Je bent echt een voorbeeld voor menig ambitieus (paarden)fotograaf. Echt petje af Femke!
Voor foto 3 kun je mij echt wegslepen. Eigenlijk voor al je foto's. Wauw!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Bluem schreef:Schitterende foto's, alleen foto 1 vind ik er wat 'erover' uitzien en 6 vind ik er echt nep uitzien op het lijf, wat echt niet mijn smaak is.
Edit: erover = te verscherpt. De bloemen langs de kant komen echt niet mooi op mijn scherm, en het paard ook niet zo.

yvvv schreef:Erg mooi, zit er zwaar aan te denken om eens een cursus/workshopje te volgen.
Alleen de haflinger? Ik weet het niet... Vind hem mooi, voor een schilderij. Voor een foto vind ik de bewerking teveel aanwezig. (als het bewerking is natuurlijk).
In mijn fototopic werd dit ook aangehaald.

Sorry niet goed gelezen.

Hypofocus schreef:@Hilda: Ja, rare instellingen inderdaad... Dat komt omdat ik met die serie foto's eigenlijk bezig was voor het donkere bosje, aan de rechterkant van het plaatje. Dáár haalde ik maar nét een sluitertijd van rond de 1/320e, en da's vrij krap, als 'n paard ietsje beweegd.
Paardje verzette een stapje, ik stapte even met 'm mee, en toen stonden we dus in een veel lichter gedeelte, waardoor die hoge iso ineens niet meer nodig was. Maar om voor die ene halve seconde dat 't paardje z'n oortjes net naar voren deed, de iso te moeten veranderen... dan had ik dit shot niet kunnen halen
De hogere iso is qua kwaliteit nauwelijks slechter dan een opname met iso 320 of 400. Dus ik stoor me er niet aan

Hypofocus schreef:Op hoeveel mm schiet je ze dan Hilda?
Want 1/100e uit de hand op bijv. 200mm is érg lastig om scherp te krijgen zónder statief...
Vanwege je eigen beweging. Wordt namelijk versterkt door het telebereik.
Hilda79 schreef:Weet ik maar toch doe ik dat rustig. Tot 1/40ste red ik het.