Voorzichtig trok ik het touwtje wat mijn tas dicht hield open en ik keek voorzichtig in mijn tas. Kokhalzend kroop ik achteruit. Sabine was zo dapper om te kijken wat het was en ze vloekte. ‘’Dit is ziek.’’ De docent had de ophef nog niet gemerkt, maar kwam nu bij mij en Sabine staan. ‘’Gaat het goe….’’ Zijn mond viel open van het aanblik van de dode vogel in mijn tas. ‘’Wie heeft dit gedaan!?’’ Hij schreeuwde het tegen de rest van de klas. Niemand reageerde. Mijn tranen liet ik nu de vrije loop. Snotterend liep ik met Sabine naar de conciërge, waar hij foto’s maakte van wat hij aantrof. Hij nam mijn tas mee naar buiten en gooide de vogel in de afvalbak. Samen met ons, maakte hij mijn spullen schoon.

Mijn boeken waren doordrenkt met bloed en ik maakte er foto’s van, waarna ik ze weggooide.
‘’Heb je nog lang les?’’
‘’Nee meneer, we zijn na dit uur vrij.’’
‘’’Ga maar dan vast naar huis. Ik regel het wel met je docent.’’

Sabine vroeg nog of ze mee moest, maar ik wimpelde haar af. ‘’Ik wil graag even alleen zijn.’’ ‘’Ga je aangifte doen?’’ Ik knikte langzaam. ‘’Ja, dat lijkt me wel verstandig.’’ De conciërge knikte en zei dat de politie hem kon bellen voor de foto’s. Ik bedankte hem en ging met mijn tas, richting mijn fiets.
Ik moest opnieuw janken toen ik mijn fiets zag staan. Met een mes was mijn zadel kapot gesneden en er zat een briefje op geplakt.

Jij! Je moet bellen en niet zo janken. Ik weet waar je heen gaat en wat je doet. Ik weet ALLES! Nog een keer zo’n naaistreek en het is niet je zadel wat kapot wordt gesneden…. Het is ONS geheim. Niemand mag het weten. NIEMAND!

Het briefje stopte ik mijn zak en ik propte trillend, mijn tas onder mijn snelbinders. Het sleuteltje trilde zo erg dat ik het niet goed in mijn slot kreeg. Na een keer of tien proberen, lukte het. Ik trapte stevig door, om zo snel mogelijk bij de politie te zijn. Maar het briefje van vanmorgen! Het schoot opeens door mijn hoofd en ik fietste in plaats van in de richting van de stad, in de richting van mijn huis.

Ik gooide mijn fiets tegen de heg aan en rende snel het huis in, om de prop papier uit de papier bak te vissen. Gelukkig waren mijn ouders niet thuis, die zouden me levenslang opsluiten om te beschermen. Het briefje vond ik al snel en ik sprong weer op de fiets, om voor de tweede keer die dag in de richting van de stad te fietsen.

Slingerend tussen auto’s, zag ik het politie bureau verschijnen. Hierdoor zag ik niet dat er een bestelbusje met hoge snelheid van links kwam. Voordat ik kon remmen, voelde ik een klap en ik vloog door de lucht. Met een smak kwam ik terecht op de weg. Ik hoorde mensen gillen en deuren van het bureau vlogen open. De deur van het bestelbusje ging ook open de bestuurder stapte uit. Ik zag hem in mijn ooghoeken bij me bukken en hij boog zich over me heen. Hij gaf me een kus op mijn lippen. ‘’Dat had je niet moeten doen, schat.’’ Ik kon niet zien wie het was, mijn hoofd deed te veel zeer en ik zag vlekken. De man werd bij me weg getrokken en het laatste wat ik zag, was een agent die met een telefoon aan zijn oor, met zijn vingers tegen mijn hals aan. De laatste woorden die ik had gehoord, spookte door mijn hoofd. ‘’Dat had je niet moeten doen, schat.’’

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:04

Wow eclair! Echt een goed stuk! Het roept ook veel vragen bij me op, echt goed geschreven.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:05

Thanks! Ik geef je een troost, ik ga hier nog meer over schrijven, maar dan wel uit het perspectief van de stalker!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:31

Ik heb nog een beetje te veel innerlijke criticus om helemaal vrij gewoon te kunnen gaan schrijven. Wordt aan gewerkt :D

Wauw, Eclair, mooi!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:35

Soms zet ik ook heel kort wat neer in een word documentje en dan ga ik gewoon verder schrijven. Meestal komt er dan vanzelf wat uit rollen!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:08

Wauw eclair super stukje! Word er in gezogen!