[TEK] WIP Plaudar (Fjord)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: [TEK] WIP Plaudar (Fjord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:56

Super mooi is ie geworden! Geweldig dat plukje hooi ook. Die verdient een plekje aan de muur! Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:05

Hij is heel gaaf geworden Ja
Mooi ook zo met die kleuren. Heel apart sfeertje geeft dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:13

Bedankt! Lachen

Met die kleuren was eigenlijk gewoon een soort experimentje. Ik had op dat moment maar 2 kleuren bruin en een wit, en het resultaat is eigenlijk best leuk geworden Lachen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:45

ik vind hem erg goed gelukt, hij komt mooi uit de achtergrond naar voren, zijn neusrug heeft een mooie roodbruine kleur....

je had idd wat meer detail in het zwart kunnen aanbrengen, met wat andere kleurtjes experimenteren, dan wordt je zwart ook wat dieper... ook had je in de manen in de witte rand wat meer detail kunnen aanbrengen....... maar dat moet ieder voor zich weten

de overgang van schoft naar rug/kont is wat plat voor mijn gevoel, dan zou je de schaduw van de rug/kont wat sterker kunnen maken om dat contrast te versterken

ik vind hem erg knap, jaloers hoe je de voorpluk hebt neergezet, en het oog is ook een mooi detail, net als de witte vlek boven het oog, op de detailfoto zie je goed dat je daar ook wat meer kleuren in hebt zitten...

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:49

Ik vind dat je deze heel erg mooi gedaan hebt juist omdat je maar weinig kleuren tot je beschikking had. Knap dat je met zo weinig kleuren nog zoveel nuances hebt kunnen weergeven. Als je meerdere kleuren hebt ga ik mee met wat Shadowlover hierboven schrijft over hoe je de kleuren kunt verdiepen. Al met al een mooi sfeervol plaatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:00

Bedankt! Hier heb ik wat aan Lachen

Qua kleuren. Tja, het zijn gewoon bruintinten. Wit heb ik gebruikt om de kleuren wat te verlichten. Meer kleuren heb ik wel. Maar het was gewoon een experiment. Gewoon kijken wat er uit kwam. Over de manen ben ik het met jullie eens, maar het was erg lastig om daar meer diepte in te krijgen.

De overgang van de rug naar de kont heb ik expres wat lichter gelaten, zodat het hoofd meer naar voren kwam. Er zit ook veel minder detail in de rug/hals dan in het hoofd. Misschien had ik daar wel iets meer contrast aan kunnen brengen, zodat de overgang wat duidelijker zou worden, maar veel meer had ik er denk ik niet aan veranderd wat dat betreft.

Over de neus ben ik zelf trouwens niet helemaal tevreden, maar dat zal wel aan mij liggen denk ik Clown

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:57

Wauw Bianca! Bloos! Hij is écht super zeg!
Echt HEEL gaaf gedaan! Ja Helemaal geen op- of aanmerkingen eigenlijk! Haha!

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:17

Jow Bianc niet normaal meer hoe jij kan tekenen, niemand uit onze klas kan tegen jou op.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:03

Hij is super geworden, echt toppie! Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:13

wooooooow gaaf zeg!
Ik wou dat ik zo kon tekenen.
Echt super mooi.
Je kan dr trots op wezen zeg Lachen
Je zou haast denken dat hij zo uit je beeldscherm kwam springen!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:19

Ik dacht bij de WIP nog zo die wordt zacht, maar de neus en maantop vallen wat dat betreft toch wat buiten de rest van de tekening. Soms is dat juist goed, omdat het een tekening een bepaalde edge geeft maar nu haalt hij hem toch wat neer/uit balans. Je had wat meer detail in de neus kunnen aanbrengen (over de manen is geloof ik al eea gezegd). Je blijft nu nog wat hangen in vastomlijnde vormen. De haartjes die in de achtergrond vallen kun je wat uitvegen met een doezelaar in de achtergrond, zodat ze er wat meer in opgaan en minder statisch zijn. Ik vind de overgang hals-schouder-rug wat minnetjes. Het vervagen (nadruk op het hoofd) komt wél over, maar de overgang zelf is niet geheel duidelijk waardoor het een soort dikke saucijs met een hoofd erop is geworden. Clown (sorry als dat kwetsend is).

Je had wat mij betreft wat meer tintenvariatie op de neus en neusrug mogen aanbrengen (snoet incluus) zoals je dat ook op de rest van het paardje hebt gedaan. Over de kleuren kan ik alleen zeggen dat je best op zoek kunt naar vervangende tinten voor zwart of wit. Ik begrijp dat het om bruintinten gaat: wit en zwart zijn geen bruintinten dus waarom gebruik je die dan wél? Het kleurenverhaal van de anderen gaat in die zin dus niet helemaal op omdat je bewust geen primaire en secundaire kleuren hebt gebruikt, maar waarom je dan wel wit of zwart hebt gebruikt begrijp ik niet goed: daar zijn nl prima alternatieven voor die je tekening veel meer flair en diepte geven (oei dat klinkt kitscherig). De ondertekening had van mij ook gewoon recht gemogen. Dat scheve leidt alleen maar af.

Het klinkt misschien als een hele berg kritiek maar verder heb ik niets dan lof over het resultaat en je vooruitgang. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:22

Dankje Josav Ja

Ik heb geen zwart gebruikt, wel wit. Dat witte heb ik alleen gebruikt om de bruine kleuren wat lichter te maken.

Over de neus ben ik het met je eens, daar ben ik gewoon slecht in, zal ik meer op moeten oefenenen denk ik. Fijn dat je dit zegt, want ik wist dat het niet goed zat in de neus.

Citaat:
waardoor het een soort dikke saucijs met een hoofd erop is geworden. Clown

Dan is dat goed overgekomen want hij is namelijk ook net een dikke saucijs met een klein hoofdje Haha! (maar stieken was dat niet de bedoeling)

Ondertekening zal ik de volgende keer recht zetten Clown

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:46

haha, daar denk ik dus echt nooit over na, de ondertekening, die valt me vaak niet eens op *LOL*