[TEK] Digi Lipizzaner (wip)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re: [TEK] Digi Lipizzaner (wip)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:17

Afbeelding
Niet heel veel verder, enkel de basis voor de manen neergezet en het leer wat uitgewerkt en van stiksels voorzien, dat vind ik er altijd wat duurder uitzien Knipoog . Stiksels en leer moeten nog wat verder uitgewerkt worden maar laat ik even zo netzoals het goud. Eerst verder met het paard zelf, denk dat ik er een vliegenschimmel van ga maken, viel mij tijdens de show op dat de Lipizzaners bijna allemaal vliegenschimmel waren, terwijl de Andalusiers juist weer appelschimmel waren (geweest).

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:43

Héél erg gaaf. Maar ook mèt beschrijving lukt het mij niet met mijn pentablet en photoshop. Clown Zal dat stukje talent wel missen denk ik.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:41

Wow, wat ontzettend knap! Ech héél erg mooi Lachen Kan je geen advies geven, behalve dat het riempje van het borsttuig, dat tussen de voorbenen doorgaat volgens mij "niet helemaal klopt"

Edit: Maak je zoiets ook op aanvraag? (had al even op je website gekeken)
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 21-01-08 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:42

Oh Deborah Bloos!
Ik vind hem al onwijs mooi worden, had al telkens af en toe gespiekt of er al een update was Tong uitsteken
Ga zo door OK dan!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 00:02

Afbeelding
Als je snel kijkt lijkt hij af Clown , maar ben pas ongeveer op de helft.

Achterste stukje manen ben ik nog niet zeker van, vandaar dat die ook nog onder het borsttuig zit ipv eroverheen, iets teveel moeite om hem nu al eroverheen te krijgen terwijl ik nog niet zeker weet of hij zo blijft.
Dus een vraagje aan jullie: wel of geen manen onder de nek uit?
Basis voor het oogje zit er inmiddels ook in zoals je kunt zien (en paardje kan nu ook eindelijk zien Haha! ). Als ik meer tijd heb ga ik echt verder met de vacht enzo.

@ Faelivrin; of gewoon meer oefenen, ik ben nu al bijna 2 jaar bezig met digitaal tekenen en pas sinds de laatste weken/maanden begint het echt te lukken Knipoog

@ lovelucky; borsttuig (en teugels en manen) klopt idd niet, ik maak het liever nu te lang zodat ik het aan het einde netjes kan bijwerken met de rest van het paard, scheelt weer een beetje in tijd en is makkelijk Lachen .
Momenteel doe ik dit niet op aanvraag.

@ Cyntje; dus jij zorgt voor dat hoge bekeken getalletje? Tong uitsteken

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:10

manen zou ik zo laten, omdat de voorpluk lang is, is het ook mooi om de rest van de manen lang te houden en dus odner de hals uit te laten komen.
Erg knap hoe je dat doet, echt heel mooi

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 00:20

Ik zou het denk ik ook mooi vinden als je van deze kant kunt zien dat er aan de andere kant een hengstenvlecht loopt. Geen idee of het uitvoerbaar is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 01:05

Geen manen onder de nek uit, vind het erg storend.
Stukje wimper bij het oog geeft al een suggestie dat er een oog zit.
Had het paard eerder als appelschimmel dan als vliegenschimmel gezien, maar dat is jou keuze.
Het oor vind ik nog storend, is te opaaq.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:21

.
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 08-01-26 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:31

Hij groeit echt. Vindt de manen onder de hals uit niet storend maar geloof ook niet dat ik het zou missen als het er niet zat. Moeilijk te zeggen dus of je ze er wel of niet moet laten zitten.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:56

zo dat ziet er echt super realtistisch uit, vind het tuig alleen nu iets te overheersend, het paard valt hierdoor wat in de achtergrond.
maar net was je zegt je bent pas op de helft

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:59

Prachtig! Haha!
Ik zou die manen zo laten, anders klopt de tekening niet meer, naar mijn idee.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:57

Manen zou ik zo houden. Ja Oog mag wat mij betreft nog wel wat sprekender. Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 21:36

Nummertje 9:
Afbeelding
Manen weer even weggelaten. Het paard een stuk opgelicht, maar ik weet niet of dat wel een goed idee was dus ik heb de donkere ook nog opgeslagen zodat ik het makkelijk weer terug kan draaien als het er echt niet uit gaat zien. Ben nu dus aan het klooien met de schaduwen, dat is mijn moeilijkste punt, het kan dus zijn dat ik straks ineens weer bij een stap terug begin Clown .

@ iepsel, daar had ik idd ook aan gedacht, misschien dat ik dat ook nog even uitprobeer, ik ben alleen bang dat het er dan weer vaag uitgaat zien met bultjes aan de bovenkant, aan deze kant van de nek wil ik in ieder geval geen manen, het is juist de uitdaging om die spieren er mooi uit te laten komen.

Ben er dus nog steeds niet uit wat te doen met de manen, dus blijf maar komen met de suggesties Lachen

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:01

Jeetje wat knap zeg, egt heel erg mooi.
Met wat voor verf is dit precies? Of vraag ik nu iets heel doms? Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:09

haha, um, er bestaan geen domme vragen Lachen Dit is volledig met pc gemaakt Lachen En heel erg knap, ben benieuwd naar het resultaat. Persoonlijk konden de manen wel, maar ik zou ze net iets langer gemaakt hebben, nu klopte het idd gewoon niet.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:25

Begint er echt al heel mooi uit te zien!
Zijn hier soms tutorials over terug te vinden? Na mijn examens zou ik dit ook wel eens willen proberen maar ik heb net iets meer uitleg nodig dan jij reeds vertelde Clown
Photoshop CS heb ik reeds op mijn pc.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 02:00

De verschillen zien er nu niet meer zo drastisch uit maar de hoeveelheid werk tussen de stappen is juist groter Clown
Afbeelding
Schaduwen weer donkerder gemaakt, schaduwen van het hoofdstel gemaakt. Pff, ben zo slecht met schaduwen, zeker zonder voorbeeldplaatje Scheve mond . Nek en borst vind ik ook veel te vlekkerig maar ook dat lukt nog van geen kant om het mooi egaal te krijgen, eerste laag ok, maar hoe meer schaduwen erin gaan hoe streperiger of vlekkerig het wordt, erg frustrerend.

@ il0nkii; als je even de moeite had genomen om het topic door te lezen of in ieder geval de eerste post had je daar je antwoord al uit kunnen halen, maar poes is lief en geeft een directer antwoord Clown

@ Izzy19; typ op google "digital painting tutorial" en je vind er een hele hoop Knipoog (voeg er eventueel nog photoshop aan toe want er zijn nog veel meer programma's waarmee je digitaal kunt tekenen). Er zijn heel veel verschillende manieren van digitaal schilderen, gewoon uit proberen wat jou het beste ligt.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:54

Dankjewel voor de tip, ga ik binnenkort toch even uitproberen.
Ik vind dat jou tekening al heel mooi aan het worden is. Ik blijf het prachtig vinden dat je dit allemaal kan Haha!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:58

Blijf dit even volgen, ziet er super uit!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:01

Ziet er echt super mooi uit! blijf dit ook even volgen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:59

Ik sta echt versteld van de hoeveelheid detail, precizie maar ook de levendigheid van dit werkje Ja Hij wordt echt goed. Er zit alleen een beetje een rara schaduw over de voorpluk/rechteroor?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:16

Prachtig IP. Vind het mooi dat de vacht niet ´zacht´ blijft, waar ik wel eventjes bang voor was. Het krijgt mooie structuur, ik hoop dat je dat ook blijft uitwerken. Dat geeft het geheel iets ´echts´ en niet dat gladde digitale. Lachen

Persoonlijk zou ik wel manen aan de achterkant doen. Het geeft het geheel iets traditioneels. Het is al super traditioneel, door de kleur, houding, harnachement en voorpluk; dan vind ik dat de manen er ook bij horen. Ja Benadrukt de dikke hengstenhals en zijn(?) schoonheid.
En de 'vlekken' op de hals en borst vind ik alles behalve storend. Het geeft iets appelschimmeligs. Misschien leuk idee? Extra hoge moeilijkheidsfactor? *LOL*

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:58

IcePrincess schreef:
Schaduwen weer donkerder gemaakt, schaduwen van het hoofdstel gemaakt. Pff, ben zo slecht met schaduwen, zeker zonder voorbeeldplaatje Scheve mond . Nek en borst vind ik ook veel te vlekkerig maar ook dat lukt nog van geen kant om het mooi egaal te krijgen, eerste laag ok, maar hoe meer schaduwen erin gaan hoe streperiger of vlekkerig het wordt, erg frustrerend.

Daar loop ik dus ook altijd tegenaan Lachen Hoe meer lagen ik gebruik en doe, hoe slorderiger het eruit gaat zien. Het lukt gewoon niet om het mooi egaal te krijgen...

Maar even ontopic: vind het er al heel goed uit zien!! Lachen Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:09

hier van mij ook even een stipje, ben erg benieuwd naar het eindresultaat! ziet er nu al prachtig uit