[TEK] Sneeuwpanter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: [TEK] Sneeuwpanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:11

Naomi21 schreef:
@Judith: nee, dit was geen opdracht Lachen . Even lekker een tekening voor mezelf om op te freubelen tegen die inspiratiedip.

De teken/inspiratiedip is gelukkig over, ik heb alweer veel te veel ideeën. Jullie lieve reacties helpen ook tegen dipjes! Ja

da's mooi, dan heeft het geen haast, aangezien we beiden een drukbezet schema beoefenen ROFL

oneilltje79 schreef:
Als de foto`s je special effects niet goed laten zien, zit er maar 1 ding op en zullen we allemaal dit machtige kunstwerk bij jou thuis moeten komen bewonderen.

jaaaaowh!!! grote tm-meeting bij Naomi thuis!!! ROFL daar zal ze blij mee zijn... dat past niet in de huiskamer joh..... zoooooo groot is ze nou ook weer niet behuist.
wel voor voldoende koekjes zorgen hè Naomi Knipoog

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:27

Ik begrijp nu waarom je zo zat te miepen over dat je tekening te weinig een geheel was. Ik denk dat de oorzaak niet eens zozeer het fikse kleurgebruik in de rotsen is, maar de enorme zwierigheid waarmee je ze hebt neergezet. Tuurlijk hebben sommige type stenen zulke structuren maar in dit werk leidt het af van je onderwerp. Ik bleef immers steeds staren naar de zwierige rostpartijen ipv naar de panter. Clown

De panter is erg goed gedaan. Ik vind het oor ook erg mooi: echt zo'n panteroortje. Snap dus echt niet dat je dacht een beer te tekenen, behalve dan dat kleine katten spitse oren hebben. Knipoog

Ik denk dat de foto hem geen recht doet, en dat hij in het echt indrukwekkender is. Toch is dit niet je beste werk maar daarentegen wel een uitermate goede oefening om te zien wat voor een effect een goed of minder goed gekozen achtergrond kan hebben op een tekening. Dus je hebt absoluut geen uren verspild hieraan.

De gebruikte technieken zijn heel goed. De uitvoering van het onderwerp en met name in samenspel met de achtergrond... daar had je wat mij betreft wel wat langer over na mogen denken voor je aan de uitwerking begon.

Maar verder: jij moet absoluut vaker buiten de huis-tuin-en-keuken dierenwereld tekenen, want dit soort werk is commercieel zéér interessant, zeker van deze kwaliteit. Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 18:00

Dank jullie wel weer! Ja
Mijn tekendipjes mogen jullie hebben hoor Haha! !

Hihi zie je dan echt geen beer in die neus Jorieke? Nagelbijten / Gniffelen Ik vond dat brede juist zo beerachtig aan doen, dat wat grovere. Maar van die oren klopt ook Ja .
Dat zwierige in de rotsen is idd gewoon minder. Zucht, ze zagen er best makkelijk te tekenen uit maar... Clown en als iets "moeilijk" blijkt, val ik toch erg snel terug op mijn vertrouwde kronkels.
Hopelijk heb ik weer snel tijd om aan een andere tekening-met-achtergrond te werken, ik vrees dat oefenen en de vuilnisbak vullen gewoon de beste oplossing ermee is Lachen . Zelf vind ik het wel erg leuk om te doen; zo'n geheel bladvullende tekening met meer dan 1 onderwerp erop.

Dit vind ik trouwens wel een heel mooi compliment Lachen :

JoSav schreef:
Maar verder: jij moet absoluut vaker buiten de huis-tuin-en-keuken dierenwereld tekenen, want dit soort werk is commercieel zéér interessant, zeker van deze kwaliteit. Ja

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:56

Een freubeltje tussendoor... ???
Die blik van dat beest is zo... Indringend, echt helemaal top!

Wat rampzalig dat het vastleggen zo moeilijk gaat, nu ik je werk in het eggie heb gezien weet ik hoeveel indringender het irl is Lachen Volgens mij is dat bij deze net zo!
Persoonlijk vind ik de rotsen niet eens heel storend, het is duidelijk de handtekening die je aan jouw werk meegeeft en dat vind ik het geheel een bepaald extra's geven!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:22

Naomi21 schreef:
@Mo, wat zie jij dan aan dat oortje? Lachen Ik moest wel even wennen aan zo'n grote kat, zeker in het begin leek hij ontzettend op een beer. Mss zijn de oren wat beerachtig?
behoud Lachen .

Het linker oor is een heel mooi oor; zoals ik vind dat een oor eruit moet zien Ja
Het rechter oor vind ik iets meer op een pluimpje lijken. Uhm, iets minder "orig" zeg maar Bloos Nagelbijten / Gniffelen
En misschien idd wat berig. Heel pluizig iig, pluiziger dan de linker.
De neus vind ik helemaal niets berigs hebben hoor. Is gewoon een mooie panterneus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:26

Wauw Wow! Echt mooi!!! Geen commentaar Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:13

Kan je niet eens uitleggen hoe je zo'n tekening maakt? Clown
Vind het echt prachtig Lovers !!!!

De rotsen zijn dan misschien idd een minpuntje, maar ik blijf maar naar die panter kijken Lovers Zo mooi Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 17:42

Dank jullie wel! Lachen

Kimmes schreef:
Het rechter oor vind ik iets meer op een pluimpje lijken. Uhm, iets minder "orig" zeg maar Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Hihi denk dat ik snap wat je bedoeld Nagelbijten / Gniffelen , ik vrees dat dat oortje er wat te fluffy uit is gekomen? Clown

Nerwen: ehm, misschien kan ik wel ooit een stappenplan maken. Maar dan moet ik wel de tijd hebben om rustig foto's te maken tussendoor enzo Lachen . Ik zal er eens over nadenken Ja !

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:45

Ziek

Haaaaaaaaaaaaaalleluja!! Heb jij dat gemaakt??

Zo VET knap!!

xxx.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:50

Go jij! Go jij!
Geweldig mooi!! Eccht super gedaan zeg Ja

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:54

hui? hoe heb ik die kunnen missen Tong uitsteken wat een prachtige tekening.. dreigend ook. mooi kleurgebruik en geweldige details!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 14:20

Hee, nieuwe reacties!
Dank jullie wel Mariska, Aranel en Silverstorm! Ja Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 17:09

M_ariskaa schreef:
Ziek

Haaaaaaaaaaaaaalleluja!! Heb jij dat gemaakt??

Zo VET knap!!

xxx.

Dit was al een ouder topic. Vandaar een slotje.