[INFO] Scrapbooking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: [CENTRAAL] Scrapbooking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 23:31

Yess leven in dit topic! Dan ga k me ook maar gelijk melden. Ik ben een maand in Thailand geweest en ik wil daar graag een scrapbook van maken. Ik heb er laatst 1 voor mn beste vriendin gemaakt en ik vind het super leuk, ik volg dit topic dus even voor wat tips!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:45

Yv_ schreef:
Sorry, foto's in het topic bedoelde ik :D.

Op de site doen de foto's het uiteraard wel, maar omdat ik gewoon niet bekend ben met die namen, weet ik niet goed waar ik moet zoeken.

Oh haha ik dacht al dat je dat wellicht bedoelde nadat ik mijn reactie had geplaatst. :+

@Amandananana: Welkom! Supergaaf dat je een maand in Thailand geweest bent, dat is zeker een mooie herinnering om een scrapbook van te maken. Tsja tips, waar wil je precies tips over hebben haha? :P

Jammer dat het topic zolang stil gelegen heeft, kennen jullie mensen om jullie heen die ook scrapbooken?
Hier dus totaal niet, daarom ben ik maar een actief lid geworden van de online community er omheen. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:52

Haha ja, ik had het zelf ook niet zo handig neergezet.

Oh, dat is inderdaad wel een heel gaaf idee voor een scrapbook!
Ik ben nu bezig met een fotoalbum van mijn vakantie naar IJsland, maar omdat ik bang ben om het te verpesten, ben ik die gewoon bij profotonet aan het maken. Dat surprise weekendtripje vind ik voor mzelf een mooi doel. Gewoon ook omdat ik dan bij lange na ook niet zoveel foto's kan en ga schieten _O-.

Hier geen mensen die het doen, al denk ik dat een paar meiden het wel leuk zullen vinden.

Kwam vannacht smilebox tegen op internet, ziet er leuk uit, alleen de designs zijn niet te personaliseren van de scrapbooks.

Ga straks eens bij de Action kijken voor lettertjes enzo. Ben nu wel woorden aan het verzamelen uit tijdschriften enzo, maar van die losse letters in vorm van scrabble steentjes vind ik ook wel heel erg leuk enzo. Dat is misschien nog wel het lastigste: er is zo ontzettend veel keus!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 11:01

Dat is lang geleden :D

Ik haalde mijn spulletjes des tijds bij de Action, Pipoos (scrapbladen voornamelijk), Hema en de Xenos. Nu al een lange tijd niets meer gedaan. Heb niet veel leuke foto's meer en vind het opruimen daarna zo'n gedoe :')

Misschien dat ik het binnenkort weer eens op ga pakken

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:30

He wat leuk, weer gezelligheid.
Ik moet dringend weer eens verder met de albums van de jongens, maar het wil niet echt met de tijd zeg maar

Ik koop vaak bij scrobby, aan de termen wen je vanzelf :) en eind deze maand staat de Kreadoe weer in de agenda, dat is ook een aanrader voor fröbelaars

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:41

Hey leven. Ik heb al 3 jaar niet gescrapt, geen tijd meer voor.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:08

Ik ben ook wel een beetje bang dat tijd een dingetje gaat worden hier. Maar heb er geen haast mee :).

Was gister f op baby visite en daarna was ik helemaal in de mood, dus hen de cover alvast gemaakt. Ik wil 'm heeeeeel erg zoetsappig dus lekker veel roze en pastelkleurtjes :=

Afbeelding

Is nog niet helemaal naar mn zin dus wellicht komt er nog wat bij. Heb zo'n simpel plain "scrapbook" van de hema.

Kwam er alleen nu al achter dat ik echt veeeeel te weinig letters heb, dus morgen nog maar weer naar de hema. Ben echt verliefd op dat lettertype.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:14

Ik ben ook maandenlang enthousiast bezig geweest met Project Life, maar ben in mijn album van 2015 nog steeds bij de maand mei..

Als tijdgebrek een dingetje is zijn mini albums leuke projecten inderdaad.
Van een vakantie of leuk uitstapje iets moois maken. Vaak een kort project waar je dan wel tijd voor vrij maakt.

http://smekkies.com/blog/mini-album-wroclaw-2015
Dit was mijn laatste mini projectje. Lekker snel klaar, maar toch leuk om terug te kijken.

http://smekkies.com/blog/mini-album-pado
Dit blijft een van m'n lievelings mini albums, gemaakt van paperbags.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:17

Die uit de tweede link vind ik er leuk! Eerste is niet zo mijn smaak :)
Heb je dat hele tweed album zo uit het niets gemaakt?

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:38

Leuk! :D @Bliksem
Ik vind het idee van Project Life wel leuk maar mijn leven is te 'saai' naar mijn mening en heb ook geen zin dat het bijna als een soort 'verplichting' is om foto's of iets dergelijks te maken.
(is ook maar net hoe je het wilt natuurlijk)

Ik hou het wel bij de traditionele 12"x12" layouts. :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:54

Ik heb een aantal grote boeken, maar ook een kleine van 3 weken Bonaire. Pak ze er beiden wel bij als ik iemand wat wil laten zien. Verder een 'Sting' boek en een 'ik' boek natuurlijk ;).

Al denk ik twee jaar niet gescrapt, hopelijk kom ik door dit topic weer in beweging!
Waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik alle layouts al eens geprobeerd heb, naar mijn idee. Al zoveel boeken gemaakt dat ik niet echt iets origineels meer kan verzinnen....

Ik heb wel veel gehad aan een aantal scraptijdschriften, qua technieken etc. Ik heb die nog wel liggen, mocht iemand in de buurt/tegen verzendkosten interesse hebben, wil ik ze wel opsturen/verdelen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:41

Oh ja dat vind ik wel leuk!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:47

Ik wil er echt fijn voor gaan zitten en met m'n kids, paard en baan wil dat toch niet. Ben nu veel aan het haken dat pak ik snel tussendoor

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:04

Ik ben ondertussen ook begonnen met haken.
Gaat even wat makkelijker om tussendoor te doen.
Met scrappen eerst alles uit de kast, dan uitzoeken wat ik wil gebruiken en dan echt bezig en het weer in de kast moeten hebben voordat de kinderen weer uit school gehaald moeten worden is me vaak te veel werk.

Wil wel heel graag weer wat doen.
En als ik wat leuks zien bij bv de Action neem ik het ook mee, kast puilt uit ondertussen :')

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 07:26

Hier nog een haakster :D Is idd makkelijker om weg te leggen. Alhoewel m'n deken nu wel erg groot word :=

Ik heb ook 1 grote knutseldoos die uitpuilt, ook handig voor de surprises :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:48

Ik heb het voordeel dat ik alles kan laten liggen, dan ga je net wat sneller een uurtje zitten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:26

Dat is lief Sting! Ik haal voornamelijk inspiratie van Pinterest, dus denk dat Amanda er heeeel erg blij mee wordt :D.

Vriendin van mij doet ook aan haken, echt héél gaaf wat ze daarmee kan! Ik heb het 1x geprobeerd, maar ik heb er het geduld geloof ik niet voor. Vorig jaar ook een poging tot breien gedaan (bij de meiden wilden we ineens allemaal een zelfgebreide sjaal haha) en ik ben nog steeds halverwege :=. Vind het wel heel erg gaaf hoor, als je het kan en vooral ook als je het geduld ervoor hebt!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:30

Het haken heeft bij mij ook jaren in de kast gelegen voordat ik er weer mee begon.
Haak nu vooral omslagdoeken.

Ik kan het hier helaas niet laten liggen want de kids vinden het machtig interessant :')
Zou wel graag een plekje op zolder willen waar ik kan werken en het dan ook kan laten liggen zonder dat de kinderen erbij kunnen.
Maar helaas is er (nog) geen ruimte voor.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:37

Zijn er hier ook die bezig zijn met project life? Ik heb me lagen uitdagen tot een december daily en ik heb wel wat steun nodig denk ik :')

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:41

December daily is mijn lievelingsproject!!
Ik zou vooral zeggen niet te moeilijk doen :D Foto's van dagelijkse bezigheden die op dat moment niet bijzonder lijken zijn later wel leuk om terug te zien. Als een dag dus niet zo 'bijzonder' lijkt is het alsnog leuk om te beschrijven.

Als het een dag niet lukt om foto's te maken don't worry. Dan kan je bijvoorbeeld een leuk verhaaltje schrijven, je verlanglijstje opschrijven, je favoriete kerstnummers op een rijtje zetten, je kerstboom op de foto enz.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:24

Thx bliksem :D ik wilde binnenkort in het tuincentrum wat foto's maken van de kerstshow, heb ik al wat back up :')

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:49

Het is dan wel een oud topic, maar erg leuk om zo een doorheen te kijken. Ik wil binnenkort ook gaan beginnen, met foto's van mijn pony. Iemand tips waar ik het beste een boek kan halen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:58

Ik koop het liefste bij scrobby of scrapdelight, maar dat zijn wel echte scrapbook spullen, dus wat duurder meteen. Bij hema of boekenvoordeel kun je ook wel eens wat vinden

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:58

Ik koop zelf inderdaad ook altijd bij Scrobby en Scrapdelight.
(Meestal toch wel Scrobby omdat die wel echt goedkoper zijn maar aangezien Scrapdelight bij mij in de buurt zit als ik al in Nederland ben is het weleens leuk om de spulletjes in het echt te zien).
Al heeft Scrobby tegenwoordig ook een winkel in Spijkenisse.

Als je op zoek bent naar goedkopere dingetjes dan kan ik ook de Action wel aanbevelen.

Wat voor boek wil je precies? Om het te leren? Je hebt ook heel veel 'process videos' (ik maak ze zelf ook :D ) op Youtube waarin je van voor naar eind ziet hoe iemand een layout maakt. Ik zelf vind dit vele malen fijner om te kijken dan vanuit een boek. :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:31

Ben laatst bij Scrobby geweest. Pokke eind rijden, maar wel echt de moeite waard!
Ik kan bij de action nooit wat leuks vinden, dat is dus echt smaak afhankelijk