[SCH] Zwart dressuurpaard. Aquarell.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

Re: [SCH] Zwart dressuurpaard. Aquarell.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:34

Tieneke schreef:
Als je dus wel met papierblokken werkt: altijd het blad op de blok laten zitten! Geeft minder bobbels dan als je het eraf haalt.

Dat is ook waar, maar idd 'minder'. Als ik met een blok werk en gebruik het water dan nodig is, bijvoorbeeld voor de achtergrond heb je heel veel water nodig, dan maakt het soms nog blazen. Meestal trekt dit wel weg als je het laat drogen, maar 100% recht is het blad niet als je het eraf haalt. Dit is voor de inlijster een probleem. Je papier moet recht zijn om het te kunnen inlijsten, anders moet die het nat maken met al de gevolgen van dien. Lachen
En dan moet je natuurlijk een blok papier nemen die aan alle vier de kanten vast zit, en niet alleen aan de bovenkant ofzo. Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:38

Heel mooi, alle punten waar jij nog niet tevreden over bent storen totaal niet. De oren zijn misschien wat puntig? Maar verder echt prachtig!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:41

Idd, ik heb zo'n blok die aan alle kanten vastzit. De eerste keer had ik wel moeite met het lossnijden van het blad.

Een goede blok kost natuurlijk ook wel wat meer. Die van mij (Fontenay A4, 20 bladen) heeft toch bijna 20 euro gekost.

In ieder geval: nooit Steinbach dus! Wel voor tekenblokken en zo, maar nooit voor aquarel.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:46

Tieneke schreef:
Idd, ik heb zo'n blok die aan alle kanten vastzit. De eerste keer had ik wel moeite met het lossnijden van het blad.

Een goede blok kost natuurlijk ook wel wat meer. Die van mij (Fontenay A4, 20 bladen) heeft toch bijna 20 euro gekost.

In ieder geval: nooit Steinbach dus! Wel voor tekenblokken en zo, maar nooit voor aquarel.

Het lossnijden nooit met een scherp mes doen. Dan heb je echt veel kans dat je in het papier snijdt. Het best gaat dit met een briefopener(of de achterkant van het mes, niet de snijkant), kan je echt gewoon door doen zondar dat er iets erg zal gebeuren Tong uitsteken
En papier kost veel, dat is een feit. Net zoals verf en penselen veel kosten, je moet er iets voor over hebben. Ik heb het voordeel dat ik mijn materiaal van mijn grootvader krijg, hij is zelf kunstschilder en hij krijgt enorm veel van winkels dat hij moet uitproberen als er iets nieuw op de markt komt en dan gewoon mag houden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:50

Dat is handig Haha!

Ja, ik heb het geluk van een lieve mama te hebben Haha! We gingen samen naar een cursus (uiteindelijk niet echt les gehad, maar goed, da's een ander verhaal) en daarvoor moesten we de basis van het materiaal hebben. Er achteraf achter gekomen dat de basis ook het enige is wat je nodig hebt: papier, water (veel water), verf en penselen. Als je dat één keer hebt, is het een goedkope hobby, want die verf geraakt echt niet snel op.

Dus die aanschaf van eerste spullen was wel enorm duur, maar het duurt wel lang eer je iets moet bijkopen. En de verfjes kan je per kleur kopen (hier toch).

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 16:50

Ik heb ook verfjes per kleur. De tweede maat (grootte) van tuubjes die je in alle kleuren kan krijgen, en ik doe dan telkens een beetje op een pallet waar ik ze dan op kan mengen. Natuursponsjes is ook één van de dingen die bij mij een absoluute must is als ik met aquarell werk. ze zijn een zaligheid om overtollige kleur/verf/water weg te halen.
Maar goed,, het begint hier een beetje offtopic te worden.. Tong uitsteken
Nog tips voor mijn schilderij?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:41

Ik vind hem erg mooi Ja Vind het sowiezo erg knap als mensen goed met aquarel overweg kunnen. Ik heb voor school dit jaar een opdracht moeten doen en dat was ronduit slecht xD
Enige vraagje opmerking die ik heb, is dat dit paard niet zwart lijkt (zoals je in je titel vermeld) maar eerder een schimmel?

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:31

Ik kan hem helemaal niet zien... Jammer, ben erg benieuwd?

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:36

Ik kan hem ook helaas niet zien, er staat alleen 'Afbeelding'. Jammer, ben erg benieuwd.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:38

Wat is deze mooi geworden! Abosluut een van je beste denk ik.
Aan de groene achtergrond kan ik al herkennen dat het een aquarel van jou is. Haha! Ook deze komt heel mooi uit met die kleur.
Ik vind het heel knap hoe je de beenderen in de neus hebt neergezet. Net of de verf gewoon zo 'gelopen' is met al dat water, terwijl je toch heel goed de vorm van het hoofd ziet en alle details. Ik ben het met Smeetjoew eens dat het scherpe jukbeen niet storend is. Ook de rug en knotjes vind ik erg mooi. Ja
De staartwortel lijkt volgens mij al heel goed. Als je alleen het donkere stukje erboven weglaat, komt hij wat meer uit de rug en lijkt hij denk ik meteen wat minder opgeplakt. Lachen

Vind hem verder zo leuk dat die oren echt niet storen. Haha!

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:43

IK vind hem heel mooi geworden, heb er niet veel verstand van maar vind alleen de bovenlip iets te overdreven.
Net of hij een overbeet heeft haha! Verder vind ik hem mooi!!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:56

wow!!
ik vind m heel mooi! vooral met die shaduw op die hals enzo! heel goed gedaan! Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:13

Jeetje, wat heb je dat materiaal onder de knie zeg Bloos!
Super hoe de vormen hier hun werk doen, helemaal geweldig!
Met name de schoftpartij is écht om te smullen. Ontzettend knap neergezet!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:32

Super bedankt allemaal !
Ik denk dat ik hem binnekort nog een beetje ga veranderen, en dan plaats ik hier wel een nieuwe foto . Lachen

Fnanne: Ik heb dit materiaal inderdaad beter onder de knie dan eender welk ander materiaal. Dit heb ik grotendeels te danken aan mijn grootvader die zelf erg bekend is in België voor zijn aquarell werken. Toen ik drie was zat ik bij hem al aquarell te schilderen. Dat maakt dat ik nu, op mijn 17e echt besef dat ik dit puur van hem geërfd heb. Lachen

Pop: Wat is een overbeet? Tong uitsteken Nu ja, de lip is in het echt ook zo. En bij de meeste paarden is de bovenlip langer dan de onderlip. Knipoog

elanor: Dankjewel! Die kleur is inderdaad erg typerend voor mijn werken de laatste tijd. Die kleur past nu eenmaal bijna bij elke andere paardenkleur, dus komt die kleur nu eenmaal meestel wel goed uit. Dus gebruik ik die ook erg veel. Lachen
Ik ga inderdaad dat donkere stukje aan zijn staartwortel wat zachter maken, ik zal binnekort een nieuwe foto plaatsen. Lachen

Eefske: Ik snap wat je bedoelt met die schimmel. Je moet je voorstellen dat dit een zwart paard is dat in de blakke zon staat, en dat dus een erg groot constrast ondervindt tussen licht en donker. Waar het licht recht opvalt is hij bijna wit en waar het licht niet opvalt, is hij pikzwart. Het was een probeersel het contrast zo hoog te leggen. En ik vind het eerlijk gezegd niet slecht geworden. Lachen

Diegene die hem niet kunnen zien... Rechtermuisknop en 'afbeelding weergeven'? Of 'show picture'? En anders de volgende keer eens terugkomen, want normaal zou je hem wel moeten kunnen zien hoor..

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:59

ik vind hem heel gaaf!
ik dacht alleen dat het een schimmel was:P
ik denk dat je te veel wit hebt gelaten en te weinig echt diepzwart hebt gemaakt...
maar ik vind hem heel mooi, voor een schimmel dan haha