[DIGI] Mo {wip}

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re: [DIGI] Mo {wip}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 11:34

Afbeelding
Iets blonder dan hij in werkelijkheid is, maar dan is hij maar op de groei, hij wordt toch elke dag weer blonder Tong uitsteken

In het klein lijkt hij wel aardig af maar in eht groot moet er nog aardig wat afgewerkt worden Clown .

En is er misschien iemand die er aan het einde een leuk gifje van kan maken? Ik heb daar geen programma meer voor maar zou dat wel leuk vinden voor op mijn website ipv alle plaatjes onder elkaar Lachen .
Laatst bijgewerkt door IcePrincess op 29-07-08 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:45

nog even en hij komt kroelen zo echt is hij Pling
dat blonde maakt toch niet zo veel uit haha
wedden dat hij van de week nog lichter wordt komt door de zon.
Vindt elke dag weer nieuwe witte plukjes erbij zoals je weet.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 11:50

Verkeerde nummertje erbij gezet, nu staat er wel het goede plaatje Clown

Zal ik hem dan ook maar meteen een berg stekelhaar op zijn neus geven die hij straks ook krijgt? Tong uitsteken

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:15

als hij die krijgt knip ik ze eraf hoor
hij is nu juist zo mooi

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:17

OMG HOE KRIJG JE DIT VOOR MEKAAR ZEG!
Ik vind ditecht onwijs knap!
Sta echt versteld Bloos!!!
vind het echt prachtig gewoon!
Ik wil ook zoiets kunnen XD.
Ik ben alleen te onhandig met photoshop Huilen van het lachen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:18

Echt heel erg mooi zeg!
Als je tijd over hebt om er nog 1tje te doen.. Knipoog

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:34

@ racheltjj, en jij denkt dat je de enige bent die dat zegt? Huilen van het lachen
Tijd over heb ik alleen voor betaalde opdrachten Haha!

@ x_Lys, veel oefenen, komt het vanzelf goed Knipoog .

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:47

Ik kan wel een gifje voor je maken Ja
Gewoon het verloop aantonen neem ik aan? Lachen

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:54

Spiek wel elke keer mee
maar moet toch oppassen met onze meid achter me Nagelbijten / Gniffelen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:03

Erg leuk om de WIP zo te volgen, hij wordt mooi zeg!!
(Zo even googlen wat een HSB slider is..)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:57

Super IP! Herken het paardje echt van de foto's heel sprekend koppie is het geworden. Niet te realistisch, en lekker met een eigen toets! Precies mijn smaak Ja

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:01

IcePrincess schreef:
@ racheltjj, en jij denkt dat je de enige bent die dat zegt? Huilen van het lachen
Tijd over heb ik alleen voor betaalde opdrachten Haha!

@ x_Lys, veel oefenen, komt het vanzelf goed Knipoog .

Nou zoals je het hier maakt heb ik het er wel voor over om er wat voor te betalen hoor..
lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.. Knipoog

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:51

Omg!!

Wat GAAF!!!!!! Wow!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:38

Helaas kan ik woensdag avond voor het laatst hier kijken
en dan op vakantie.
Maar het einde zie ik pas als ik terug ben
maar dan in levende lijfde, ben zo benieuwd hoe het zal worden.
Voor wie je dit gemaakt hebt weet echt nog van niks en dat houden
we nog even zo , ze zal echt super blij en trots ermee zijn.
Lieve IcePrincess heel veel succes.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 06:53

Hij wordt echt supergaaf weer hee!!

Nog even een technisch vraagje, teken jij ook in meerdere lagen? Bijvoorbeeld de manen op een andere laag?

Ik vind het zelf ook erg prettig om de lijnenschets op een aparte laag te hebben, zodat je inderdaad de verhoudingen terug kunt zien. Verder heb ik ook nog meerdere lagen met verschillende achtergrondkleuren, zodat ik op bijvoorbeeld een andere achtergrond niet ineens stukjes ben vergeten in te kleuren. Meestal wit, zwart en een felle kleur blauw. De laag waar ik op teken is doorzichtig, dat vind ik het fijnste werken. De voorpluk en bijvoorbeeld hoofdstellen doe ik in een nieuwe laag.

Zou je me trouwens iets uit willen leggen over de Sliders?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 09:41

Heb wel even een tekendipje, of eigenlijk een Modipje:+ , moet alleen nog de details er verder inbrengen maar het komt er maar niet uit. Verschrikkelijk irritant!

@ racheltjj, niet iedereen vind dat vanzelfsprekend, dagelijks vind ik weer vragen in pbbox of ik gratis een tekening wil maken, maar zodra je zegt dat je het niet gratis doet en een prijs noemt hoor je nooit meer iets Clown .

@ ikbenfilou, bedankt Lachen . Ik hoop hem dan echt af te hebben maar het allerlaatste resultaat zien jullie pas echt als je terug bent van vakantie en weer op stal komt Duivel Wel even een gilletje geven wanneer je dan gaat want ik wil haar reactie niet missen natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen .

@ Teuntje , Ik heb momenteel 5 lagen: Zwart, Mo, Kolletje, Manen en Schets. Tussendoor teken ik sommige dingen nog wel op een andere laag als ik twijfel of het wel goed is, zoals ogen, dan kun je die nog wat schuiven of als het mislukt dan kun je het makkelijk opnieuw maken zonder de rest te moeten veranderen. Maar als het goed is zo snel mogelijk de lagen samenvoegen en op het laatst met afwerken ook, omdat het bestand zo groot formaat is wordt teveel lagen te zwaar voor mijn pc en dan loopt hij vast, ben nogal eens dingen kwijt geraakt op die manier Nagelbijten / Gniffelen .
En werken met een hele achtergrond dan komen er wel meer lagen bij kijken (voorgrond en achtergrond minimaal), en idd ook hoofdstel op een andere laag, maar dan vooral omdat ik het leuk vind dat je dezelfde tekening ook zonder hoofdstel kan gebruiken Nagelbijten / Gniffelen .

De HSB sliders is moeilijk uit te leggen, er zijn verschillende in photoshop (grayscale, cmyk, rgb, lab). HSB betekent Hue Saturation Brightness en je werkt dus met 3 'sliders' schuif daarmee en je kunt je kleur bepalen.
Meeste mensen kiezen gewoon een kleur en zetten daar in een apparte laag een vlekje voor zodat ze dezelfde kleur weer kunnen gebruiken, maar dat werkt dus niet voor mij, vind het tijdrovend en het haalt me uit mijn element zeg maar. De sliders zitten gewoon in een tabblad en kan heel makkelijk even snel schuiven om een bepaalde kleur te krijgen, terug gaan naar 1 bepaalde kleur kan niet, tenzij je alsnog de vlekjes zet of de waardes gaat onthouden maar ik en dingen onthouden gaan niet samen Huilen van het lachen .
Meeste mensen die ik ken vinden het heel irritant werken, je moet ook echt goed weten wat er met je kleur gebeurd als je aan welke schuifbalk zit en goed kunnen inschatten wat je moet schuiven en een bepaalde kleur te krijgen, maar als je dat eenmaal weet is het eigenlijk gewoon hetzelfde als met verftubes werken Clown
Met de andere sliders is het precies hetzelfde, het is maar net welke je het beste begrijpt Lachen .
Het is ook niet dat zo dat dit dé manier is, iedereen doet het anders, maar voor mij werkt dit, voor een ander de kleurpicker, en voor weer een ander vlekken maken Clown .

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:28

Dat is inderdaad ook een manier om aan je kleurtjes te komen, thanx voor de uitleg!

Je ziet het inderdaad vaker dat mensen een soort van kleurpallet maken waarvandaan ze de kleuren "pakken". Ik vind dat ook niet fijn werken.. Ik kies ze zelf uit, door op de 2 vierkantjes te drukken voor je kleuren, dan zet ik een streep over de tekening en vergelijk ik het met de foto, totdat ik de kleur heb, die het beste past. Ik doe daarna ook veel kleuren over elkaar heen gebruiken op bruin bijvoorbeeld paarstinten om accenten te leggen..

Inderdaad bij een achtergrond heb ik ook minimaal 4 à 5 lagen, lichtblauwe lucht op 1 laag, wolken op 1 laag, bomen op 1 laag, gras achter het paard op 1 laag en gras voor het paard op 1 laag.

Paard zelf gaat inderdaad ook op veel verschillende lagen en bij het gewenste resultaat voeg ik ze ook samen tot 1, in totaal kan ik wel 10 lagen paard hebben gehad, ook om de reden die jij hebt genoemd, als je nog iets wil verbeteren.. Heb ooit een paar keer gehad dat ik teveel weggegumd had en als je daarna vrolijk doortekent, kan je met je historie niet zo ver meer terug dat je het gummen ongedaan kan maken Nagelbijten / Gniffelen Meestal houd ik 2 lagen over aan het einde.

Grote bestanden doet mijn pc gelukkig niet moeilijk over, maar ik teken ook ongeveer op 3000x3000 pixels, 300 dpi, iets kleiner als jij doet.

Ik vind jouw tekening er echt super uitzien, het ziet er bijna uit als een pastelkrijt tekening! Ik vind het fantastisch om te zien dat je die zachtheid van pastel dus zo goed kan benaderen!!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:00

Tuurlijk geef ik een gilletje als we terug zijn en dan naar stal gaan
ik denk 23 aug. maar je bent de eerste die dat weet,ik wacht op je
denk alleen dat je hem niet te stevig vast moet maken op de kast
want ik denk dat ze het liever op haar kamer hangt.
zonde eigenlijk om op stal op te hangen.
Baal ,baal dat ik zo lang moet wachten Verdrietig
Heel veel succes en we weten dat we Mo in goede handen
achter laten.