Allereerst vind ik het een erg goed portret. de vacht heb je erg goed neergezet, heldere tinten en het getekende van de ogen vind ik juist wel mooi, geeft hem iets extra's.
Maar ik vind daarnaast dat de omlijsting wat minder is. Ik wil daarbij wel even opmerken dat ik het absoluut toejuig dat je een setting maakt voor je onderwerpen. De negatieve ruimte heb je alleen wat minder gebruikt, daardoor is hij toch wat uit balans heb ik het idee. et heeft denk ik te maken met de lange sprieten, die te weinig een lijn vormen naar de kat toe en daardoor te weinig het gewenste effect hebben. Ook vind ik ze wat te blauwig lijken. Het kan er ook aan liggen dat de verschillende soorten vegetatie teveel in eenzelfde tint zijn. Ook de wijze waarop je de kat afkapt ben ik het niet helemaal mee eens. Wat gebeurt er met zijn achterwerk bijvoorbeeld? Zit daar een steen of iets dergelijks? Ik kan het nl niet zien. Zit er rechts nou nog een zwart randje tussen kattenvacht en plantjes?
Maar al met al vind ik hem echt erg goed. Ik vind ook dat je stijl mooier bij katten past dan bij paarden: dat zwierige, krullerige.
Super. Ik wil meer.