[VER] Back 2 school

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Re: [VER] Back 2 school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:25

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
Bloos! Goed dat je het zegt wat stom!
Nou ja wel goed opgelegd haha Shannie!

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:41

Super goed verhaal..!!
je verteld het erg leuk!!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:37

Mooi verhaal.
Je schrijft ook heel leuk!
Op naar het volgende stuk Haha!.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:55

Stipje Haha!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 07:34

Wanneer komt het volgende stuk Lachen ?
Het is namelijk een stuk prettiger lezen als je geregeld een stuk plaatst (ipv in 1x heel veel), omdat je dan meer in het verhaal blijft.

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 12:55

Ik moet minimaal en stuk van 1500 woorden plaatsen daarom Tong uitsteken

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 13:56

Zodra mijn hoofd het kussen raakt ben ik weg. De wekker gaat weer veel te vroeg de volgende ochtend. Als ik wakker word voel ik mijn hoofd bonzen en heb ik een misselijk gevoel in mijn buik. Ik druk mijn wekker uit en roep zwakjes: “Steef”. Steef komt mijn kamer binnenlopen en vraagt: “Wat is er zus”? “Wil jij aan mam vragen of ze me wil ziek melden, ik voel me echt beroerd”, zeg ik. Als Steef naar me toe loopt en zijn hand op mijn voorhoofd legt zegt hij, “Wow je voelt snoeiheet aan”. “Ik geef je even een koud washandje en dan ga ik naar mam toe”, zegt Steef bezorgd. “Dankjewel”, zeg ik zwak. Zodra Steef een washand op me hoofd heeft neergelegd en mijn moeder heeft gewaarschuwd, komt mijn moeder gelijk naar boven lopen. “Wat is er schat”, vraagt mijn moeder. “Ik heb hoofdpijn, ben misselijk.. en voor ik mijn zin kan afmaken zegt Steef die er inmiddels bij is komen staan, “en ze heeft koorts”. “Ze moeten je wel hebben zeg, maar komt dat omdat je gister nog zolang bent blijven zitten”, vraagt mijn moeder op een boze toon. “Waar blijven zitten?”, vraagt Steef. “Bij de nieuwe buren, zijn gezellige mensen, veel te gezellig zie ik al weer”, zegt mijn moeder. “Je blijft thuis vandaag, maar verwacht niet dat het iedere keer zo gaat”, zegt mijn moeder. “Dankuwel mam”, zeg ik. En ik draai me om en val weer in een diepe slaap. S’middags om twee uur word ik pas wakker, er hangt een volledige stilte in het huis. Als ik op mijn mobiel kijk zie ik dat ik twee sms’jes heb ontvangen. De eerste is van Sanne:

He meisje, we wensen je veel beterschap en we komen vanmiddag wel even langs rond een uur of vier. xxx H.S.P.R en K.

De tweede is van Kevin:

Lieverd, beterschap wil even laten weten dat ik aan je denk en dat ik je mis. Dikke zoen van mij.

Mijn maag draait om als ik het lees, dit voelt niet goed denk ik bij mezelf. Ik moet hier gelijk een eind aan maken. Ik stuur terug:

Lieve Kevin, ik vind je echt een leuke jongen maar ik kan dit Patricia niet aan doen, dus laten we gewoon maar vergeten wat er gebeurd is. Liefs Liz.

Ik trek mijn duster aan en ga naar beneden om wat te eten, maar ik krijg niet meer als een beschuitje met kaas naar binnen. Ik zet de tv aan en zie dat er net een leuke Amerikaanse serie is begonnen. Om kwart over vier gaat de bel, ik kijk nog even in de spiegel en flans nog snel een staart in me haar en doe dan de deur open. Tot mijn schrik zie ik niet alleen Sanne en Patricia, maar ook Ron, Kevin en Hans. Ik loop rood aan en stamelend vraag ik of ze binnen willen komen. Patricia en Sanne barsten in lachen uit. Ron zegt als eerst wat, “He sexy”, en hij geeft een kus op mijn voorhoofd. Dan volgen ook Hans en Kevin, Kevin kijkt me boos aan. Ik loop snel naar Sanne en vraag of zij wat drinken in wil schenken voor de rest. Daarna ren ik gauw naar boven en trek snel een spijkerbroek met een simpel T-shirt aan. Als ik beneden kom is iedereen al gaan zitten en voorzien van drinken. “Lief van jullie, dat jullie allemaal wilde komen”, zeg ik. “Hoe bevalt school Hans”, vraag ik. “Ja, prima leuke klas”, zegt Hans sarcastisch. Daar kan iedereen wel om lachen. We bespreken de dag met elkaar en voor we het weten is het alweer vijf uur en komt mijn moeder thuis. “Ik dacht dat jij ziek was dame”, vraagt mijn moeder achterdochtig. “Ze kwamen allemaal op ziekenbezoek”, zeg ik glimlachend.
“Nou dan is het nu dus tijd om te gaan want ik ga eten koken en daarna ga jij weer op bed”, zegt mijn moeder op dringende toon. “Bedankt Lia”, zeggen Sanne en Patrica nog en dan gaat iedereen weer naar huis en krijg ik zoen op mijn wang van Ron. “Wat een leuke jongens allemaal”, zegt mijn moeder als iedereen de deur uit is. “Ja, dat zijn ze zeker”, zeg ik zuchtend. “Wat is er schat”, vraagt mijn moeder. We gaan aan de keukentafel en ik vertel over Ron en Kevin. Mijn moeder is in eerst instantie boos, maar zegt dan,: “Je kan die Kevin beter vergeten, want ik kan mij herinneren dat Patricia erg gek is op die jongen”. “Ga lekker voor Ron, dat is ook een hartstikke leuke jongen”, zegt mijn moeder. Was het maar zo makkelijk denk ik bij mezelf maar ik knik ja. “Maar ik wil zoiets nog een keer horen, want ik wil niet dat mijn dochter zoiets doet”, zegt mijn moeder op dringende toon. Om half zes komen ook mijn vader en Steef thuis en gaan we aan tafel. We eten aardappels en groente maar ik krijg niet veel naar binnen. Als iedereen zijn bord leeg heeft, zegt mijn moeder: “Ga jij maar lekker naar bed mopje, je ziet er zo bleek uit. Ik knik accepterend. Ik spat er een dvd in en ga op bed liggen. Voordat ik de film start, stuur ik nog even een berichtje naar Kevin:

He Kevin, ik snap dat je boos bent, maar je moet mij ook begrijpen. Ik hoop dat we evengoed nog normaal met elkaar om kunnen gaan, ik zou het jammer vinden als dat niet kan. X Liz

Ik krijg al gauw een berichtje terug:

Blijkbaar voel jij niet hetzelfde voor mij, als ik voor jou.

Als ik dit lees weet ik dat hij gelijk heeft. Ik start de film en al na tien minuten val ik in slaap. De volgende ochtend word ik om half elf wakker. Beneden aangekomen zie ik dat er een briefje op tafel ligt.

Hoi mopje, ik heb je lekker laten slapen, laat even weten hoe het met je gaat. Ik ben om drie uur thuis. Liefs mama

Wat lief, denk ik bij mezelf. Als ik uit het keukenraam kijk zie ik dat er een aantal verhuiswagens voor het huis van de buren staan. Ze zullen wel weer druk bezig zijn. Ik ga met me sneetje brood op de bank zitten en zet de tv aan. Net wanneer ik lekker zit gaat de deurbel. In me duster loop ik naar de deur en doe hem open tot een klein kiertje. “He buurvrouw”, zegt Chris vrolijk. “He buurman”, zeg ik en doe de deur een stukje verder open. “Zo jij ziet er goed uit”, zegt Chris lachend. “Ja, lach maar, wat moet je trouwens”, zeg ik vrolijk. “Bijdehand”, zegt Chris grijnzend. “Ik had even een vraag”, zegt Chris. “Je had toch al een vriendin”, vraag ik verontwaardigd. “Grapjas”, zegt Chris lachend. “Ik wil graag je stanleymes even lenen”, vraagt Chris. “Wie wil je vermoorden dan”, vraag ik bang. “Ik moet er één hebben voor verhuisdozen open te maken, ben jij altijd zo grappig”, vraagt Chris grijnzend. “Altijd”, zeg ik en ik loop naar de keuken en geef Chris het stanleymes. “Moet jij trouwens niet naar school”, vraagt Chris. “Nee, ben ziek geweest, morgen weer”, zeg ik. “Oh, dat is minder, nou beterschap dan maar en ik kom zo wel even een fruitmandje brengen”, zegt Chris met een knipoog. “Dankjewel, maar dat doe je toch niet”, zeg ik uitdagend. “Dat zullen we wel zien”, zegt Chris. Ik doe de deur dicht en zak eindelijk lekker weg op de bank.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:56

Leuk verhaal weer, zie alleen nog een foutje,

Citaat:
moeten je wel hebben zeg, maar komt dat omdat je gister nog zolang bent blijven zitten”, vraagt mijn moeder op een boze toon.

Achter zitten moet nog een vraagteken

Citaat:
“Maar ik wil zoiets nog een keer horen, want ik wil niet dat mijn dochter zoiets doet”, zegt mijn moeder op dringende toon.

Die zin had moeten zijn, ''Maar ik wil zoiets niet nog een keer horen, want ik wil niet dat mijn dochter zoiets doet'', zegt mijn moeder op dringende toon.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:01

Leuk stuk weer Lachen

Ik spat er een dvd in en ga op bed liggen
Je STOPT er een dvd in, maar je zegt niet waarin. Je zou dus beter de volgende zin kunnen doen: Ik stop een dvd in de dvdspeler en ga op bed liggen.

Kom maar op met het volgende stuk Haha! haha

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:16

Haha dankje Shannie en Dieuw voor de tips, mijn nederlands is dus niet zo goed als ik dacht en moet beter opletten !

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:51

Hahaha, maakt niet uit toch! Normaal lees ik er altijd overheen, maar nu dacht ik, laat ik ook eens even deze tekst controleren Haha!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 10:04

Nou dat is mooi, want dan kan ik dat weer veranderen Haha!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:44

leuk verhaal! ben benieuwd naar het vervolg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:56

Leuk geschreven, merk een goede verbetering ten opzichte van het begin, vind de laatste stukken lekkerder lezen dan de eerste stukken Ja

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 12:35

Als ik lekker de hele ochtend op de bank heb gehangen ga ik om twee uur nog even op de computer, Sanne en Patricia zitten nu vast in het OLC denk ik bij mezelf. Zoals verwacht is iedereen online.
Sannn(L)Steef : He wijffie!
Patricia is aan het gesprek toegevoegd.
Liz…: He meiden!
Patricia: He Liz, hoe is het met je?
Liz…: Ja al stukken beter, morgen ben ik er denk ik wel weer! Met jullie?
Sannn(L)Steef: Gezellig meid we missen je.
Patricia: Ja met mij gaat het ook goed.
Liz…: Mooi, hoe is het op school?
Patricia: Goed, maar we hebben zoveel huiswerk gehad voor wiskunde en dat vind ik zo moeilijk Boos!
Liz…: Wat moeten we doen dan, dan begin ik er vast aan?
Patricia: Paragraaf 1.1 tot 1.3
Sannn(L)Steef: Ja dat is echt veel Gaaaap
Patricia: En moeilijk.. maar Hans gaat me bijles geven Haha!
Liz…: Zo Patries snel gedaan hoor haha!
Sannn(L)Steef: Dat word echt wat tussen die twee hoor!
Liz…: En anders regelen wij dat wel toch San?
Sannn(L)Steef: Precies!
Patricia: Nou ik ga deze week een avond naar hem toe!
Liz…: Doe je goed!
Sannn(L)Steef: Maar Liz we moeten gaan, we zijn uit morgen 8 uur bij jou?
Liz…: Prima meiden ik zie jullie morgen!
Sannn(L)Steef: kussss
Patricia: (K)

Net wanneer ik ook mijn computer wil afsluiten zegt Ron snel wat:

Ron(L): Schoonheid
Liz…: He lieverd!
Ron(L): Ik ben over half uur bij je.
Ron(L) heeft zich afgemeld.

Voordat ik antwoord kan geven heeft Ron zich afgemeld. Ik weet niet hoe snel ik onder de douche moet springen en schone kleren aan moet trekken. Ik vouw net mijn laatste shirtje op die op de grond lag en doe hem in mijn kast en dan gaat de deurbel. Als ik de deur open doen zie ik Ron staan met een fruitmand in zijn handen, het donkere haar van Ron is nat van de regen en hij ziet er super goed uit. Ik voel mijn hart tekeer gaan. “He, deze fruitmand stond voor de deur”, zegt Ron. “Die zal wel van de buurman zijn”, zeg ik lachend en kijk niet zo vies. “Wie is die buurman dan”, zegt Ron achterdochtig. “Dat zijn gewoon de nieuwe buren, wil je wat drinken?”, vraag ik. “Doe maar een frisje”, zegt Ron. Ik tap voor ons allebei een glaasje cola in en neem Ron mee naar mijn net opgeruimde slaapkamer. “Wat een leuke kamer”, zegt Ron opgewekt. “Dankje”, zeg ik. “Hoe gaat het met je”?, vraagt Ron. “Gaat prima, ik ga morgen weer naar school”, zeg ik. “Daar ben ik blij om”, zegt Ron. “Zal ik er een film inspatten?”, vraag ik. “Kies jij er maar één uit””, zegt Ron. “Het word een romantische comedy”, zeg ik vrolijk. “Welja”, zegt Ron grijnzend.
Als ik de dvd in de dvd recorder heb gestopt ga ik naast Ron liggen op mijn tweepersoonsbed. Als ik naast hem ga leggen slaat hij zijn arm om mij heen en geeft een kus op mijn voorhoofd. Ik kruip lekker tegen hem aan en samen kijken we de film. We hadden de film allebei al gezien, dus we beginnen gauw te zoenen. Ron streelt me overal en ik voel me geweldig in zijn grote sterke armen. Ik heb het gevoel dat we er nog maar een paar seconde liggen maar in werkelijkheid liggen we er al een kwartier en op dat moment hoor ik de deur ook open gaan beneden. Ik schrik op en roep uit: “oliebol, dat is mijn moeder, als ze je ziet”. “Dan wat”, zegt Ron grijnzend. “Werk nou een beetje mee, ik ben echt de pineut hoor”, fluister ik de traptrede al hoor kraken. Ron verstopt zich gauw onder mijn bed en dan zwaait mijn kamerdeur open. “Hoorde ik nou iemand praten?”, vraagt mijn moeder verontwaardigd. “Nee hoor, hoe komt U daar nou weer bij”, lieg ik. “Oh, maar ga je even mee boodschappen doen?”, vraagt mijn moeder. Ik weet zo gauw even geen smoes dus zeg ik maar ja. “Kom je dan zo naar beneden?”, vraagt mijn moeder. “Prima”, zeg ik. Zodra ik mijn moeder beneden hoor lopen barst ik in lachen uit. Ron komt ook lachend onder mijn bed vandaan. “Zal ik maar via de regenpijp naar beneden gaan”, zegt Ron grijnzend. “Grapjas, als het goed is kun je, je zo naar beneden laten glijden bij het balkon dan land je op de tuinstoel, dat deden wij ook altijd”, zeg ik glimlachend. “Goed werk”, zegt Ron. Ron trekt me naar hem toe en slaat zijn armen om mij heen, hij kust me heel zachtjes op mijn mond. Zo kan hij dus ook zijn, denk ik bij mezelf. We blijven even zo staan maar dan zeg ik toch echt dat hij moet gaan. Hij glijd langs het balkon naar beneden op de tuinstoel zoals ik had gezegd. We zwaaien nog even naar elkaar en dan ga ik gauw naar beneden.

Als ik beneden kom staat mijn moeder al klaar met de boodschappentas. “Hoe voel je, je schat?”, vraagt mijn moeder. “Het gaat al stukken beter, ik wil morgen wel weer naar school”, zeg ik. “Dat is mooi”, zegt mijn moeder. We doen lekker boodschappen samen en zodra we thuis zijn begin mijn moeder aan het eten. Voordat het eten klaar is ga ik snel nog even naar boven. Ik start mijn computer op en open mijn mailbox, ik zie dat ik twee nieuwe berichten heb. Één reclamebericht die ik meteen verwijder en tot mijn verbazing is de andere van Chris. Hij heeft me getikt op hyves: Chris vraagt wat jij van zijn fruitmond vond Liz. Grinnikend voeg ik hem toe als vriend en krabbel hem terug. He buurman, je fruitmand was overheerlijk mag je vaker doen. Ik heb in één keer helemaal opgegeten, dus ben zojuist een aantal kilo aangekomen haha.
Liefs Liz.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:44

Haa leuke stukjes weer Haha! Je begint steeds fijner te schrijven imo Lachen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:48

Leuk stuk weer! Laat je ons dit keer niet zolang wachten op een nieuw stuk Knipoog

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 14:35

Haha ik zal mijn best doen, maar moet natuurlijk niet te snel gaan schrijven anders slaat het weer nergens op Knipoog

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:36

Leuk stuk weer! Haha!

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:57

Ontzettend leuke stukjes!
Kom maar op met de volgende! Haha!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:08

leuk verhaal! je gaat steeds beter schrijven, ik merk echt verschil Ja Goedzo! Haha!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:17

Heb het net in 1 keer allemaal gelezen! Leuk verhaal Haha!!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 13:29

Ik sluit mijn computer af en ga snel mijn bed in, al gauw val ik in slaap en gaat de wekker alweer om kwart over zeven. Gelukkig word ik lekker uitgerust wakker. Ik spring nog snel even onder de douche, droog me haar af en steek het snel op. Maak een me boordje klaar, prop er ook even snel één in mijn mond en voor ik het weet is het alweer 8 uur en staan de meiden al voor en als ik buiten kom zie ik dat eindelijk de zon weer is gaan schijnen. “Goedemorgen meiden”, zeg ik vrolijk. “Wat zie jij er goed uit”, zegt Sanne. “Ja ik heb er weer zin in hoor”, zeg ik. We fietsen gezamenlijk naar school en ik vertel ze over mijn avontuur met Ron. “Prachtig, ik zie Ron al helemaal onder je bed kruipen”, giert Sanne uit. “Dat je moeder niks merkte zeg”, lacht ook Patricia mee. “Ja erg hè, het is wel zo best afgekomen allemaal”, grinnik ik. Zo fietsen we kletsend verder. Aangekomen op school lopen we snel naar binnen want we zijn al aan de late kant. Als ik de klas aan kom is meneer Schot blij me weer te zien, “Zo daar hebben we Liz ook weer”. “Ja, ik ben ook weer van de partij hoor”, zeg ik vrolijk. Het wordt een saai lesuur over wiskunde, we zijn allemaal blij dat het pauze is. We zitten met ze alle weer aan een grote ronde tafel behalve Kevin zit niet bij ons. “Ja, Kevin heeft nieuwe vrienden”, zegt Ron verbaasd, hij wilde niet meer bij ons zitten. “Zo maar in ene, het zal toch niet aan mij leggen toch?”, vraagt Hans. “Nee natuurlijk niet”, zeg ik snel. Sanne en ik geef elkaar snel aan. “Kijk daar heb je hem”, zegt Patricia. “He, is dat niet die vriendin van Chris”, vraag ik. “Ja inderdaad, wat moet hij daar nou mee”, zegt Sanne verbaasd. “Dat is Rianne ja, ze heeft ook hele rare vrienden”, bevestigd Hans. “En ze is heel arrogant, ik snap niet wat Chris in haar ziet, maar ja als ze bij Chris of bij mijn ouders is, is ze ook poeslief”, zegt Hans. “Jeetje, dat had ik niet verwacht”, zeg ik. “Nee, ik ook niet, maar Chris wil er ook niet na luisteren als ik wat over haar zeg”, zegt Hans. “Nou ja, zolang het alleen bij arrogant blijft moet je het maar zo laten denk”, zeg ik. “Precies, ik bemoei me er verder niet mee”, zegt Hans. Dan gaat de schoolbel en moeten we weer terug naar de les.

De dag loopt verder normaal zoals elke schooldag, behalve dat Kevin niet meer bij ons zit. Als de laatste bel is gegaan, staan we nog even buiten te kletsen, de jongens zijn snel weggegaan want die hadden voetbal. “Ik ga vanavond naar hem toe”, zegt Patricia blij. “Hij gaat me helpen met mijn wiskunde”, zegt Patricia nog enthousiaster terwijl ze haar handen naast haar hoofd houdt en haakjes maakt met haar vingers. “Wat bedoel je met die haakjes”, zegt Sanne terwijl ze Patricia na doet met een scheef gezicht. Als Sanne mij aan kijkt barsten we in lachen uit. “Nou, jullie weten toch wel wat ik bedoel”, zegt Patricia jammerend. “Natuurlijk weten we dat, jij bespringt Hans gewoon gelijk, terwijl hij braaf met zijn wiskunde boek op schoot zit”, zeg ik lachend. Sanne en ik krijgen een zere buik van het lachen van het idee van Patricia en Hans, helemaal als we het beduusde hoofd van Patricia zien. “Niet waar, dat doe ik niet”, roept Patricia uit. “Geeft niet Patries”, zegt Sanne hikkend. “Trutten”, scheld Patricia en barst dan ook in lachen uit. “He San, als jij nu bij mij kom vanavond voor wiskunde..”, zeg ik met mijn handen naast mijn hoofd. “Ja, dan kunnen we Sanne en Hans bespieden”, roept Sanne uit. “Dat doen jullie niet”, zegt Patricia. We doen net alsof we Patricia niet horen en ik vraag aan Sanne hoe laat ze komt. “Kom op meiden dat doen jullie niet hoor”, zegt Patricia boos. “Nee natuurlijk niet”, zeg ik terwijl ik knipoog naar Sanne. “Oké, want ik waarschuw jullie hoor”, zegt Patricia. “Oewh, word je al bang Liz”, zegt Sanne grinnikend. “Nou echt wel”, probeer ik bang te klinken. Met ze drieën fietsen we naar huis, Patricia heeft om 8 uur met Hans afgesproken dus Sanne zorgt dat ze half 8 bij mij is, zodat ze elkaar niet tegen komen op de fiets.
Als ik thuis kom vraagt mijn moeder gelijk hoe het gegaan is op school. “Het ging prima hoor mam, ik voel me weer prima”, zeg ik glimlachend. Oké, dat is mooi want we gaan lekker eten vanavond, Steef komt weer terug van zijn introductiekamp van ze nieuwe opleiding. “Oh, dat is ook zo, ik was hem helemaal vergeten de laatste dagen”, zeg ik geschrokken. “Ben benieuw hoe hij het gehad heeft”, zegt mijn moeder. “Hoe wie het gehad heeft?”, vraagt Steef. “Steef”, roepen mijn moeder en ik tegelijk uit. “Je bent er weer, hoe was je kamp schat?”, vraagt mijn moeder terwijl ze Steef tegen zich aan trekt om hem te knuffelen. “Ja, we hebben enorm genoten, we zaten lekker in een hotel en zijn heel veel wezen sporten”, zegt Steef enthousiast. “Dus die sportopleiding is wel wat voor je luie hond”, vraag ik bijdehand. “En ik ben ook blij om jou weer te zien zus, hoe is het met je?”, vraagt Steef terwijl hij mij ook een knuffel geeft. “Gaat beter, maar ben blij dat jij er weer bent hoor”, zeg ik blij. “Gelukkig maar”, zegt Steef. “Over een halfuur kunnen we eten kinderen, dus Steef pak jij je tas even uit, want als je vader zo thuis komt wil ik niet dat al die koffers weer in de gang staan”, zegt mijn moeder. “Nou ben ik alweer thuis”, moppert Steef maar hij gaat gelijk naar boven om zijn spullen op te ruimen. “Mam, Sanne komt vanavond even langs we gaan samen aan wiskunde”, zeg ik. “Dat is prima hoor schat”, zegt mijn moeder.

Een halfuur later is het eten klaar en komt ook mijn vader thuis. We eten heerlijk en Steef raakt niet uitgepraat over zijn opleiding. Na het eten ga ik even op mijn computer op mijn mailbox te checken. Als ik mijzelf aanmeld zie ik dat iemand mij heeft geprobeerd toe te voegen, die iemand is Chris. Glimlachend druk ik op accepteren en zie ik ook dat hij online is.
Liz…: He buurman!
Chris is verhuist: He buurvrouw, alles goed met jou?
Liz…: Jazeker en met jou?
Chris is verhuist: Prima!, Lekker naar school weer geweest vandaag?
Liz…: Ja, was weer gezellig!
Chris is verhuist: Mooi, ik ben vandaag een baan wezen zoeken en je raad nooit
waar ik ga werken!
Liz…: Geen idee?
Chris is verhuist: Bij de bioscoop, de manager gaat binnenkort stoppen en ze zoeken
al heel lang iemand, dus willen ze mij een kans geven.
Chris is verhuist: Ze geven me een maand proefperiode, dan kan ik meelopen met de
manager van nu en dan kijken of het lukt, ik hoop echt dat het wat
word, dan heb ik nog wat aan de opleiding die ik gevolgd heb.
Liz…: Oké wat gaaf en wat mag je dan allemaal doen, dat is toch best een
belangrijke baan?
Chris is verhuist: Nou het is natuurlijk niet zo’n grote bioscoop dus heel belangrijk is
het niet en er staat natuurlijk iemand boven mij. Ik doe gewoon de
administratie en het organiseren van de nieuwe films enz.
Liz…: Klinkt leuk, ik zoek ook nog een baantje, kun je geen goed woordje voor me
doen? Tong uitsteken
Chris is verhuist: Dat kan ik wel voor je regelen hoor, maar wat krijg ik daar voor
terug;)
Liz…: Dat mag jij verzinnen, jij bent hier degene met een vriendin haha!
Chris is verhuist: Nou, die donkere jongen die heb ik ook al twee keer voor bij zien
komen, wie is dat dan?
Liz…: oliebol, je hebt me door!
Liz…: Trouwens, Patricia komt zo naar Hans toe, je moet ze even in de gaten
houden en dan alles aan mij vertellen Haha!
Chris is verhuist: Nooh, ben jij er zo één!
Liz…: Grapje hoor, ik ben gewoon benieuwd, maar ik moet gaan Sanne is er.
Chris is verhuist: Oké ik spreek je snel weer, je hoort nog van me xx
Liz…: Is goed hou ik je aan (K)

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:44

ja! weer een leuk stukje, echt jammer dat ik het alweer uit heb Nagelbijten / Gniffelen
Goed geschreven maar ik had nog wel 1 puntje:
Maak een me boordje klaar, prop er ook even snel één in mijn mond en voor ik het weet is het alweer 8 uur en staan de meiden al voor en als ik buiten kom zie ik dat eindelijk de zon weer is gaan schijnen.
Dit vind ik een erg lange zin, en er staat boordje, bedoel je niet broodje? Want een normaal mens eet geen borden op Clown

Probeer op de spelling te blijven letten Knipoog

Voor de rest heel leuk en boeiend! Leest makkelijk weg Ja

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:15

Dankje wel Haha! maar inderdaad ik denk ook niet dat mensen borden eten wat denk jij? Tong uitsteken