Welke copyright?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Welke copyright?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:24

Gewoon voor de eerste 2 gaan Lachen
Die vind ik helemaal niet storen, en ik weet wat je bedoelt, ik had eerst een klein copyright op de foto's op HT, word er opeens gezegd dat ik die niet zelf gemaakt heb maar gejat heb, en das behoorlijk irritant als mensen dat gaan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:17

[***] schreef:
Waarom staat in het berichtje hierboven.
Maar bij die voorbeelden onderaan enzo, daar knippen ze het dan toch gewoon vanaf?
Kan ik het er evengoed niet opzetten ... Of zouden ze ondertussen toch wel doorhebben dat je niet aan foto's met een duidelijke copyright moet zitten? (weet wel dat je dit bij geen enkele foto moet doen, maar dat weet niet iedereen (of wil niet iedereen weten).

Je verliest er toch niets door als iemand je foto's jat?
Ja, ik weet dat 't vervelend is als je ineens je eigen paard op een andere site tegen komt, maar daar is toch niets aan te doen. Als mensen de foto willen gebruiken, slopen ze de logo's er gewoon uit.
Maar dan nog: je verliest er niets door.
Dus waarom je foto verknallen voor ALLE mensen, om te zorgen dat ze alleen hier en niet ergens anders te zien zijn...

Het is gewoon zonde van het beeld met die enorme letters erdoorheen.
Zet ze dan helemaal níet op internet... Dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat er absoluut niets mee gebeurd.
99% v/d mensen zal zich dermate storen aan de grote logo's dat ze je foto's tóch niet meer gaan bekijken. Dus met die grote logo's loop je je doel echt voorbij.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:09

Ik zou NOOIT mijn copyright dwars door mijn foto zetten.
Dat stoort vin dik zo ontzettend dat ik altijd meteen weer weg klik, hoe mooi de foto's ook zijn.
Gewoon netjes wat doorzichtig in een hoekje of eronder.
En de plaatjes zo klein houden dat er geen fatsoenlijke afdruk van te maken valt.
Iemand die de copyright negeert zal dit met en zonder grote tekste er dwars doorheen doen, en het kijkt veel makkelijker zonder.

Edit: wat Hypofocus ook zei dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:58

Hypofocus schreef:
Je verliest er toch niets door als iemand je foto's jat?

Neen, maar het is niet leuk en ik wil het toch proberen zoveel mogelijk te voorkomen.
Met een groot logo erdoor zullen ze er eerder over nadenken het niet te doen (kost volgens mij een stuk meer moeite en tijd en dan zullen ze eerder een andere foto zoeken) dan wanneer het onderaan staat of in een hoekje staat en de foto dus gewoon geknipt kan worden.

Ik verlies niks qua geld, maar wel qua vertrouwen.
Ik heb het vertrouwen van de eigenaar om foto's van mijn verzorgpaarden op internet te plaatsen, maar ik weet (en kan me ook voorstellen) dat die persoon er niet mee zou kunnen lachen als dan die foto's ineens op weet ik veel welke site staan.

En ja, dan kan je wel fijn zeggen van: zet geen foto's op internet.
Maar waarom moet ik mij aanpassen? Waarom mag ik niet het plezier hebben om foto's te laten zien?
Dat anderen gewoon van de foto's afblijven ... (wat ik dus wil voorkomen door (een veel te grote) copyright, aangezien het zonder copyright niet gaat).

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:56

Je zet je foto's dan toch op internet om ze te laten zien?
Met zo'n grote copyight er doorheen zie je er niets meer van, en dat vind ik wel wat zonde dan..

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:00

1 & 2 dat valt niet echt op niet 3/4 dat knip je er zo weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:03

Ik vind dat je nog duidelijk genoeg ziet wat erop staat hoor Knipoog
En ja, ik zet ze erop om ze te laten zien, maar niet om ze te laten gebruiken voor weet ik welke doeleinden.

Als er een andere manier is om dat laatste te verkomen dan hoor ik dat graag Lachen Ik weet ook wel dat het door copyright niet altijd voorkomen wordt, maar hoe groter en irritanter de copyright, hoe minder kans je hebt dat deze verwijderd wordt en de foto gewoon gebruikt wordt. Daar ben ik vrijwel 100% zeker van.

Misschien dat dit wat is:
Om op forums enzo te laten zien
Afbeelding
(al heb je zoals bij deze natuurlijk de kans dat ze nog gewoon het hoofd bv. eruit snijden, maar meestal staan de paarden ook in het midden natuurlijk Clown)

Voor degene die een bepaalde foto willen hebben (ja, dat gebeurd wel eens Clown) dan op deze manier:
Afbeelding

De laatste soort foto's zijn toch nooit foto's van mijn verzorgpaarden, dus die zijn dan al beschermd. En deze foto's worden gewoon via mail doorgestuurd, als de eigenaar dan deze foto plaatst en die wordt dan bewerkt en gebruikt dan is dat jammer maar dat is dan zo ... Dat zou ik minder erg vinden dan foto's van mijn verzorgpaarden of foto's die ik gewoon laat zien, want dan zit de eigenaar er nog tussenin (als jullie begrijpen wat ik probeer te zeggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:04

xEline schreef:
1 & 2 dat valt niet echt op

Waarom struikelen zoveel mensen hier dan over? Scheve mond

Ik vind het ook niet echt opvallen (ok, je ziet het maar dat is net de bedoeling, en bij sommige foto's is het misschien wat beter te zien dan bij anderen) maar blijkbaar storen heel veel mensen zich hier om de 1 of andere reden aan...

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:15

[***] schreef:
xEline schreef:
1 & 2 dat valt niet echt op

Waarom struikelen zoveel mensen hier dan over? Scheve mond

Ik vind het ook niet echt opvallen (ok, je ziet het maar dat is net de bedoeling, en bij sommige foto's is het misschien wat beter te zien dan bij anderen) maar blijkbaar storen heel veel mensen zich hier om de 1 of andere reden aan...

ik heb er geen last van hoor je kan gewoon door de letters kijken

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:16

Als ik een foto zie wil ik graag het paard kunnen zien, als ik teksten wil lezen sla ik wel een boek open.

Ik snap echt niet waar iedereen zo'n drama om maakt. Er zwerven ook foto's van mijn pony rond in paardenspellen. Wat maakt het uit dat ze mijn pony leuk vinden en hem via internet omdopen tot hengst die de sterren van de helemel loopt en dat ze zijn foto via internet vertroetellen en verwennen. Het is en blijft mijn pony. Als ik dik mijn naam door de foto's zou zetten zou hem echt niet minder aantrekkelijk maken om te gebruiken.
Foto's waarvan ik niet wil dat dit soort dingen gebeuren die zet ik gewoon níet op internet.

Vind het grote onzin om mijn pony letters door zijn neus te boren en zijn oog ermee uit te steken omdat ik niet de enige ben die hem heel erg leuk vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:24

Dus mensen die dat niet leuk vinden (om welke reden dan ook) moeten maar geen foto's op internet zetten? Moet zeggen dat ik dat een zeer slechte ontwikkeling zou vinden ...

(het zijn trouwens niet alleen de spellen die een probleem zouden zijn, maar dat is niet waar het hier om gaat).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:34

Ik weet niet waarvoor er zo'n drama wordt gemaakt dat er geen copyright op moet Scheve mond
Sabine wil een copyright erop KLAAR, help haar dan ipv. te gaan zeiken: GEEN copyright.

Als er wel een copyright op staat worden ze minder snel gekopieerd IcePrincess, ik heb nog nooit op HT(paardenspel) een foto gezien met een copyright(zoals de 1e en 2e) er dwars doorheen die gekopieerd was en die ze gebruikten als plaatje bij het paard: wel de foto's die maar een erg kleine copyright hadden die je er zo af kon knippen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:37

Ik zou de eerste nemen. Van die 2 onderin heb je denk ik wel de kans dat ze het eraf knippen en alsnog gebruiken. die onderste is best wel dik. Wel opvallend natuurlijk maar wel minder mooi. De eerste het staat er wel maar de foto is wel nog duidelijk te zien Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:39

Hoe doe je dat eigenlijk er zo'n copyright opzetten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:40

Horsesandme schreef:
Ik zou de eerste nemen. Van die 2 onderin heb je denk ik wel de kans dat ze het eraf knippen en alsnog gebruiken. die onderste is best wel dik. Wel opvallend natuurlijk maar wel minder mooi. De eerste het staat er wel maar de foto is wel nog duidelijk te zien Haha!

Bedankt Lachen
Zoals het bij de onderste is kan het natuurlijk ook wel doorzichtiger gemaakt worden (krijg je het zoals het hier een paar posts hoger staat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:43

x_Marr schreef:
Ik weet niet waarvoor er zo'n drama wordt gemaakt dat er geen copyright op moet Scheve mond
[naam] wil een copyright erop KLAAR, help haar dan ipv. te gaan zeiken: GEEN copyright.

Als er wel een copyright op staat worden ze minder snel gekopieerd IcePrincess, ik heb nog nooit op HT(paardenspel) een foto gezien met een copyright(zoals de 1e en 2e) er dwars doorheen die gekopieerd was en die ze gebruikten als plaatje bij het paard: wel de foto's die maar een erg kleine copyright hadden die je er zo af kon knippen.

Lachen Ik zou ook het liefst geen copyright erop zetten, maar zolang foto's zomaar gebruikt worden zie ik dat niet zitten, dus mij overtuigen lukt inderdaad toch niet Knipoog

Dat denk ik dus ook. Je kan natuurlijk de copyright er wel afhalen, maar bij foto's zoals 1/2 zal dit veel moeite en tijd kosten (tenzij er iets qua programma ofzo is waar ik niks van weet?), en ik schat dat de meeste dat er toch niet voor overhebben Knipoog En indien wel dan moeten ze een een leven gaan zoeken want dan hebben ze veel te veel vrije tijd Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:43

SONY schreef:
Hoe doe je dat eigenlijk er zo'n copyright opzetten???

Ik doe het via bordermaker (te vinden via google).
Maar er zijn wel meerdere manieren hoor...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:56

x_Marr schreef:
Sabine wil een copyright erop KLAAR, help haar dan ipv. te gaan zeiken: GEEN copyright.

Copyright of niet, als ze het willen dan gebruiken ze het. Jaren geleden zette ik ook groot mijn naam door tekeningen en ondanks dat kon je ze toch bestellen als wallpaper voor je ringtone, mét de letters er nog doorheen. Dus het maakt echt niet uit.

En ik help de ts wel door te melden dat ik uit eigen ervaring weet dat het niet helpt en er meer mensen zijn die het vervelend vinden (en na 1 foto al nieteens meer verder kijken) dan mensen die er ook maar aan denken om een simpele foto ergens voor gebruiken, al dan niet met slechte bedoeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:12

Maar dan heb je toch bewijs dat het jouw foto/tekening is en kan je hen toch verplichten die weg te halen?

Dat er mensen zijn die het vervelend vinden is wel zo, maar dat die er meer zijn dan mensen die foto's zouden gebruiken daar twijfel ik toch aan...

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:23

Ik zou voor 1 of 2 gaan, iemand anders kan de foto niet gebruiken en je kunt nog wel gewoon de foto zien zonder dat het stoort. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:17

Ik vind het copyright door de afbeeldingen beslist wel storen, ook in de transparante vorm zoals bij 1 en 2. Ik weet niet wat je met je afbeeldingen wilt, maar ik zou een topic of site met foto's met zo'n groot beeldmerk gelijk weer wegklikken. Dus het kost je in elk geval iets aan publiek. Of het je dat waard is....

Ik denk persoonlijk dat als je het copyright gedeeltelijk transparant rechtsonder in de hoek zet, dit zowel het mooist als voldoende duidelijk is.

Er zijn, naar mijn bescheiden mening, niet zo heel veel mensen die doelbewust moeite gaan doen om een copyright-merkje uit de foto te werken, omdat er genoeg andere foto's te vinden zijn. Bovendien misbruiken veel mensen de foto's min of meer onwetend, volledig overtuigd dat je alles van internet mag gebruiken. Als jij ter info een naam in de onderhoek zet, zullen veel mensen dat laten staan en soms gaan mensen misschien zelfs wel speciaal naar je foto's op zoek. (Doe ik in elk geval wel, als ik iets echt moois zie!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:28

Zou het misschien niet gaan om in het klein & doorzichtig mijn naam in een hoekje te zetten en daaronder ofzo nog kleiner iets te zetten in de aard van "gelieve niet zonder toestemming te gebruiken"?

Ik weet dat het copyright hetzelfde betekent en ik weet dat ook zonder copyright dat voor je foto geldt, maar zoals Shadow ook zegt zijn de meeste nogal onwetend (of willen ze het niet weten) en dan lijkt me zoiets in ieder geval wel duidelijk ...

(dit voor de foto's die ik vanuit mezelf laat zien, foto's die ik eventueel doorstuur aan vragende partijen dan gewoon met in het klein mijn naam erop ofzo?)

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:29

Ik zou die bij 7 en 8 doen Haha!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:59

whisperramse schreef:
Versie 5 en 6 vind ik het prettigst Lachen

Ik ook, je ziet het duidelijk en het is niet te groot. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:54

Zoiets misschien?
Afbeelding

Heb trouwens ook net een e-mail gekregen van een fotograaf die mij aanraad het gewoon er dwars doorheen te zetten en ook gewoon de foto's die ik hier plaats aan geïnteresseerden door te mailen (dus niet een andere copyright of groter formaat of...).

Dus ja, de meningen verschillen hier blijkbaar erg in Clown