[FOTO] Spookfoto's / geestfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: [FOTO] Spookfoto's / geestfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:10

Geweldige foto's !
Enige kleine minpuntje bij foto 1 is dat je haar in het raam ziet. Valt natuurlijk weinig aan te doen, maar voor zover ik weet hebben geesten geen schaduw. Vork Clown

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:11

Wauw dat heb je super goed gedaan zeg! Prachtige foto's! Net echt *LOL*

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:58

Ontzettend gaaf zeg. Heel origineel en zeer mooi uitgevoerd!
Ik ben helemaal fan van de 2e foto. Die bereikt imo het best het 'geesteffect'. Ja

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:47

Foto 2 is echt super gedaan! Leuk idee ook, origineel. Lachen
Mooie foto's!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 15:49

Even een heel snel complimentje van mijn kant.
Heb nl weinig toe te voegen aan bovenstaande reacties.
Vind 't echt top platen!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:52

Ik vind de foto's echt prachtig. Zeer origineel en allen op een andere manier uitgewerkt. Ik blijf er maar naar kijken, misschien ook een beetje omdat ik nooit eerder soortgelijke foto's heb gezien.
Petje af! Ja

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:54

Toen ik je titel las, kreeg ik het idee; jeetje heb je weer zo'n klein kind die spoken ziet!

Maar toen ik de foto's globaal bekeek kreeg k toch wel een brok in me keel! toen ging ik pas je stukje lezen.
Mijn conclusie is dat ik het super leuk gedaan vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:31

Thanks voor alle reacties, complimenten, tips en commentaar OK dan! Erg leuk allemaal!

Ik ga zo even nog in op een aantal reacties, maar eerst zal ik even uitleggen hoe ik dit gedaan heb aangezien een aantal mensen dat mij gevraagd heeft, ook via PB, en ik beter in 1x dan een uitleg kan geven dan iedereen apart te beantwoorden.

Het enige wat je nodig hebt is een statief en een camera waarvan je de sluitertijd handmatig kan instellen. Een model is handig, maar hoeft niet.
(- Als je niet weet wat sluitertijd is, kijk dan eens op http://www.bokt.nl/wiki/Fotograferen - daar staat het op uitgelegd.)

- Ik heb m'n camera volledig handmatig ingesteld, dus op 'M', maar op de stand 'Tv' is ook mogelijk hierbij.
- Je stelt een vrij lange sluitertijd in, bijvoorbeeld 6 seconden
- Je camera plaats je op een statief, omdat je met zo'n lange sluitertijd niet uit de hand kan schieten. Je handen 6 seconden stilhouden met camera erin is vrij lastig namelijk Haha! en je wilt dat alleen je model beweegt of doorzichtig is, niet de hele achtergrond ook natuurlijk Clown
- Als je camera 6 seconden lang de foto maakt, kan je gewoon wat experimenteren met hoe doorzichtig je je model wilt hebben. Als ze bijvoorbeeld 3 seconden in beeld is, en 3 seconden buiten beeld, zal ze precies 50% doorzichtig zijn omdat ze precies de helft van de tijd in beeld heeft gezeten, en de andere helft van de tijd buiten beeld, waardoor je alleen de achtergrond ziet: omdat je dan 50% model en 50% achtergrond hebt, zal je de achtergrond door je model heen zien, je model is dus doorzichtig.

- Bovenstaande is dus ongeveer wat we bij foto 1 gedaan hebben: Naat heeft ongeveer de helft van de sluitertijd op de stoel gezeten, iets minder dus, en als die tijd omwas gaf ik een seintje. Dan moest ze zo gauw mogelijk uit beeld rennen (zonder de stoel of tafel te verschuiven uiteraard). Omdat het uit beeld rennen zo snel gaat, nog geen fractie van een seconde, zie je dat helemaal niet gebeuren op de foto. Het uit beeld rennen neemt tenslotte nog geen 10e of zelfs 100ste gedeelte van je sluitertijd in beslag, en daardoor is ze op dat moment zo 'doorzichtig' dat je haar op de foto helemaal niet ziet.

- Bij foto 2 is het iets anders gegaan: hierbij heeft Nathalie heen en weer door het beeld gerend Nagelbijten / Gniffelen De hele sluitertijd lang. Dat veroorzaakt de wittige 'waas' om haar heen. De laatste seconde of laatste paar secondes van de sluitertijd staat ze recht in het midden stil, waardoor ze daar iets duidelijker te zien is. Omdat ze het grootste gedeelte van de sluitertijd echter heen en weer rende en dus niet op die plek stond, zie je de achtergrond nog wel door haar heen; doorzichtig.

- Foto 3 is eigenlijk hetzelfde gegaan als foto 1, alleen heeft ze hier iets meer dan 50% van de tijd in beeld gestaan, meer richting de 60-75% gok ik, daarna heeft ze snel gebukt waardoor je de achtergrond zag. Ze is dus doordat ze langer in beeld stond, minder doorzichtig dan bij foto 1. De witte gloed/waas bij haar handen komt gewoon door de condens of hoe je dat ook noemt Haha!

- Bij foto 4 is ze gewoon stapje voor stapje gaan lopen. Bijv. eerst 2 seconde stilzitten, dan 1 seconde staan, dan 1 seconde op de volgende plek staan, dan weer 1 seconde op de volgende plek, etc. En het opstaan en de stappen zetten gaat ook allemaal langzaam/ in slow-motion, waardoor je de beweging tussendoor goed ziet. De reden dat ze bijv. 2 seconden zit, en de rest van de stappen allemaal in 1 seconde doet, is dat je haar zitten dan nog iets duidelijker ziet.

Hoop dat 't zo een beetje duidelijk is, vragen kan uiteraard altijd Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:41

Erg leuk gedaan. Misschien ook leuk om eens te gaan spelen met lange sluitertijd en het beeld bevriezen met de flits.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:41

Erg leuk gedaan. Vind het bij foto 4 jammer dat je de witte schoenen zo duidelijk ziet. Blote voeten was toepasselijker geweest.
En de omgekeerde illusie zou mij meer aanspreken: dat ze juist in de hoek is gaan zitten ipv opgestaan. Door de witte schoenen zie je nu duidelijk dat ze opgestaan is, terwijl het idee van iemand die door de gang heeft gelopen en zich nu schuilhoudt in de hoek mij meer aanspreekt.
Maar hoe dan ook mijn complimenten, erg goed gedaan!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:53

Ik heb geprobeerd hem na te schieten, dit is wat ik kreeg:

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:57

Onwijs gaaf zeg!!

1. Inderdaad zoals eerder aangegeven, misschien leuk om de spiegeling in het raam weg te shoppen.
2. Super, geen commentaar.
3. Hier had ze idd, wat doorzichtiger gemogen, maar hij is heel gaaf!
4. Deze is ook heel gaaf Haha! Geen commentaar

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:52

Gáve foto's! Nou heb ik het niet zo op spoken en geesten, en al helemáál niet in Schotland *trauma's*

Hoewel ik het wel een heel blij spook vind Clown Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:18

He ik wilde net m'n andere berichtje posten vlak na de vorige, en toen lag m'n internet eruit Huilen van het lachen
Nu even een reactie op alle reacties Haha!

Bij foto 1 zal ik eens proberen de schaduw weg te photoshoppen dan maar, want jullie hebben wel gelijk erin dat geesten geen schaduw/reflectie hebben als het goed is Haha! Ik zal eens kijken hoe dat eruit komt te zien, thanks!
Ik vind bij deze foto haar witte sokken ook wel wat (storend) opvallend, daar hadden we misschien beter voor blote voeten kunnen kiezen.
Bij foto 2 vind ik het zelf juist helemaal niet erg dat je in het stilstaande gedeelte haar benen niet ziet; dat maakt het voor mij juist wat meer 'spooky'.
Bij 3 vind ik het bordje wel leuk, maar ik ga 'm eens wegwerken, je hebt gelijk dat het wel wat afsteekt omdat het zo'n modern bordje is Hilda, ik ga eens kijken hoe 't zonder staat Ja Ik had d'r ook graag wat doorzichtiger gezien inderdaad.
Bij 4 vind ik de sokken minder storen dan bij 1, ik denk dat ze de 'stappen' eigenlijk juist wel duidelijk aangeven, en dat als je ze nog meer vervaagt, dat wat onduidelijker wordt. Nu zie je haar echt stap voor stap weglopen zegmaar, met wat onduidelijkere sokken zie je dat denk ik minder Lachen

Nogmaals bedankt iedereen Haha!

@Janique: Dat is inderdaad ook wel een heel erg leuke en originele, moet er ook bijzonder uitzien Haha!
@moonfish13: Dat heb ik ooit ook eens gedaan hoor *LOL* Nagelbijten / Gniffelen Zo'n dergelijke 'spookfoto' van mezelf gemaakt en op bokt geplaatst met een verzonnen/gelogen ( Bloos ) verhaal eromheen. Zo'n beetje iedereen geloofde het, er is zelfs iemand geweest die op bokt beweerde dat ze contact met geesten kon leggen en die mij toen een hele mail heeft gestuurd waarin stond dat ze contact had gehad met de geest op mijn foto, en wat het verleden was van die geest etc. Daar klopte natuurlijk niets van, omdat ik zelf 'de geest' was (en ook op mijzelf toegepast, zegmaar, kon ik de beschrijving/ het verhaal niet thuisbrengen Clown ).
@Katje: Leuk idee, thanks! Ken het tot nu toe alleen maar van concertfoto's waar veel mensen flitsen en een lange sluitertijd hebben, haha, maar is ook leuk om hier eens toe te passen Ja
@Wickedwyvern: Reactie over de witte sokken bovenaan Lachen Jouw idee is inderdaad ook leuk, misschien dat ik de serie nog wel een keer ga uitbreiden ergens anders, thanks!
@Romy: Nou, al aardig toch? Knipoog Zelf denk ik dat je nog wel iets langer in beeld had mogen zijn misschien, hoewel dit ook wel spooky is zo.
@Berdien: Haha ach, dat zie je alleen op foto 2 gelukkig *LOL*

Nogmaals bedankt iedereen Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:46

Op foto vier zie je het ook hoor *LOL*

Maar goed, er is niks mis met blije spoken toch? *LOL*

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:29

WildWings schreef:
@moonfish13: Dat heb ik ooit ook eens gedaan hoor *LOL* Nagelbijten / Gniffelen Zo'n dergelijke 'spookfoto' van mezelf gemaakt en op bokt geplaatst met een verzonnen/gelogen ( Bloos ) verhaal eromheen. Zo'n beetje iedereen geloofde het, er is zelfs iemand geweest die op bokt beweerde dat ze contact met geesten kon leggen en die mij toen een hele mail heeft gestuurd waarin stond dat ze contact had gehad met de geest op mijn foto, en wat het verleden was van die geest etc. Daar klopte natuurlijk niets van, omdat ik zelf 'de geest' was (en ook op mijzelf toegepast, zegmaar, kon ik de beschrijving/ het verhaal niet thuisbrengen Clown ).

HAHA ja dat weet ik nog.. Ik had hem toen geplaatst omdat ik 'bang' was ofzo toch Haha!?
Echt gave foto's,
valt niet heel veel meer aan toe te voegen qua de opvallende witte sokken. Vind foto 2 wel echt onwijs eng haha, alles is perfect voor zo'n enge film.En tja dat bordje bij foto 3 idd weghalen, plaats hem eens zonder?

Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:04

En ik maar denken dat zodra je ze erop had gezet ik een linkje zou krijgen *LOL* Huilen van het lachen

Je weet mijn mening, ik vind ze geweldig!
3 vind ik het minst van de serie, als ik wat doorzichtiger had geweest had het denk ik net iets 'pakkender' geweest!

2 is mijn favoriet, hij is precies goed!
Hij beeld precies mijn idee van een 'geestverschijning' uit!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:15

gaaf!! De sfeer is idd percies goed!!!!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:56

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:02

Zo hey wat gaaf!! en je uitleg is ook super, ga het ook eens proberen!!

Foto 1 vind ik wel een heel fijn beeld geven en foto 2 is echt spooky!!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:11

foto 2 is echt geweldig,
zowel het 'spookbeeld' als de achtergrond,
echt typisch een plek waar het zou spoken denk ik Clown
ook dat de benen weg zijn is heel leuk Lachen

ikwas al langer van plan ook eens te gaan spelen met geesten+sluitertijd,
maar nu ga ik het zeker doen Lachen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:35

wauw
Me mond valt er bij open
wat een geweldig mooie fotos

Heel gaaf

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:00

Gaaf en naar mijn weten ook erg origineel. Ja Vooral de tweede ziet er heel 'geloofwaardig' uit.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:07

Leuk gedaan! Net echt (is ook echt, maar de geest dan niet)