[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:56

even heel snel tussendoor niet verder vertellen he }> (zit op werk)
Yvttheid schreef:
En zou de zin “Sorry, ik doe geen naaktfotografie en bruiloften. Daarvoor kan ik u naar een goede en betrouwbare fotograaf-collega doorverwijzen” weghalen.

Voordat ik die zin plaatste, kreeg ik veel vraag naar naakt- en bruiloftfotografie :? heel raar want naaktfotografie heb ik nooit gedaan (en ook niet van plan) en bruiloften heb ik maar 2 keer gedaan.

Met de rest van de opmerkingen en websites ga ik van het weekend aan de slag!

Yvettee

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:16

Oke dan snap ik het wel, maar wat raar dat iedereen je daar om vroeg. Bedoel als je een bruidsfotograaf zoekt willen de meeste mensen iemand met ervaring, en als je daar geen foto's van in je portfolio hebt staan. En naaktfotografie vind ik al helemaal iets raars. Om daar zomaar om te vragen. Ik bedoel dat doet niet zomaar iedereen.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:08

Zo mijn website heeft weer een update gekregen. Ik heb verschillende pagina's andere achtergronden gegeven. (eerst hadden de meeste pagina's dezelfde achtergrond als mijn homepagina). Sommige teksten heb ik aangepast en de "nabestel pagina", daarvan heb ik vooral een plaatje gemaakt ipv de vele tekst die het eerder was.

Later ga ik nog een beetje rommelen met hoe ik die pagina er nog beter uit kan laten zien. De tekst is nog een beetje groot denk ik.

De quote die daarboven staat in het blauw heb ik gezien, momenteel krijg ik die alleen niet weg... Beetje jammer, maar ik zal er later nog naar kijken.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:25

iemand nog tips of tops over mijn website ??

portfolio is nog niet heel uitgebreid ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:55

Ik zal vanavond bijlezen. :)

Hoe vinden jullie de opmaak van http://paardenbitten.nl/ nu? De indeling van de pagina's volgt nog, daar ben ik nu (tussen het leren) door mee bezig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:18

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:20

kani_ejj: Typo op homepage: 'intresse' moet natuurlijk interesse zijn :D
Verder is het niet mijn smaak, die kleuren, maar als jij er 100% achter staat, is het natuurlijk prima.
De foto die je op deze pagina hebt staan zou ik vervangen door een goede 'binnenkomer' foto. Grappig vind ik wel dat je schrijft dat jij je vaders geliefde fotografieobject bent en hij op de foto totaal van je afgedraaid staat met de camera. Bewust gedaan?
Ik zou het zinnetje over niet alleen mensen weghalen. 'Ik fotografeer dieren, eventueel in combinatie met mensen' zou ik ervan maken.

Tabblad sternfotografie: Stukje over je zelf vind ik leuk en ook je logo vind ik leuk bedacht (stern met sterren :D). Wat ik alleen niet snap is het tabblad Meer over fotografe wat er onder komt: nog meer over de fotograaf. Dit zou ik in 1 blad zetten.

Vind het goed wat je aanbiedt en dat je begint wat de klant kan verwachten, vind alleen het woordje 'u' wel érg overheersend.

Portfolio is idd erg klein. Kun je die niet aanvullen door naar een meeting te gaan of modellen te zoeken? Je leert hierdoor ook betere foto's maken(hoor ik altijd, ben zelf nooit geweest), omdat er veel tips uitgewisseld worden. Heb je ooit een fotografiecursus of workshop gedaan?

Heb wel veel commentaar... :P

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:40

kgambler schreef:
Zo mijn website heeft weer een update gekregen. Ik heb verschillende pagina's andere achtergronden gegeven. (eerst hadden de meeste pagina's dezelfde achtergrond als mijn homepagina). Sommige teksten heb ik aangepast en de "nabestel pagina", daarvan heb ik vooral een plaatje gemaakt ipv de vele tekst die het eerder was.

Later ga ik nog een beetje rommelen met hoe ik die pagina er nog beter uit kan laten zien. De tekst is nog een beetje groot denk ik.

De quote die daarboven staat in het blauw heb ik gezien, momenteel krijg ik die alleen niet weg... Beetje jammer, maar ik zal er later nog naar kijken.

Eerste indruk nu: +:)+ Sfeervolle opening. Bij mij valt de tekst in blokken wel gedeeltelijk weg.

Bij je portfolio begin je met imo in verhouding 'mindere' foto's, dan ik verder op zie staan (zoals die hoofdfoto van schimmel met pigmentvlekken:~ ), maar dat is een kwestie van smaak. Heb je nog nagedacht over de volgorde hoe je ze laat zien (vraag ik me in het algemeen af namelijk)? Verder heb ik het idee dat sommige foto's meerdere keren voorbij komen? Hierdoor krijg ik de indruk dat ik de laatste heb gezien, maar dat blijkt dan niet zo te zijn!

Bij Informatie > Hoe werkt het vind ik de foto prachtig, maar voor mijn idee is ie niet helemaal scherp bij het oog?

Je nabestelpagina vind ik érg leuk bedacht met die fotootjes zo! :j

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:42

Magda90: Effe snel (want moe en laat): echt een heeeeeeeeeel stuk beter!! Super! Kijk morgen nog wel effe wat uitgebreider.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:53

My_Little_P schreef:
kgambler schreef:

Eerste indruk nu: +:)+ Sfeervolle opening. Bij mij valt de tekst in blokken wel gedeeltelijk weg.

Bij je portfolio begin je met imo in verhouding 'mindere' foto's, dan ik verder op zie staan (zoals die hoofdfoto van schimmel met pigmentvlekken:~ ), maar dat is een kwestie van smaak. Heb je nog nagedacht over de volgorde hoe je ze laat zien (vraag ik me in het algemeen af namelijk)? Verder heb ik het idee dat sommige foto's meerdere keren voorbij komen? Hierdoor krijg ik de indruk dat ik de laatste heb gezien, maar dat blijkt dan niet zo te zijn!

Bij Informatie > Hoe werkt het vind ik de foto prachtig, maar voor mijn idee is ie niet helemaal scherp bij het oog?

Je nabestelpagina vind ik érg leuk bedacht met die fotootjes zo! :j

Dan moet ik toch eens gaan kijken hoe het zit met verschillende browsers. Zo lastig met websites dat het zo verschillend kan zijn... Jammer dat bij jou het blok gedeeltelijk weg valt. Is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga er naar kijken!

Die schimmel vind je wel of juist niet goed? Ik heb wel over de volgorde nagedacht, maar dat blijft toch altijd lastig, omdat het inderdaad een kwestie is van smaak. Binnenkort komen daar weer wat nieuwe bij en ik haal er af en toe ook eens een paar weg. Dus het blijft altijd schaven en ik probeer nu af en toe na een shoot wat nieuws erbij te zetten om het "fris" te houden. Er zitten geen dubbele foto's in, maar ik denk wel dat je gelijk hebt dat sommige op elkaar lijken. Zoals die PRE's die ik met een blackfoto op de plaat heb gezet. Daarvan ga ik er denk ik eentje vervangen voor een andere van die shoot. Dank voor de feedback.

Die foto van "hoe werkt het" heb ik misschien niet naverscherpt waardoor hij wat onscherper oogt? Ik ga er ook eens naar kijken want hij is in principe wel scherp namelijk.

Nogmaals bedankt voor de feedback! Leuk dat je er zoveel aandacht en tijd aan besteed om voor iedereen wat goeds op te schrijven :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:56

Die foto van de schimmel is super!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 23:56

En graag gedaan! :D

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 00:00

My_Little_P schreef:
Die foto van de schimmel is super!

Dank je wel! :D Was ook een erg leuke fotoshoot!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:20

Moet ik eerst commentaar geven op anderen voordat ik mijn site mag posten? :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:37

Laurahh schreef:

Ik heb andersom gedaan :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:11

www.elde-fotografie.nl

Ik ben er zelf echt niet tevreden over, oa de portfolio zou ik anders willen.
Maar krijg dat gewoon niet voor elkaar met de webcreator waar ik mee werk :')

Ben benieuwd wat voor een tips jullie hebben!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:06

Laurahh schreef:

Het is geen regel volgens mij, maar wel zo netjes als je idd ook op andere sites reageert ipv alleen je eigen posten. Of je dat eerst doet en dan je eigen site aan de lijst tievoegt moet je zelf weten :-)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:40

My_Little_P schreef:
kani_ejj: Typo op homepage: 'intresse' moet natuurlijk interesse zijn :D
Verder is het niet mijn smaak, die kleuren, maar als jij er 100% achter staat, is het natuurlijk prima.
De foto die je op deze pagina hebt staan zou ik vervangen door een goede 'binnenkomer' foto. Grappig vind ik wel dat je schrijft dat jij je vaders geliefde fotografieobject bent en hij op de foto totaal van je afgedraaid staat met de camera. Bewust gedaan?
Ik zou het zinnetje over niet alleen mensen weghalen. 'Ik fotografeer dieren, eventueel in combinatie met mensen' zou ik ervan maken.

Tabblad sternfotografie: Stukje over je zelf vind ik leuk en ook je logo vind ik leuk bedacht (stern met sterren :D). Wat ik alleen niet snap is het tabblad Meer over fotografe wat er onder komt: nog meer over de fotograaf. Dit zou ik in 1 blad zetten.

Vind het goed wat je aanbiedt en dat je begint wat de klant kan verwachten, vind alleen het woordje 'u' wel érg overheersend.

Portfolio is idd erg klein. Kun je die niet aanvullen door naar een meeting te gaan of modellen te zoeken? Je leert hierdoor ook betere foto's maken(hoor ik altijd, ben zelf nooit geweest), omdat er veel tips uitgewisseld worden. Heb je ooit een fotografiecursus of workshop gedaan?

Heb wel veel commentaar... :P

thank you *\o/* ga ik aan werken, ja zag ook al staan van interesse :P stom he..

die foto van mijn vader en mij is dat mijn vader net een foto van mij had gemaakt en een reiger precies op hem afvloog, heb niet veel foto's dat mijn vader mij fotografeert.

de rest zal ik even aanpassen. Ik wil wel naar meetings, maar ben heel vaak niet beschikbaar op de datums (werk) of t is te ver weg.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:02

Nou ben weer verder gegaan met mijn website. Kleuren aangepast.
Wat vinden jullie er nu van?
Wou het graag iets pakkender.. Of is dit net iets te flets??

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:15

_Sanne schreef:

Ik heb snel gekeken maar één ding wat me in ieder geval opviel is bij de galerieën, waarom is het een andere galerij bij de honden dan bij de rest? (die van de honden vind ik ook niet fijn om te gebruiken omdat je steeds precies op het pijltje moet drukken).

Voor de rest qua kleur, ik ben niet zo'n fan van die gele balk zoals hij is uitgevoerd, maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Deze kleur geel wordt vaak voor goedkope producten en aanbiedingen gebruikt en daarom krijg ik dat gevoel er ook een beetje bij. Maar ik denk dat je een website wel met een subtiele rand heel mooi met deze kleur zou kunnen uitvoeren. Het komt denk ik ook door de fade tussen dat gele en dat donkergrijze.

Voor de rest is het ook jammer dat je echt in een andere omgeving terecht komt als je naar de galerie gaat.

Klein taalfoutje bij informatie > paarden: u uw paard losse gooien
Informatie > honden, katten en overige: Voor een reportage van uw kat kom ik zoiezo = sowieso naar u thuis
Informatie > bedrijfsreportages: (vee)Stallen waarom is Vee niet met een hoofdletter en Stallen wel?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:46

_Sanne schreef:

Ik vind de balk op zich niet slecht... kleur is niet mijn ding.
Je pagina's verspringen.
De tekst op de home page valt achter de foto.
Pas je de kleur van de galleries ook nog aan?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:11

Bedankt voor de tips! Zal die gele balk aanpassen, had ook het idee dat die te veel was.

En de fotogalerijen moet ik inderdaad nog aanpassen ;)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:19

Heb even wat dingetjes aangepast, is hij zo beter?

En Ivonka, bij mij valt de tekst nergens achter de foto? Niet bij internet explorer maar ook niet bij chrome?