[TEK] Ara

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [TEK] Ara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 18:46

Ja Blijdorpblad, had het er onderaan al bij vermeld Haha! maar... als je goed kijkt klopt hij net niet helemaal, met name de kleuren van de voor ons rechter vleugel die heb ik met opzet lichter gemaakt dan dat ze op die foto staan Haha!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:48

Wauw hij is prachtig! Net of ie van het papier komt afvliegen!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:00

Wowwww!!
You've outdone yourself!!
Prachtige tekening zeg, erg mooie uitsnijding en kleuren!!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:24

prach-tig werk! zeer dynamische tekening met prachtige kleuren! en wat een aparte pose! super gedaan!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:38

Dit is volgens mij de enigste plek op Bokt waar oneliners toegestaan moeten worden. Want wat kan je hier nou voor commentaar op geven. Eerst zit je met open mond voor je beeldscherm, dan ga je nog eens goed kijken, en dan kun je niks anders concluderen dan dat dit weer zo'n perfecte tekening van jou is Lontje. Ik snap werkelijk niet hoe je met de Derwents zo prachtig kunt tekenen.
Diep respect voor je talent!!!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:43

wauw die is gaaf zeg. die mag ook best aan mijn muur komen hangen. geweldig

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:08

Bloos!
Waarom zie ik deze nu pas?!
Práchtig Lon, wat een details, wat een pose, wat een tekening! Wow!
Geweldig! OK dan!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:26

Bloos! zie hem nou pas!!!! Bloos

Ik heb hem in RL mogen aanschouwen Tong uitsteken weliswaar nog niet af, maar Wow! hij is echt super Lon

maarre... waar is die Pinda gebleven ROFL

*gaat op zoek naar wildlife plaatjes die Lon na moet gaan tekenen voor completering van haar serie* Vork

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 11:07

Clown Pinda paste niet meer Verdrietig Ben te enthousiast aan de slag gegaan op groter formaat maar net niet groot genoeg Tong uitsteken
Onwijs bedankt weer allemaal voor de leuke berichtjes!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:15

He, hij is af! Hij is echt schitterend geworden Ja
Die kleuren Wow! Hij komt zo vanaf het papier door het scherm mijn kamer in vliegen Ja

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:52

Zoals gewoonlijk, weer mega mooi!!!!
Hoop m snel een keer in het echt te zien Knipoog

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:00

Schitterend! Ontzettend gaaf kleurgebruik, het past gewoon allemaal goed in elkaar Ja
Het geel komt er ook mooi uit. Heb je details van de tekening of een groot formaat; ben daar erg benieuwd naar!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:22

Ik vrees dat je hem een keer live moet bekijken als je de echte details wilt zien. Mijn cameraatje maakt nogal pixelige foto's op het moment wat close-up betreft. Hier het beste resultaat (van een foto die ik tijdens het tekenen gemaakt heb):

Afbeelding

en een andere close-up: http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... oseup1.jpg

Het geel wat jullie zien is Lime green met Acid Yellow gemengd.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:26

Ik ken dat camera-gedoe ja Knipoog
Gelukkig hebben wij hier een redelijk goeie scanner thuis die het een stuk beter/makkelijker maakt.

Bedankt voor je grotere fotos, maakt het een stuk duidelijker. Al helemaal de kleuren in de veren, nu zie ik pas goed hoeveel werk er achter moet zitten.
De glans op het hoofd vind ik ook erg goed gedaan. De poten zijn niet zo heel duidelijk, maar zien er dan ook lastig uit.

Ik vind het een van je beste OK dan!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:31

Sodeju Ilonne, wat moet daar een werk in zitten.. Bloos!

Diep respect hoor, zeker als je bedenkt dat dit soort tekeningen in het echt nog veel meer uitstraling hebben!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:35

Dank jullie wel!
De enige kleuren die er niet in zitten zijn de grijstinten en een groot aantal bruinen. De rest heb ik allemaal gemixed (blik van 36 met nog een aantal losse potloden). Die poten Nagelbijten / Gniffelen wat een enge dingen zijn dat van dichtbij Clown en heel lastig om te doen. Ik heb daar Lichen green voor gebruikt met Sand erover/naast en een blauw voor wat accenten. De nagels zijn zwart Schijnheilig De donkere veren zijn een mix van donkerrood, donkergroen, Indigo blauw en paars. De lichtere plekken in de donkere veren zijn aangezet met Lime Green.
Ik heb er een hele serie foto's van, vanaf het begin tot nu voor op mijn site maar moet ze nog in 1 doc plakken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:25

Wauw, zeker met de close-up komen de kleuren echt uit Wow!
Echt een schitterend werk Ja
Ga je hem zelf houden?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:28

Wauw dat vind ik echt heel knap gedaan! Vind hem heel mooi en hij klopt ook helemaal qua verhoudingen etc. Echt super, op na de volgende! haha Knipoog

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:49

Wauwie Lon Bloos! !

Heb je hem nu al af? Wow!
Ik vind hem werkelijk waar prachtig geworden, word bijna stil als ik naar het plaatje zit te kijken...
Die veren, die kleuren. De kleuren zijn niet alleen prachtig maar ze geven gewoon licht af. Die pose is gewoon ook schitterend!
Als WIP irl was hij al heel indrukwekkend, volgens mij is het effect als je m nu in t echt tegenkomt verpletterend Ja Haha! .

Een waar kunstwerkje Lon, niets anders van te zeggen! Afgod

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:19

ongelovelijk mooi. vooral die kleuren van de vleugels echt super gedaan.
Mijn complimenten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:29

Ik mis de pinda en daarmee een setting...

Maar wat ik absoluut niet mis is kleur. Werkelijk fantastisch dat je je zo hebt uitgeleefd qua kleur *maar zoals ik al tegen je zei leent een tropische vogel zich daar gewoon mega goed voor*

Heb er dan ook verder niets op aan te merken, behalve het setting verhaal. Die arme eenzame vogel die vliegt in het donker. Het is geen uil... Duivel
Nee, alle gekheid terzijde, absoluut een van je allerbeste werken. Deze schreeuwt gewoon om een oneliner:

KLEURTJES! *grijpt*

Knipoog

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:30

Hé, Ilonne, ik ben eigenlijk nog wel benieuwd hoeveel tijd er in dit werk zit.
Aan de details te zien heel erg veel. Haha!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:33

Wauw! Bloos! Hoelang ben je daar wel niet mee bezig geweest? Wow! Vind het echt supermooi, werk om in te lijsten! Lachen

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:38

Ik zou het aantal uren niet kunnen zeggen. Ben er in totaal 2 weken aan bezig geweest en bijna iedere avond een stuk of stukje gedaan. Veel werk Ja maar dat was de panter b.v. ook o.a. ook door het grotere formaat. Het lijfje en de kop was zo gepiept maar al die veren en vooral het kleurtjes uitzoeken en mengen was een hoop werk. Ik blijf het wel 1 van de leukste dieren vinden die ik tot nu toe gedaan heb en juist doordat ik al die 'ongewone' kleuren ongegeneerd kon gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

JoSav Clown Pinda past echt niet meer volgende keer een nóg groter vel papier pakken Nagelbijten / Gniffelen