[VER] My Dutch Lady, over geesten en blowen in Wales

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [VER] My Dutch Lady, over geesten en blowen in Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 15:01

Ik werk eraan, aan het volgende stuk.
Ik zou voor mijn rapport internet op mijn kamer krijgen, dus ik heb met mijn slimme hoofd het volgende stuk boven op m'n pc staan. Alleen nu werkt internet niet. Clown

Het gaat in elk geval nog heel spannend worden, en ik ga proberen het verhaal open te houden voor een eventueel vervolg. Maar eerst dit afmaken. Huilen van het lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:18

Het volgende stuk is er! Ik heb nu internet op mijn kamer, en vakantie, dus ik hoop dat ik de stukken nu wat sneller op bokt zal kunnen zetten.

Dolenthousiast begin ik te ratelen. Over het huis, over de bossen, de stallen en vooral... Over Tom!
"Wauw, Helena, dat is echt geweldig zeg! En je kamer is dus ook al helemaal af?"
"Ja, ik moet alleen nog wat kleren en spullen uitpakken, daar ben ik nog niet eens aan toegekomen, erg hé?"
Aan Kim's stem is geen sprankje jaloezie te horen. Ik ben opgelucht, ze blijft immers altijd mijn beste vriendin, hoe dan ook.
We kletsen nog wat, en dan komt mijn vader binnen, die een lijst met beltarieven voor mijn neus houd. Met zijn vinger wijst hij de prijzen aan, en één blik van hem is genoeg om te weten dat ik maar beter op kan hangen.
Ik zeg Kim gedag, en nog voor ik de hoorn goed op de haak heb, stormt Elvira binnen, die mijn vader opzij duwt en haar eigen vriendinnen belt.
Met een sip gezicht leest mijn vader de tarieven nog eens door. Dit had hij duidelijk niet zien aankomen. Als hij merkt dat ik naar hem staar, maak ik me snel uit de voeten. Straks krijg ik nog een preek, daar heb ik geen zin in. Ik loop naar buiten, het terras op. Op een bankje onder het keukenraam ga ik zitten, en bekijk de tuinen. Nouja, het onkruid, de bouwvakkers gaan hier pas aan beginnen zodra mijn vader een goede hovenier gevonden heeft. Maar als ik nog eens rondkijk, bedenk ik me dat hij beter op zoek kan gaan naar een goede onkruidverdelger, want dit vrij hopeloos...
In gedachten verzonken geniet ik van de laatste zonnestralen. Pas als de zon bijna helemaal verdwenen is, en het kil begint te worden, ga ik naar binnen. Ik loop naar mijn kamer, en besluit de laatste dozen uit te pakken. Eerst mijn computer. Ik zet eerst het beeldscherm op het bureau. Gelukkig hebben de bouwvakkers de stopcontacten op precies de goede plaatsen gedaan. De kast van de computer is zwaar, maar het lukt me.
Ik heb nog geen zin om de computer op te starten, ik doe het immers al zo'n 4 dagen zonder, dus nog iets langer moet lukken. Hmm, wel vreemd, ben ik soms aan het afkicken? Ik denk er niet lang over na, eigenlijk helemaal niet. Het dagboek ligt namelijk nog steeds in de la... Snel pak ik het, en begin te lezen. Dit keer vanaf de allereerste bladzijde.

Hallo Diary,

I'm Elly. My father has givven you to me, becouse today, it's my birthday.
I am now 15 years old. I have got some parfums, wich I really liked. No longer I get dolls, from now on I'm not a child anymore. Tomorow I'm going to celebrate my birthday with some of my best friends. We will have tea, cake, and hopefully they will bringe my some nice presents.
I really hope that I can tell you al my secrets.

With love, Elly

Zo is ze dus aan haar dagboek gekomen. Op haar 15e verjaardag... Als zij de oudste dochter is, is ze waarschijnlijk nooit ouder geworden als 15. Net zo oud als ik nu ben... Ik denk er niet lang over na ik wil alleen nog maar verder lezen.

Dear Diary,

Today I Celebrated my birthday, with my closest friends.
I invited three of them, Nancy, Ellen and Melanie.
They gave my a drawing set, wich they had bought my togheter.
I'm really happy with it, now I can draw all the beautifle things I see in te forest. They just couldn't have made my happier. At the party we really had some grate fun. We drank tea, and after that we did a couple of games.
But you never quess wat happened this evening! My dad secretly organised a ball! Can you believe that? He invited lots of quests, there was an orchestra, and some drinks. I really had a great time, lots of boys asked my to dance, and it seemed the evening would never stop. But ofcourse thats imposseble, so now I'm going to bed, i'm really tired.

Love, Elly

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:03

Miss_Malfoy schreef:
Het volgende stuk is er! Ik heb nu internet op mijn kamer, en vakantie, dus ik hoop dat ik de stukken nu wat sneller op bokt zal kunnen zetten.

Dolenthousiast begin ik te ratelen. Over het huis, over de bossen, de stallen en vooral... Over Tom!
"Wauw, Helena, dat is echt geweldig zeg! En je kamer is dus ook al helemaal af?"
"Ja, ik moet alleen nog wat kleren en spullen uitpakken, daar ben ik nog niet eens aan toegekomen, erg hé?"
Aan Kim's stem is geen sprankje jaloezie te horen. Ik ben opgelucht, ze blijft immers altijd mijn beste vriendin, hoe dan ook.
We kletsen nog wat, en dan komt mijn vader binnen, die een lijst met beltarieven voor mijn neus houd. Met zijn vinger wijst hij de prijzen aan, en één blik van hem is genoeg om te weten dat ik maar beter op kan hangen.
Ik zeg Kim gedag, en nog voor ik de hoorn goed op de haak heb, stormt Elvira binnen, die mijn vader opzij duwt en haar eigen vriendinnen belt.
Met een sip gezicht leest mijn vader de tarieven nog eens door. Dit had hij duidelijk niet zien aankomen. Als hij merkt dat ik naar hem staar, maak ik me snel uit de voeten. Straks krijg ik nog een preek, daar heb ik geen zin in. Ik loop naar buiten, het terras op. Op een bankje onder het keukenraam ga ik zitten, en bekijk de tuinen. Nouja, het onkruid, de bouwvakkers gaan hier pas aan beginnen zodra mijn vader een goede hovenier gevonden heeft. Maar als ik nog eens rondkijk, bedenk ik me dat hij beter op zoek kan gaan naar een goede onkruidverdelger, want dit vrij hopeloos...
In gedachten verzonken geniet ik van de laatste zonnestralen. Pas als de zon bijna helemaal verdwenen is, en het kil begint te worden, ga ik naar binnen. Ik loop naar mijn kamer, en besluit de laatste dozen uit te pakken. Eerst mijn computer. Ik zet eerst het beeldscherm op het bureau. Gelukkig hebben de bouwvakkers de stopcontacten op precies de goede plaatsen gedaan. De kast van de computer is zwaar, maar het lukt me.
Ik heb nog geen zin om de computer op te starten, ik doe het immers al zo'n 4 dagen zonder, dus nog iets langer moet lukken. Hmm, wel vreemd, ben ik soms aan het afkicken? Ik denk er niet lang over na, eigenlijk helemaal niet. Het dagboek ligt namelijk nog steeds in de la... Snel pak ik het, en begin te lezen. Dit keer vanaf de allereerste bladzijde.

Hallo=>Hello Diary,

I'm Elly. My father has givven => Given you to me, becouse => because today, it's my birthday.
I am now 15 years old. I have got some parfums=> Perfume, wich I really liked. No longer I get dolls, from now on I'm not a child anymore. Tomorow=>Tomorrow I'm going to celebrate my birthday with some of my best friends. We will have tea, cake, and hopefully they will bringe my some nice presents.
I really hope that I can tell you al my secrets.

With love, Elly

Zo is ze dus aan haar dagboek gekomen. Op haar 15e verjaardag... Als zij de oudste dochter is, is ze waarschijnlijk nooit ouder geworden als 15. Net zo oud als ik nu ben... Ik denk er niet lang over na ik wil alleen nog maar verder lezen.

Dear Diary,

Today I Celebrated my birthday, with my closest friends.
I invited three of them, Nancy, Ellen and Melanie.
They gave my a drawing set, wich they had bought my togheter=>together.
I'm really happy with it, now I can draw all the beautifle=>Beautiful,was trouwens al eens opgemerkt things I see in te=>The forest. They just couldn't have made my happier=> ik vind dat deze zin niet echt klopt, maar heb er geen echt alternatief voor. At the party we really had some grate=>great fun. We drank tea, and after that we did=> played? a couple of games.
But you never quess wat happened this evening! My dad secretly organised a ball! Can you believe that? He invited lots of quests, there was an orchestra, and some drinks. I really had a great time, lots of boys asked my=> Me to dance, and it seemed the evening would never stop. But ofcourse thats imposseble=>Impossible, so now I'm going to bed, i'm really tired.

Love, Elly

ik hou erg van het verhaal, maar waar ik me wel aan stoor zijn de talloze fouten, vooral in het engelse verhaal, ikzelf ben niet goed in engels, Maar effe vluchtig gekeken kan ik er zo twaalf fouten uithalen.
Schrijf dan aub ofwel in goed engels, of gewoon in het nederlands!

Verder ben ik wel heel erg beneieuwd naar een vervolg!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 16:05

Ben blij dat je het verhaal leuk vind!

Tja dat engels vind ik lastig ja... Aan de ene kant vind ik het wel mooi, maar als er zo veel fouten in staan denk ik dat ik het maar in het nederlands moet doen. Scheve mond

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:15

Jeej een nieuw stuk Lachen

Je nederlandse stuk is een stuk makkelijker leesbaar dan het eerste stuk, veel minder fouten en een fijnere zinsopbouw Lachen
Ben alweer benieuwd naar het volgende, het verhaal boeit wel Haha!

Als je wilt, zou ik wel even naar het engels willen kijken als je het plaatst? Spreek het vrij vloeiend ;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:05

NaNi schreef:
Jeej een nieuw stuk Lachen

Je nederlandse stuk is een stuk makkelijker leesbaar dan het eerste stuk, veel minder fouten en een fijnere zinsopbouw Lachen
Ben alweer benieuwd naar het volgende, het verhaal boeit wel Haha!

Als je wilt, zou ik wel even naar het engels willen kijken als je het plaatst? Spreek het vrij vloeiend ;)

Tja het spreken lukt mij ook wel redelijk, alleen het schrijven valt tegen. Clown
Als je het een beetje na zou willen kijken voor mij, graag!

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:59

ik vind het leuk, ik ben ook benieuwd naar het volgende stuk. Probeer inderdaad te letten op die spelfouten, en ook op het zinsverband, dat klopt ook af en toe niet. Misschien moet je idd de brieven maar in het nederlands doen.
Verder blijf ik het zeker volgen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:27

Verhaallijn is wel leuk. Maar soms is het een beetje 'praat-taal', en de spelfouten zijn wel erg vervelend. Ook zoals al anderen voor mij hebben gezegt, is het Engels niet al te goed Knipoog Probeer daar op te letten, of er een alternatief voor te zoeken.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:48

En weer een nieuw stuk!
Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Lachen

Als ik stop met lezen, merk ik dat ik onbewust een beetje onderuitgezakt in mijn stoel ben gaan zitten. Ik gaap, en als ik mijn hand voor mijn mond wil doen, zie ik op mijn horloge dat het al laat is.
Hmm, het dagboek is net zo spannend, maar ik ga nu echt slapen, anders red ik het morgen niet.
Ik leg het dagboek weer in een van de lades van mijn buro, en rek me uit. Ik zal morgen wel flinke spierpijn hebben van al dat paardrijden. Snel poets ik mijn tanden, trek mijn nachthemd over mijn hoofd, en duik in mijn bed. Ik strijk mijn hand langs het houtwerk, en laat mijn ogen langs de gordijnen aan de zijkanten glijden. Ik, slapen in een hemelbed, als een prinses op haar landgoed, wie had dat ooit gedacht? Langzaam zak ik weg, ik draai me nog een keer om, en dan val ik in slaap.

Plotseling begint iemand aan mijn arm te schudden.
Slaperig draai ik me om, wat gebeurd er?
Van heel ver lijkt een stem te komen.
'Helena, wakker worden, word wakker!!!'
Ik open mijn ogen, maar er schijnt een fel licht en ik kan niets zien. Verwoed knipper ik met mijn ogen. Er hangt een gezicht boven me... Een heel bekend gezicht.
Woest geef ik een brul.
'Elvira! Waarom moest je me nou wakker maken?'
Giegelend spurt Elvira mijn kamer uit, en roept vanaf de gang; 'Ik moest je wakker maken van mamma, je moet komen ontbijten!'
Chagerijnig kruip ik uit mijn bed. Ik trek een broek aan, en pluk nog een shirt uit een koffer. Ik moet echt m'n kast nog eens inrichten, die kleding kan natuurlijk niet in die koffers blijven.
Snel borstel ik mijn haar, en loop dan naar beneden. Iedereen is al bijna klaar met ontbijten. Op mijn gemakje werk ik een boterham met aardbeienjam naar binnen. Ik bekijk de kop van de engelse krant die voor me ligt. Het zegt me niet zoveel. Ik denk dat ik een beetje lui ben vandaag, ik zou het liefst nog langer doorslapen.

Euhm tja en hier stop ik even, ik ga even een nachtje slapen over wat ze vandaag gaat doen.
Ik denk dat ik ga proberen de karakters een iets meer uit te diepen, nu nog bedenken hoe.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 00:33

Mooi verhaal Ja
Helaas dat er met regelmaat fouten inzitten.
Mag ik vragen waar je VWO+ weghebt Schijnheilig daar zit/zat ik namelijk ook op

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:45

mistid schreef:
Mooi verhaal Ja
Helaas dat er met regelmaat fouten inzitten.
Mag ik vragen waar je VWO+ weghebt Schijnheilig daar zit/zat ik namelijk ook op

Haha dat was gewoon het eerste wat in me opkwam.
Een aantal vriendinnen van met doen ook vwo/vwo + en ik vind hun serieus zo ontzettend lijken op Elvira. Bloos

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 22:00

Goed verhaal. Ik wacht op het volgende stuk. Ik vind wel dat je het beter in het NL kan schrijven, aangezien je de andere ''Engelse'' stukken ook NL zijn.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:46

Ik vind het wel een leuk verhaal, maar erger me er een beetje aan, alle spelfouten, en bijna geen leestekens.. Het leest voor mij een beetje te vlug. Voorderest vind ik wel dat je leuk schrijft Haha!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:23

Er is weer een stuk bij. Lachen

Nadat ik nog een kop thee gedronken heb, ga ik weer naar buiten.
Op mijn gemakje wandel ik door de tuin, zonder op te letten waar mijn voeten me naar toe brengen.
Ik kijk naar alle wilde bloemen, en uiteindelijk kom ik een grote vijver tegen.
Ik loop naar een van de wilgenbomen, en ga daar zomaar aan de oever liggen.
Behalve het ruisen van de bladeren, en het zingen van de vogels hoor ik nu niks meer.
Ik staar naar de wolken, en ga met mijn hand door het gras.
Ondanks dat het nog morgen is, schijnt het zonnetje al best fel.
Ik sluit mijn ogen, en denk aan alles wat er de afgelopen dagen gebeurd is.
Het afscheid van school, van al mijn vriendinnen, van de manege waar ik reed...
Toen het vertrek naar Engeland, en... Tom.
Rustig laat ik het allemaal bezinken, en dan sta ik op.
Ik loop langs de vijver, dan weer op het met onkruid overwoekerde grindpad, en dan weer naar de keukendeur. Als ik via de eetzaal terug wil lopen naar mijn kamer, valt mijn oog op een oude plattegrond van het huis. Nieuwschierig bekijk ik alles eens.
Dan valt mij een bepaalde aantekening op. Op de plek, waar de geheime zolder boven mijn kamer ligt, heeft iemand met een prachtig krullend handschrift neergezet: Afgesloten wegens zwakke vloer, instortingsgevaar, niet te repareren.
Dus vandaar dat niemand er iets van weet, iedereen denkt dat het gevaarlijk is.
Als ik naar de datum op de plattegrond kijk, die ik dat deze van 1721 is.
Zou Elly in deze tijd ook geleeft hebben?
Snel maak ik met mijn mobiel een paar foto's van de plattegrond, zodat ik alles later nog eens beter kan bekijken. Net op tijd, mijn vader komt binnen met een van de bouwvakkers.
"Hé, Helena, ik wist niet dat je hier was! Ben je niet lekker buiten? Nouja in elk geval goed dat ik je zie, deze brief lag op de deurmat, en jou naam staat erop."
Nieuwschierig pak ik de brief aan. Hij ruikt heerlijk, naar lavendel. Het handschrift op de voorkant herken ik niet, dus snel maak ik de brief open.

"Lieve Helena,
zou je om één uur s'middags naar het veldje bij de oude stallen willen komen?

Veel liefs..."

Dat is alles wat er staat... Zou de brief van Tom kunnen komen?
Maar waarom wil hij dan dat ik daar naar toe kom? Kan hij me niet halen?
Ik kijk op mijn mobiel, het is nu 11 uur.
Nouja, dan heb ik nog tijd om me even op te frissen, en nog een klein stukje in het dagboek te lezen.
Op mijn kamer was ik mijn gezicht, en doe wat make-up op.
Mijn haar gewoon los, en als kleding kies ik een kort rokje en een topje.
Dan vind ik het wel goed, en pak ik het dagboek er nog eens bij.
Als ik de datum bekijk, zie ik dat dit dagboek inderdaad uit 1721 komt!
Dat kan toch geen toeval meer zijn...
Snel sla ik het open, en lees de derde bladzijde.

Lief dagboek,

dit is de dag na het bal. Omdat het gister zo laat geworden is, heb ik vandaag tot 10 uur uitgeslapen. Na het ontbijt, heb ik al mijn kado's nog eens bekeken.
Wat zijn het er veel zeg, en wat zijn ze mooi!
Ik heb me opgemaakt, met de make-up die ik heb gekregen, en daarna ben ik een ritje op Moonlight gaan maken.
Toen mijn vader me zag, grapte hij dat hij me bijna niet meer herkende.
Ik denk dat hij gelijk heeft, ik ben echt volwassen aan het worden!

Onderweg kwam ik een dood vossenjong tegen. Ik denk dat jagers de moeder gedood hebben, en het jong toen alleen achterbleef. Ik hou veel van mijn vader, maar ik snap niet dat hij dit niet verbied!
Hoe kunnen mensen zoiets nou leuk vinden?
Ik wou dat ik er iets aan kon doen, maar wat?

Liefs, Elly

Ik sla het dagboek weer dicht, het is kwart voor 1.
Als ik de tuin in loop zie ik niemand.
Omdat ik niet te vroeg wil komen, loop ik nog even langs de vijver. Er drijft wat kroos in, en een paar lelies. Ze zijn werkelijk prachtig, alleen jammer dat ik er niet dichter bij kan komen.
Als het dan uiteindelijk een paar minuten voor 1 is, besluit ik maar eens naar naar het veldje te lopen.
Voor de stallen zie ik niemand, dus loop ik verder. Dan loop ik de hoek om, en daar zit Tom!
Hij heeft een picknick kleed neergelegd, en er staat ook nog een grote mand. Hij heeft zelfs aan borden en bestek gedacht.
Verlegen ga ik naast hem zitten.
"Tom," stamel ik, "ik wist niet dat je zo romantisch was."
Tom lacht, en geeft me een kus. Ook hij lijkt wat verlegen, wanneer hij naar de grond staart en zegt:
"Jongens die verlieft zijn op zulke mooie meisjes als jij, kunnen niet anders."
Ik bloos, en weet bijna niet waar ik moet kijken. Waar heb ik dit aan verdiend?

Zo, dat was 'm alweer. Lachen
Hoop dat jullie het een leuk stuk vinden, en hopelijk ook niet al te kort. Bloos

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:40

Ik tem even, een hoofdstuk moet minimaal 1500 woorden hebben, en dat hebben sommige hoofdstukken van jou niet.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:06

Volgens mij zijn 1500 woorden ongeveer 3 bladzijdes in een Word document heb ik wel eens gelezen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:57

meid mooi verhaal, in het begin leek 't allemaal nogal gehaast er aan toe te gaan.. (leek net of ik 't in 'n rotvaart moest gaan lezen ofzo maar dat is bij je laatste stukjes niet meer zo Knipoog!)
heb nou in de snelligheid dat ik gelezen heb niet veel spelfouten meer kunnen ontdekken maar denk ook wel dat dat vaak genoeg gezegd is Knipoog (en idd Word kan soms de spelling niet goed controleren)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:09

1500 woorden is inderdaad 3 pagina's in Word.
Graag daar rekening mee houden bij het plaatsen van de volgende delen Lachen

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:51

Leuk verhaal!
Waar ik wel op zou letten is de leestekens die je gebruikt, 3 x een uitroepteken is wel wat overdreven of 10 puntjes achter elkaar Bloos
En zoals ik al eerder als reactie las, in het begin lijkt alles in een rotvaart te gaan. Dat leest inderdaad niet zo lekker, een gehaast gevoel krijg je erbij en ook vind ik niet altijd duidelijk (ik heb alleen het begin gelezen hoor, geen tijd voor het hele verhaal) wie er aan het praten is. Probeer iets duidelijkere zinnen te maken en ook minder vaak dingen te gebruiken als: pfff, maarja, nouja etc etc.
Dat maakt het verhaal wat ehm hoe zeg je dat... minder boeiend, aangezien het eigenlijk nutteloze woorden zijn in een verhaal.
Heb ook een stukje onderin gelezen en daar is alles al een stuk fijner geschreven Haha! toppie Knipoog

Succes met verder schrijven! Het is leuk om te lezen Haha!

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:53

Ik vind het echt een geweldig verhaal!
Ik heb niet echt iets op te merken eraan, het zou misschien leuker zijn om wat meer details te geven.
Stipje Haha!

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:30

leuk verhaal zeg! Let wel op je leestekens Knipoog ,misschien kan je ook wel de engelse stukjes door iemand anders laten vertalen?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:58

Oe! Je gaat super vooruit moet ik zeggen, de laatste hoofdstukken lezen veel makkelijker en meer relaxed dan de eerste paar, super!!

Ik vind het nog steeds een interessant verhaal en ik ben benieuwd naar wat nog volgt Lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 22:14

Wow bedankt voor alle reacties!
Sorry dat ik wat traag ben (zacht gezegd Bloos ) met de updates.
Vlieg op het moment als een kip zonder kop van hot naar her, niet normaal. Kun je het je voorstellen, heb ik eindelijk een bijrijdpaard, wat ik al heel lang zo graag wil, heb ik zelfs daar amper tijd voor. Clown
Ik begin al bijna te verlangen naar gewoon school, dan lijk ik nog meer tijd te hebben.
Afijn, morgen wel een beetje tijd om te schrijven, en dingen op een rijtje te zetten, anders komt het echt niet goed met mij. Huilen van het lachen

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 12:36

Leuk! Haha!

Ik ben druk aan het typen, maar tis even een lastig stukje. Ik weet niet exact hoe ik verder wil.

Zo en nu gaat bokt uit en de stofzuiger aan, want er moet even iets gebeuren.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:49

laat je vooral niet jagen Knipoog alles op z'n tijd als jij vind dat je 't kunt plaatsen of schrijven moet je 't gewoon doen Knipoog