[VER] Alle kleuren van de regenboog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Unfaithful

Re: [VER] Alle kleuren van de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:41

Goed verhaal! Ik blijf meelezen! Zit helemaal in het verhaal, dus je bent goed bezig Lachen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 13:30

Dankjewel! Ik ben bezig met het nieuwe stuk, waarschijnlijk morgen(avond). Knipoog

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 14:39

Ik zei morgenavond, maar ik heb een stuk wat ik goed genoeg vind voor deel 6 het is wel vrij kort.
‘Nee!’ roept Marlou. ‘Dat doe ik niet!’ Chose haalt zijn schouders op. ‘Ik doe dat niet! Echt niet! Ik moet ook voor mijn zusjes en broertje zorgen hoor!’ roept Marlou erachteraan. ‘En ik heb hier mijn school, mijn vrienden én mijn paard!’ marlou is woedend. ‘Rustig! Ik zeg toch niet dat dat gebeurd, of dat je dát moet doen.’ Zegt Chose. Marlou kalmeert iets. ‘Zullen we een afspraak maken?’ zegt Chose. ‘Als jouw moeder, jou binnen één week zo slaat als nu, dan schakel ik de kinderbescherming in.’ Marlou weet niet wat ze moet antwoorden. Het kan inderdaad niet zo doorgaan. Maar of ze dat wil. ‘Het is voor je eigen bestwil, en ook die van jouw broertje en zusjes.’ Zegt dokter Chose. Marlou knikt. ‘Oké. Dat zal ik doen.’ Chose glimlacht even. ‘Maar, ik blijf dan toch wel hier in de buurt?’ vraagt Marlou. Chose denkt na. ‘Ik weet het niet. Misschien wel of misschien juist helemaal niet.’ Antwoordt hij. ‘Maar ik wil bij Wizz blijven! Hij is mijn aller beste maatje, zonder hem kan ik dat allemaal echt niet!’ zegt Marlou. Chose denkt haar aan. ‘Wie is Wizz?’ vraagt hij uiteindelijk. Marlou grijnst. ‘Mijn half eigen paard. Hij is voor de helft van de staleigenaren waar hij gestald is.’ Zegt Marlou. ‘En de andere helft is zeker van jou, of van jouw moeder, vader…?’ vraagt Chose. ‘Van mijn moeder eigenlijk, ja. Maar, ik moet hem voor de helft betalen, samen met mijn moeder dus.’ Zegt Marlou enigszins met een teleurstellende klank in haar stem. ‘En jouw vader?’ vraagt Chose. ‘Weggegaan. Eén week voor mijn zesde verjaardag.’ Zegt Marlou. ‘Toen was mijn moeder ook even depressief.’ Marlou slikt even. ‘Jouw moeder heeft het moeilijk. En daar betrekt ze jou en jouw broertje en zusjes ook in.’ Marlou’s ogen schieten vuur. ‘dat is dus niet waar! Ze betrekt alleen mij erbij! Ik moet mijn zusje ophalen, wegbrengen, boodschappen doen, afwassen, de was doen en nog veel meer! Mijn broertje en zusjes hoeven niks!’ schreeuwt Marlou. ‘Ho, Ho. Ik dacht dat we het tussen ons tweeën hielden?’zegt Chose. Marlou zucht. ‘Ja, maar ik kan er zo kwaad om worden!’ ‘Heb je enig idee waardoor ze alleen jou uit kiest om zich op af te reageren?’ vraagt Chose. Marlou schudt haar hoofd en denkt even na. ‘Nou. Misschien wel. Maar ja, dat is misschien.’ Chose kijkt haar vragend aan. Marlou slikt even, maar verteld het toch. ‘Ze heeft schulden.’ Er valt een stilte. ‘Hoge schulden?’ vraagt Chose. ‘Ja.’ Zegt Marlou kortaf. ‘… En Wizz kost natuurlijk weer te veel.’ Vervolgd Marlou. ‘Bij dat idee kan ik me aansluiten, maar het is niet goed.’ Marlou kijkt hem aan. ‘nee.’ Er valt weer een stilte. Chose kijkt op de klok. ‘Lucht dit op?’ vraagt hij. Marlou knikt. ‘Ja, best wel. Maar het probleem is natuurlijk nog niet weg.’ Chose knikt. ‘Inderdaad. Maar je mag wel aankloppen als er wat is. Je moet er met iemand over kunnen praten. Weet iemand dit trouwens?’ vraagt hij. Marlou schudt haar hoofd. ‘Nee, niemand. Jij bent de eerste tegen wie ik dit zeg. Mijn broertje weet het dan natuurlijk wel een beetje.’ Zegt Marlou. ‘Oké. Ik ga Inge en haar ouders even halen. En je weet het, hè? Dit blijft tussen ons en je kan altijd aankloppen.’ Zegt Chose. Marlou glimlacht. Wat fijn dat ze het tegen iemand heeft kunnen zeggen, dat lucht inderdaad op. Chose opent de deur en laat Inge en haar ouders binnen. ‘Een hersenschudding. Veel rusten dan gaat het wel over.’ Zegt Chose. Marlou is blij dat hij dat zegt, ze heeft ook wel echt een hersenschudding, maar gelukkig zegt hij niets anders. ‘Gelukkig. Hoe is het gekomen dan?’ vraagt Heleen. Marlou word rood, wat moet ze nou zeggen?! ‘Ze is vanochtend van de trampoline afgevallen en zo door gerold tegen een boom, daardoor zit ze onder de blauwe plekken.’ Zegt Chose, en knipoogt naar Marlou. Gelukkig denkt Marlou en ze knikt. ‘Nou, dan gaan we maar naar huis. Het is al half zeven.’ Zegt Inge en ze gaapt. ‘Ik heb trouwens nog geprobeerd jouw moeder te bellen, maar ze nam niet op.’ Zegt Inge’s vader. ‘Oh…’ zegt Marlou nogal kortaf. ‘Dat proberen we nog wel een andere keer.’Zegt Heleen met een glimlach. ‘we gaan nou eerst naar huis.’ Ze geven de dokter nog een hand. ‘Nog bedankt…’ zegt Marlou als ze Chose een hand geeft. Het is heel even stil. Een moment waar er van alles door ieders hoofd gaat, wat ieder voor zichzelf kan invullen. ‘Graag gedaan.’ En ze glimlachen.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:20

Ah ik zat echt helemaal in het verhaal. Onwijs goed geschreven. Ga zo door Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:42

Heb eigenlijk hetzelfde commentaar als xMnOn Tong uitsteken

Wat me nog opviel:
'Chose denkt haar aan.'

Hehe, die klopt niet helemaal. Tong uitsteken

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:15

Spannend verhaal !

Wacht op het volgende stuk.. Schijnheilig

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:56

Wow, ik zit helemaal in het verhaal!
Echt leuk geschreven, en mooi verhaal Ja

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:32

Mooi verhaal echt spannend!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:35

weer erg mooi, blijf het geweldig vinden Haha!
Op naar het volgende stuk OK dan!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 09:37

Bedankt voor de reacties! Haha!

Unfaithful schreef:
Heb eigenlijk hetzelfde commentaar als xMnOn Tong uitsteken

Wat me nog opviel:
'Chose denkt haar aan.'

Hehe, die klopt niet helemaal. Tong uitsteken

Nagelbijten / Gniffelen Nee, idd. Volgende keer moet ik het nog beter na lezen. Bloos

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:13

veder Haha!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:33

Even een soort tussenstuk. Ik had en heb niet veel inspiratie maar wil jullie niet helemaal niks meer laten lezen, dus een klein heel 'saai' al zeg ik het zelf stukje. Bloos
‘Waarom moesten we eigenlijk weg?’ vraagt Inge als ze thuis zijn op Inge’s kamer. Deze vraag had Marlou al aan zien komen. ‘Weet ik eigenlijk niet, misschien is het iets met beroepsgeheim of zo iets? Geen idee.’ Jokt Marlou, maar het klinkt niet erg slecht vindt Marlou zelf. ‘Oh, oké.’ Zegt Inge. ‘Nog leuke sms-jes trouwens gehad?’ vraagt Marlou plagend. ‘Ja! Héle leuke!’ zegt Inge plagend. ‘Vertel.’ Zegt Marlou plagend. ‘Ja, hallo! Denk je nou echt dat ik leuk aan het sms-en was toen jij daar zat, ik was me rot geschrokken toen jij zo voor de deur lag!’ zegt Inge. Marlou slikt, dat is waar ook. ‘Dat zo iets door een val van een trampoline kan komen, hè?’ zegt Marlou snel. ‘Ja, best vreemd. Maar ik heb nog wel een paar smsjes van Mark gehad hoor.’ Grijnst Inge. ‘Dat hij me misten, dat hij van me hield en dat soort geleuter. Je weet wel.’ Zegt Inge. Geleuter? Hoort Marlou dat nou goed? Inge die zegt dat dat geleuter is van Mark? Dat was toch altijd al wat ze wou?! ‘Hoezo geleuter? Is het niet wat tussen jullie?’ vraagt Marlou. ‘Wel.’ Zegt Inge. ‘Maar ja. Hij is te oud hé? Iemand van zestien mag echt niet met iemand van negentien hebben hoor!’ zegt Inge geïrriteerd. ‘anders moet je hem gewoon een keer mee naar huis nemen.’ Zegt Marlou. ‘En trouwens, jouw ouders moeten een keer door een andere bril kijken! Ze beoordelen hem op leeftijd, dus dat is discriminatie.’ Zegt Marlou er snel achteraan, want Inge wil al snel er tegen in gaan. ‘Ja, maar wat moet ik dan doen?! Schreeuwen, schoppen, knijpen, slaan, weglopen?!’ Marlou slikt. Schreeuwen, schoppen, slaan, knijpen, en tenslotte weglopen… de dingen die nou haar leven zijn. Er valt een stilte. ‘Hé? Hallo!’ Inge zwaait met haar hand voor haar ogen. ‘ben je wakker?’ vraagt Inge. ‘Ja.’ Zegt Marlou snel. ‘Oke. We moeten maar gaan slapen het is zeven uur.’ Marlou knikt. ‘Wat ben jij trouwens lelijk gevallen van die trampoline! Je zit helemaal onder de blauwe plekken!’ zegt Inge. Marlou knikt en slikt. ‘Ja, inderdaad. Ik viel en toen ben ik doorgerold over de stenen.’ Marlou wil zich omhoog drukken. Een steek door haar pols. Dat doet nog echt pijn! Tijdens het fietsen had ze daar ook al last van. ‘Heb je ook al last van je pols?’ vraagt Inge. ‘Ja.’ Zegt Marlou. ‘Gekneusd.’
‘Dan kan je morgen niet paardrijden!’ zegt Inge. ‘Dat zal wel meevallen denk ik. Hoop ik..’ zegt Marlou. ‘En trouwens het is zowat zeven uur, laten we maar slapen, we zien wel wanneer we wakker worden.’ Zegt Inge. Marlou en Inge lachen. ‘Inderdaad!’ zegt Marlou.

Scheve mond laag spannings gehalte door het korte, maar wou jullie niet te lang laten wachten! Bloos

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:58

Nice!
Maar op CB moet je stuk minimaal 1500 woorden bevatten... anders gaat het op slot Schijnheilig Hihi ik denk ik zeg het maar even. Maar je stukje was leuk!!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:06

Bloos! eerste stuk toch alleen 1500? en daarna 500? Bloos!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:10

Verhalen plaatsen
Plaats zo veel mogelijk complete verhalen. Als je toch een verhaal in delen wilt plaatsen dan behoort elk deel minimaal 1500 woorden te bevatten.

Knipoog

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:11

Nagelbijten / Gniffelen Oh nee he. Boos! Ik ben wel al bezig met volgende stuk. Nagelbijten / Gniffelen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:44

ik vind het echt heel mooi geschreven!
ben benieuwdt naar het volgende stuk.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:20

Heel mooi geschreven weer, heb alleen wel een foutje ontdekt Schijnheilig

laatste stuk van blz 1
Citaat:
Waarom beweeg alles weer?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:51

Mooi verhaal! Ik zit echt met spanning steeds te lezen! Haha!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:13

super verhaal! ben aan 1 stuk door blijven lezen.
ga zo door!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 15:26

Ik heb eindelijk weer tijd om te schrijven, dus er zal binnenkort weer snel een nieuw stuk geplaatst worden!
Sorry voor het lange wachten! Bloos

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:45

heb het net in 1x gelezen!
spannend hoor!
van mij mag je elke dag wel een stukje plaatsen:D:D

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:25

heel goed verhaal Lachen leest makkelijk weg en is goed geschreven ! ik lees mee!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 12:29

NIEUW STUK!
Marlou wordt wakker. Ze draait zich om en voelt meteen een steek door haar heen gaan. Dat licht dat irriteert haar ogen, en op haar pols kan ze niet steunen. Waar ben ik eigenlijk? Denkt Marlou. Ze kijkt om zich heen. Een L vorm kamer, met rode afgewisseld met witte muren. Een bed wat een romantische indruk geeft, foto’s, kasten, een TV, een computer op een bureau en een bank. En tenslotte, het matras waar zij op ligt. Marlou. Oh ik weet het al! Denkt Marlou. Ze is bij Inge, wat een nacht was het ook. Ze kijkt op de klok, 16.55 uur. Marlou denkt na. 16.55 uur, wat is dat ook alweer. Goh, ik ben echt niet wakker! Ze kijkt naar buiten. Wat is het licht. 16.55 dat is vijf voor vijf! Denkt Marlou en ze schrikt. Moest ze voor het eten thuis zijn? Welke tijd had haar moeder gezegd?! Dadelijk is ze te laat! En dan kan ze weer in elkaar geramd worden! En dan moet ze wéér naar het ziekenhuis. En dan zal ze naar de kinderbescherming moeten! En dan wordt ze het huis uitgeplaatst! Dat mag niet gebeuren! Echt niet! Ze moet voor haar broertje en zusjes zorgen, ze heeft hier haar vrienden, hier haar school, maar vooral: hier háár Wizz! Inge licht nog te slapen zo te zien. Zal ze haar laten liggen? Denkt Marlou. Marlou pakt haar toilettas en gaat naar de badkamer. Ze bekijkt zich in de spiegel. Dikke wallen onder haar ogen, lijkbleek gezicht, een dik blauw oog, en blauwe plekken over haal hele lijf. Marlou bijt op haar lip, wat moet ze hier toch mee doen… Waarom doet haar moeder dit eigenlijk? Misschien om wat ze al dacht en wat Chose misschien ook dacht. De schulden. En Wizz is de grootste geld slurper eigenlijk. Ze zal hem toch niet verkopen?! Ze moet er eerst achter zien te komen hoe haar moeder aan die schulden komt. Maar, hoe gaat ze daar achter komen? Ze staat een tijdje voor zich uit te staren. Maar ja, dat zien we straks wel, denkt Marlou. Ze wast haar gezicht, poetst haar tanden en poedert haar gezicht en hals een beetje. Op haar oogleden smeert ze een beetje lichtblauwe mascara. Eigenlijk vindt ze het heel lelijk, maar anders zie je dat haar oog blauw is. Ze kleedt zich aan en loopt terug naar de kamer van Inge. Ze buigt zich over Inge heen om te kijken of ze nog slaapt. Inge draait zich om. Ze knippert met haar ogen. Ze zal haar toch niet wakker gemaakt hebben? Denkt Marlou. ‘Hoe laat is het?’ vraagt Inge nog met haar ogen half dicht. Marlou kijkt op de klok. ‘Vijf over vijf.’ Zegt Marlou. ‘Zo laat al?!’ Marlou knikt. ‘Wil je nog slapen?’ Inge schudt haar hoofd. ‘Nee, ik ga eten.’ Marlou glimlacht. ‘Zullen we eerst een boterham eten of meteen het avond eten?’ Inge grijnst. ‘Avond eten.’ Zegt ze. Ze kijken elkaar aan. Marlou zucht. ‘Wat ben ik blij dat jij hier nog zo staat te grijnzen.’ Zegt Inge dan opeens. Marlou knikt zachtjes. ‘Ik was echt kei bezorgd!’zegt Inge. Marlou reageert niet. ‘Kom we gaan eten.’ Zegt Marlou. Marlou loopt de kamer uit, naar onderen, Inge volgt haar. ‘Dames, ook wakker?’ plaagt Inge’s vader Marlou en Inge. Ze grijnzen. ‘Willen jullie een boterham of al meteen warm eten?’ vraagt Heleen. ‘Warm.’ Zeggen ze in koor. ‘Goedendag, dames en heren!’ zegt Luuk de broer van Inge. Luuk is negentien en studeert in Nijmegen aan de Universiteit. Alleen in de weekenden is hij thuis. Nou ja, wat je thuis kan noemen. Hij is altijd uit of bij vrienden of vriendin. Veel zien zijn ouders hem niet.‘Van hem krijg ik altijd dat ochtendhumeur.’ Zegt Inge. ‘Jij hebt helemaal geen ochtendhumeur!’ zegt Marlou. ‘Nee, hè? Vond ik ook al, Inge heeft echt geen ochtendhumeur!’ zegt Luuk plagend. ‘Jij anders wel.’zegt Lotte, Luuk’s vriendin. Het is een aardig en knap meisje. Ze heeft donkerbruin haar wat naar kastanjerood neigt en een lang figuur. Ze zal zeker één meter tachtig zijn! Marlou spreekt haar wel vaker. Ze werkt net zo als haar bij de snoepwinkel bij hun in het dorp.‘Nou, schuif maar aan. We eten hutspot.’ Zegt Heleen.

‘Half zes, wat gaan jullie nog doen?’ zegt Heleen. ‘Hebben jullie nog huiswerk of zo iets dergelijks?’ zegt Heleen. Marlou schrikt. Ze heeft nog niks gedaan, en morgen hebben ze een proefwerk geschiedenis. Marlou vindt geschiedenis eigenlijk helemaal niet moeilijk, haar hele middelbareschooltijd is dat al haar beste vak. Tot de herfstvakantie van dit jaar. Sinds dien gaat het wat bergafwaarts. Eigenlijk met alle vakken. Ze kan zich moeilijker concentreren. ‘Nee, niet echt. Heb al wel voldoende geleerd voor geschiedenis.’ Zegt Inge. ‘Jij dan?’ vraagt ze aan Marlou. ‘Ik niet echt. Eigenlijk niet… En wiskunde moet ik ook nog doen!’ zegt Marlou. ‘Dan heb je een groot probleem!’ zegt Luuk. ‘Ja, eigenlijk wel.’ Antwoord Marlou. Het is een tijdje stil. ‘Maar dat zien we straks wel.’ Zegt Marlou. ‘Moeten jullie morgen eigenlijk alweer in Nijmegen zijn?’ vraagt Inge’s vader aan Luuk en Lotte. Luuk en Lotte studeren beide geneeskunde in Nijmegen. ‘Ja, helaas wel.’ Zegt Lotte. ‘hoezo helaas? Dan hebben we tenminste privacy. Dat hebben we hier niet echt, er zijn nergens deuren die op slot kunnen, behalve de badkamer en wc deur.’ Zegt Luuk. Heleen en Inge draaien tegelijk met hun ogen. Ze lijken eigenlijk best veel op elkaar, ze hebben allebei lang, blond haar en een smal gezichtje. Marlou weet eigenlijk niet goed of ze veel op haar moeder lijkt. Ze hebben allebei donkerblonde krullen tot net onder de schouder, maar haar moeder net wat meer dan Marlou. En Marlou heeft een wat smaller gezicht, terwijl haar moeder juist een wat ronder gezicht heeft. ‘Zullen we nog even naar stal gaan?’ vraagt Inge. Marlou knikt instemmend. ‘ja, dat zullen we maar doen!’

Marlou en Inge zitten op de fiets. ‘Je wil niet weten hoe vroeg Mark me gesmst heeft vanacht, of vanmorgen, wat jij er maar van vind.’ Zegt Inge. ‘Half 10!’ Marlou begint te lachen. ‘En dat lees je nou pas?’ zegt ze. ‘Ja! Weet je hoe zielig! Dadelijk denkt hij dat ik hem niet meer leuk vind!’ zegt Inge. ‘Nou, sms hem dan terug, dat je nou net pas uit bed bent en net wat gegeten hebt.’ Zegt Marlou. ‘Dat zal ik maar snel doen.’ Zegt Inge.
Eenmaal aangekomen op stal, regent het alweer. Het is echt november weer. Wind, kou en regen. Marlou en Inge hollen het stalgebouw in. Er zijn wat pensionklanten aan het rijden in de binnenmanege. ‘Hoe laat moet je eigenlijk thuis zijn?’ vraagt Inge. oliebol! Gaat het door Marlou heen. Hoe laat had haar moeder ook alweer gezegd? Zeven uur? Nee toch?! Dan is ze te laat als ze nou al meteen naar huis gaat. Ze moet haar maar bellen dan! ‘Wat is er?’ vraagt Inge. ‘Ben je weer misselijk?’ Marlou knikt en schudt tegelijk haar hoofd. Inge lacht. ‘Ja, dat ben ik al de hele tijd, ik ga even m’n moeder bellen.’ Inge knikt. ‘Ik ga even bij de paarden kijken.’ Inge loopt richting de paarden en Marlou toetst zenuwachtig het nummer in van haar moeder. Wat was het ook alweer? Wat is haar telefoonnummer ook alweer? Marlou weet het niet meer. Heeft ze het niet in haar mobiel staan? Marlou zoek in haar mobiel, het 06 nummer van haar moeder staat wel in haar mobiel, dan die maar bellen. Hopelijk neemt ze op. De telefoon gaat over.
“Ja.” Zegt haar moeder aan de andere kant van de lijn.
“Hoi mam, hoe laat moet ik vanavond thuis zijn?”
“Vanavond? Het is ál avond!” zegt haar moeder geirriteerd.
“Sorry mam, ik heb huiswerk gemaakt met Inge.” Jokt Marlou. Als ze dadelijk ook nog zegt dat ze nog een berg huiswerk heeft, is haar moeder kwaad.
“Oké. Waar ben je nu?”
“Op stal.” Antwoord Marlou.
“Heb jij trouwens gebeld vannacht?” vraagt haar moeder. Marlou slikt. “Nee, hoezo?”
“Oh, nou er werd een stuk of drie keer gebeld, het was een 06 nummer dus ik dacht dat jij het misschien was.”
“Waarom nam je dan niet op?!” zegt Marlou net wat te geirriteerd.
“Hallo, wie belt er ’s nachts?!”
“ik heb niet gebeld, maar als je denkt dat ik het ben, dan neem je toch op! Je weet toch nooit of er iets ergs aan de hand is!” schreeuwt Marlou door de telefoon. Mensen op stal kijken geschrokken en raar op. Marlou wordt rood. Waarom bloost ze nou altijd? Maar ze is ook kwaad, kwaad op haar moeder. Haar eigen dochter kan haar niks schelen. Wat moet ze toch met zo’n moeder!? Aan de ene kant is het wel goed dat ze niet opnam, ze hoeft tenminste niet te zeggen dat ze naar het ziekenhuis is geweest. “Au!” kreunt Marlou. “Jij hoeft niet zo te schreeuwen! En waarom zit je zo te kreunen, net alsof je pijn hebt?!” roept haar moeder door de telefoon. Dat komt door jou! Denkt Marlou, maar zegt het maar niet. “Ik heb hoofdpijn.” Zegt Marlou, en daar is niks mee gelogen.
“Je bent om acht uur thuis vanavond. Oké?” zegt haar moeder.
“Ja, is goed.” Antwoord Marlou. Ze heeft dan nog mooi een ruim uur om iets op stal te doen. Ze loopt naar Wizz en Inge. “acht uur moet ik thuis zijn.” Zegt Marlou. “Oké. Zullen we de paarden maar gaan poetsen, ze zijn hartstikke vuil en zitten onder de modder.” Marlou knikt. “Ze hebben ook de hele tijd op de wei gestaan.”
“kom.” Zegt Inge, en Marlou loopt achter haar aan.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:07

Mooi stuk weer Lachen

Citaat:
Op haar oogleden smeert ze een beetje lichtblauwe mascara

Moet dat niet oogschaduw zijn Knipoog