Miss_Malfoy schreef:Het volgende stuk is er! Ik heb nu internet op mijn kamer, en vakantie, dus ik hoop dat ik de stukken nu wat sneller op bokt zal kunnen zetten.
Dolenthousiast begin ik te ratelen. Over het huis, over de bossen, de stallen en vooral... Over Tom!
"Wauw, Helena, dat is echt geweldig zeg! En je kamer is dus ook al helemaal af?"
"Ja, ik moet alleen nog wat kleren en spullen uitpakken, daar ben ik nog niet eens aan toegekomen, erg hé?"
Aan Kim's stem is geen sprankje jaloezie te horen. Ik ben opgelucht, ze blijft immers altijd mijn beste vriendin, hoe dan ook.
We kletsen nog wat, en dan komt mijn vader binnen, die een lijst met beltarieven voor mijn neus houd. Met zijn vinger wijst hij de prijzen aan, en één blik van hem is genoeg om te weten dat ik maar beter op kan hangen.
Ik zeg Kim gedag, en nog voor ik de hoorn goed op de haak heb, stormt Elvira binnen, die mijn vader opzij duwt en haar eigen vriendinnen belt.
Met een sip gezicht leest mijn vader de tarieven nog eens door. Dit had hij duidelijk niet zien aankomen. Als hij merkt dat ik naar hem staar, maak ik me snel uit de voeten. Straks krijg ik nog een preek, daar heb ik geen zin in. Ik loop naar buiten, het terras op. Op een bankje onder het keukenraam ga ik zitten, en bekijk de tuinen. Nouja, het onkruid, de bouwvakkers gaan hier pas aan beginnen zodra mijn vader een goede hovenier gevonden heeft. Maar als ik nog eens rondkijk, bedenk ik me dat hij beter op zoek kan gaan naar een goede onkruidverdelger, want dit vrij hopeloos...
In gedachten verzonken geniet ik van de laatste zonnestralen. Pas als de zon bijna helemaal verdwenen is, en het kil begint te worden, ga ik naar binnen. Ik loop naar mijn kamer, en besluit de laatste dozen uit te pakken. Eerst mijn computer. Ik zet eerst het beeldscherm op het bureau. Gelukkig hebben de bouwvakkers de stopcontacten op precies de goede plaatsen gedaan. De kast van de computer is zwaar, maar het lukt me.
Ik heb nog geen zin om de computer op te starten, ik doe het immers al zo'n 4 dagen zonder, dus nog iets langer moet lukken. Hmm, wel vreemd, ben ik soms aan het afkicken? Ik denk er niet lang over na, eigenlijk helemaal niet. Het dagboek ligt namelijk nog steeds in de la... Snel pak ik het, en begin te lezen. Dit keer vanaf de allereerste bladzijde.
Hallo=>Hello Diary,
I'm Elly. My father has givven => Given you to me, becouse => because today, it's my birthday.
I am now 15 years old. I have got some parfums=> Perfume, wich I really liked. No longer I get dolls, from now on I'm not a child anymore. Tomorow=>Tomorrow I'm going to celebrate my birthday with some of my best friends. We will have tea, cake, and hopefully they will bringe my some nice presents.
I really hope that I can tell you al my secrets.
With love, Elly
Zo is ze dus aan haar dagboek gekomen. Op haar 15e verjaardag... Als zij de oudste dochter is, is ze waarschijnlijk nooit ouder geworden als 15. Net zo oud als ik nu ben... Ik denk er niet lang over na ik wil alleen nog maar verder lezen.
Dear Diary,
Today I Celebrated my birthday, with my closest friends.
I invited three of them, Nancy, Ellen and Melanie.
They gave my a drawing set, wich they had bought my togheter=>together.
I'm really happy with it, now I can draw all the beautifle=>Beautiful,was trouwens al eens opgemerkt things I see in te=>The forest. They just couldn't have made my happier=> ik vind dat deze zin niet echt klopt, maar heb er geen echt alternatief voor. At the party we really had some grate=>great fun. We drank tea, and after that we did=> played? a couple of games.
But you never quess wat happened this evening! My dad secretly organised a ball! Can you believe that? He invited lots of quests, there was an orchestra, and some drinks. I really had a great time, lots of boys asked my=> Me to dance, and it seemed the evening would never stop. But ofcourse thats imposseble=>Impossible, so now I'm going to bed, i'm really tired.
Love, Elly
ik hou erg van het verhaal, maar waar ik me wel aan stoor zijn de talloze fouten, vooral in het engelse verhaal, ikzelf ben niet goed in engels, Maar effe vluchtig gekeken kan ik er zo twaalf fouten uithalen.
Schrijf dan aub ofwel in goed engels, of gewoon in het nederlands!
Verder ben ik wel heel erg beneieuwd naar een vervolg!