Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. 

(ik zit nu in 3 havo + 1x blijven zitten)
.
. Later wordt het weer beter
.

)
Cherellee_ schreef:Ik ken de KWT-uren wel, al vanaf mijn eerste schooljaar maar dat komt misschien ook doordat ik op een montessorischool zit. Je beschrijving klopt precies, het is een soort socialize-uurtje. Mocht je toch nog moeten leren voor een toets wat je thuis niet gedaan hebt dan komt het mooi uit
secricible schreef:ik vind dat je verhaal steeds algemener word. In het begin lijk je echt te schrijven tegen de nieuwe brugklassers, maar hoe verder je komt, hoe meer het een soort honoraire word over je schooltijd, dat vind ik erg jammer...
. Tussen het schrijven van de derde en de vierde klas zat ook meer dan een jaar, geloof ik.
secricible schreef:ik vind dat je verhaal steeds algemener word. In het begin lijk je echt te schrijven tegen de nieuwe brugklassers, maar hoe verder je komt, hoe meer het een soort honoraire word over je schooltijd, dat vind ik erg jammer...
Fenn schreef:secricible schreef:ik vind dat je verhaal steeds algemener word. In het begin lijk je echt te schrijven tegen de nieuwe brugklassers, maar hoe verder je komt, hoe meer het een soort honoraire word over je schooltijd, dat vind ik erg jammer...
Dit vind ik ook en hoewel het een leuk leesbaar verhaal is, is het absoluut geen troostboek. Wat lijkt het lang, wat mis ik leuke dingen en leuke quotes! Hoewel die er heus wel in zitten.
Sommige dingen zijn ook erg herkenbaar (voor mij nu V5), maar andere dingen absoluut niet. Het kaften heb ik nooit als iets leuks, of iets bijzonders gezien (ook als brugklasser niet, maar goed, ik had twee oudere broers) en ik bewonder jouw motivatie voor het leren, maar ik als echte NT-Ger heb die niet![]()
Verder leest het, ondanks wat foutjes wel makkelijk weg. Al sla ik de Griekse namen vlug over.
Fenn schreef:het troostboek gedeelte mis ik eerlijk gezegd door het hele verhaal heen. In het begin komt het nog een beetje zo over: doordat je de brugklassers meer aanspreekt, maar dat valt later ook nog weg.
Het is absoluut niet slecht geschreven, maar als het als troostboek bedoelt is, dan heb je het doel denk ik gemist.
Als je eventueel wilt kan ik je een PB sturen met commentaar op het hele verhaal? (dan quote ik het verhaal en zijn mijn commentaar daar in).