[TEK] Roodkapje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: [TEK] Roodkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:49

rapunzel Go jij! Go jij! Dat is mn lievelings sprookje!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:56

Oeh, dat is een heel goed idee smeetjoew. Ja Ik was misschien van plan hem nog eens overnieuw te maken op groter formaat, dus dan kan ik evt. die voorpoot wel veranderen. Dat moet ik dan nog maar even zien, maar het is wel een erg leuk idee.

Haha Jaimyliefje. Haha! Leuk dat jullie 'm herkennen trouwens.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 19:54

heerlijk jouwn werk, ben fan van je:D Gewoon omdat jouwn werk wel in mijn straatje past, en dat je geweldig kan werken met verschillende materialen, en ik heb het gevoel dat jij DURFT, jij durft fouten te maken, en dan ziet het er iets ''slordiger'' uit wat er dan uiteindelijk precies bij hoort. Vind ik eerlijk gezegd veeeel fijner dan dat priegelwerk om een paard zo precies mogelijk na te tekenen. Dat is net kijken naar een foto. Dit is kijken naar fantasy, in een lekkere stijl:D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:01

Leuke stijl voor illustraties is dit.
Ik vind jouw meeste tekeningen wel wat `eng` voor in kinderboeken, maar deze wolf ziet er al een stuk zachtaardiger uit als de wezens in je andere tekeningen. De ogen van Roodkapje vind ik dan wel weer eng. Bloos
Als je hiermee doorgaat gaat het nog een leuke serie worden. Misschien kun je bestaande sprookjesfiguren een ander karakter geven en er je eigen sprookjes bij gaan schrijven.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:05

Oh, dat enge vind ik juist geweldig. Laat die kindjes maar schrikken. Schijnheilig
Dan wordt het meer een kinder-illustratie-boek-voor-doorbijters. Stúkken beter dan die veelte zoete plaatjes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:07

the nightmare before christmas is ook eng voor kinderen, maar te mooi! Laat je noooit beperken door een doelgroep als je lekker voor jezelf bezig bent
edit: als het je werk word, moet je al genoeg in hokjes werken..(ervaring mee..zucht..)

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:09

pinuts schreef:
the nightmare before christmas is ook eng voor kinderen, maar te mooi! Laat je noooit beperken door een doelgroep als je lekker voor jezelf bezig bent

Precies; het afwijkende van het 'standaard' heeft juist altijd wat vind ik. Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:10

jammer is dat veel mensen dat juist snel ''te eng'' of te vreemd vinden, die zien het liefste zoveel mogelijk superrealistisch werk. Nou dan kunnen we net zo goed fotos maken in plaats van tekenen/schilderijen:)

(ik zie tekenen als een wereld die je zelf maakt, en waar je zelf in weg kan dromen..)^^

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:18

pinuts schreef:
jammer is dat veel mensen dat juist snel ''te eng'' of te vreemd vinden, die zien het liefste zoveel mogelijk superrealistisch werk. Nou dan kunnen we net zo goed fotos maken in plaats van tekenen/schilderijen:)

(ik zie tekenen als een wereld die je zelf maakt, en waar je zelf in weg kan dromen..)^^

Zou wel knap zijn als iemand het voor elkaar krijgt die sprookjesfiguren op de foto te krijgen. Ik rijd regelmatig door het sprookjesbos, maar zelfs de prins op t witte paard verstopt zich voor me, schuw dat die wezens zijn. Clown
Maar je hebt helemaal gelijk, Fif beelt haar droomwereld uit in haar tekeningen wat veel specialer is als die realistisch getekende kopietjes die anderen van foto`s maken.
Vanwege het `enge`dacht ik daarom dat de verhalen ook in haar stijl konden worden herschreven. Misschien zelfs als sprookjesboek voor volwassenen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:25

of je maakt er een (flash)film van^^=) Lijkt me eig wel vet om eens te doen, een sprookje totaal veranderen.. en dan maken, inscannen, kleuren bijwerken in photoshop en filmpje maken in flash^^

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:34

Precies, dan moet ik ook gelijk denken aan Nightmare Before Christmas. Echt schitterend gedaan. Haha!
Of die ene ingesproken door Johnny Depp, met die bruid? Nog steeds niet gezien, oeps. Nagelbijten / Gniffelen

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:57

The Corpse bride? Tong uitsteken hehe

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:58

Ik vind dit gedichtje er wel leuk bij passen ^^:
het is van Roald Dahl

Roodkapje en de wolf

Op een der eerste lentedagen
voelde Wolf de honger knagen,
dus kloptee hij bij grootmoe aan.
Zij deed open, zag hem staan
met scherpe tanden, valse lach.
Hij gromde grijnzend: 'Goedendag.'
De arme grootmoe schrok zich naar:
Straks eet hij me op met huid en haar.
Ze sloeg de spijker op zijn kop,
want hij vrat haar in één hap op.
Maar grootmoeder was taai en schriel,
hetgeen de wolf maar slecht beviel.
'Ze is te weinig,'klaagde hij,
'dat is toch geen heel maal voor mij.
'Na zo'n schriel scharminkel moet je
'als wolf minstens noch een toetje.'
Terwijl hij heel boosaardig lachte,
zei hij: 'Ik denk, dat ik zal wachten
'tot Roodkapje, 't mals, jong ding,
'terugkomt van haar wandeling.'
Grootmoe's kleren, moet je weten,
die had hij natuurlijk niet opgegeten.
Maar heeft hij opgeraapt en aangetrokken;
haar jas, haar muts en ook haar sokken.
Hij kamde en krulde zelfs zijn haar.
In grootmoe's stoel zat Wolf toen klaar.
Het kleine meisje kwam al gauw
en vroeg aan wolf traditiegetrouw,

'O grootmoe, wat heb je 'n grote oren.'
'Dan kan ik je beter horen.'
'Wat 'n grote ogen!' zei ze zoet.
'Dan kan ik beter zien wat je doen,'
zei Wolf, terwijl hij naar haar staarde,
en watertandde en likkebaardde,
Na dat karkas, vol bot en haar,
dacht hij, smaakt zij als kaviaar.
Maar Roodkapje knipoogde en zei:
'O wat een mooie bontjas heb jij!

'Fout!' riep Wolf haar nijdig toe.
'Wat heb je een grote tanden, grootmoe,
'dat moet je zeggen, ezelskop.
'Nou ja, dan eet ik je zo maar op.'
't Kind lacht en trekt in een wipje
een revolver uit haar slipje.
Ze richt hem op het grote beest
en beng, beng.... die is er geweest!
Een week of wat later, ik weet 't nog goed,
heb ik in het os Roodkapje ontmoet.
Ik herkende haar bijna niet, dat snap je,
zo zonder cape en zonder rood kapje.
'Hallo!' riep ze vrolijk. 'Zie je wel
'mijn prachtige bontjas van WOLVEVEL!'

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:02

ROFL die ken ik ja! Ja moest ik eigenlijk meteen aan denken bij die tekening ROFL
maar wist niet meer van welke schrijver het was *LOL*
heeft ie een heel boek van toch? dit zijn wel plaatjes die erbij passen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 23:09

@ pinuts: dankjewel zeg, dat is nog eens een compliment! Bloos
Ik heb inderdaad helemaal niks met bijv. een paard zo goed mogelijk natekenen, al helemaal niet doormiddel van een raster of iets dergelijks. Dat is geen echt tekenen, niet met gevoel in ieder geval. Dan leer je nooit echt de vormen kennen die je tekent.
Tjsa, ik heb geen schets met potlood opgezet dus er viel niks te gummen; dan moet je maar gewoon beginnen en tekenen.

@ oneilltje79: jij vindt mijn tekeningen altijd eng. Clown Ik snap wel wat je bedoelt, misschien is het niet helemaal iets voor kinderen. Knipoog Alhoewel, zoals Myra al aangeeft: die kinderen mogen ook wel eens wat voor de kiezen krijgen. Vork Maar, volwassenen kunnen ook naar getekende sprookjes kijken. Lachen

The Nightmare Before Christmas is geweldig, net als alle films van Tim Burton. Ik ben ook echt een groot fan van hem. Lachen

@ pinuts: inderdaad zijn er mensen die het eng of vreemd vinden. Maar ik trek me niks aan van mensen, als je naar een gekopieërde foto wil kijken dan doe je dat toch lekker. Haha!
En met die laatste zin van je, "ik zie tekenen als een wereld die je zelf maakt, en waar je zelf in weg kan dromen." daar ben ik het helemaal mee eens.
Ik teken gewoon wat ik denk. Wat ik bedenk. Wat ik droom, dat kan ook nog. Het is voor mij gewoon een manier om, laten we het zo zeggen, gedachtes op te schrijven.

@ oneilltje79: ik laat mensen gewoon een kijkje nemen in mijn wereld. Lachen En als ze het daar niks vinden, da's dan jammer voor ze. Ik teken niet voor de mensen die er toch niet naar kijken.
Nu je het over herschrijven van sprookjes hebt krijg ik toch weer echt de kriebels. Ik ben dol op schrijven, maar ik doe het nooit. Dat komt omdat ik het nooit (in mijn ogen) goed genoeg op papier krijg. Ik zet het dan om in een tekening.

En trouwens, bekijk de gemiddelde sprookjes van Grimm eens. Die zijn écht niet lief en aardig. De sprookjes zijn eigenlijk enorm wreed en gruwelijk, soms zou je het zelfs voortijdige horror kunnen noemen. Denk maar aan het sprookje van "iemand die erop uittrok om te leren griezelen".
Of, bekender, Hans en Grietje die de heks verbranden in de oven. De zeven geitjes die de wolf opensnijden. Enz.
En dat noemen wij kindersprookjes. Knipoog

@ pinuts: een flashfilmpje, oei. Het is een leuk idee, maar of mij dat gaat lukken. Clown

@ Myra: Corpse Bride inderdaad. Heb ik hier liggen en een paar keer gezien. Lachen

@ F3nn3: een geweldig gedichtje is dat. Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:08

Leuk gedaan Bente, Je hebt een eigen vorm gecreeerd voor de wolf die tóch als wolf wordt geinterpreteerd en dat is erg knap. Het roodkapje meisje vind ik dan weer net wat te herkenbaar van andere stijlen op een of andere manier. Maar om het een paar berichten te gaan hebben over hoe mager ze is vind ik grote onzin. Dit is jou weergave van een roodkapje, alles behalve realistisch dus waarom geen botkapje?
Mijn dummie staat ook vol met dode paarden en hun ruiters, heb ik in werkelijkheid ook nog nooit voorbij zien komen? Haha!

Nou ik zou zeggen, ga hier mee door maak zoals gezegd een filmpje hiervan. Of om het eventueel simpeler te doen, een soort diashow met ingesproken text, kun je ook lekker gaan klooien met enge geluiden ed. Succes!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:17

Deze is gaaf zeg! Ontzettend creatief bedacht, ook helemaal jouw stijl. Ook niet het "gewone sprookje", dat vind ik er erg leuk aan Ja . Een serie maken met verschillende sprookjes is natuurlijk een fantastisch idee, en een leuke uibreiding van je werk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:03

@ janique: dankjewel. Lachen En inderdaad, een botkapje kan toch ook. De wolf klopt al van geen kanten dus waarom roodkapje dan ook niet. Vork

Een filmpje is nu wel een erg goed idee. Oh help, ik krijg nu al weer allemaal ideeën en beelden in mijn hoofd. Nagelbijten / Gniffelen *pakt gauw kladblok om ze op te schrijven.

@ Rinske: die serie vind ik ook een heel goed idee. Dat het eigenlijk een soort sprookjesboek met illustraties is.
Ik heb vakantie, dus ik ga deze aankomende weken me helemaal uitleven. Ik barst nu alweer, dankzij jullie tips van de ideeën. Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:56

Je kunt van verschillende sprookjes tekeningen maken, misschien is het ook nog leuk om van 1 sprookje diverse tekeningen te maken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:58

Dan krijg je inderdaad het idee dat je kan uitwerken tot een filmpje, of zoals janique zei, wat misschien makkelijker is, een soort diashow van verschillende tekeningen met een voice-over of tekst.
Dan heb je inderdaad meerdere tekeningen nodig. Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:00

Jouw stijl vind ik wel zo ontzettend gaaf!! Wow!
Ik ben hier echt helemaal weg van, het is het hélemaal! Lovers

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:00

ik vind m juist heel anders als de anderen.(niet alle reacties gelezen)
ik vind juist,
dat roodkapje altijd als de liefdadige word geschilderd, de goeierik Knipoog
bij deze tekening vind ik dat jij het meer zo zet, dat roodkapje de wolf aanspoort tot dat slechte handelen.
het is alsof zei het "monster" aanstuurt.
de boze wolf is meer de onderdadige, en roodkapje de schurk Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 09:43

@ _Denise_: dankjewel!

@ 3line: dat kan ook nog. Lachen Iedereen kan er in zien wat hij of zij erin wil zien. Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:24

Wauw! Ik sluit me helemaal bij hierboven aan, wat onwijs gaaf zeg! Heel luguber, ik kan er niet te lang naar kijken zonder nachtmerries te kijken Bloos
Rapunzel vind ik ook heel gaaf, maar ook weer Nagelbijten / Gniffelen door die lege ogen. Ik heb een lege ogen fobie Bloos
Ga je nog meer sprookjes op jouw manier uitwerken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:26

Haha Berdien, krijg je hier al nachtmerries van?
Ik heb iets met ogen. Vooral met lege ogen. Tenminste, ik heb ook iets met skeletten en karkassen en die hebben ook vaak lege ogen.
Ik denk dat ze met pupillen minder zijn, dat het toch iets van de sfeer zou verpesten.

Ik ga inderdaad nog meer sprookjes uitwerken. Ik ben nu bezig met een eigen verhaaltje te schrijven, dat ga ik illustreren en misschien zelfs een filmpje van maken. Even kijken hoe ik het geheel ga uitwerken. Lachen