[FOTO]Photoshoots 2008 by Hypo Focus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: [FOTO]Photoshoots 2008 by Hypo Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:52

Een werkelijke schitterende collectie foto's heb je hier geplaatst. Ik zit hier werkelijk met open mond naar te kijken. Zó knap hoe jij steeds weer het maximale uit jezelf kunt halen om zúlke schitterende foto's te maken; die werkelijk van mijn scherm schítteren. Elke foto weer anders, maar toch even bijzonder. Ik blijf verbaast hoe je steeds weer met dat licht speelt en een normaal paard omtovert tot een ware schoonheid.

Je bent echt een voorbeeld voor menig ambitieus (paarden)fotograaf. Echt petje af Femke! OK dan!

Voor foto 3 kun je mij echt wegslepen. Eigenlijk voor al je foto's. Wauw!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:09

die engels volbloed, wie is dat?

Don Macho ziet er trouwens prachtig uit op die foto! (maar ik kende hem natuurlijk al) Helaas staat zaffier er niet tussen Tong uitsteken

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:18

Super gave foto's! Lachen

4 & 6 zijn echt mij favoriet! Haha!
leuk hoe je alle rassen zo een beetje op een rijtje heb gezet Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:49

Bluem schreef:
Schitterende foto's, alleen foto 1 vind ik er wat 'erover' uitzien en 6 vind ik er echt nep uitzien op het lijf, wat echt niet mijn smaak is. Lachen

Edit: erover = te verscherpt. De bloemen langs de kant komen echt niet mooi op mijn scherm, en het paard ook niet zo.

Dat viel mij ook op Ja

Verder zijn het echt heerlijke plaatjes!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:53

Wat een ontzettend gave foto's!

1 vind ik helaas wel wat tegenvallen, iets te scherp, iets te onwerkelijk daardoor, komt denk ook mede door het licht wat erop valt!

Verder, echt super!
Wat een talent!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:41

yvvv schreef:
Erg mooi, zit er zwaar aan te denken om eens een cursus/workshopje te volgen.

Alleen de haflinger? Ik weet het niet... Vind hem mooi, voor een schilderij. Voor een foto vind ik de bewerking teveel aanwezig. (als het bewerking is natuurlijk).

Bijna geen bewerking.. Lachen In mijn fototopic werd dit ook aangehaald.
Toen heeft Femke het origineel geplaatst en uitgelegt wat er bewerkt aan is, en dat is nagenoeg niks..

[ITP] Amy & Shania.. Made by Hypofocus..
Hier staat het uitgelegt.
Gelieve niet meer te reageren, is een oud topic.. Knipoog

Het zijn prachtige plaatjes allemaal Femke.. We zijn niet anders gewend natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:38

Bedankt voor al jullie reacties! Lachen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:14

Velen had ik al eens gezien van je.

Wat ik bij de eerste raar vind is dat je een sluitertijd van 1/1600, een diafragma van 3.2 en dan een iso van 500 hebt gebruikt. Ben benieuwd wat hiervoor je reden is.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:16

Jeetje, echt geweldig mooie foto's! Bloos!
Super mooi, niets op aan te merken!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:56

Ik vind je foto's heel erg mooi, maar om toch een beetje commentaar te geven. Ik vind je bewerking van foto 6 (het haflingertje) werkelijk verschrikkelijk. Het stukje op de kont is duidelijk bewerkt en lijkt hierdoor heel erg nep en dat is jammer.
De compositie vind ik wel erg mooi.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:35

Annetje; moet je het bericht hierboven van Sita_ eens goed lezen. Hier is een hele discussie over geweest. Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:42

Ik zie het Bloos Sorry niet goed gelezen.
Maar toch zie ik de rare bewerkingsgloed niet op de orriginele foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:22

Smaken verschillen Annetje Knipoog
Ik heb met de kont in ieder geval niets anders gedaan dan met de rest v/d foto, want de foto is in z'n geheel door de bewerking gegaan, niet in stukjes. Dus als je idd een iets wazige gloed over de kont ziet, zit die er óók op de rest v/h paard, in dezelfde mate.
De één vind het niet mooi, de ander vind 't prachtig.
Da's gewoon smaak verschil, en daar maak ik me persoonlijk niet zo druk om. Als je iets ánders doet dan 'n standaard plaatje, dan kun je ook niets anders verwachten dan dat er mensen zijn die 't mooi vinden of juist helemaal niets vinden. Da's nou juist de uitdaging. Dus ik vind 't prima als je 't niet zo mooi vind. Dat is jouw mening, en daar heb ik respect voor.
Ik vind 't zelf wel wat hebben, het maakt de foto schilderachtig.

@Hilda: Ja, rare instellingen inderdaad... Dat komt omdat ik met die serie foto's eigenlijk bezig was voor het donkere bosje, aan de rechterkant van het plaatje. Dáár haalde ik maar nét een sluitertijd van rond de 1/320e, en da's vrij krap, als 'n paard ietsje beweegd.
Paardje verzette een stapje, ik stapte even met 'm mee, en toen stonden we dus in een veel lichter gedeelte, waardoor die hoge iso ineens niet meer nodig was. Maar om voor die ene halve seconde dat 't paardje z'n oortjes net naar voren deed, de iso te moeten veranderen... dan had ik dit shot niet kunnen halen Knipoog

De hogere iso is qua kwaliteit nauwelijks slechter dan een opname met iso 320 of 400. Dus ik stoor me er niet aan Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:33

Ik ben er niet zo gek van. Uitsnijdingen/houdingen e.d. zijn prima, maar ik vind de kleuren erg vervelend kijken en ze zijn me te bewerkt. Nee voor mij zijn dit geen fijne plaatjes om naar te kijken, door de kleuren/scherpte gaat het zeer doen aan mijn ogen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:45

Hypofocus schreef:
@Hilda: Ja, rare instellingen inderdaad... Dat komt omdat ik met die serie foto's eigenlijk bezig was voor het donkere bosje, aan de rechterkant van het plaatje. Dáár haalde ik maar nét een sluitertijd van rond de 1/320e, en da's vrij krap, als 'n paard ietsje beweegd.
Paardje verzette een stapje, ik stapte even met 'm mee, en toen stonden we dus in een veel lichter gedeelte, waardoor die hoge iso ineens niet meer nodig was. Maar om voor die ene halve seconde dat 't paardje z'n oortjes net naar voren deed, de iso te moeten veranderen... dan had ik dit shot niet kunnen halen Knipoog

De hogere iso is qua kwaliteit nauwelijks slechter dan een opname met iso 320 of 400. Dus ik stoor me er niet aan Knipoog

Ah ha vandaar. Persoonlijk ga ik rustig onder de 1/320 bij portretten. Heeft me nog nooit bewegingsonscherpte opgeleverd. Pas als het rond de 1/100 komt ga ik bij portretten een stapje omhoog.
Ik vroeg het omdat de foto op mij als (origineel) overbelicht overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:06

Op hoeveel mm schiet je ze dan Hilda?
Want 1/100e uit de hand op bijv. 200mm is érg lastig om scherp te krijgen zónder statief... Knipoog
Vanwege je eigen beweging. Wordt namelijk versterkt door het telebereik.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:28

Hypofocus schreef:
Op hoeveel mm schiet je ze dan Hilda?
Want 1/100e uit de hand op bijv. 200mm is érg lastig om scherp te krijgen zónder statief... Knipoog
Vanwege je eigen beweging. Wordt namelijk versterkt door het telebereik.

Weet ik maar toch doe ik dat rustig. Tot 1/40ste red ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:43

Smaken verschillen inderdaad, ik vind ze namelijk prach-tig. Ik wou dat ik zo kon fotograferen, ik ben vooral fan van de actiefoto's. Bij de eerste foto vind ik de achtergrond een beetje druk aan de linkerkant, maar goed, als ik je verhaal bij het nemen van die foto goed begrijp is het een fantastische prestatie hoe je dat paard zo op de foto hebt gekregen. Prachtige foto's dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:52

Hilda79 schreef:
Weet ik maar toch doe ik dat rustig. Tot 1/40ste red ik het.

Dan heb je een fijne stille hand Pling
Het is voor de meeste mensen al vrijwel onmogelijk om met een 50mm objectiefje tot 1/60e seconde uit te hand te schieten, laat staan zo'n zwaar, bewegelijk teleobjectief.

Het is mij te veel risico om met zulke lage sluitertijden te werken als 1/40e, zelfs met beeldstabilisatie. Vaak toch 'n grote kans dat niet alleen ik, maar het paard zelf ook wel 's wat beweging geeft, en dan zou je zomaar net dé foto mis kunnen lopen.

Maar als het jou lukt, en het gaat goed: petje af Cool Lachen

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:56

hele mooie plaatjes

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:30

Prachtige foto's. Alleen 1 vind ik net in een studio gemaakt. Iets klopt er niet, lijkt wel een beetje nep, en jammer van de Engels volbloed dat zijn oor een beetje wegvalt in de donkere achtergrond.
Die Haf is erug mooi, en de rest ook Ja

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:46

Foto's en composities zijn erg leuk!
Ik vind het alleen jammer dat vrijwel alle foto's teveel gesharpend zijn. Een aantal foto's hebben een halo en een aantal foto's vertonen witte lijntjes/stukjes door het sharpenen.
Jammer, want door ze iets minder te sharpenen, krijg je veel mooiere foto's.