[TEK] Major in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: [TEK] Major in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:05

Wat een enorm helder en gedetailleerd portret. Het is net of je de foto hebt uitgeknipt en op dat karton geplakt! Tong uitsteken

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:34

Sophie_midas schreef:
Wow.. Ik dacht eerst dat je schilderij de voorbeeldfoto was, zo levensecht is hij. Wat kan jij prachtig schilderen zeg.

Ik denk niet dat iemand hier commentaar op kan geven, er valt gewoon niks negatiefs over te zeggen Tong uitsteken.

Hoelang doe jij nou ongeveer over zo'n schilderij? (ben daar wel benieuwd naar!)

Bedankt Lachen

Moeilijk om dat in uren terug te rekenen Bloos
Van begin (schets) tot eindafwerking heb ik tussen de 4 en 6 weken nodig. In die weken probeer ik zo vaak mogelijk op de uren te werken die ik beschikbaar heb. Ik denk dat dat gemiddeld (afhankelijk van hoeveelheid/soort details) op tussen de 70 en 100 uur werk uit komt. Maar dan heb je het ook over een tekening van plusminus een laagje of 20...
Vooral de schets, daar gaat altijd veel tijd in zitten omdat die gewoon perfekt moet zijn.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:50

Prachtig getekend (of moet ik gepasteld zeggen?)!!! Heel mooi gedetailleerd, mag ook wel na 20 laagjes Lachen
Mooie vacht en halster, en die kruintjes zijn erg leuk! Het mooiste vind ik nog de mond/lippen. Lijkt net of ie aan het bewegen is en een stopmoment heeft.

Edit: ik zie wat je voor zo'n tekening vraagt. Als je hier al 100 uur aan werkt, vind ik dat je heeeeel wat meer mag vragen!!! Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:38

Whow, dat is inderdaad net levensecht! echt heel erg mooi gedaan!!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:41

Wow! Wow! Wow!
Gorgeous! Ik zat al weer uit te kijken naar een Remy-werkje, geweldig is hij geworden!
Geef je ook workshops? Clown Ik zou zeker meedoen namelijk! Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:50

Wow!

*valt van stoel, raapt zich op...*
Kan er geen speciale [UK]afdeling komen voor Remy zodat je wel oneliners mag plaatsen Schijnheilig
Wat moet je hier nou nog aan commentaar opgeven Nagelbijten / Gniffelen

Prach-tig! Die manen, dat halster, die look! OK dan!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:23

weet je dat ik dit kunst topic elke dag bekijk m te zien of je alweer iets af hebt?? en nu zie ik hem n pas..ja weer geweldig mooi!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:09

Technisch gezien weer een hoogstandje, het is de tekening echt aan te zien dat er een uur of 100 inzitten. Ja
Maar 'mooi' vind ik het niet en ik had hem ook graag wat harder gezien, maar dat is persoonlijk en is puur te onderbouwen op basis van mijn smaak. Vind het dan ook geen gedurfd portret maar wel, met recht, 1 van de meest realistische die ik hier op UK ooit ben tegengekomen.

Jammer dat de afbeelding zo klein is, zou graag op bepaalde punten willen inzoomen, dan kan ik misschien nog een heel klein beetje technisch commentaar geven of als me dat dan zelfs niet lukt je complementeren met het neerzetten van een dermate kloppend/realistisch portret. Knipoog

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 18:20

Tnx voor de commentaren, jij ook Josav, voor je zoals altijd eerlijke mening Lachen Ik weet dat mijn fotorealistische werk soms verschillende gevoelens kan oproepen.

Eerlijk gezegd heb ik nog zitten twijfelen of ik de tekening wel zou plaatsen. Niet omdat ik er zelf niet tevreden over ben, dit is een tekening waar ik met moeite afstand van heb gedaan toen hij uiteindelijk door zijn nieuwe eigenaar opgehaald werd.

Ik weet dat ik het technisch wel voor elkaar heb, dat kan ik hopenlijk wel zeggen zonder dat ik verwaand of arrogant genoemd zal worden.
Ik weet ook dat er een hoop mensen zijn die mijn werk té realistisch vinden, die het gevoel erbij krijgen dat het een fotokopie is. Dat begrijp ik en respecteer ik ook. Toch wil ik graag wat toelichten.

Er zijn voor mij 2 soorten werk, 2 kanten van mijzelf; vrij werk waar ik zelf teken wat me drijft en waar mijn hartstocht ligt. In mijn geval ligt mijn passie bij aktie, daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Ik maak veel aktieschetsen. Vlugge, grove schetsen die niet erg realistisch zijn maar waar ik even mijn felheid in kwijt kan.
En dan zijn er de opdrachten. In de afgelopen paar jaar heb ik een bescheiden naamsbekendheid opgebouwd waardoor ik in principe voortdurend aan het tekenen kan blijven en goed geld kan incasseren. Echter heb ik ervoor gekozen om slechts af en toe een opdracht aan te nemen, plezier is voor mij belangrijker dan kwantiteit en geld. Bovendien wil ik geen machine worden, exclusiviteit is voor mij ook belangrijk.

De opdrachten die ik krijg zijn heel persoonlijk, het zijn dierbare (soms overleden) paarden van eigenaren die er alles voor over hebben, die er een leven vol lief en leed mee meegemaakt hebben.
Ik vind het leuk om opdrachten te krijgen van aktiemomenten, echter kiezen veruit de meeste mensen voor een portret omdat zij daar kennelijk een speciaal gevoel door krijgen. Portretten zijn statisch, ze hebben vooral betekenis en gevoel voor diegenen die van het dier houden. Voor anderen is het niets meer dan een afbeelding van een hoofd. Ik zou ervoor kunnen kiezen om dit soort opdrachten niet meer aan te nemen, maar me alleen nog maar te gaan richten op het spectaculaire, meer "artistieke" tekeningen die een bepaalde grote groep mensen aanspreken.

Echter, ik vind die portretten ontzettend belangrijk. Als ik een aanvraag krijg van iemand die een mooie herinnering wil laten maken van een geliefd dier en ik door een persoonlijke en vaak emotionele karakterbeschrijving van zo'n dier geraakt word, dan is het mijn doel om ervoor te zorgen dat dat dier met zoveel mogelijk uitstraling en liefde afgebeeld wordt. Misschien niet het meest "kunstzinnige" en spetterende werk, maar het geeft me ontzettend veel voldoening als zo'n tekening hier opgehaald wordt en de eigenaar of eigenaresse staat hier met een brok in de keel.
Elk paard dat ik geportretteerd heb (en dat zijn er meer dan alleen op mijn site), heeft voor altijd een plekje in mijn hart, is persoonlijk geworden. Als dat is wat men graag van mij wil en ziet dan vind ik dat prima, ben ik een rijk mens.

Dat is voor mij alle voldoening die ik nodig heb en ik denk dat je dat ook in mijn werk terug ziet Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:15

Werkelijk een waanzínnig werkje Ingrid! OK dan! Ik heb hier werkelijk niets anders op te zeggen dan "wauw!".
Heerlijk aaibaar, maar toch zeer sprekend. Echt alwéer geweldig. Lovers

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:08

Ik vind je toewijding op alle fronten bewonderenswaardig hoor Ingrid. Ik kan me er ook absoluut in vinden, afgezien van het realisme dan maar dat is gewoon persoonlijk. Lachen

En nu heb je me wel heel erg nieuwsgierig gemaakt naar je persoonlijke werk. Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:01

Ingrid verwoord vind ik het essentiële van het portretteren, de reden waarom ik het ook doe en met ons nog meer mensen. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden Lachen

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:06

Ik heb echt zonet een kwartier naar je werk zitten kijken! Echt...Ik werd er stil van! Haha!
Dit is echt één van de meest geslaagde werkjes die ik hier op uit de kunst heb zien passeren!
Echt prachtig gedaan! OK dan!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:27

Woow Wat is dit een top werk. Het paard knalt gewoon van het papier af en alles klopt gewoon.

Helemaal geweldig.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 12:33

Tnx Lachen

Jorieke, ik zal binnenkort eens wat verzamelen en hier plaatsen (de meeste schetsjes maak ik tijdens lange meetingen op m'n werk of in de kantine als m'n dochtertjes aan het rijden zijn Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:07

Wow!

En waar is je tekening in je begin post???? Tjeminee zeg, je hebt een gave iets zo ontzettend realistisch op papier te zetten Bloos
Ik vind dit één van de mooiste tekeningen die ik hier ooit ben tegen gekomen..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:31

Prachtig!
Het is gewoon net een plaatje!! Heel mooi!

Ze zullen dat een mooi cadeau vinden, dat weet ik zeker!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:32

Super Wow!

Heb je een website Bloos

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:34

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:41

Sorry staat in je onderschrift Bloos
Ik ga een kijkje nemen!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:24

Wow!
Ingrid, wat een topwerk zet je hier weer neer.
Ik heb al meermalen zitten kijken en kan niets anders zeggen dan dat ik het werkelijk geweldig vind! Kleur van het paard in combi met de achtergrond, dat neusje, die manen, die glans... Ik zou dit graag eens in het echt willen bewonderen, volgens mij ga ik een uur of wat staan staren Lachen

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:20

Haha, ik heb hem in het echt gezien , en idd, je krijgt je ogen er gewoon niet meer vanaf ........zo mooi Haha!

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:44

Wauw! ZO gaaf!!!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:47

HUh waar is de tekening dan? Clown

NEt echt, wauw Bloos!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:51

Jeetje!!!!!!
Wat heb je dit mooi gedaan zeg.
Ik heb er geen verstand van maar echt het gene wat je getekend heb dat lijkt wel de echte foto....
Vind die ook trouwens 10x mooier als de echte foto Huilen van het lachen
Echt SUPER!