[FOTO] Concertfotografie: After forever

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Concertfotografie: After forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:11

Ik gebruik zelf one shot, eigenlijk vind ik AI servo niet heel prettig werken maar zou niet kunnen uitleggen waarom Clown Het bovenste punt gebruiken is inderdaad handig voor de volgende keer, je hebt dan inderdaad het gezicht meer ipv het instrument, bedankt Lachen

Ik fotografeer zelf op M en zet m'n diafragma ook gewoon zo open mogelijk en wissel sluitertijd af en toe wat af afhankelijk van het licht en of ik wat lichte bewegingsonscherpte wil of helemaal niet eigenlijk. ISO heb ik geprobeerd eerst op 200 te houden maar dat werd al gauw 400 en af en toe ook nog 800.

In RAW schieten heb ik wel ervaring mee, dat doe ik op bruiloften als ik binnen fotografeer, maar het nadeel is dat mijn computer ontzettend langzaam is als ik RAW bestanden aan het verwerken ben. Ik zal volgende keer als ik nog eens op een concert kan fotograferen toch eens proberen op RAW + L te schieten, als het dan toch te langzaam gaat met verwerken van de RAW en het voor sommige foto's IMO toch niet zoveel uitmaakt dan gebruik ik verder gewoon de "gewone" bestanden.

Ik kan er zeker wat mee, heel erg bedankt voor je reactie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:24

ISO niet zo moeilijk mee doen joh! Ik fotografeer 95% van de keren op ISO1600 met concerten, de overige 5% 800 of 3200. Ruis ontkom je niet aan als je scherpe foto's wilt krijgen met concerten.

Met festivals begin ik trouwens overdag met m'n ISO rond de 200, in de loop van de tijd wordt dit dan steeds een beetje hoger tot uiteindelijk 1600 oid.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:45

vind het er echt gaaf uit zien met die rook op de achtergrond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:07

Haha serieus? Ik heb denk ik een soort van ruis-angst ofzo in dat geval, maar zal volgende keer eens gewoon 800 / 1600 gebruiken (op 't laatst kreeg ik nogal bewegingsonscherpte omdat m'n sluitertijds steeds langer ging omdat 't steeds iets donkerder werd Nagelbijten / Gniffelen ) en kijken wat dat als resultaat geeft! Merci! Lachen

Lieniminnie, ook jij bedankt voor je reactie!