[TEK] 3 paarden pastels op zwart papier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Re: [TEK] 3 paarden pastels op zwart papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 08:39

Ik zou ze denk ik wel als serie aanbieden, zo versterken ze elkaar en we weet worden ze wel als geheel gekocht Knipoog

Gezien het formaat (niet al te groot) zou je denk ik voor deze drie best een rond bedrag mogen vragen en dan denk ik zelf in de richting van 250 euro, netjes ingelijst en wel.

Wat leuk dat je gaat exposeren! Waar ga je "hangen" ?

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:29

jeetje, hier kun je toch geen C&C op geven behalve: Geweldig mooie tekeningen. Alle tekeningen heb je iets mysterieus meegegeven, waardoor k er naar blijf kijken. complimenten!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:40

Ja Lieke, je weet inmiddels al hoe ik over deze serie denk. Vindt ze zo bijzonder, mysterieus. Vooral de lichtval onder de arabier, alsof de lamp erop schijnt. Elke tekening van jou is weer beter dan de vorige.
Verheug me al zo op mijn eigen Lieke aan de wand Haha!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:26

Lieke, let even op het volgende.

Als het zo is dat er op deze foto's copyright berust, wees dan heel voorzichtig. In principe mag je deze tekeningen dan niet eens op het internet plaatsen. Laat staan ze verkopen (dus gebruiken voor commerciele doeleinden).

Ik ben daar zelf altijd heel voorzichtig in en in geval van copyright vraag ik altijd toestemming van de eigenaar van het copyright van de referentiefoto's die ik gebruik.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:28

Op het zwarte paard rust sowieso copyright, die foto heb ik wel eens eerder gezien op een Amerikaanse AV stud site. Knipoog

Tja wat je ervoor zou kunnen vragen.. als je er ook nog een passe-partout en een lijst omheen doet ben je zelf ook al zo'n 100 E kwijt. Dan zou je er inderdaad wel zo'n €200/250 voor kunnen vragen. Ja

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:28

Mijn eerste reactie op de tekeningen: "ow, prachtig!!" Het lijkt me zo heerlijk als je zo vreslijk goed kan tekenen OK dan! Complimenten en keep on posting!!

oOoKellyoOoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:13

OOH wat prachtig . Op die manier zou ik ooit mn hengst op papier willen.
Echt prachtig

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:18

WOW! Echt supermooi!! Vooral die zwarte arabier!
Kwijl

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 16:04

ik ga even uitzoeken hoe dat ik dat ga doen met die copyright...

ik hoop ook snel zo ver te zijn dat we zelf de foto's kunnen maken..zitten we ook niet met die copyright rechten...

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:32

wooooooooooooooooooooooooooooooow jij kan geweldig tekenen Bloos! *LOL*
wouw doe zeker zo verder Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:35

hartstikke mooi !!

x_pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:43

Erg mooi geworden! Die mystrieuse sfeer vind ik er echt bij passen.

Ben zelf momenteel ook bezig met pastelkrijt, heb je tips om preciezer te werk te kunnen gaan?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 23:02

neej helaas geen tips..ja volg je gevoel...dat is namelijk wat ik doe...ik heb nooit lessen of tips gehad..zelf uitgevonden wat ik mooi vond enzo..en preciezer ja phoe..zijkantje van het krijtje gebruiken.?!?!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:07

In 1 woord : geweldig!!!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:15

zo wat ziet dit dr super uit:D is het pastel potlood ofzo?

Ziet er echt super uit vooral nr 2

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:15

tis met pastelkrijt gemaakt..geen potlood

en nogmaals..harstikke leuk al die leuke reactie's!!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:56

Ik vind de witte en de veulens de beste van de drie. De zwarte vind ik beduidend minder. Ik zal dat even toelichten.

Je hebt gekozen om geen kleur te gebruiken (of ja, heel minimaal). Daarbij heb je gekozen voor heel grauwe tinten die dicht bij het grijs staan. Dat kan, dat schept immers een bepaald beeld. Van dat beeld heb je bij de zwarte afgeweken, o.a. door het gebruik van blauw. Daardoor maak je het een beeld dat de illusie schept dat je een kleurenportret wilt neerzetten wat daardoor niet geslaagd is en omdat ik door je andere twee werken de indruk heb dat je juist een grauw beeld van grijstinten wilt neerzetten ben je daar bij die dus ook niet in geslaagd, waardoor hij dus eigenlijk in geen enkele stelling past (of dit nu kleur of je serie is).

De verhoudingen zijn hier en daar misschien niet helemaal optimaal, maar het beeld dat je neerzet is gewoon meer dan prima (afgezien van de zwarte, die vind ik nl. ook wat rommelig qua uitwerking, alsof hij verzadigd is). Het is wel aan te raden wat minder naar de randen toe te werken want dat maakt inlijsten problematisch. Als je dus graag groter werkt en daardoor naar de randen toe blijft werken is het tijd voor groter papier. Knipoog

Als je een taxatie wilt kun je het misschien in het taxatietopic (op CB) plaatsen? Let wel, er wordt door de meeste te laag getaxeerd, maar van sommige mensen die daar taxeren kun je toch een richtlijn/indruk krijgen van een prijs voor deze werken/serie.

Verder vind ik vooral de witte erg mooi (vooral persoonlijk omdat de veulens technisch net zo goed zijn) omdat je hem mooi hebt laten aflopen en ik zo'n hoek met de hals gewoon erg mooi vind en ik arabieren in die houding ook op hun mooist vind. Haha!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 23:47

super bedankt voor je reactie! Ben het heel erg met je eens..mijn idee was eigelijk..ik wil gewoon plaatjes..die ik had gevonden en wat apartere uitstraling hadden op zwart papier zetten..gewoon nieuwesgierig naar het effect. Ik had verder ook geen eisen, dit is ok de eerste serie die ik zo uit de hand teken ipv met een raster (wat ik eigelijk altijd gebruik) De zwarte is daarbij naar mijn ide ook het minst gelukt..hoe langer ik ernaar kijk hoe meer hij eerder op een wat grove kwpner lijkt dan op een arabier..ik heb niet gekozen voor bepaalde kleuren maar gewoon geprobeert het plaatje zoveel mogelijk te copieren..in de witte arabier zit ok rose en geel en oranje alleen valt dat erg weg.

Ik ben zelf kwa positie ook helmaal weg van de witte..ik wil da ook zelf proberen in die stijl verder te gaan met fotografie..om daarna er zelf weer tekeningen van te maken, zodat ik ook niet met die copieright zit.

Ik ben dus totaal niet technisch ingesteld..wel perfectionistisch en daarom vind k de zwarte het minst mooie..gewoon omdat die het minst op de foto lijkt, maar k wil ook zeker meer gaan letten op dat ik meer van de rand af ga blijven de volgende keer.

iig super bedankt voor je eerlije reactie!