Vanochtend is die skipybal nog steeds niet droog. Ik denk omdat er zooo overdreven veel weekmakers in die plastic zitten dat het ook de lak week maakt. Kwam ook een verschrikkelijke walm vanaf bij het oppompen. Vanavond zet ik er eens een laag lakvernis over heen.
ps: dit is dus niet het soort bal wat je voor je kinderen in huis haalt, volgens mij is dit gewoon verboden (gifitig).
waarom moet er eigenlijk een bakkie in om ze in op te vangen? ze gaan anders toch gewoon dood? of kunnen deze in tegenstelling tot wespen wel weer naar benden vliegen?
Ik wilde vandaag eigenlijk aan de slag, maar het is hier zo'n slecht weer! Het regent al de hele ochtend echt hard dus ik denk dat ik het nog even uitstel
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-07-09 11:05
Hiboune, jij hebt het beste voorbeeld in huis, jij hebt ook een orginele.
Ik heb gisteren de 2de afgemaakt, en een hele fotoserie gemaakt. Alleen de skippybal moet er nog onder gehangen worden, het touwtje was te kort (of de klamboe te lang ). En het touw was op, dus eerst nieuw touw inslaan.
waarom moet er eigenlijk een bakkie in om ze in op te vangen? ze gaan anders toch gewoon dood? of kunnen deze in tegenstelling tot wespen wel weer naar benden vliegen?
Ik ga wat hertshoornolie gieten, daar worden ze duizelig van. En naar beneden vliegen lukt ze inderdaad niet.
dan hoeft er toch helemaal niks bovenin te zitten? dan houd je toch gewoon het net van boven dicht? scheelt een boel werk.... hertshoornolie houdt ook weer dazen weg, dus dan komen ze er weer niet op af
Oh dat is ff jammer, ik wilde ook al gaan bellen. Want wil toch ook wel zo'n ding zelf gaan maken. De laatste is wel makkelijk zeg, zo met dat pijpje erin. Ik dacht erzelf aan om in de emmer nog water te doen zodat ze gelijk verdrinken (oho niet echt diervriendelijk, maar ze zijn zelf ook niet vriendelijk ben laatst door een gestoken en dit voel je toch wel goed). Gelijk uitroeien die rotbeesten.
Ga morgen maar eens op jacht naar alle materialen. Die bamboe stokken is ook echt een super goed idee. En zelf dacht ik nog om het met bijv, een stoeptegel te verzwaren door deze bovenop de bovenkant te leggen of deze aan de onderkant met een touw erom heen te bevestigen. Kan het niet zo snel wegwaaien.
Sterre
Geplaatst: 10-07-09 20:33
Neonlight schreef:
Ik heb gisteren de 2de afgemaakt, en een hele fotoserie gemaakt. Alleen de skippybal moet er nog onder gehangen worden, het touwtje was te kort (of de klamboe te lang ). En het touw was op, dus eerst nieuw touw inslaan.
Ik heb de touwtjes van de hooibalen gebruikt .
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-07-09 22:59
Die heb ik niet eens hier thuis liggen. Wij gebruiken heel veel wit koord voor van alles, moet toch nieuw gehaald worden. Dat koord willen we ook hiervoor gebruiken.
Kaatje
Geplaatst: 11-07-09 10:13
Mogge
Skippy is opgepompd en voor de 1e keer gespoten en hangt nu te drogen aan de waslijn.
Hoe hoog maken jullie de klamboe ? Hij moet zeker ongeveer half over de bal vallen, maar zo heel hoog hoeft t toch niet?
Ik ga morgen ook aan de slag, ik heb mijn moeder al gevraagt of ze een klamboe wil halen, een hoepel heb ik nog van een eerder bouwwerk Vriendlief al even gesmst of hij een poot wil maken, en anders vraag ik of mijn vader dat morgen wil doen. Ik ben erg benieuwd of het lukt.
amazone77
Geplaatst: 11-07-09 17:00
ook ik ben aan het knutselen........ ik heb de skippy al zwart gespoten en was binnen 10 minuten droog (goede auto lak) heb ook al een clamboe (witte met bloemetjes erop ) en een hoepel. en ook een wespen vanger,maar weet nog niet of ik die er in ga knutselen,misschien is die niet nodig. ik heb ergens opgevangen dat de skippy op 1.20 m van de grond moet hangen.....klopt dat? ik hoop zo dat dit gaat werken,zo ja dan hang ik er nog veel meer eigen geknutselde dazen vangers neer het stikt hier van die krengen succes allemaal,ik laat wel weten hoe het is gegaan en of het ook echt werkt.
amarilla
Geplaatst: 11-07-09 17:37
mijn verf droogt ook niet!!!
amarilla
Geplaatst: 11-07-09 17:41
ik heb een skippybal van intertoys voor maar 4,99! Ik moet denk ik opnieuw spuiten. Ga ook autolak halen.Ik heb nu een plakbal!
amazone77
Geplaatst: 11-07-09 17:59
misschien werkt een plak bal ook wel als de dazen er op vliegen kunnen ze er niet meer van af.......hang hem eens gewoon zo op,kijken of het werkt......je weet maar nooit haha