[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Karlijn__

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:46

Leuke reacties op mijn schilderijtje! Het is trouwens geschilderd met olieverf op doek. Formaat is ongeveer 30x 65cm.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:07

Nav de tips een nieuwe tekening van mij:
Afbeelding

Ja, het paard heet Sjoerd.
Hij is hier nog niet helemaal af, het krasserige in de rechter- onderhoek heb ik veel beter voor elkaar.
Ook lijkt er een zwarte vlek boven zn oog te zitten, deze is in het echt veel minder heftig.
Helaas heb ik nog geen foto kunnen maken van het afgeronde exemplaar, maar zo krijg je toch vast een indruk.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 15:26

@ lalunamyo: lekker sfeertje :j heeft iets authentieks :) 200 euro minstens.
@ Wuis: netjes, knap hoor een mens tekenen := :j 30/40 euro.
@ san87: interessante uitsnede :j vanwege klein formaat 75 euro.
@ Babe: treffende tekening, mooie blend met kleur achtergrond :j 75 euro minstens :j
@ Mariskalove: het is fijn als je zelf ook meetaxeert :) voor nu vind ik je afbeelding te klein om er wat over te kunnen zeggen.

En weer eentje van mij:
Afbeelding
Acryl op linnen, 40x50 cm.
Aantal uren werk: teveel :+

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:04

O, sorry, ik wist niet dat je elke pagina moest taxeren.

lalunamyo:Prachtig! Heeft echt iets speciaals. minstens 225 euro.
Wuis: Leuk, ik kan zelf geen mensen tekenen, 35 euro.
san87: jammer dat ie zo klein is, 70 euro.
Babe: De achtergrond is goed gedaan,80 euro.
Fnanne: niet helemaal mijn stijl, maar toch mooi. Je kunt natuurlijk gelijk zien wie het is! 200 euro.
Hier een grotere versie:
Afbeelding

Nogmaals : Ja, het paard heet Sjoerd.
Hij is hier nog niet helemaal af, het krasserige in de rechter- onderhoek heb ik veel beter voor elkaar.
Ook lijkt er een zwarte vlek boven zn oog te zitten, deze is in het echt veel minder heftig.
Helaas heb ik nog geen foto kunnen maken van het afgeronde exemplaar, maar zo krijg je toch vast een indruk.

Ik zal eerdaags een foto maken van na de veranderingen, maar de tekening ligt nog op school.

Oja, het is A3 formaat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:52

Groot doodletje van mij, wil toch weten hoeveel 'ie waard zou zijn! (hele dag aan bezig geweest!)

Afbeelding

Taxaties: mariskalove: tientje,sorry. Als hij af zal hij vast meer waard zijn maar voor nu €10,-
Fnanne: Op z'n minst € 50,-! Wat een paardenpracht weer!

Rest komt later wel...

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:29

zal even weer bijtaxeren, anders raak ik straks achter (en daarbij heb ik last van studie ontwijkend gedrag :P)

p.10
xkimmx: ik nou nog even blijven oefenen, maar je gaat zeker de goede kant op. Nu is hij nog niet dekkend en spreekt de tekening ook niet. En het oortje is een beetje raar ;)
Fnanne: :~ :~ :~ ik snap niet hoe je dat toch iedere keer doet met alleen een potloodje... eerste €230, tweede €200
lalunamyo: gaaf hoor, weer eens wat anders hier. €60
Wuis: de verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal, maar voor een eerste keer zeg ik: dikke respect! €40
San87: :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ wow. de aders vind ik een beetje te opvallend, maar verder, wow! €160
Babe: :~ :~ :~ :~ :~ :~ :~ ook al zo'n mooie! veel blauw, zonder dat het koud word. Gaaf!! € 160

p.11
Fnanne: hij heeft wel wat. Knap hoe je met een paard kleuren zo'n mooi effect krijgt. Ik vind m persoonlijk wat te blauw, maar erg knap gedaan! €100
Mariskalove: blijf oefenen. Vooral wat betreft contrast en detail ontbreekt er nog veel.
HD: ik vind je tekeningen in zwart wit echt leuker!! er zitten veel meer details in, als je dit door voert naar je kleurtekeningen, zijn die ook leuk! Nu zijn die altijd maar een beetje gekleurde vlakken, om het even heel kort door de bocht te zeggen. Ga zo door! €15

edit: mij excuses voor al dat kwijl dat van het beeldscherm af loopt :P

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:47

Mariskalove: dit is gewoon een kwestie van veel blijven tekenen. Plaats anders eens een gewoon topic voor tips. ;)

Horseydude: probeer meer aandacht aan de volumes te schenken, bijv. de streepjes op de snuit missen een bepaalde curve die automatisch de ronding van de snuit suggereert.
Ook vind ik dat je aan je lijnenwerk mag werken, het is allemaal nogal dun, en dan vind ik het weer niet strak en trefzeker genoeg.
Misschien is het een idee voor je om eens met inkt en penseel te experimenteren.

Fnanne: 250 euro ongeveer.
Vind je kleurschema heel erg mooi. Wat ik jammer vind is de centrale positie van de schuilhut op de achtergrond, doordat je nu een soort symmetrie in de compositie krijgt doe je de suggestie van beweging wat teniet.
Ook had ik persoonlijk de schouderpartij wat aangepast en gezorgd dat de twee bovenbenen van het paard niet precies gelijk liepen.
Ik zou zeggen kom nog iets meer los van de foto waarvan je werkt en probeer meer in het beeld dat je creeert zélf te gaan denken. :)
Je hebt een hele mooie stijl en een bijzonder kleurgevoel.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:08

Ik heb ook weer een werkje dat ik graag getaxeerd wil hebben, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Het is een beetje een slechte foto, maar betere wou m'n camera niet maken... de kleuren zijn in het echt wat realistischer en de afwerking is wat netter, op de foto lijkt het allemaal een beetje streperig. Ik hoop dat jullie het kunnen beoordelen! Hij is op A4 formaat, met kleurpotlood, minimaal 10 uur werk (ben niet zo snel ;))
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:04

Taxaties, Koetje10?

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:05

even beter kijken HD, die heb ik gister al gepost, ik kon nu m post niet meer aanpassen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:06

O sorry! :) Mijn fout!

Annemijn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:53

Wat een mooie dingen hier allemaal zeg! :oo
Nouja, dan toch ook maar demijne.. :P

Afbeelding

Afbeelding

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:40

Pagina 9

@Marie16: Heel mooi gedaan, ziet er al heel erg realistisch uit! 35,-
@Heathfield: Al heel goed op weg. 20,-
@LeonieL: Kleurgebruik is goed, vind hem alleen nog niet helemaal ‘compleet’. 25,-
@Mariskalove: De verhoudingen kloppen bijna niet en het is nog te streperig, tot nu toe zal ik er nog niks voor geven.
@Aliesjeh: Ik vind ze top, werkelijk. Vooral Jack Sparrow heb je heel mooi gemaakt. Alle drie 80,-.
@__Karlijn__: Ik vind het totale plaatje er een beetje triest uitzien, hij is heel mooi maar het geeft me toch een triest gevoel, weet niet hoe je van plan was het uit te beelden natuurlijk. 35,-
@_Bitje_: Wat zonde van de achtergrond, jammer dat je daar niet meer werk aan hebt besteedt. Heel mooi verder. 35,-
@Lalunamyo: Prachtig. 50,-

Pagina 10

@Heathfield: Goed blijven kijken naar de verhoudingen, en het papier ‘wegtekenen’. Tot nu toe 10,-.
@Koetje10: Mooi gedaan, alleen iets in de neus stoort mij. 20,-
@xkimmx: Jammer van de omlijning, het oog ‘spreekt’ heel goed, mooi gedaan. 35,-
@Fnanne: Prachtig, niks op aan te merken. Beide 120,-.
@lalunamyo: 40,-
@Wuis: Voor eerste keer, knap gedaan! 35,-
@_San87_: Super, alleen de aderen zijn té opvallend. 75,-
@Babe: Hier ben ik echt sprakeloos van, prachtig uitgebeeld! 80,-

Pagina 11

@Mariskalove: Het paard is wat uit verhouding, nog even dooroefenen, het gaat al de goede kant op.
@Fnanne: Prachtig! 70/80 euro.
@HorseyDude: Ik ben niet erg weg van de tekenstijl zelf, maar toch mooi gedaan. 20,-
@Koetje10: Het kleurgebruik vind ik erg mooi, de ogen zitten alleen wel ietwat te hoog, probeer echt góéd naar de voorbeeldfoto te kijken, tot nu toe 10,-.
@Annemijn123: Ik vind de tekeningen snelgemaakt en vegerig overkomen. 5,-

Mijn eigen werkje maar weer is, dit keer Michael Jackson, A4, gemaakt met Grafiet. Ong. 3 uurtjes werk.
Sorry voor de slechte fotokwaliteit, de scanner is kapot.
Afbeelding

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:53

Hallo iedereen, ik doe dit voor het eerst dus het kan kloppen als mijn taxaties niet overeenstemmen met jullie eigen gedachtes.
Maar ik vind het wel heel leuk om mijn mening te geven op andermans tekening, en natuurlijk vind ik het heel leuk om jullie meningen over mijn tekeningen te horen! :)

pagina 10:
@heathfield: Voor mijn gevoel klopt er iets niet aan het gezicht van Edward, het is wat te hoekig en de ogen lijken erg ver weg te zitten op de een of andere manier.
Voor de eerste keer vind ik het trouwens heel knap gedaan, je bent op de goede weg!
Ik zou het denk ik taxeren op €10.
@koetje10: Erg mooi gedaan, die neus ziet er trouwens heel erg aaibaar uit!
Ik zou het taxeren op €20.
@xkimmx: Erg knap gedaan hoor, ik vind het er goed uitzien en kan er verder weinig op aanmerken. €35.
@Fnanne: Wauw, dat is echt niet normaal mooi meer. Ik wou dat ik dat kon. Ik taxeer ze beide rond de €300.
@lalunamyo: Erg leuke stijl! €200.
@Wuis: Jeetje, je eerste mens ooit? Dat doe je goed! Ik zou je er nu €20 voor geven.
@_San87_: Heel mooi gedaan San, het paard ziet er heel aaibaar uit. Voor jou €80.

pagina 11:
@mariskalove: Volgens mij kloppen de verhoudingen niet helemaal, gewoon blijven oefenen he.
@Fnanne: Mooi gedaan weer hoor, €150 voor deze.
@HorseyDude: Je hebt een bijzondere stijl, erg leuk en opvallend. €20.
@Annemijn123: De tekeningen zijn best vlekkerig of niet? Het lijkt ook heel snel gemaakt te zijn.
@koetje10: Mooi kleurgebruik, alleen de verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen. €20.
@_Mariskaa: Wauw, dit is je beste tekening tot nu toe! Ik taxeer hem op €30.

En dan nu mijn eigen tekeningen, de eerste is van mijn pony en de tweede is van Michael Jackson:
Afbeelding

Afbeelding
Gemaakt met potlood & papier op A4-formaat.
De eerste is een foto en de tweede heb ik ingescand.
Ik ben benieuwd! :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:56

Je vergeet mij ;(

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:58

@Laura: Die eerste van Kardoes vind ik een hele leuke tekening, hij is ietwat streperig en het oog 'spreekt' niet helemaal, verder taxeer ik hem op 15/20 euro. :)
De tweede van Michael vind ik een hele aparte stijl hebben, de neus klopt niet helemaal, de neusgaten zijn als het ware twee 'gaatjes', probeer hier aan te werken, de overige plukken van het haar heb je heel mooi uitgewerkt maar probeer de rest van het kapsel ook realistisch te houden. Schaduwen heb je wel heel mooi uitgewerkt! :) 25,-
Laatst bijgewerkt door _Mariskaa op 19-06-10 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:58

@babe: Echt? Ik dacht dat ik jou wel had gedaan met je schimmel, oeps, blijkbaar per ongeluk verwijderd!
Maar ik vond hem echt supermooi, de mooiste die ertussen zat.
Heb eigenlijk geen idee wat voor bedrag ik ervoor moet gaan taxeren, maar ik vind hem echt super mooi gedaan!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 01:00

Lauste schreef:
@babe: Echt? Ik dacht dat ik jou wel had gedaan met je schimmel, oeps, blijkbaar per ongeluk verwijderd!
Maar ik vond hem echt supermooi, de mooiste die ertussen zat.
Heb eigenlijk geen idee wat voor bedrag ik ervoor moet gaan taxeren, maar ik vind hem echt super mooi gedaan!

Annemijn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:27

bij die onderste horen de vlekken deomheen, t ziet der alleen een beetje raar uit op de foto #)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:29

Annemijn123 schreef:
bij die onderste horen de vlekken deomheen, t ziet der alleen een beetje raar uit op de foto #)

Je zal toch eerst zelf moeten taxeren voordat jouw eigen werk getaxeerd wordt :)

Mocht je bovenstaande al hebben gedaan, dan heb ik niks gezegd :D

Annemijn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:24

oeps! excuses, ik dacht toch echt dat ik dat al had gedaan? nouja nog maar eens dan :P

pagina 11:
@mariskalove: leuk :P alleen de oortjes kloppen niet helemaal geloof ik. $10 (euro, maar k heb geen idee hoe je dat doet :Y) )
@Fnanne: Wauw! echt super! $100
@HorseyDude: Kvindem heel leuk, leuke stijl heb je! $30
@koetje10: Beetje jammer van de achtergrond. De ogen lijken ook niet helemaal te kloppen. $15
@_Mariskaa: Cool! verder lijkt het rechteroog wel erg anders dan het linker, maar dat kan natuurlijk ook zo zijn op de foto :o $40
@Lauste: 1e: leuk! ik vind hem wel nog wat krasserig. $30 2e:Misschien moet je de rest van het haar ook zo donker als de krullen maken? Ik denk dat dat er wat beter uitziet. Verder heel knap! ikzelf vind mensen altijd uiters moeilijk:'). $40

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:30

@_Mariskaa: je ziet meteen wie het is, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal: 20 euro.
@Lauste: Vind de eerste tekening heel mooi, alleen de verhouding kloppen niet echt heb ik het idee. En er mag wat meer schaduw en structuur in verwerkt worden, 20 euro.
De tweede mag wat mee contrast in zitten, voor de rest zie je meteen wie het is: 20 euro.

Wat denken jullie van die van mij?

Info:
#A4 papier, wel tekenpapier
#Grafiet
#1,5 uur mee bezig geweest
Afbeelding

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:46

misschien heb ik ze gemist, maar het is wel de bedoeling dat je iets meer taxeert dan twee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:20

_San87_
35 euro, als het groter was natuurlijk meer

babe
55 euro, echt prachtig

mariskalove
Ik vind niet dat je hier al iets voor kunt vragen. Foto is trouwens ook erg klein.

Fnanne
100/120 euro

HorseyDude
Ik vind wel dat je qua schetsen beter wordt, maar dan alsnog vind ik dit een schets, en geen tekening of kunstwerk die af is. Daarom vind ik ook niet dat het getaxeerd kan worden.

koetje10
Ik vind het een leuke poging, maar de vorm van het hoofd is op de een of andere manier erg vreemd. De ogen zijn ook te bol. Het lijken nu net een soort van losse kralen. 10 euro.

Annemijn123
Ook voor deze geldt dat je naar mijn mening hier nog niet iets voor kunt vragen. Gewoon lekker door oefenen, dan komt het vast helemaal goed!

_Mariskaa
Je kunt echt goed zien wie het is op de tekening, dat vind ik knap gedaan. Jammer dat de foto zo slecht is, het is daardoor slecht te beoordelen. Voor zover ik nu zie mag je nog wel veel meer contrast gebruiken.

Lauste
Probeer minder krasserig te tekenen. Die lange halen op een paard lijken niet mooi/netjes. In het echt heeft een paard hele korte haartjes, en geen lange (m.u.v. de manen dan).

thoraklover
Ook hier geldt, véél minder krassen. Teken korte kaartjes, geen lange krassen om een vlak sneller vol te krijgen. :)

Dan mijn nieuwste tekening:

Pastel op 30x40.
Afbeelding

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:56

ik taxeer ook nog wel ff :D

fnanne:

niet mijn style (daarom taxeer ik niet) , kan me goed voorstellen dat iemdand `m wel super vind ;) !

mariskalove:
je tekening mag veel pittiger!!! kan nog meer contrast in! verder ben je al goed op weg!!! probeer op de verhoudingen te letten!
€10,00

horsedude:
ook niet mijn stijl (sorry). kleur je `m verder niet in?!

koetje10:
vind m heel mooi! ogen lijken niet helemaal te kloppen
neusje is wat te klein denk ik
€15,00

annemarijn123:
1e: verhoudingen lijken me aardig te kloppen! ik mis nog wel het contrast, ik zou er nu €15,00 voor geven
2e: neusje klopt niet helemaal naar mijn idee, en wit is nooit helemaal wit. (geld ook voor de 1e)
€10,00

_mariskaa:
ik herken `m meteen :D de ogen zijn wat ongelijk, t-shirt lijkt nog niet helemaal af.
toch nog € 20,00

lautse:
1e: heel leuk gedaan! alleen ik ga weer zeuren over het contrast :') het paard z`n lijf heeft bijna dezelfde kleur dan
de achtergrond. klopt niet helemaal denk ik.
€15,00
2e: die is ook gaaf!
ik vind het haar niet als haat lijken, het is helemaal glad. met een paard plukjes er uit. (ik hoop dat je me snapt :P )
€15,00

toraklover:
mooi gemaakt! verhoudingen lijken prima! het hoofdstel mocht van mij nog wel wat donkerder. het oog mist een licht puntje.
€20,00

wuis:
voor pluk vind ik een beetje "plukkerig", ik wete niet hoe je dat zegt :') het halster lijkt wel te verdwijnen de de kaak. oogje lijkt wel wat klein. vind `m verder super!!!!
€60,00