[FOTO] Mijn eerste bruiloftsreportages!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ni3ki3

Re: [FOTO] Mijn eerste bruiloftsreportages!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:03

Ik heb totaal geen vertsand van fotograferen..

maar als ik kijk, zijn er een paar dingen die mij storen..
je maakt ten eerste echt buitegwoon mooie en prettige plaatjes om naar te kijken.. heerlijk.. trouwerijen Tong uitsteken

maar op een aantal afbeeldingen zijn wat dingen die storen.
Die 3de afbeelding vind ik super mooi.. alle bruidskindjes kijken of naar de duif of stralen helemaal, maar het bruidpaar zelf.. (heeft last van de zon?) ze kijken ni egt mooi, dat verstoord t plaatje voor mij een beetje. Tog vind ik het 1 van de mooiste die erbij zit.
Op foto 4 vind ik die hand met dat horloge heel jammer.. Dat meisje had gewoon met haar mandje en haar mooi jurk er alleen op moeten staan... die hand verstoord het beeld (voor mij)
Op foto 7 vind ik het zo jammer dat er net zn dikke vette witte vrachtwagen voorrijdt..
Foto 8 snap ik niet zo goed, maar hij is wel grappig...
maak je hier een foto van de jurk, dan zit het bruidsboeket ervoor en maak je een foto van het bruidsboeket, dan staat ie er niet helemaal mooi op. De linkerkant valt weg..
haha.. ik hoop dat je er wat aan hebt.
Nogmaals, ik ben onervaren en misschien klopt er niks van wat ik zeg..
haha..
succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:16

Ik denk dat je de dingen bedoelt die Kanzi zegt, anders dan dat weet ik echt niet wat voor 'vlekken op mijn lens' ik zou moeten zien, patsur Haha!

Ni3ki3, op jouw 'fototechnische' commentaar ga ik vanavond nog wel in... houd het er voor nu maar op dat ik er niet erg blij mee ben en er weinig mee kan Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:00

Dan was het idd een zeepbel van dichtbij Haha! Zonde dat verkeersbord op de achtergrond..

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:51

WildWings schreef:
Ik denk dat je de dingen bedoelt die Kanzi zegt, anders dan dat weet ik echt niet wat voor 'vlekken op mijn lens' ik zou moeten zien, patsur Haha!

Ni3ki3, op jouw 'fototechnische' commentaar ga ik vanavond nog wel in... houd het er voor nu maar op dat ik er niet erg blij mee ben en er weinig mee kan Lachen

o..
nou sorry dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:34

Het was niet zo gemeen bedoeld als het eruit kwam, sorry Lachen Maar ik blijf er wel bij dat ik er niet zoveel aan heb. Toch vind ik het wel geweldig dat je de tijd neemt zo'n uitgebreid berichtje te typen, daar kunnen heel wat mensen op UK en CB nog een voorbeeld aan nemen OK dan! Dankjewel daarvoor!

Kijk, bij een foto als die met de duif.. ga je timen. Je kan NIET terwijl de duif wegvliegt zeggen "Oh dame en heer jullie moeten mooi kijken nu!", want dan is het moment alweer voorbij. Ik vind het bruidsbaar bovendien zelf gewoon erg stralen. Je kan ze wel vragen constant te blijven lachen, maar dat worden geen spontane foto's dan, en dat vind ik zonde. Foto 4 is ook gewoon tussendoor genomen, nogmaals, je neemt een reportage van hoe een dag verloopt, je vraagt niet constant of ze even zo-en-zo willen doen etc, zeker niet bij een moment als dat. Dat zie je en dat schiet je. Zeker als het bruidspaar gewoon graag spontane foto's wilt en geen geposeerde 'boomknuffel'foto's zoals dat genoemd werd daar Haha! Foto 7 met de vrachtwagen, tja, jammer.. maar wat wil je dat ik eraan doe? Uitstappen op de snelweg (of N-weg, wat het ook was) en even vragen of de meneer in z'n vrachtwagen weg wil gaan, vragen of de bruidsauto weer even in z'n achteruit kan en dan opnieuw de foto schieten? Dat gaat niet. Je commentaar op foto 8 is eerlijk gezegd wat mij nog het meest stoorde. Een onderwerp zet je niet per se in zijn geheel op de foto. Niet altijd recht in het midden. Niet standaard. Het gaat hier om het bruidsboeket EN de jurk /samen/. Dat het boeket en de jurk er niet helemaal opstaan, dat zie ik zelf ook wel Lachen Dat is de bedoeling.

Patsur, ik ga es fotoshoppen aan dat verkeerdbord Haha! Merci!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:32

ik dacht meer van...
misschien kun je dat wissen met zn bewerkings programma.. dat je de weg daar gewoon laat doorlopen.. en de brug mooier ziet..
maarje je hebt indd gelijk, maar dan weet jij wat een onervaren persoon ziet als die naar de foto's kijkt.
JIj als fotograaf ziet andere dingen,, de mensen van de raportage of familie/vrienden zien misschien dezelfde dingen als mij.
verder heb ik geen idee of jij de mogelijkheden hebt om bepaalde dingen weg te kunnen laten of verscherpen of weet ik het om een foto mooier te maken..
Je kunt het bruidspaar dan zelf altijd laten kiezen of ze het orgineel mooier vinden of de bewerking.. (en dan heb ik het in jou geval alleen over die foto met die vrachtwagen en dat meisje met het mandje waar je die hand bij zit)
Ik snap heus wel dat je aan die gezichten niets kunt veranderen.. Vind het gewoon zowizo al een prachtige foto, maar dat is wat mij opvalt als ik erna kijk.
en ja de mensen stralen, je kunt zien op de foto dat de sfeer super geweest moet zijn..
Succes verder..

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:43

Ik vind je foto's erg mooi, en zou er zelf heel blij mee zijn als ik ze zou krijgen...